Domowy tuning Mazdy 323F BG GT – kompresor str. 11

Postprzez Inte » 28 paź 2009, 23:52

taa, ja też jestem cichym fanem tematu ;)
jackkpl napisał(a):Z wykresow ecu mastera wychodzi jakies 6 koni wiecej, ale nie wierzylbym temu za bardzo.

dlaczego?
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez jackkpl » 29 paź 2009, 00:34

Inte napisał(a):taa, ja też jestem cichym fanem tematu ;)
jackkpl napisał(a):Z wykresow ecu mastera wychodzi jakies 6 koni wiecej, ale nie wierzylbym temu za bardzo.

dlaczego?


Wiatr, nierownosc drogi , lekka roznica mas. Fakt faktem, ze teraz mialem prawie pol baku benzyny i caly bak gazu, wiec gdyby to uwzglednic, to roznica bylaby jeszcze wieksza. Niestety takie pomiary z "obrotomierza" trzebaby robic na tej samej drodze, bezwietrznej pogodzie, tej samej temperaturze i cisnieniu powietrza.

Aczkolwiek roznica jest az 6 koni ,a w przypadku niektorych wykresow nawet 9.Zrobilem z 12 przyspieszen 2-7.3k rpm na 2-ce i sprawdzilem wiekszosc z nich. W zaleznosci od ulozenia drogi wychodzi 137-144 koni, gdzie poprzednio bylo 130-133.
Pojade na hamownie , bedzie dowod na papierze :D.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 29 paź 2009, 08:06

o kurde te 144 robi juz wrazenie.powoli powoli robi sie petarda.przy tej mocy powinienes miec czasy juz kolo 15,8 na cwaire.bierz gtecha i mierz.i czekam na filmik z licznikiem w roli glownej. :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 29 paź 2009, 10:56

piwo napisał(a):o kurde te 144 robi juz wrazenie.powoli powoli robi sie petarda.przy tej mocy powinienes miec czasy juz kolo 15,8 na cwaire.bierz gtecha i mierz.i czekam na filmik z licznikiem w roli glownej. :)


No ja az tak optymistyczny bym nie byl :). W przeszlosci zycie dosc mocno weryfikowalo nadzieje. Niemniej jednak to,ze ciut lepiej sie wkreca przy odcince jest odczuwalne. Dzis testowo zrobilem przejazd na LPG i musze przyznac, ze jednak zwawiej jedzie w gornym zakresie obrotow. Chyba jeszcze w tym roku zrobie hamowanko (moze jak zacznie dzialac modyfikacja czasow wtryskiwaczy) i bede szykowal sie na kolejnego, tym razem powaznego moda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez jackkpl » 1 lis 2009, 16:23

W koncu podjechalem na prosty kawalek drogi przy suchym asfalcie. Moge sie pochwalic.

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/lxF_AEZa_Y4&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/lxF_AEZa_Y4&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Trzeba wziac pod uwage, iz zimowki sa wieksze (185/65/14) niz popularne 195/50/15 uzywane w tym modelu. Auto bez blosa niestety ma zbyt uboga mieszanke. Fabryczny komp nie jest w stanie tego wysterowac, jedynie powyzej 6500rpm (wczesniej przelewany zakres) teraz jest w granicach 13:1. Jestem bardzo zadowolony z wyniku :)

A tak na marginesie, to pomiary byly robione z calym wnetrzem + bonus

Obrazek

Ci , ktorzy wiedza ile daje 50kg przy tym aucie beda wiedziec, o co chodzi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez radekkm » 1 lis 2009, 19:25

najs – jak na zagazowane padlo :P
dajesz rade zdrowemu k8 ??
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez jackkpl » 1 lis 2009, 19:33

radekkm napisał(a):najs – jak na zagazowane padlo :P
dajesz rade zdrowemu k8 ??


No tu akurat bez BLOSA jechalem ,wiec jak nie zagazowane :). Na zlocie mazdaspeed w sochaczewie bylem szybszy od kazdej k8 , ale roznice byly nieduze. Teraz mysle,ze bez problemu bym k8 seryjne objechal.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 2 lis 2009, 00:31

fajny dzwiek.a i do ilu kreciles obroty?bo tak ze sluchu wyglada ze nie ciagneles za wysoko.kreciles chociaz do 7 tys?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez radekkm » 2 lis 2009, 00:52

jackkpl napisał(a):Teraz mysle,ze bez problemu bym k8 seryjne objechal.


daje rade, o to chodzi

jackkpl napisał(a):A tak na marginesie, to pomiary byly robione z calym wnetrzem + bonus


widze ze garaz masz w bagaziorze ;)
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez jackkpl » 2 lis 2009, 09:41

piwo napisał(a):fajny dzwiek.a i do ilu kreciles obroty?bo tak ze sluchu wyglada ze nie ciagneles za wysoko.kreciles chociaz do 7 tys?


1-ke zmienilem na 2-ke kolo 7 tys z obrotomierza, z 2-ki na 3-ke miedzy 7,5 a 7,75 (zaraz przed odcina)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 2 lis 2009, 11:47

wywal graty z bagaznika lacznie z kolem zapasowym obniz afr jakos i bedzie 15,5 na cwaire jak nic.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 2 lis 2009, 12:41

15.5 to zbyt optymistycznie. Jak zejdzie ponizej 16 to bedzie sukces :). Kola zapasowego juz od dawna nie mam, pozostaje komplet narzedzi i czesci zamiennych oraz instalacja LPG, ktora jakby nie bylo z 20-30kg napewno dodaje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 2 lis 2009, 16:45

tyle to wazy sam bak.do tego jakies zawory nie wiem blos srosy dzikie weze.mysle ze ponad 50kg calosc na gaz.wywal to cholerstwo!
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 2 lis 2009, 16:50

No jak zaczne zarabiac 500zl wiecej i bede mogl tyle wydac co miesiac na wache, to sie zastanowie. Aczkolwiek za polroczny koszt paliwa to ja zamontuje kompres i na LPG bede mial 50% wiecej, niz teraz na PB :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez jackkpl » 3 lis 2009, 23:17

Poniewaz nikt w temacie sie nie wpisuje od ponad dnia, a ja lubie, jak jest ruch, to wrzucam fajne porownanie 2 wykresow z hamowni (moc na kolach) pokazujaca, jaki wplyw ma dawka paliwa na moc

Obrazek

Obrazek

przy 7 tys rpm widac,ze afr 12.3:1 jest i tak bardziej korzystny, niz okolo 14:1 (roznica ze 4 konie). Fabryczny komp od 6500rpm przelwa tak,ze afr wychodzi ponizej 12:1. Wlasnie tam tkwi mozliwosc dostrojenia dawki paliwa piggybackiem. Idealny afr przy N/A to kolo 13:1 i pewnie to daloby ze 2 konie wiecej, niz przy 12.3:1.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 4 lis 2009, 10:25

no ladnie.ale do 3500 masz afr za wysoki.a teraz faktycznie od 6250 to afr leci ci kosmicznie w gore.ewidentnie za malo wachy.moze sie uda utrzymac moc wysoko w gornych poartiach obrotow jak dolejesz wachy.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 4 lis 2009, 11:11

piwo napisał(a):no ladnie.ale do 3500 masz afr za wysoki.a teraz faktycznie od 6250 to afr leci ci kosmicznie w gore.ewidentnie za malo wachy.moze sie uda utrzymac moc wysoko w gornych poartiach obrotow jak dolejesz wachy.


To sa stare wykresu, wrzuce dzis ostatni wykres afr-a , to zobaczysz,ze wszedzie jest za ubogo. Odetkanie dolotu + walek jednak troche gore ozywily.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez KoKo » 4 lis 2009, 11:46

Stoperem wychodzi mi ponad 8 sekund do 100 i 15 – 16 sekund do 140 (kolega dociąga do 135). Jestem pewny na 100% że nawet po opróżnieniu bagażnika auto nie złamie 16 sekund na 400metrów. Na ostatnim filmiku adasia do 140 robił czasy około 13 – 14 sekund i jemu jak narazie też się nie udało zrobić 15.XX. A Twoich czasów na 400 metrow jestem bardzo ciekaw, jak narazie najlepszy oficjalny czas K8 to chyba 16.282. Ciekaw jestem czy byłoby lepiej.. Stoperowe czasy do 140 masz podobne jak moje byłe K8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez jackkpl » 4 lis 2009, 12:16

Do 100 nie ma co mierzyc, bo opony sa zimowe, wiec na 1-ce nie idzie. Chcesz, to udostepnie filmik w formie AVI , to zobaczysz sobie np w virtual dubie, ile wychodzi do 135. Wg moich dokladnych wyliczen 14.5 sekundy. Dolicz to,ze opony sa wieksze o 3.3% niz 195/50/15. Na letnich po tym samym czasie byloby 139.4 na liczniku. Nie chce sie tu sprzeczac, bo filmik ma dawac poglad, jak auto jedzie. Jakiekolwiek porownania z filmow sa bezsensu, gdyz film mozna sobie zmodyfikowac i nikt sie nie zorientuje. A masa w bagazniku to okolo 40kg. Przy masie samochodu z kierowca 1150kg (tyle zakladam dla mojego auta) robi roznice 0.25sek na 1/4.

http://www.letstorquebhp.com/calculator.asp

Wpisujemy moc 145 koni i 1150kg, a pozniej moc 145 koni i 1110kg. Mamy 16.69 vs 16.44.

Na zlocie mazdaspeed najszybszy K8 mial czas 16.7
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez KoKo » 4 lis 2009, 14:54

Uważasz ze masz w tej chwili 145km ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje