Padnięte cewki
1, 2
Wiem, że było już sporo o cewkach ale nigdy wyczerpująco,
tak też mam prośbę do osób, które już ten temat przerabiały o wypisanie wszelkich przypadłości, które mogą się pojawić na skutek zużywania się tego elementu. Szczególnie interesuje mnie, czy możliwy jest spadek mocy, a jeżeli tak to w jakim zakresie obrotów. Mówiąc szczerze jakiś czas temu stuknęło mi 50 tys. i zastanawiam się nad wymianą kabli i cewek. Ostatnimi czasy, kiedy audi A4 1.9 tdi trzymało się za mną dzielnie na trasie myśl ta staje się coraz bardziej natarczywa.
Pozdro i wielkie dzięki za pomoc.
tak też mam prośbę do osób, które już ten temat przerabiały o wypisanie wszelkich przypadłości, które mogą się pojawić na skutek zużywania się tego elementu. Szczególnie interesuje mnie, czy możliwy jest spadek mocy, a jeżeli tak to w jakim zakresie obrotów. Mówiąc szczerze jakiś czas temu stuknęło mi 50 tys. i zastanawiam się nad wymianą kabli i cewek. Ostatnimi czasy, kiedy audi A4 1.9 tdi trzymało się za mną dzielnie na trasie myśl ta staje się coraz bardziej natarczywa.
Pozdro i wielkie dzięki za pomoc.
Ostatnio edytowano 10 lis 2009, 08:15 przez Sławko, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 2 gru 2008, 18:40
- Posty: 32
- Skąd: Warszawa
- Auto: RX-8 2004 USA 231 km
Spadek mocy jest właśnie skutkiem przepalonych cewek, odkręć je i zobacz czy nie masz pęknięć albo czy nie są za mocno przypalone/spalone. Kable jak są sparciałe lub co jakieś 50tyś/70tyś wedle uznania.
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

Sławko napisał(a):Wiem, że było już sporo o cewkach ale nigdy wyczerpująco
Dlaczego w takim razie nie kontynuujesz tematu o cewkach, a zakładasz nowy? Nie pomoże to przyszłym użytkownikom forum szukającym rozwiązania swojego problemu. Forum nie jest czatem. Kurcze, wstyd mi trochę, bo "ósemkowcy" są chyba jedną z najbardziej krnąbrnych "grup społecznych" na tym forum. Jak to powiedziałby Karolak: Trochę wieś
Dobrze, że mi przypomnieliście, ja mam 63500 i do tej pory nie wymieniałem cewek ani przewodów. ASO twierdziło, że jest dobrze.
Sam też sprawdziłem i wyglądają tak jak na 44 tysiącach kiedy odbierałem auto. 
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
Weekend sie konczy a Naczelny Wiesniak
jeszcze watku nie posprzatal wiec zadam pytanie, byc moze a propos cewek.
Wczoraj odpalilam moja reksiule na zimnym silniku, poczekalam az wskaznik temp. podejdzie sobie do polowy i wylaczylam silnik. Po 10 minutach Zaraza mi nie odpaliła
, tak jakby silnik nie mogl zaskoczyc, probował 2 razy krecic i koniec
. Po kilku godzinach zrobilam drugie podejscie, odpalila ale...................mam wrazenie ze na jednym garze, silnik inaczej chodzi (glosniej) i wibracje mam lekkie w aucie, poza tym mruga check engine . Swiece mam swiezo wymienione, ale nigdy nie mialam wymienionych cewek i kabli – dodam ze Reksiula stoi na podworku, a w piatek bylo w nocy -5.
Czytalam forum odnosnie wymiany rozrusznika (nie pali na cieplym silniku), ale mam nadzieje ze to nie to.
Macie jakis pomysl
?
Prosze tylko mnie nie zalamywac katastoficznymi wiesciami
W Stanach autko trzymalismy w garazu i nigdy nie mialam tego problemu
Wczoraj odpalilam moja reksiule na zimnym silniku, poczekalam az wskaznik temp. podejdzie sobie do polowy i wylaczylam silnik. Po 10 minutach Zaraza mi nie odpaliła
Czytalam forum odnosnie wymiany rozrusznika (nie pali na cieplym silniku), ale mam nadzieje ze to nie to.
Macie jakis pomysl
Prosze tylko mnie nie zalamywac katastoficznymi wiesciami
W Stanach autko trzymalismy w garazu i nigdy nie mialam tego problemu
- Od: 1 sty 2009, 16:14
- Posty: 15
- Skąd: między Opolem a Wrocławiem
- Auto: Rx-8 231 km USA
Dzieki,
aku ładowałam tydzień wczesniej, bo myslałam ze padł. Ale.......chyba wcale nie padł tylko klema na + jakas luznawa...............pozniej doczytalam, ze kilka osob mialo problem z luzujaca sie klema
W czwartek mechanik sprawdzi mi cewki i kable, zobaczymy
? Orienuje sie moze ktos, czy kable do Rexa pasuja z innej mazdy czy musza byc ekstra do RX8
? I jak z cewkami
pozdro
aku ładowałam tydzień wczesniej, bo myslałam ze padł. Ale.......chyba wcale nie padł tylko klema na + jakas luznawa...............pozniej doczytalam, ze kilka osob mialo problem z luzujaca sie klema
W czwartek mechanik sprawdzi mi cewki i kable, zobaczymy
pozdro
- Od: 1 sty 2009, 16:14
- Posty: 15
- Skąd: między Opolem a Wrocławiem
- Auto: Rx-8 231 km USA
U mnie byl taki blad: PO3O1 Cylinder 1 Misfire Detected. Auto jak sie nagrzalo, przerywalo, uklad wydechowy nagrzewal sie do czerwonosci, straszne drgania.
Po wymianie:
Nie przerywa, szybciej zapala. Teraz juz nie ma takiego dluzszego rozruchu.
Jak wymieniac to najlepiej odrazu wszystkie 4
Po wymianie:
Nie przerywa, szybciej zapala. Teraz juz nie ma takiego dluzszego rozruchu.
Jak wymieniac to najlepiej odrazu wszystkie 4
- Od: 10 mar 2010, 02:31
- Posty: 135
- Auto: Mazda RX-8 [231 PS]
U mnie byl bardzo duzy spadek mocy. Auto zaczelo przerywac na niskich obrotach a na wysokie nawet nie chciala wchodzic. W rx-8 zalecana jest wymiana kompletu (czyli wszystkie 4). Ja wymienilem na oryginalne i odczuwam kolosalna roznice. WIec warto. Wyskakuje ci jakas kontrolka
? jak tak to warto podpiac pod komputer i sie upewnic czy to jest cewka. Bo moze to byc katalizator. Lub jeszcze cos innego jak np przewody.
- Od: 10 mar 2010, 02:31
- Posty: 135
- Auto: Mazda RX-8 [231 PS]
Witam, zna ktoś objawy jakie występują kiedy padną cewki lub są nadpalone? wyświetla mi błąd mieszanki paliwa dokładnie nie mogę określić samochód chyba osłabł, słabiej odpala i ma dziwne wibracje na niskich obrotach.. czy to może być to? jak wymienić cewki – mam możliwość podmienienia ze sprawnego rotoru
- Od: 10 sty 2007, 18:52
- Posty: 119
- Skąd: Ostrów Wlkp
- Auto: RX-8 231hp
Cewki masz na zakonczeniu kabli zaplonowych, mniej wiecej pod gumowym wezem od dolotu, pomiedzy pudlem z filtrem a przepustnica. Jesli masz wersje 231 to lepiej bedzie Ci to zdjac (gumowy wąż/dolot) a potem odlacz kable i odkrec cewki od blaszki podtrzymującej.
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości