FOTORELACJA – Termostat [BA Z5]
silnik pali dobrze, jednak podczas jazdy mam tylko zimny nawiew (wskaźnik temperatury martwy). Zmiana następuje kiedy stoję dłużej na światłach, zaczyna lecieć coraz cieplejsze powietrze i wskaźnik podnosi się. Jednak parę min po ponownej jeździe sytuacja powtarza się. Czy to termostat, czy jest inny powód??
- Od: 3 lut 2012, 13:22
- Posty: 10
- Auto: MAZDA 323F, 1.5, 16V – 97r.
Według mnie to właśnie termostat. Albo jest on cały czas otwarty, albo ktoś go wymontował.
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
aron007
też wydaje mi się że to termostat
podepnę się pod temat
wymieniłem termostat, ale autko długo się grzeje, potrafię przejechać 5km i dopiero wskazówka drgnie, ale jak się nagrzeje to już jest dobrze, podczas jazdy nie opada wskazówka, z nawiewu leci ciepłe [gorące] powietrze,
dlaczego tak długo grzeje się silnik
też wydaje mi się że to termostat
podepnę się pod temat
wymieniłem termostat, ale autko długo się grzeje, potrafię przejechać 5km i dopiero wskazówka drgnie, ale jak się nagrzeje to już jest dobrze, podczas jazdy nie opada wskazówka, z nawiewu leci ciepłe [gorące] powietrze,
dlaczego tak długo grzeje się silnik
Kluska




- Od: 1 cze 2008, 19:41
- Posty: 116
- Skąd: Ziemia Sieradzka
- Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5
Kluska napisał(a):wymieniłem termostat, ale autko długo się grzeje, potrafię przejechać 5km i dopiero wskazówka drgnie, ale jak się nagrzeje to już jest dobrze, podczas jazdy nie opada wskazówka, z nawiewu leci ciepłe [gorące] powietrze,
dlaczego tak długo grzeje się silnik
Zapowietrzony układ, za mało płynu.
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
zapomniałem dodać,
układ odpowietrzony, płyn dolewany był 2 razy, teraz jest już stan wiec raczej coś innego,
a czy jest możliwość zanotowania odwrotnie termostatu, podczas wymiany nowy zamontowałem identycznie jak stary, ale wtedy też autko długo się nagrzewało [termostat był walnięty]
układ odpowietrzony, płyn dolewany był 2 razy, teraz jest już stan wiec raczej coś innego,
a czy jest możliwość zanotowania odwrotnie termostatu, podczas wymiany nowy zamontowałem identycznie jak stary, ale wtedy też autko długo się nagrzewało [termostat był walnięty]
Kluska




- Od: 1 cze 2008, 19:41
- Posty: 116
- Skąd: Ziemia Sieradzka
- Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5
Kluska napisał(a):czy jest możliwość zanotowania odwrotnie termostatu
nie ma takiej opcji żeby montować termostat odwrotnie. zazwyczaj obudowa termostatu jest tak zkonstruowana że nie idzie go włożyć odwrotnie, a jeśli nawet da się to zrobić to tego nie rub gdyż w takim przypadku termostat sie nie otworzy z ugotujesz silnik
Raczej nie idzie obrucić termostatu.
A jaki kupiłeś termostat??
A jaki kupiłeś termostat??
323F BG 1.6 16v
No to moze jak juz przy termostatach jesteśmy to nie będe zakładał nowego tematu tylko opowiem o swoim problemie.....
a polega on na....
Po nocnym postoju na komopletnie zimnym silniku po przejechaniu około 500M temperatura sie podnosi do połowy... i stoi... oraz kompletny brak ogrzewania. Czasami letnie poleci
i własnie nie wiem kompletnie od czego zacząc. (słyszałem że prawdopodbnie termostat) Mazde mam dopiero 3 Tydzień... 323F BG 1.6 16v
No to moze jak juz przy termostatach jesteśmy to nie będe zakładał nowego tematu tylko opowiem o swoim problemie.....
a polega on na....
Po nocnym postoju na komopletnie zimnym silniku po przejechaniu około 500M temperatura sie podnosi do połowy... i stoi... oraz kompletny brak ogrzewania. Czasami letnie poleci
- Od: 26 paź 2009, 15:11
- Posty: 21
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 323f BG
Kluska napisał(a):Vernet
Może być tak że termostat jest nieszczelny i powoduje to przepływ wody przez termostat i lekkie otwarcie dużego obiegu i wolniejsze ogrzewanie się silnika.
Bohun 323f dolej płyn do układu i go odpowietrz i sprawdz czy nie masz wycieków
no to ja dorzucę swoją zagadkę z ogrzewaniem
– termostat rok temu wymieniany (jakiś "japoński" zamiennik) i jest raczej sprawny (przy temp otoczenia np. 0st silnik po ok.5-6km jazdy osiąga temp ~90st i nawet nie drgnie)
– układ odpowietrzony i szczelny (brak ubytków)
– nagrzewnica rok temu przepłukana z syfu (wodą pod ciśnieniem) – więc myślę, że jest drożna
Lekko ciepłe powietrze zaczyna dmuchać dopiero jak wskazówka zbliża się do ~90st.
I generalnie wszystko na co mogę liczyć to lekko ciepłe...
o gorącym można zapomnieć...
Jakieś pomysły ?
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
– termostat rok temu wymieniany (jakiś "japoński" zamiennik) i jest raczej sprawny (przy temp otoczenia np. 0st silnik po ok.5-6km jazdy osiąga temp ~90st i nawet nie drgnie)
– układ odpowietrzony i szczelny (brak ubytków)
– nagrzewnica rok temu przepłukana z syfu (wodą pod ciśnieniem) – więc myślę, że jest drożna
Lekko ciepłe powietrze zaczyna dmuchać dopiero jak wskazówka zbliża się do ~90st.
I generalnie wszystko na co mogę liczyć to lekko ciepłe...
Jakieś pomysły ?
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
sprawdz czy działają klapy regulacji ogrzewania klapa może sie nie otwierać do końca i leci gorące i zimne powietrze co razem daje ciepłe
- Od: 26 paź 2009, 15:11
- Posty: 21
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 323f BG
Bohun 323f kup termostat i wymień zapłacisz z 50zł wymiana zajmie ci hmmm z godzine i bedziesz mial jasność. a jak to nawet nie termostat to będziesz miał nowy i napewno cie nie zawiedzie 

Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 17:17 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 gru 2005, 12:29
- Posty: 361
- Skąd: Dębica
- Auto: 323F BA Z5 :] '96
stawiam na odpowietrzenie układu w mojej Madzi odpowietrzałem układ 40 min , poprzez poluzowanie węża dochodzącego do chłodnicy od dołu co jakiś czas co 5 min kilka razy i za każdym razem poleciało nieco powietrza. teraz Madzia grzeje na maksa
polecam nieco cierpliwości wcześniej też twierdziłem ze mam układ odpowietrzony . POzdrawiam 

-
krzysiek1024
Sorki że odświeżam temat, ale skoro już jest to po co następny 
Mam problem, nie wiem czy to termostat czy nie – auto dość długo się nagrzewa z 5KM minimum żeby wskazówka była na środku, dopiero zaczyna lecieć ciepłe powietrze z nawiewu... Górny wąż od chłodnicy nagrzewa się równo z silnikiem... Jeśli to termostat, to jaki mam kupić bo widziałem ze są jakieś pojedyncze i podwójne i przy okazji jakiej firmy?
Mam problem, nie wiem czy to termostat czy nie – auto dość długo się nagrzewa z 5KM minimum żeby wskazówka była na środku, dopiero zaczyna lecieć ciepłe powietrze z nawiewu... Górny wąż od chłodnicy nagrzewa się równo z silnikiem... Jeśli to termostat, to jaki mam kupić bo widziałem ze są jakieś pojedyncze i podwójne i przy okazji jakiej firmy?
- Od: 6 lis 2009, 17:30
- Posty: 38
- Skąd: CLI
- Auto: Mazda 323F BA Z5 '95 PB/LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości