Jak zamontować klapę przeciwwybuchową?
Strona 1 z 1
Witam,
Mam zamiar zamontować przed przepływomierzem klapę przeciwwybuchową.
Pytanie: mocowania klapki w tej tulei powinny być na górze (klapa wisi a jak hamuję to się domyka) czy na dole (klapka jest stale otwarta czy samochó jedzie czy stoi). Czy w tym drugim przypadku potencjalny wybuch zamknie klapę?
Jaka jest zasada montowania takiej klapy?
Pozdrawiam
Mam zamiar zamontować przed przepływomierzem klapę przeciwwybuchową.
Pytanie: mocowania klapki w tej tulei powinny być na górze (klapa wisi a jak hamuję to się domyka) czy na dole (klapka jest stale otwarta czy samochó jedzie czy stoi). Czy w tym drugim przypadku potencjalny wybuch zamknie klapę?
Jaka jest zasada montowania takiej klapy?
Pozdrawiam
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
Rozumiem, że tuleja z klapą jest ustawiona wzdłuż osi samochodu tak, że klapa otwiera się w kierunku tyłu samochodu. Zatem czy jak hamujecie to czy klapa nie zamyka Wam dopływu powietrza zamykając się pod wpływem siły hamowania?
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
Kolego, już nawet myśląc tak po "chłopsku" (nie obrażajac naszych polskich gospodarzy
) jaki może miec wpływ siła bezwładności przy tak lekkiej klapce na ciśnienie jakie wytwarza pracujacy silnik?? Żaden albo pomijalnie żaden. Więc napewno żadna klapka ci się tam nie zamyka
, a gdyby tak było dodatkowym efektem byłoby falowanie obrotów czy tez gaśnięcie silnika.
- Od: 15 cze 2004, 08:03
- Posty: 147
Różnica pomiędzy zasłonięciem dłonią czy tez czymkolwiek, a klapką antystrzałową jest taka że kapka porusza sie swobodnie na "zawiasku". Silnik nawet na biegu jałowym połyka litry powietrza. Wybor nalezy do Ciebie albo ochrona przed uszkodzeniem przepływki i filtra kosztem zmniejszenia mocy na Pb albo strach ze jak bombnie to trzeba się rozglądać za przepływką. A prawda jak zwykle lezy posrodku, jak ma pizgnać to pizgnie i jak ma rozwalic to i klapka nie da rady 
- Od: 15 cze 2004, 08:03
- Posty: 147
To czy tą klapkę zamontuję to w ogóle nie ulega dyskusji. Chciałem jednak najpierw wypytać czy aby ona nie dławi powietrza. Klapka porusza się swobodnie do czasu aż nie hamujesz ostro i jej nie domykasz. Ale ok. skoro twierdzicie, że się nie zamknie to super. Właśnie przyjechała do mnie przepływka ale założę ją dopiero wieczorem jak zamontuję trójniczek a'la holender z klapą. Ty masz taką klapę?
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
klapke to o kant d... rozbić jak piz.. to i ona nie pomoże (znam to z własnego dośw)
a z drugiej strony ona nie jest taka lekka i ma duża bezwładność. Chyba ze jest z aluminium, ja widziałem i zresztą ta co miałem to były stalowe.
A zazwyczaj jak hamujesz to zdejmujesz noge z gazu i silnik schodzi do wolnych obrotów a tu go jeszcze klapka dusi.
Po wyjeciu u mnie ustabilizowało sie spalanie i ma lepsze osiągi.
A i co do strzału to przez 70 tys km to strzeliło mi raz porządnioe jak mechanik mi popieprzył w silniku 9kiedyś pisałem) a po za tym to raz tylko gdy wyjmując świece mi upadła na beton i potem ją założyłem. Oczywiście okazało sie że dostała przebicia i stąd ze nie paliła na jeden cylinder to pykneło.
Moze jeszcze strzelić jak masz nieszczelny dolot, głównie gdy ci się coś poluzuje i raz więcej a raz mniej łapie powietrza.
