Wiem ze mam wyciek plynu chlodzacego (nieszczelna chlodnica) ale akurat plyn byl w normie. Co to moze byc
Przegrzewa mi się slinik – jaka przyczyna?
Mam problem jak w temacie. Jest on dla mnie conajmniej dziwny a raczej trudny do zdiagnozowania. Z reguly w trasie smigam Scorpio a Mazda tylko po miescie czasami. Jednak wczoraj wybralem sie nia w trase. Przyzwyczajony do obserwacji wskazowi od temperatury zauwazylem ze w pewnym momencie zaczyna plywac w gore i w dol i srednie jej polozenie to 3/4 wskazania co jakis czas idzie az na sama gore. Wtedy postoj i studzenie i tak kilka razy zanim dotarlem do celu.
Wiem ze mam wyciek plynu chlodzacego (nieszczelna chlodnica) ale akurat plyn byl w normie. Co to moze byc
Uszczelka pod glowica
Moze jakies inne propozycje 
Wiem ze mam wyciek plynu chlodzacego (nieszczelna chlodnica) ale akurat plyn byl w normie. Co to moze byc
Mazda 323F 1.6 16V '93
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
- Od: 30 mar 2005, 22:31
- Posty: 27
- Skąd: Lubin
- Auto: 323 F '93 1.6 16V
Jak masz niezszczelność to mur-beton Ci się układ zapowietrzył – też tak kiedyś miałem
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Choć zostało to już napisane, to nieznacznie rozszerzę problematykę tematu.
Termostat:
Uszkodzony (zużyty, niesprawny) termostat może się zaciąć w dwóch położeniach. Tu możemy mieć styczność z tym mniej popularnym przypadkiem, czyli zawór termostatu nie chce otworzyć "dużego obiegu". Objawia się to tym, iż płyn chłodzący nie dociera do chłodnicy, cyrkulując jedynie po "małym obiegu". Charakterystycznym objawem przy tego typu usterce jest zimna chłodnica oraz dolny przewód prowadzący do chłodnicy. Ta metoda detekcji usterki może być zastosowana wyłącznie na rozgrzanym silniku. W przeciwnym wypadku nawet przy sprawnym termostacie "duży obieg" nie zostanie otwarty, a więc zarówno chłodnica jak i dolny przewód prowadzący do chłodnicy będą zimne.
Zapowietrzony układ chłodzenia:
W tym przypadku nie da się sprawdzić, czy tak jest, czy też i nie. Po prostu należy odpowietrzyć układ chłodzenia (na włączonym ogrzewaniu) i sprawdzić, czy poskutowało.
Jak odpowietrzyć układ chłodzenia
Powodzenia.
Termostat:
Uszkodzony (zużyty, niesprawny) termostat może się zaciąć w dwóch położeniach. Tu możemy mieć styczność z tym mniej popularnym przypadkiem, czyli zawór termostatu nie chce otworzyć "dużego obiegu". Objawia się to tym, iż płyn chłodzący nie dociera do chłodnicy, cyrkulując jedynie po "małym obiegu". Charakterystycznym objawem przy tego typu usterce jest zimna chłodnica oraz dolny przewód prowadzący do chłodnicy. Ta metoda detekcji usterki może być zastosowana wyłącznie na rozgrzanym silniku. W przeciwnym wypadku nawet przy sprawnym termostacie "duży obieg" nie zostanie otwarty, a więc zarówno chłodnica jak i dolny przewód prowadzący do chłodnicy będą zimne.
Zapowietrzony układ chłodzenia:
W tym przypadku nie da się sprawdzić, czy tak jest, czy też i nie. Po prostu należy odpowietrzyć układ chłodzenia (na włączonym ogrzewaniu) i sprawdzić, czy poskutowało.

Powodzenia.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Witam, ja też mam problem z rosnącą temperaturą.Jak silnik się dobrze rozgrzeje to wtedy szczególnie jak stoję w korku to temperatura rośnie. Jak jadę spada znowu do połowy. Płyn jest, ale jak odkręcam korek od chłodnicy to jakby wtedy dopiero spływał. Podejrzewam, że korek jest po prostu do wymiany ale wolałbym się jeszcze upewnić czy to na pewno ta przyczyna. Będę wdzięczny za info.
Była 323C, jest Renault Clio. Sentyment do marki pozostał.
- Od: 11 sty 2005, 13:47
- Posty: 105
- Skąd: Warszawa
- Auto: Renault Clio 2 ph2, 1.4 16V
a sprawdzales czy Ci sie wiatrak wlacza? Mzoe to po prostu wynika z tego ze czujnik od wiatraczka sie popsul i nie wlacza go powyzej okreslonej temp. a jak jedziesz to sie chlodzi sama jazda i przeplywajacym powietrzem.
- Od: 9 lis 2004, 22:14
- Posty: 234
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC
Wiatrak się normalnie włącza, jak stoję i przygazuję to temperatura też spada. Zastanawiała mnie własnie jedna rzecz, że po odkręceniu korka płyn jakby dopiero spływał. Stąd moje pytanie, kupić nowy korek czy to może termostat strzela fochy czy może jakaś inna przyczyna, zaznaczam, że płynu raczej nie ubywa(jeśli już to malutkie ilości).
Była 323C, jest Renault Clio. Sentyment do marki pozostał.
- Od: 11 sty 2005, 13:47
- Posty: 105
- Skąd: Warszawa
- Auto: Renault Clio 2 ph2, 1.4 16V
jakieś sugestie? 
Była 323C, jest Renault Clio. Sentyment do marki pozostał.
- Od: 11 sty 2005, 13:47
- Posty: 105
- Skąd: Warszawa
- Auto: Renault Clio 2 ph2, 1.4 16V
Ja zaczalem od cieknacej chlodnicy. Jutro odbieram ja z regeneracji. Ponadto przyznam szczerze ze nie spotkalem sie wczesniej z takim rozwiazaniem ze zbiorniczek wyrownawczy faktycznie nim nie jest tylko gromadzi sie w nim nadwyzka plynu wychlapana przez chlodnice. Nie zwrocilem uwagi ze pod spodem zbiornika nie ma drugiego weza ktorym przelewalby sie plyn do chlodnicy (a tak wlasnie mam w Scorpio).
Moge byc w bledzie a jesli tak to powiedzcie w jaki sposob nastepuje uzuelnianie plynu ze zbiorniczka
Moge byc w bledzie a jesli tak to powiedzcie w jaki sposob nastepuje uzuelnianie plynu ze zbiorniczka
Mazda 323F 1.6 16V '93
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
- Od: 30 mar 2005, 22:31
- Posty: 27
- Skąd: Lubin
- Auto: 323 F '93 1.6 16V
ja mam mx3 1.6 i mi pali przy normalnej raczej oszcednej jezdzie w trybie mieszanym ale przede wszystkim miasto 8.5l. Wydaje mie sie ze glowna przyczyna duzego spalania jest zabrudzony filtr powietrza..... olej..... Sam kiedys mialem posta bo mi palila 15
– winien byl filtr powietrza. pragne dodac ze ja w mojej mx mam dosyc szerokie gumy a to tez zwieksza spalanie.

Jest jedna rzecz dla której warto żyć .... MAZDA .... i nie liczy sie nic 
- Od: 24 lis 2004, 14:57
- Posty: 192
- Skąd: kraków
- Auto: mazda mx3
monter napisał(a):Ja zaczalem od cieknacej chlodnicy. Jutro odbieram ja z regeneracji. Ponadto przyznam szczerze ze nie spotkalem sie wczesniej z takim rozwiazaniem ze zbiorniczek wyrownawczy faktycznie nim nie jest tylko gromadzi sie w nim nadwyzka plynu wychlapana przez chlodnice. Nie zwrocilem uwagi ze pod spodem zbiornika nie ma drugiego weza ktorym przelewalby sie plyn do chlodnicy (a tak wlasnie mam w Scorpio).
Moge byc w bledzie a jesli tak to powiedzcie w jaki sposob nastepuje uzuelnianie plynu ze zbiorniczka
Górna pokrywka ma rurkę, która jest skierowana w dół do poziomu cieczy chłodzącej, jeśli nastąpi podciśnienie to tamtędy zostanie wessane chłodziwo, tą samą drogą, co odprowadza się jego nadwyżkę.
- Od: 2 lis 2004, 01:49
- Posty: 82
- Skąd: Szczecin
- Auto: Nissan Primera 2.0TD 2000r
mrdok napisał(a):Górna pokrywka ma rurkę, która jest skierowana w dół do poziomu cieczy chłodzącej, jeśli nastąpi podciśnienie to tamtędy zostanie wessane chłodziwo, tą samą drogą, co odprowadza się jego nadwyżkę.
Potwierdzam – takie samo rozwiązanie jest w Mitsubishi i sprawuje się wyśmienicie, nalezy tylko pamiętać o tym by korek w chłodnicy miał nieuszkodzone uszczelki. Jeśli są uszkodzone, to przy stygnięciu silnik zaciągnie powietrze, a nie płyn ze zbiorniczka.
- Od: 4 lip 2005, 23:13
- Posty: 84
- Skąd: pomorskie
- Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna
witam.czy ktos moze mi pomóc?mam problem z moja mazda kiedy jade powyzej 120km na godz to strzałka od temperatury rosnie na maxa jesli włacze nagrzewnice na maxa temp spada do normalnej wartosci tzn na połowe co najlepsze mam nowa uszczelke pod głowica pompe wody termostat czujnik temperatury kiedy stoje w miescie temp w normie wiatrak sie włacza i wyłacza prawidłowo woda w zbiorniczku wyrównawczym zawsze jest na full lub wylewa jak z pracy wracam około 80km mam do domu i dzis znów wylała jak do pracy jechałem i musiałem dolac spalanie w normie olej tez nie ubywa nie przybywa czy ktos wie co jest grane pomocy błagam!!!!!czy to jakis czujnik czy moze nagrzewnica czy to ma cos do zeczy nagrzewnica??
- Od: 20 cze 2008, 23:00
- Posty: 8
- Skąd: Wrocław
- Auto: mazda 323f 1.6 16v 1993r prod.
Pęknięta głowica może. Ostatnio znajomek też walczy z tym przypadkiem przegrzewania się samochodu (fakt, że to Honda, ale zasada działania silnika ta sama). I albo u niego zdechłą uszczelka pod głowicą, albo pęknięta sama głowica.
nom własnie nie głowica bo była na planowaniu i była sprawdzana cisnieniowo czy jakos tn napewno nie peknieta głowica
- Od: 20 cze 2008, 23:00
- Posty: 8
- Skąd: Wrocław
- Auto: mazda 323f 1.6 16v 1993r prod.
Może to śmiesznie zabrzmi, ale w którą stronę dmucha Ci wentylator chłodnicy? Zasysa powietrze i dmucha na silnik czy też dmucha w przeciwnym kierunku. Śmieszna rzecz, ale spotkałem się już z przypadkiem, że wentylator od chłodnicy dmuchał nie tak jak trzeba 
nie no wentylator dmucha jak trzeba chłodnica podczas jezdy jest chłodna a na postoju jak wiatrak chodzi to tam gdzie on jest tez jest chłodna a nawet zimna tak wiec z wiatrakiem wszystko oki
- Od: 20 cze 2008, 23:00
- Posty: 8
- Skąd: Wrocław
- Auto: mazda 323f 1.6 16v 1993r prod.
Kolego dokręć sobie głowice skoro była planowana niedawno to nalezy ja po przejechaniu tysiaca km dokręcić. Miałem kiedyś podobną sytuacje co ty po planowaniu głowicy działo mi sie podobnie wymieniałem termostaty, czujniki załaczajace wentylator i raz na jakis czas gotowała mi sie woda, nie mogłem dojść co było przyczyna az wkońcu woda dostała sie do oleju. Po ponownej wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy.
dzieki za podpowiedz sprawdze to napewno moze pomoze oby zabardzo kocham to autko zeby je sprzedac z tego powodu dzieki pzdr
- Od: 20 cze 2008, 23:00
- Posty: 8
- Skąd: Wrocław
- Auto: mazda 323f 1.6 16v 1993r prod.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości