Problem z pilotem – działa tylko otwieranie.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Iksu » 3 lis 2009, 10:29

Witam wszystkich!
Jestem szczęśliwym posiadaczem owej Mazdy i mam problem z pilotem. Gdy go kupiłem była padnięta bateria. Po wymianie działa tylko otwieranie drzwi natomiast zamykanie nie działa. Co może być przyczyną? Może trzeba go zaprogramować ale nie chce tego robić bez dokładnych wskazówek, których jakoś nie mogę nigdzie znaleźć do mojego modelu samochody. Prosze o dokładne napisanie tego jak to zrobić gdyż jest zwykłymlaikiem w tych sprawach :)
Dzięki wszystkim za pomoc!
Ostatnio edytowano 4 lis 2009, 08:37 przez Iksu, łącznie edytowano 1 raz
Mazda 626 99 2.0 DITD
Początkujący
 
Od: 3 lis 2009, 10:19
Posty: 5

Postprzez PLaster » 3 lis 2009, 14:45

Witam Iksu na forum
Na wstępie proponuje zapoznać się z regulaminem, ułatwi Ci to poprawne nazywanie tematów.
Tam się też dowiesz, że jak już jest wątek o tym samym temacie to należy się do niego dopisać.
Następnie uzupełnij profil.

A co do problemu, to sprawdź czy działa zamykanie z klucza (z tego co piszesz to raczej działa), czy zamyka się centralny poprawnie?
Dodatkowo jak masz drugi pilot, to sprawdź czy na nim działa. Może to wina przycisku na pilocie. Jak otwieranie działa poprawnie, to raczej nie jest to kwestia zaprogramowania pilota.
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Iksu » 3 lis 2009, 14:55

Nie mam niestety drugiego pilota, z kluczyka wszystko chodzi poprawnie. Po prostu tylko nie dziala zamykanie z pilota. Próbowałem go kiedyś rozbierać lecz jest ciężki dostęp. Można otworzyć górną pokrywke tam gdzie jest bateria. Płytka jest jakby wbudwana i boję się mocniej podważać, żeby jej nie uszkodzić całkowicie. Nie wiem co z tym zrobić...
Mazda 626 99 2.0 DITD
Początkujący
 
Od: 3 lis 2009, 10:19
Posty: 5

Postprzez PLaster » 3 lis 2009, 16:22

Iksu napisał(a):Nie mam niestety drugiego pilota

1. jest o oryginalny pilot mazdy, czy jest to jakaś instalacja dokładana?
2. czy jesteś w stanie znaleźć gdzieś jakieś symbole tego centralnego/pilota, jakiekolwiek info o tym co to za instalka?
może dałoby się zaprogramować jakiś inny pilot na próbę czy będzie działało, ale do tego będziesz potrzebował instrukcji centralnego (bez niej nie zaprogramujesz) oraz jakiś inny pilot (najlepiej podobny, a raczej taki który się dogada z tą centralką)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Iksu » 3 lis 2009, 18:02

Więc może być problem ponieważ nie mam żadnej instrukcji a na pilocie nic nie pisze, napisy na przyciskach są zdarte. Pilot wydaje się być originalny. Udało mi się go wyczyścić bo był zatłuszczony ale to nie pomogło. Przycisk zamykania też rewelacyjnie nie chodzi(trzeba mocno naciskać) więc podejrzewam, że sam pilot będzie zużyty. Jeśli chodzi o centralke to nie wiem jak ona wygląda, nie miałęm z tym nigdy do czynienia.
Mazda 626 99 2.0 DITD
Początkujący
 
Od: 3 lis 2009, 10:19
Posty: 5

Postprzez PLaster » 4 lis 2009, 00:03

jednak podejrzewam, że jest to problem pilota

ps1. nadal nie poprawiłeś tematu
ps2. wpisz w naszą wyszukiwarkę zapytanie "pilot 626" a otrzymasz wiele bardzo ciekawych wątków
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Iksu » 4 lis 2009, 17:43

Więc tak..
Temat poprawiony :)
Zaprogramowałem pilota od nowa i nadal nie działa. Podejrzewam ze te gumki pa przyciskach będą już wyrobione. Spróbuje nakleić jakieś tam z jakiegoś pilota, może zadziała. PLaster Dzięki za pomoc. Jak to zadziała to dam znać. Pozdro!
Mazda 626 99 2.0 DITD
Początkujący
 
Od: 3 lis 2009, 10:19
Posty: 5

Postprzez PLaster » 15 lis 2009, 23:47

Iksu napisał(a):Temat poprawiony

:)
Iksu napisał(a):Jak to zadziała to dam znać

no i?
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Enduro » 19 lut 2010, 22:20

co do pilota do zm. cenralnego w orginale
to proponuje
abys po otwarciu obudowy,
przy pomocy niewielkiego srubokreta podwazyl, po jednej stronie plytke elektr.,
bo ona jest tam zaczepina no a jak wyskoczy, to mozesz ja wyciagnac
a potem oczyscic spirytusem i dobrze obejrzec wewnetrzna strone gumki przysiskow
i mocowanie baterii, bo to ono czesto jest naderwane i wtedy trzeba je podlutowac
sprawdz napiecie na baterii przed montazem
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jasiu19 » 20 lut 2010, 13:08

Witam . Miałem ten sam problem :) masz oryginalnego pilota !.U mnie pomogło jak przeczyściłem dokładnie pilota po rozebraniu a do tego zauważyłem ze ponieważ pilot jest już wyrobiony to trzeba mocno wciskać.Ja sie męczyłem chyba tydzień zanim doszedłem do tego że zamknąłem samochód z pilota :).Zrób tak : jak znajdziesz trochę wolnego czasu idź do samochodu :) spróbuj mocno wcisnąć 2x przycisk od zamykania ( przyciśnij 2 razy w odstępie max 3 sekund) lub wciśnij mocno przycisk zamykania i przytrzymaj przez 1-2 sekundy.Musisz trochę popróbować ja też sie namęczyłem zanim zadziałało :) a ile sie obszukałem w internecie na ten temat :).Mi już raczej nie sprawia problemu zamykanie chociaż czasem muszę kilka razy próbować ale wiadomo pilot już swoje wysłużył i właśnie takie mamy tego efekty :) W Maździe są jakieś 2 systemy zamykania centralnego ;/ jak znajdę instrukcje do tego centralnego to Ci podeśle na PW :)

http://www.sendspace.com/file/n14od1
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez Iksu » 2 kwi 2010, 14:43

Dzięki panowie za pomoc. Enduro ma racje, już wcześniej zrobiłem tak jak napisałeś.Był tam syf i tłuszcz. Nakleiłem nowe gumki i działało ale oderwało się mocowanie baterii. Nie mialem za bardzo czasu ale zajme się tym za niedługo. Dzięki jeszcze raz!
Mazda 626 99 2.0 DITD
Początkujący
 
Od: 3 lis 2009, 10:19
Posty: 5

Postprzez Enduro » 10 kwi 2010, 15:22

przylutuj dobrze mocowanie baterii
a potem dopasuj odpowiedniej grubosci kawelek np.tektury/gazety,
tak aby bateria podczas naciskania przyciskow nie mogla sie przemieszczac,
bo wtedy sie ono nadrywa...
powodz.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6