Dane techniczne i osiągi Mazda3 2.3
Poszperałem jeszcze trochę i oto co znalazłem,
najpierw ciocia Wiki:
In its test results for the 2004 Mazda3 5-door with the 2.3 litre engine, Car and Driver magazine reported a 0-60 mph (0–97 km/h) acceleration time of 7.4 seconds and a governor-limited top speed of 190 km/h (118 mph).
ModernRacer.com (nie wiem czy to wiarygodne źródło):
http://www.modernracer.com/mazda3s.html
Engine : 4 cylinder, DOHC, front engine FWD
Displacement : 2,260 cc
Valve : 16 valves, 4 valves per cylinder
(...)
Horsepower : 160 hp @ 6500 rpm
Torque : 150 lb-ft @ 4500 rpm
(...)
Top speed : 118 mph(electronically limited)
0-60 mph : 7.5 sec.(manual), 8.0 sec.(auto)
Więc generalnie cały czas krążymy w okolicach 7,5 sek. i prędkości max. 190 km/h, ale sam kiedyś pogoniłem Madzię do 195 km/h i nie sprawiała wrażenia jakby więcęj się nie dało z/w na ogranicznik, myslę że gdyby nie brak wolnego pasa to dobiłbym do 200 km/h.
najpierw ciocia Wiki:
In its test results for the 2004 Mazda3 5-door with the 2.3 litre engine, Car and Driver magazine reported a 0-60 mph (0–97 km/h) acceleration time of 7.4 seconds and a governor-limited top speed of 190 km/h (118 mph).
ModernRacer.com (nie wiem czy to wiarygodne źródło):
http://www.modernracer.com/mazda3s.html
Engine : 4 cylinder, DOHC, front engine FWD
Displacement : 2,260 cc
Valve : 16 valves, 4 valves per cylinder
(...)
Horsepower : 160 hp @ 6500 rpm
Torque : 150 lb-ft @ 4500 rpm
(...)
Top speed : 118 mph(electronically limited)
0-60 mph : 7.5 sec.(manual), 8.0 sec.(auto)
Więc generalnie cały czas krążymy w okolicach 7,5 sek. i prędkości max. 190 km/h, ale sam kiedyś pogoniłem Madzię do 195 km/h i nie sprawiała wrażenia jakby więcęj się nie dało z/w na ogranicznik, myslę że gdyby nie brak wolnego pasa to dobiłbym do 200 km/h.
- Od: 24 cze 2009, 12:34
- Posty: 26
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 USA 2,3l 2004r. HB
lucaspl88 napisał(a):no tak, ale oryginalne opony do MPS Potenza R050 sa dosc kiepsie, i male. 215/45/18 jesli sie nie myle.
MPSy mają RE50A pokaż mi lepszą cywilną oponę dostępną w Europie
Koledzy, nie wierzcie w to, co macie wpisane w dowodach. Po drugie przyspieszenie od 0 do 60 mil, a 100 km/h to często spora różnica.
adam7476 napisał(a):to co napisał amalgamat jest mocno prawdopodobne .znalazłem podobne wartośći.
to teraz pożycz od kogos g-techa i zobacz ile Ty jesteś w stanie wykręcić
miałem vectre 2.5 V6 ona miała 8.5 0-100km/h katalogowo, ja wykręciłem max 8.9 0-100km/h. porównując vectre z mazdą 3 2.3 mazda jeździ o niebo lepiej, więc to 7.4 0-100km/h jest całkiem prawdopodobne, choć mało realne. myśle że realnie 8.0 to i tak byłoby ok.
- Od: 7 kwi 2009, 09:36
- Posty: 7
- Skąd: warszawa
- Auto: mazda3 2.3 2007
misiekwaw napisał(a):lucaspl88 napisał(a):no tak, ale oryginalne opony do MPS Potenza R050 sa dosc kiepsie, i male. 215/45/18 jesli sie nie myle.
MPSy mają RE50A pokaż mi lepszą cywilną oponę dostępną w Europie
nie wiem jakie opony sa w europie, ale te Potenzy sa tragiczne.....nie trzymaja sie wogule, i piszcza na kazdym zakrecie...
spruboj sie przejechac kiedys na Dunlop Direzza Z1 Star, albo Bridgestone Potenza RE-11, albo nawet i BFGoodrich g-Force T/A KDW 2 (bardzo glosna)
- Od: 30 paź 2009, 21:30
- Posty: 49
lucaspl88 napisał(a):nie wiem jakie opony sa w europie, ale te Potenzy sa tragiczne.....nie trzymaja sie wogule, i piszcza na kazdym zakrecie...
próbowałem nie raz i nie występowały opisywane przez Ciebie objawy
możesz mi wierzyć lub nie, ale RE50A to jedna z najprzyczepniejszych opon dostępnych w Europie i porównując do innych opon na jakich jeździłem a w sumie trochę tego było to na suchym na lepszych nie jeździłem, na mokrym pewnie Rain Sport byłby lepszy.
lucaspl88 napisał(a):spruboj sie przejechac kiedys na Dunlop Direzza Z1 Star, albo Bridgestone Potenza RE-11, albo nawet i BFGoodrich g-Force T/A KDW 2 (bardzo glosna)
żadna z opon które wymieniłeś nie jest dostępna w Europie, podobnie jak inne opony określane u Was jako "Extreme Performance Summer" zapewny gdyby były z przyjemnością zamieniłbym moje RE50A na któryś z w/w a tak muszą mi wystarczyć te co mam. Oczywiście możnaby się pokusić o sprowadzenie z US ale śledzę temat od pewnego czasu bo taki miałem plan i jak na razie koszty takiej operacji powalają
no, koszty w sumie sa dosc tragiczne, a jesli chodzi o opony, to niestety ja jezdzilem bodajze na 20-30 innych oponach jak bylem w siedzibach "tirerack" na jednym z Auto X events. I niestety musze przyznac ze ,moje opony sie lepiej trzymaly anizeli Potenzy. Dla kazdego cos innego. Nastepna oponka to bedzie Dunlop Direzza Z1 Star, bo sa dosc tanie. W rozmiarze 225/45/17 opona kosztuje $130 takze duze koszta to to nie sa
- Od: 30 paź 2009, 21:30
- Posty: 49
lucaspl88 napisał(a):no, koszty w sumie sa dosc tragiczne, a jesli chodzi o opony, to niestety ja jezdzilem bodajze na 20-30 innych oponach jak bylem w siedzibach "tirerack" na jednym z Auto X events. I niestety musze przyznac ze ,moje opony sie lepiej trzymaly anizeli Potenzy. Dla kazdego cos innego. Nastepna oponka to bedzie Dunlop Direzza Z1 Star, bo sa dosc tanie. W rozmiarze 225/45/17 opona kosztuje $130 takze duze koszta to to nie sa
Mam prośbę – bądź łaskaw pamiętać, że u Ciebie to jest 130$*4sztuki, u nas to jest 130$*4sztuki+transport+cło+VAT. Na dzisiaj wychodzi 266,5$ za sztukę.
ano niestety.. w sumie nie wiecie czy czasem polamerem nie mozna wysylac takich zeczy jak wydech, intejk albo swiece, bo widze ze u was swiece sa strasznie drogie...
poxatym to wlasnie sobie sprawdzilem jakie wy macie ceny opon w europie.. tragedja.. strasznie drogie.. po 600zl za sztuke za dobra opone....
poxatym to wlasnie sobie sprawdzilem jakie wy macie ceny opon w europie.. tragedja.. strasznie drogie.. po 600zl za sztuke za dobra opone....
- Od: 30 paź 2009, 21:30
- Posty: 49
nie wiem czy akurat polamerem, ale są też inne firmy które się tym zajmują a i niektóre sklepy wysyłają bezpośrednio do PL.
sprawdziłem jeszcze te opony Extreme Performance Summer i w PL można kupić:
Bridgestone RE070 – 225/45R17 – 203$
Hankook Ventus RS-2 – 225/45R17 – 183$
i ostatnio pojawiło się Kumho MX – 235/45R17 – 209$
RE070 niedostępne w 18tce, czyli na fabryczne felgi MPSa
BTW jak oceniasz Kumho MX jeśli znasz w porównaniu do RE070 czy Hankooka
sprawdziłem jeszcze te opony Extreme Performance Summer i w PL można kupić:
Bridgestone RE070 – 225/45R17 – 203$
Hankook Ventus RS-2 – 225/45R17 – 183$
i ostatnio pojawiło się Kumho MX – 235/45R17 – 209$
RE070 niedostępne w 18tce, czyli na fabryczne felgi MPSa
BTW jak oceniasz Kumho MX jeśli znasz w porównaniu do RE070 czy Hankooka
adam7476 napisał(a):miałem vectre 2.5 V6 ona miała 8.5 0-100km/h katalogowo, ja wykręciłem max 8.9 0-100km/h. porównując vectre z mazdą 3 2.3 mazda jeździ o niebo lepiej, więc to 7.4 0-100km/h jest całkiem prawdopodobne, choć mało realne. myśle że realnie 8.0 to i tak byłoby ok.
Wychodzi na to ze M3 2.3 litra to samopchód idelny..rozpedza sie w 7. 5 sekund do setki, pali niecałe 8 litrów na 100...jakby tak poczytac te wszystkie opinie z forum to wersja idealna:) pomiar ze stopere w reku jest bardzo nie precyzyjny – po pierwsze licznik przy 100 km wskazuje pewnie z 95 rzecywistej predkosci. po drugie jak bym sie rozpedzal z górki to penwie poniżej 6 sek zejdzie
Fajna sie tez dysporporcja zrobiła 2.0 150km – 9 sek do setki, 2,3 16 km wiecej i już 1 sekiunda mniej, mps bilsko 100 km wiecej i tylko 1 sekunda szybciej do setki
Nowy zoom zoom,stare uczucia 
- Od: 27 lut 2005, 12:11
- Posty: 137
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 sport 2.0
zio
Kocham moje Mazdy ale niestety musze sie z Toba zgodzic. Gdzies kiedys znalazlem informacje, ze przespieszniee 2,3 to 8,4 do 100. W to jestem sklonny w zupelnosci uwierzyc
Niestety moim zdaniem dane typu 7,4 to bzdura;P
Kocham moje Mazdy ale niestety musze sie z Toba zgodzic. Gdzies kiedys znalazlem informacje, ze przespieszniee 2,3 to 8,4 do 100. W to jestem sklonny w zupelnosci uwierzyc
haha dane so danymi, a realnosc to cos innego..... do rozpedu 0-100km/h jest duzo zeczy co moze zawazyc.. temperatura asfaltu, opon, powietrza, wilgotnosc itp.... ale ze 7.4 sekundy to bzdura.. wogule bym sie z tym nie zgodzil, bo ja zanotowalem ponizej 7 sekund 0-60 mph
- Od: 30 paź 2009, 21:30
- Posty: 49
lucaspl88
Ja mowie o seryjnym autku. Nie jest mozliwe zeby mazda ktora ma okolo 160 KM miala 6,x do 100.
Wybaczcie ale nie uwierze w to. Jaki bylby sens kupowania MPS? Jak to mozliwe zeby 2,0 miala 9 sekund a 2,3 6,x ?! Sorry ogarnijcie sie ludzie
Fajne sa te autka ale nie przesadzajcie 
Ja mowie o seryjnym autku. Nie jest mozliwe zeby mazda ktora ma okolo 160 KM miala 6,x do 100.
Wybaczcie ale nie uwierze w to. Jaki bylby sens kupowania MPS? Jak to mozliwe zeby 2,0 miala 9 sekund a 2,3 6,x ?! Sorry ogarnijcie sie ludzie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość