Jest tam napisane aby wymieniać oliwe co 5000 mil i zalewać motor olejem klasy API-SG (przynajmniej tak to rozumie Co to za klasa API-SG bo może nie taki olej mam, albo nie takim zaleje hehe
www.mazdaspeed.pl
Jest tam napisane aby wymieniać oliwe co 5000 mil i zalewać motor olejem klasy API-SG (przynajmniej tak to rozumie kibel napisał(a):UWAGA zabłysne znajomością języka – Americam cośtam Index
Nie żaden index, tylko American Petroleum Institute.
Zapewnia efekt uszczelnienia w silnikach o przebiegu ponad 100 000 km.
Posiada niskie zużycie własne w wyniku minimalnego odparowania, nawet przy dużych, stałych prędkościach oraz wysoką odporność na ścinanie.
Gwarantuje niższe zużycie paliwa.
Jest odporny na starzenie i posiada wysoką stabilność termiczną.
GofNet napisał(a): który wbrew sugerującemu oznaczeniu nie jest semisyntetykiem.

Midland MicroOil (Quaker State)
Mobil 1
Shell
Robi, robi. Oto jeden z nich:b2 napisał(a):Midland (...) nie robi syntetyków
Midland MicroOil Synqron 10W-50Całkiem dobry wybórmalekm napisał(a):Valvoline maxlife – półsyntetyk 10W40
GofNet napisał(a): Mobil 1
Shell
Ja nie znamVito napisał(a):może jest sposób na zidentyfikowanie oleju t aktualnie zastosowanego ?
Lotos, i inne koncerny posiadają w swojej ofercie oleje spełniające najwyższe normy. Olej jest taki jest badany ale raczej nikt nie przeprowadza testów. Nie słyszałem o testach typu:
Oto dziesięć identycznie wyposażonych z takimi samymi silnikami Polonezów. Do każdego z nich wlaliśmy inny olej.(...)
Midland MicroOil Synqron 10W-50 (SL)
Motul 6100 Synergie 10W40
Mobil1 5W-30
Shell Shell Helix Ultra
Castrol GTX Magnatec 10W-40
Orlen Platinum Ultor Extreme 10W/40
ValvolineMaxLife Synthetic 5W-40
. Natomiast producent nie powie nam, co się dzieje z olejem po przebiegu 20kkm, w bardzo ekstremalnych warunkach, czyli w sportach samochodowych. wtedy można ocenić, co jest wart taki olej. Albo podczas sporadycznych wyjazdów pojazdem i na dzień dobry z zamego, zimowego rana szpula. Po takim katowaniu silnika winno się go rozebrać i wtedy przeanalizować, pobadać, dokladnie sprawdzić w labolatorium. To, że spełnia normy Mercedesa, Ferrari, czy Porshe (to ostatnie, to chyba wszystkie oleje mają w opisach), to nie znaczy, że dany olej jest nalepszy, bo wszystkie byłyby najlepsze. A tak nie jest.
Cordoba jest eksploatowana na Shellu 5W40. Dla odmiany bierze jakieś 2 litry na 15kkm, Octavia nic...
GofNet napisał(a):Shell Shell Helix Ultra
– zawory klepią strasznie podczas przyspieszania. Zrobiło mu się to zaraz po zmianie oleju. Wcześniej miał taki sam i było OK.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości
Moderatorzy Opinie i Poradniki