Atak jak masz wszystko w porzadku i na czas wymieniane to powinno byc bez strzałów.
Pozdrawiam.
a z drugiej strony ona nie jest taka lekka i ma duża bezwładność. Chyba ze jest z aluminium, ja widziałem i zresztą ta co miałem to były stalowe.
A zazwyczaj jak hamujesz to zdejmujesz noge z gazu i silnik schodzi do wolnych obrotów a tu go jeszcze klapka dusi.
Po wyjeciu u mnie ustabilizowało sie spalanie i ma lepsze osiągi.
A i co do strzału to przez 70 tys km to strzeliło mi raz porządnioe jak mechanik mi popieprzył w silniku 9kiedyś pisałem) a po za tym to raz tylko gdy wyjmując świece mi upadła na beton i potem ją założyłem. Oczywiście okazało sie że dostała przebicia i stąd ze nie paliła na jeden cylinder to pykneło.
Moze jeszcze strzelić jak masz nieszczelny dolot, głównie gdy ci się coś poluzuje i raz więcej a raz mniej łapie powietrza.
Atak jak masz wszystko w porzadku i na czas wymieniane to powinno byc bez strzałów.
Pozdrawiam.
- Od: 8 lut 2004, 00:15
- Posty: 277
- Skąd: zamość
- Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km
Powinno być bez strzałów. Ale jak wiadomo broń raz do roku sama strzela. Mi walnęło też raz po pół roku. I to porządnie...
Założyłem klapę u siebie i jest tak jak się spodziewałem. Jak jadę na luzie i tąpnę mocno w hamulec to jest przyfalowanie obrotów. Widać, że jednak klapa go dusi. Ehhhhh, co tu zrobić... żeby było dobrze...
Czy jak Ci huknął gaz to pomimo, że miałeś klapę to i tak przepływka poszła w las?
Założyłem klapę u siebie i jest tak jak się spodziewałem. Jak jadę na luzie i tąpnę mocno w hamulec to jest przyfalowanie obrotów. Widać, że jednak klapa go dusi. Ehhhhh, co tu zrobić... żeby było dobrze...
Czy jak Ci huknął gaz to pomimo, że miałeś klapę to i tak przepływka poszła w las?
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
Sluchaj ja mam klapke zrobilem juz z nia 30 tys. Swojego czasu mialem walniety jeden przewod WN i walilo mi nie milosiernie nie wiem czy w kolektor wydechowy czy ssacy – dwa raz gume na klapie musialem zakladac, przeplywomierz chyba nie dostal – ostatnio jak sprawdzalem do bylo ok. Co do falowania obrotow – to faluje ale nie wiem czy przez lambde czy przez klape. W kazdym razie klapa sie przydala
-
karczmo
ja z kolei mam dwie klapki anty bum . instalacje zakładałem w tczewie na ul. gdańskiej {niepolecam tych szmaciaży }i zrobili mi tam dziure w obudowie filtra i wstawili klape całkiem bez sensu bo i tak nie zdała egzaminu{kilka strzałów i obudowa rozerwana w 10 mijscach chyba ze 300 stówki poszło na spawanie plastików} w końcu pojechałem do innego gaziaża i ten jak zobaczył moją instalke to myslałem ze ze smiachu to sie zesika i poradził mi załozyc taką klape z opaską gumowa przed przepływka i faktycznie ta zdała egzamin było jeszcze pare razy bum i filterek nierozpadł sie ile ja sie nakombinowałem coby te strzały zlikwidować swiece zmieniana co miesią i dalej bum nowa cewka 1 meisiąc spokoj... i bum nowe kabble WN z firmy JC znów miesiąc i ...bum {NIGDY WIĘCEJ jc }i wtedy rozterka co jest ? ? cewka nowa [2 MIECHY MIAŁA] swieczki [1 mc}kabelki


- Od: 29 cze 2005, 16:39
- Posty: 101
- Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
- Auto: premacy 2.0 ditd 2000r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości