Szarpanie i nierówna praca silnika

Postprzez Sylwia » 30 paź 2009, 12:22

Witam, potrzebuje pilnie rady,pomocy kogos doswiadczonego. Jestem tu nowym uzytkownikiem. Mam mazde 3 sedan, 2.0 automat, 2006r. Od 2dni na biegu D zaczela szarpac,silnik nierowno pracuje,przygasają swiatła,ale obrotomierz ani drgnie-nie traci obrotow, ani nie podwyzsza. Na P objawy troszke słabną,ale wciaz szarpie i terkocze. Nie zaświecila sie zadna kontrolka. W trakcie jazdy auto stracilo moc,przydusza sie i musze dodac mu mocno gazu,zeby nie czuc takiego specyficznego dzwieku ciagnięcia auta na wysokim biegu przy niskiej predkosci. Tydzien temu wymienialam katalizator drugi,bo komp wykazal ze jest uszkodzony (swiecil sie check silnika). Przez ten tydzien autko dzialalo w miare ok-odczulam tylko, ze nie jest juz tak dynamiczny. Co może byc powodem tego szarpania teraz?? Plis o pomoc..Nie mam jak dojechac do pracy:(Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 11:33
Posty: 16
Auto: mazda 3, 2.0, automat

Postprzez zio » 30 paź 2009, 17:48

Witam,
A na jakiej firmy katalizator wymieniłaś?
Komp raczej nie mógł wskazywać uszkodzenia ego katalizatora ponieważ za tym katalizatorem nie ma już żadnych czujników – nawet jak wywalisz ten katalizator całkiem to komp nic nie wykaże.
Jezeli wykazywał problemy z katem to na pewno z tym pierwszym.
P.S. jaki masz przebieg silnika?
Podpinałaś samochod pod komputer?
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez Krisek » 30 paź 2009, 20:22

Niema O2 czujnika na 2 Kacie ?
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez zio » 30 paź 2009, 21:08

nie – drugi (ostatni0 sensor jest przed drugim katem
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez lucaspl88 » 30 paź 2009, 21:47

drugi katalizator ma sensor za katalizatorem, sensor spalin. komputer go nie uzywa do niczego, ale jesli wyczuje cos nie tak, check engine light sie wlaczy.
jesli masz problem z stratom mocy i szarpaniem, sprawcz sensor powietrza (MAF), przeczysc go specjalnym srodkiem, i powinno autko jezdzic jak nowe
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2009, 21:30
Posty: 49

Postprzez brachu » 30 paź 2009, 23:32

MAF = tak po naszemu przepływomierz powietrza ;)
Pozdrawiam,
Bartek v brachu
Honda HR-V 4WD 1.6/105KM/2001/LPG
VW New Beetle 2.0/115KM/1999/LPG
[S] Yamaha Majesty II 250/21KM/2001
Początkujący
 
Od: 27 paź 2009, 14:36
Posty: 15
Skąd: Pyrlandia (P-ń)
Auto: pseudo 4WD, niezniszczalna Honda HR-V

Postprzez lucaspl88 » 30 paź 2009, 23:34

haha :D w polsce dawno nie bylem, i sie zapomnialo terminologii u autach :D
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2009, 21:30
Posty: 49

Postprzez vqsoft » 31 paź 2009, 10:12

z przeplywka jest tak ze samo czyszczenie nie pomaga dość często. tylko wymiana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez zio » 31 paź 2009, 10:18

lucaspl88 napisał(a):drugi katalizator ma sensor za katalizatorem, sensor spalin. komputer go nie uzywa do niczego, ale jesli wyczuje cos nie tak, check engine light sie wlaczy.
jesli masz problem z stratom mocy i szarpaniem, sprawcz sensor powietrza (MAF), przeczysc go specjalnym srodkiem, i powinno autko jezdzic jak nowe


Ciekawe grzie ten sensor? u mnie nic takiego nie ma. Jak wymieniają układ wydechowy na cat back też nie słyszałem, że trzeba cokolwiek z elektroniką robic – więc za drugim katem nic nie ma.
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez Sylwia » 31 paź 2009, 12:16

Dziekuje za rady:) Wczoraj zaprowadzilam madzie do mechanika,no i czekam.....Auto ma przejechane 24 tys mil. W drodze do mechanika zaczely mu jednak skakac obroty. Kupilam je pol roku temu,jako bezwypadkowe oczywiscie,co okazalo sie nie prawda juz przy ogladaniu-bylam z mechanikiem,ale na takie ogledziny jak na parkingu,wygladalo, ze mocnych i wiekszych uszkodzen nie mialo. Wiec kupilam...no to teraz mam...:(
Jak w koncu jest z tą sondą? Mnie mechanik mówil, ze jest za drugim katem.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 11:33
Posty: 16
Auto: mazda 3, 2.0, automat

Postprzez zio » 31 paź 2009, 15:38

sprawdziłem jeszcze raz w workshop manualu- silnik LF – pierwszy czujnik jest przed pierwszym katem, drugi jest za pierwszym i przed drugim katem. nie wiem może w wersji us jest coś za drugim katem.
wg mnie po podpieciu pod techa wszystko wyjdzie[/img]
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez vqsoft » 31 paź 2009, 15:47

dokładnie

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez CezaR83 » 31 paź 2009, 17:11

Sylwia
Witam na Forum, wiem że nowi uzytkownicy maja zazwyczaj problem i liczą na szybkie rozwiązania na forum, ale nie jest to śmietnik ;) wiec...
Proszę o zapoznanie się z Regulaminem i zapoznać sie z prawidłowym pisaniem Tematów.
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2189 (74/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez Sylwia » 31 paź 2009, 18:11

Uwagę przyjęlam:) Jednak ze wzgledu na to, ze nie jestem doswiadczonym forumowiczem, prosze Cie CezaR83 o sugestie jak powinien brzmiec prawidlowo moj temat.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 11:33
Posty: 16
Auto: mazda 3, 2.0, automat

Postprzez lucaspl88 » 31 paź 2009, 18:43

ok. dokladnie jesli auto bylo kupione z wyposazeniem PZEV, bedzie mialo 3 katalizatory na wydechu, a nie 2. w tym wypadku jest sensor za drugim katalizatorem. przewaznie te modele byly wypuszczane w california.
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2009, 21:30
Posty: 49

Postprzez Globy » 1 lis 2009, 20:20

Poprawiłem temat na prawidłowy <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Sylwia » 2 lis 2009, 10:06

Dziękuję Marcin:)
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 11:33
Posty: 16
Auto: mazda 3, 2.0, automat

Postprzez Sylwia » 2 lis 2009, 10:15

Z nowych faktow odnosnie madzi – komp nie wykazuje zadnych blędów, auto raz dziala prawidlowo-np teraz, a w sobote nim szarpalo. Mechanik mowi, ze to chyba przerwa w ukladzie zaplonowym,ale nie moze zlokalizowac gdzie,bo teraz auto dziala ok. Mowil tez, ze wyglada to tak jakby nie pracowalo na wszystkich cylindrach (w tym czasie, gdy nim szarpie). Szuka wiec dalej. Z przeplywomierzem twierdzi, ze gdyby bylo cos nie tak, to na stale by szarpalo, a nie tak jak teraz,ze jest ok. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Z pozdrowieniami
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 11:33
Posty: 16
Auto: mazda 3, 2.0, automat

Postprzez vqsoft » 2 lis 2009, 10:21

moje doświadczenia z przepływką wprawdzie nie w mazdzie a w nissanie są takie że, wszystko zależny jak przeplywka padnie. W sumie diagnoza przepływomierza jest dość trudna. Idealnie jest go po prostu podmienić na jakiś czas – ale jest to ciężkie do zrealizowania

miałem 2 razy kłopoty z przepływomierzem

pierwszy raz objawiało się to w zaniku ciągu miedzy 3500 4000 rpm
drugi raz objawem był zwiększony apetyt na paliwo

IMO przeczyścił bym go – zmywacz do hamulców np Wurtha i nim porządnie zlać przepływomierz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Sylwia » 2 lis 2009, 10:29

ja tez mialam wrazenie, ze cos za szybko ubywa mi benzyny, kilka dni przed tym, jak pojawily sie ewidentne objawy.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 11:33
Posty: 16
Auto: mazda 3, 2.0, automat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323