Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez marcin255 » 14 lis 2009, 20:56

Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Pankuba » 14 lis 2009, 20:59

Ten pierwszy ma wyciszyć popychacze.
Natomiast ten Motor Clean to płukanka, o której piszesz. Dodajesz do starego oleju na 10 minut, można przedłużyć w niektórych przypadkach do 15 minut, i potem do recyklingu.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez bull » 14 lis 2009, 20:59

Pankuba napisał(a):i/albo zrobić płukankę Motor Clean Liqui Moly

O tym co myślałeś też ci napisał. Czytac uważnie.....
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez andree » 14 lis 2009, 21:07

marcin255 napisał(a):płukanka
np. http://allegro.pl/item799044563_liqui_m ... lnika.html

o, o właśnie o takim czymś myślałem :) , co prawda mechanik podał mi inną firmę (której nie pamietam), ale produkty firmy LIQUI są OK, wiec zakupie tą płukankę :) , dzięki.

bull napisał:
O tym co myślałeś też ci napisał. Czytac uważnie.....

fakt.. :) <glupek2>
Ostatnio edytowano 14 lis 2009, 21:10 przez andree, łącznie edytowano 1 raz
Moja (była) Obrazek >>> K l i c k
Pozdrawiam. Obrazekndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...Obrazek

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 16:09
Posty: 1609 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Suzuki Ignis 4x4 ;)
CZ 350, CZ 175 Sport

Postprzez Pankuba » 14 lis 2009, 21:10

marcin255 napisał(a):płukanka
np. http://allegro.pl/item799044563_liqui_m ... lnika.html


Jeśli jest to identyczne w składzie i w działaniu z Motor Cleanem oferowanym w DE, to jak najbardziej.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez marcin255 » 15 lis 2009, 08:57

sam się zastanawiam czy nie płuknąć silnika ale jak zobaczyłem ten syf po 800km to trochę się boję , najwyzej kolejny raz zmienię olej i filtr po 2-3 tys km
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Tubi » 15 lis 2009, 12:52

Nowa formulacja Castrol Magnatec Professional

Castrol wprowadził nową, trzykrotnie testowaną formulację olejów Magnatec Professional. Dzięki temu linia produktów Magnatec Professional, dedykowanych na potrzeby serwisów autoryzowanych, jeszcze lepiej chroni jednostki napędowe samochodów.
Pierwsze oleje silnikowe z rodziny Castrol Magnatec zostały opracowane w 1996 roku. Wtedy też po raz pierwszy zastosowano unikalną formulację Inteligentnych Molekuł, nad którą inżynierowie z Centrum Technologicznego Castrol pracowali przez kilka lat. Inteligentne Molekuły, dzięki wyjątkowym właściwościom magnetycznym, przylegają do wewnętrznych elementów silnika, tworząc specjalną formułę ochronną dla jednostek napędowych. Taka dodatkowa ochrona ma ogromne znaczenie zwłaszcza podczas pierwszych 10 minut od chwili rozruchu, kiedy to powstaje aż 75% wszystkich uszkodzeń silnika.

Inżynierowie Castrol pracowali jednak nad stworzeniem nowej formulacji Magnatec Professional. Dla kilku wiodących producentów samochodów przeprowadzono specjalistyczne testy w bardzo wymagających warunkach. W trakcie sprawdzianów wewnętrznych, opartych o 100-godzinny złożony test, sprawdzono odporność na zużycie elementów głowicy, a w szczególności wałków rozrządu. W każdym z silników takich producentów, jak Mercedes-Benz, Volkswagen i Ford, zanotowano zmniejszenie zużycia tych elementów co najmniej o połowę. Kluczowym parametrem, pozwalającym na uzyskanie takich wyników, była płynność oleju Magnatec Professional oraz jego wyjątkowy pakiet ochronny, aktywujący się już w skrajnie niskich temperaturach.

Wewnętrzny test Castrol w dużej części bazował na sekwencyjnym teście IV, używanym przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów (ACEA) i Amerykański Instytut Naftowy (API). Jednak inżynierowie Castrol wprowadzili wewnętrzne, ostrzejsze wymagania. Żaden z olejów Magnatec Professional nie może wykazywać parametrów zużycia głowicy wyższych, niż 50 mikronów. Dodatkowo produkty muszą spełniać potrójny test, co oznacza nie 100, a 300 godzin stałej pracy. Badane oleje podczas całej próby nie zużywały więcej, niż nieco ponad 20 mikronów oraz wykazywały doskonałe własności ochronne w niskich temperaturach. Dodatkowo podczas kolejnych testów stwierdzono bardzo niską odparowywalność olejów Magnatec Professional, wynoszącą poniżej 9,4%, co z kolei ma wpływa na zmniejszone zużycie samego oleju podczas pracy silnika.

Produkty opracowane w nowej formulacji Castrol Magnatec Professional to:

– syntetyczny Castrol Magnatec Professional B4 5W-40 (ACEA C3 – ACEA A3/B4 – API SM/CF – MB-approval 229.31 VW 502 00/505 00/505 01 – Ford WSS-M2C-917-A Renault RN0700 and RN 0710)

– półsyntetyczny Castrol Magnatec Professional A3 10W-40 (ACEA A3/B3 – API SL/CF – MB-approval 229.1 VW 505 00)

– rekomendowany przez Forda Castrol Magnatec Professional A1 5W-30 (Ford WSS-M2C-913-A, WSS-M2C-913-B, WSS-M2C-913-C ACEA A1/B1 – API SL/ILSAC, GF-3).

Dzięki trzykrotnym testom Castrol jest pewien, że oddaje w ręce Klientów profesjonalne oleje, które dają najwyższy poziom ochrony przeciwzużyciowej, nawet jeśli olej wykorzystywany jest tylko na dolewki. Dzięki temu samochód dłużej pozostaje w doskonałej kondycji.

Co o tym sądzicie? :)
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez marcin255 » 15 lis 2009, 12:58

Reklama
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Tubi » 15 lis 2009, 13:15

Też tak sądze coraz więcej słyszę złych opini o castrolu ale niestety dopiero 3,4 mam zrobione więc nie ma sensu wymieniać, następnym razem zaleje Motula na próbe chyba. Ten z kolei polecają ludzie :)
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Ziolkov » 15 lis 2009, 14:17

Czy moglibyście wyjaśnić bardziej szczegółowo dlaczego Mobil 10 w 40 jest niekorzystny dla silników japońskich w porównaniu z Elfem lub Motulem ?
wszystkie mają takie samo oznaczenie więc chyba ich lepkość również powinna być taka sama?
Pytam bo w poprzednim aucie (Z5) lałem mobil i faktycznie miałem problemy z uszczelniaczami.
pozdrawiam
323F sprzedana ----> nareszcie MX-6 KL-DE :))
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2009, 20:55
Posty: 33
Skąd: Wwa
Auto: MX-6 GE KL DE

Postprzez Pankuba » 15 lis 2009, 14:22

Tubi napisał(a): Badane oleje podczas całej próby nie zużywały więcej, niż nieco ponad 20 mikronów. Dodatkowo podczas kolejnych testów stwierdzono bardzo niską odparowywalność olejów Magnatec Professional, wynoszącą poniżej 9,4%, co z kolei ma wpływa na zmniejszone zużycie samego oleju podczas pracy silnika.

Jeśli z tym zużyciem podawanym w mikronach jest tak samo jak z odparowalnością, to nie jest to żaden rewelacyjny wynik. Jest przynajmniej kilka produktów 5W40 z odparowalnością dużo mniejszą niż 9%.

Ziolkov napisał(a):Czy moglibyście wyjaśnić bardziej szczegółowo dlaczego Mobil 10 w 40 jest niekorzystny dla silników japońskich w porównaniu z Elfem lub Motulem ?
Pytam bo w poprzednim aucie (Z5) lałem mobil i faktycznie miałem problemy z uszczelniaczami.
pozdrawiam

Powód może m. in. być taki, że Mobil ze względu na lepszy pakiet dodatków lepiej oczyszcza silnik i ujawnia uszkodzone miejsca w elastomerowych uszczelnieniach, podczas gdy inny olej je tylko maskował.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez aesmaestro3 » 16 lis 2009, 10:27

witam mam pytanie do was forumowicze .otoz mam mazde 323f v6 bierze troche oleju ale bardziej przy dynamicznej jezdzie .obecnie zalany mam olej castrola magnatec 10w i moje pytanie jest takie czy gdybym zalal olej Castrol EDGE Sport 10W-60 bedzie dobry do mojego samochodu i czy w razie czego moja mazda bedzie brala go wiecej bo to jest syntetyk ??? dzieki za odp . pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 09:37
Posty: 69
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323f 2.0 v6 95r
Lancia Y 1.2 8v 96r
Lancia Delta 1.4 Multi Air 11r

Postprzez Borys » 16 lis 2009, 10:32

Zależy czy twoja mazda lubi takie sztuczne oleum, czy może gustuje w potrawach wegeteriańskich i woli zdrowy minerał.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez aesmaestro3 » 16 lis 2009, 10:32

nie mieneral odpada
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 09:37
Posty: 69
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323f 2.0 v6 95r
Lancia Y 1.2 8v 96r
Lancia Delta 1.4 Multi Air 11r

Postprzez aesmaestro3 » 16 lis 2009, 10:33

chodzi mi glownie o ten olej jest troche dorgi a jak nic sie nie zmieni to po co go lac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 09:37
Posty: 69
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323f 2.0 v6 95r
Lancia Y 1.2 8v 96r
Lancia Delta 1.4 Multi Air 11r

Postprzez Lukano » 16 lis 2009, 10:38

Jest drogi i nie dobry, więc nie ma po co go lać.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Borys » 16 lis 2009, 10:39

aesmaestro3 tak całkiem serio to KF nie jest jakimś strasznie wyżyłowanym i uturbionym silnikiem, żeby lać aż 10W60. Zmianą oleju remontu nie zrobisz i skoro bierze to i brać będzie, najwyżej mniej. Lepiej zmień na lepszy 10W40 niż castrol i obserwuj znikanie. Cięzko powiedzieć coś więcej, bo nie napisałeś ile tego oleju wciąga, czy kopci, czy gdzieś cieknie itd.

A o olejach było już sporo :P
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez aesmaestro3 » 16 lis 2009, 11:18

spoko kupie castrola magnatec bierze duzo w trasie jak obroty sa 5 , 6 tys tak w miescie to nie bierze prawie wogole bo tez az tak nie szaleje kopci ale na jasno dosc duzo ale ten dym wogole nie smierdzi olejem tak jakby spaliny para wodna albo tak sobie to tlumacze :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 09:37
Posty: 69
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323f 2.0 v6 95r
Lancia Y 1.2 8v 96r
Lancia Delta 1.4 Multi Air 11r

Postprzez aesmaestro3 » 16 lis 2009, 11:19

a cieknac nie cieknie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 09:37
Posty: 69
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323f 2.0 v6 95r
Lancia Y 1.2 8v 96r
Lancia Delta 1.4 Multi Air 11r

Postprzez Lukano » 16 lis 2009, 11:48

Kup lepiej valvoline 10W60.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki