Brak mocy /Rozwiązanie: brudny filtr paliwa

Postprzez herci62 » 11 lis 2009, 15:43

Dzis podczas powrotu z pracy przy probie wyprzedzania poczulem ze brakuje mocy .Do ok 110 idzie normalnie ale przy wcisnieciu gazu do oporu dławi się nie chce wogole przyspieszac-zuzycie chwilowe paliwa szaleje pokazujac dziwne odczyty a przy wcisnienciu gazu pokazuje kosmiczne zuzycie.Slysze tez dziwny dzwiek takie jakby piszczenie zasysanie/głuche piszczenie nierownomierne i niezalezne od obrotow. Dodam ze na biegu jalowym kiedy przygazowuje wszystko wydaje sie byc normalne-na obroty wchodzi prawidlowo poza tym dziwnym ,,piszczeniem,, ktore wczesniej objawialo sie nieregularnie a teraz jest prawie ciagle.Co robic bez serwisu chyba sie nie obejdzie...... Prosze o jakies sugestie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Hieronim » 11 lis 2009, 18:13

te dzwieki moga wskazywac na awarie turbiny
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Postprzez herci62 » 11 lis 2009, 18:34

Oby nie turbina , Przed chwila sprawdzalem i tak turbina jest lekko przytluszczona-wizualnie ok.. Ma dobre ciagi na 1/2/3/ do ok 3500 obrotow wyzej zaczyna sie dlawic. a im wyzszy bieg dlawienie nastepuje predzej np. 4-ty bieg dlawienie juz przy 3100 obrotow. sugestie?????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Prezzi » 11 lis 2009, 19:08

od 2 do 3 tys silnik ciagnie normalnie ? w tym przedziale silnik daje najwyzszy moment, jezeli ciagnie prawidlowo, to nie moze byc turbo ( chyba ? ) mi to bardziej by wygladalo na brak cisnienia na listwie .. czytaj pompa wysokiego cisnienia / wtryskowa .. im wyzsze obroty tym wiecej tego paliwka musi podawac .. jakis dymek niepokojacy leci ?
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie :D

M6 09 2.0 143 KM DPF :)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2009, 12:39
Posty: 48
Skąd: Poznań
Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM

Postprzez herci62 » 11 lis 2009, 20:21

Nie dymku nie ma tylko dlawienie tak jakby nie dostawal paliwa---moze filtr??? chociaz niedawno wymienialem ok 5000 tys temu.......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Prezzi » 11 lis 2009, 20:36

moze byc .. wyjmij i zobacz, moze mechanik Cie w bambuko zrobil i nie wymienil ?? zobacz tez filtr powierza, jakby nie dostawal powietrza to by dymil jak z murzynskiej chaty, ale roznie bywa .. w 2 min mozesz obczaic czy jest ok ..
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie :D

M6 09 2.0 143 KM DPF :)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2009, 12:39
Posty: 48
Skąd: Poznań
Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM

Postprzez Grzyby » 11 lis 2009, 20:48

SCV był już wymieniany?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez herci62 » 11 lis 2009, 21:23

scv nie byl a przebieg 145 tys
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Jaksa » 11 lis 2009, 21:45

To go wymien.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Myjk » 11 lis 2009, 22:45

leszek-sroka, proszę o zapoznanie się z tematem:

Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Praktyczny poradnik dla nowych Forumowiczów i nie tylko.

Następnie przeczytaj

Poradnik silników Diesla (DiTD, MZR-CD czyli CR itp.)
Kody ABS/AIR Bag, Webasto, Ksenony | Spis treści

Temat najpierw do Diesla a potem do kosza.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mądry » 11 lis 2009, 22:51

Jaksa napisał(a):To go wymien.

Popieram, u mnie też różne cuda się działy z autem do puki nie wymieniłem tego zaworu SCV, a po wymianie madzia zaczęła żyć :D .
leszek-sroka napisał(a):scv nie byl a przebieg 145 tys

budzikowo mam przejechane 117 tys/km więc już chyba czas i na Ciebie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez herci62 » 12 lis 2009, 08:33

Dzieki panowie za cenne rady zaczne od wymiany tego SCV I PRZY OKAZJI WYMIENIE FILTRY I DAM ZNAC O EFEKTACH. I na koniec jeszcze jedno pytanko czy jazda z ta przypadloscia moze spowodowac jakies inne problemy... jeszcze raz dzieki....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Enduro » 12 lis 2009, 14:03

wg. mnie
to wynik zabrudzenia filtra paliwa w zbiorniku lub na przedniej scianie pod maska silnika!
i to od nich zacznij!
a SCV to po nich,bo m.in. ze wzgledu na koszta
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez herci62 » 14 lis 2009, 12:55

Wlasnie wrocilem z malej traski ok 200km i jestem mile zaskoczony po ok. 50 kilometrach problem zniknal sam Madzia ciagnie normalnie. Niewiem ale chyba cos bylo zatkane i samo sie przedkalo.Zakupilem juz filtr paliwa i powietrza zaraz to powymieniam i chcialbym za rada ENDURO sprawdzic jeszcze filtr w zbiornoku tylko czy napewno on tam jest bo to bedzie troche roboty. W benzynowej Madzi cos tam jest ale w dieslu nie jestem pewien i czy jest sens to robic.... pozdr...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Enduro » 14 lis 2009, 13:19

leszek-sroka napisał(a):i chcialbym za rada ENDURO sprawdzic jeszcze filtr w zbiornoku tylko czy napewno on tam jest bo to bedzie troche roboty. W benzynowej Madzi cos tam jest ale w dieslu nie jestem pewien i czy jest sens to robic.... pozdr...

jest sens!
sam sie naocznie po demontazu przekonasz!
aby go wykrecic musisz odkrecic klapke pod tylnymi siedzeniami,
a potem musisz odkrecic pierscien dociskowy...
najlepiej, abys podczys tych prac mial jak najmniej paliwa w zbiornkiu.
wiem, bo sam juz chyba z 4 razy go wyjmowalem w swoich autach!
P.S.
uwazaj na ostre kanty blach !!!
ja do dzisiaj mam po kontacie z nimi blizne..
no ale to takie meskie!
powodz.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez herci62 » 14 lis 2009, 17:19

Filtr paliwa wymienilem . Masakra -byl zabity na maksa chociaz wymieniany był 5-tys temu.Znam juz chyba przyczyne (podam dla przestrogi) otoż ok roku temu kupilem pewna ilosc ropki z,, pewnego zródła i SHEL marki,, po okazyjnej cenie które to uzywałłłłem do dziś co prawda sporadycznie ale troche tego przemieliłem.Takze pozostały zapasik zbyje komus tez po okazyjnej cenie i dam sobie spokój z pozornymi oszczednosciami.... po odkreceniu filtra zbiornika dam znac pozniej bo zalalem na stacji i jest pełny musze troche wypalic...Pozdrooo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Enduro » 14 lis 2009, 18:18

leszek-sroka napisał(a):Filtr paliwa wymienilem . Masakra -byl zabity na maksa chociaz wymieniany był 5-tys temu.po odkreceniu filtra zbiornika dam znac pozniej bo zalalem na stacji i jest pełny musze troche wypalic...Pozdrooo

tam tez moze byc raczej dosc szaro lub czarno,
ja jestem przekonany o tym..
lej dobrego ON-a i co jakis czas dopal jakims dodatkiem np. Forte...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Riki » 14 lis 2009, 23:20

Robercie czy uważasz, że wymiany filtra w baku powinno dokonywać się co kilkadziesiąt tys.km? może dzięki temu SCV dłużej by pożyło? nie chcę snuć nowych teorii, nigdy nie wyjmowałem filtra w CiTD i nie wiem jak on wygląda po 150tys.km (domyślam się tylko) stąd moje pytanie....

leszek-sroka potraktowałbym jeszcze układ wtryskowy znanym i uznanym produktem marki Forte.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Enduro » 14 lis 2009, 23:53

Riki napisał(a):Robercie czy uważasz, że wymiany filtra w baku powinno dokonywać się co kilkadziesiąt tys.km? może dzięki temu SCV dłużej by pożyło? nie chcę snuć nowych teorii, nigdy nie wyjmowałem filtra w CiTD i nie wiem jak on wygląda po 150tys.km (domyślam się tylko) stąd moje pytanie....
leszek-sroka potraktowałbym jeszcze układ wtryskowy znanym i uznanym produktem marki Forte.

trudno mi jednoznaczenie stwierdzic, choc przyznym ze we weszystkich moich M6 CiTD, pom. 50-80 tys. km czyscilem sitko w zbiorniku
i zawsze bylo tam szaro/czarno...
ale nigdy nie wymienialem SCV-a, choc mam dwie sztuki w rezerwie!
a mialem w autach te, o tych felernych numerach...
jestem zdania, ze kazde czszczenie ma sens
i powinna byc to jedna z pierwszych czynosci przy problemach z dieslem,
bo to specyficzna jednostka napedowa, dosc czula i wymagajaca, wszystko musi byc prawie na 100%, bo jak nie to:
nie pali, nie chodzi, kopci...itp
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez herci62 » 21 lis 2009, 20:47

No -- dzis wyczyscilem filtr w zbiorniku ,nawet nie przypuszczalem ze moze byc az tak zle. Dno tej plastikowej puszki gdzie umieszczone jest to sitko bylo calkiem przykryte takim czarnym galaretowatym mulem dopiero po wybraniu tego mulu dowiedzialem sie ze ono tam jest.Madzia odzyskala wigor no i koszt calej operacji to ok. godzinki pracy. Troche problemu jest z ta wielka nakretka ale jakos sobie poradzilem .I TU WAŻNE W ZBIORNIKU NIE MOZE BYC WIECEJ JAK 1/2 PALIWA A MOZE I MNIEJ GDYZ NAKRETKA Z CALYM MODULEM UMIESZCZONA JEST PONIZEJ POZIOMU PALIWA I MOZNA ZAPASKUDZIC ROPA CALE WNETRZE i tu dziekuje ,,Enduro,,Zrobilem fotke tego syfu ale nie umie jej wkleic. Dzieki panowie za rady i Pozdro.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6