Czyszczenie soczewek i naprawa silniczków reflektorów.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Karol » 14 wrz 2009, 17:44

Mi jak sie rozgrzewaja to wpadaja w niebieski ale jak sie rozgrzeja to bialutko :)
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez bezed » 27 paź 2009, 23:29

Poczekajcie kilka miesięcy i te 6000K zaczną świecić lekko niebieskim światłem, gdyż każdy palnik xenonowy potrzebuje czasu na rozświecenie.

Dziś wieczorem wyczyściłem soczewki i różnica jest ogromna. Polecam wszystkim którzy lubią pobawić się przy swoim autku. Co do uszczelniania, to usunąłem masę na którą światło było sklejone i w jej miejsce użyłem specjału do wklejania szyb samochodowych (wygląda jak nigdy nie rozbierane). :D
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 07:03
Posty: 8
Skąd: Wilga
Auto: mazda 6 2005 136hp

Postprzez Adam626GD » 28 paź 2009, 01:46

Tak jak to juz magicadm 'odkryl' ustawienie lini sprowadza sie do przestawienia przygotowanej do tego celu przyslony.

Swiatlo zwykle:
http://img221.imageshack.us/img221/2318/img1390ow1.jpg
Xenon:
http://img143.imageshack.us/img143/4871/img1392mk0.jpg

Jedyne co moge doradzic przyszlym forumowiczom, ktorzy zaloza zenony to szybka zmiana linii bez rozklejania refletorow. Ale trzeba przynajmniej je wykrecic i wtedy latwo mozna dostac sie do owej lapki do


fajna fotorelacja, tylko mały błąd – to nie jest przestawianie na xenon/halogen tylko symetryczne (USA) i asymetryczne (Europa). NIe powinno się tego przestawiać (choć po przestawieniu na USA nie bedzie oślepiać, ale bedzie mniej oświetlać pobocze)

xANDy napisał(a):
Trec_Londyn napisał(a):HID -xenon 6000k

Takie coś nazywa się ZENON a nie xenon... czyli świecenie innym po oczach <killer>


NIe masz racji kolego, jesli do soczewki został poprawnie zamontowany chinski ksenon to swieci całosc ok i nie oslepia. Soczewki do xenona nie różnią się konstrukcyjnie od soczewek do halogena. "Przerabianie przesłony" to w ogole temat chyba na tym forum wymyślony, który nie ma zastosowania w praktyce :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Prusiak » 28 paź 2009, 08:49

Adam626GD napisał(a):fajna fotorelacja, tylko mały błąd – to nie jest przestawianie na xenon/halogen tylko symetryczne (USA) i asymetryczne (Europa). NIe powinno się tego przestawiać (choć po przestawieniu na USA nie bedzie oślepiać, ale bedzie mniej oświetlać pobocze)

Przyrzyj sie dolaczonej fotce jak swiaca lampy po przestawieniu przyslony (szczegolna uwage zwraca asymetrycznosc zgodna z linia przy xenonach):
Obrazek
Na badaniu technicznym linia poprawna.... <ok>
Od lat wierny tylko japończykom...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2008, 01:35
Posty: 113

Postprzez Smaszcz » 28 paź 2009, 11:09

To nie jest oryginalna wiązka ksenona. Ma zbyt małe podbicie światła z prawej strony i nie oświetla dostatecznie pobocza.
Prawidłowa fabryczna wygląda tak:
Obrazek
( zdjęcie kol. mcbetha)
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 11:47
Posty: 76
Skąd: Centralna PL
Auto: mazda 6 diesel 136KM

Postprzez Martwykarp » 9 lis 2009, 13:24

Problem padniętego silniczka regulacji w końcu dopadł i mnie. Więc udałem sie do mechanika w celu zbadania przyczyny. Po wstępnych oględziniach i poruszani wtyczkami stwierdził, że teraz i tak nic nie poradzi bo do wydłubania oka musi zdemontować zderzak, czy to brawda czy robi mnie w konia?
Początkujący
 
Od: 21 lis 2008, 16:26
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.0 140KM

Postprzez magicadm » 9 lis 2009, 19:13

Martwykarp napisał(a):Po wstępnych oględziniach i poruszani wtyczkami stwierdził, że teraz i tak nic nie poradzi bo do wydłubania oka musi zdemontować zderzak, czy to brawda czy robi mnie w konia?

Generalnie wystarczy go odkręcić i opuścić na dół – w sume pełny demontaż to max 10 minut – oczywiście dla klienta Media Markt.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Buszownik » 4 gru 2009, 21:06

Pytanie do tych którzy montowali xenony – gdzie zamontowaliście przetwornice i jak. Najlepiej dajcie foto :D
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 22:05
Posty: 40
Skąd: Navan/IE
Auto: MAzda 6, 2.0, Benzyna, 2003,

Postprzez Stivi » 4 gru 2009, 21:52

Buszowniku tam znajdziesz tematy o zenonach

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65562
Stivi
 

Postprzez Buszownik » 7 gru 2009, 18:21

Taaaak to ja wiem, tylko tam nie ma odpowiedzi na moje pytanie
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 22:05
Posty: 40
Skąd: Navan/IE
Auto: MAzda 6, 2.0, Benzyna, 2003,

Postprzez Prusiak » 8 gru 2009, 13:03

Tutaj zdalem fotorelacje z mojego montazu zenkow:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=460

Dodatkowo proponuje kupic przetwornice 'slimy' – bedzie to jeszcze piekniej pasowalo.....
Od lat wierny tylko japończykom...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2008, 01:35
Posty: 113

Postprzez Buszownik » 10 gru 2009, 23:13

Prusiak jesteś wielki. <piwo> <piwo> dla Ciebie
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 22:05
Posty: 40
Skąd: Navan/IE
Auto: MAzda 6, 2.0, Benzyna, 2003,

Postprzez Gregor1982 » 18 sty 2010, 21:44

Adam626GD napisał(a):
Tak jak to juz magicadm 'odkryl' ustawienie lini sprowadza sie do przestawienia przygotowanej do tego celu przyslony.

Swiatlo zwykle:
http://img221.imageshack.us/img221/2318/img1390ow1.jpg
Xenon:
http://img143.imageshack.us/img143/4871/img1392mk0.jpg

Jedyne co moge doradzic przyszlym forumowiczom, ktorzy zaloza zenony to szybka zmiana linii bez rozklejania refletorow. Ale trzeba przynajmniej je wykrecic i wtedy latwo mozna dostac sie do owej lapki do


fajna fotorelacja, tylko mały błąd – to nie jest przestawianie na xenon/halogen tylko symetryczne (USA) i asymetryczne (Europa). NIe powinno się tego przestawiać (choć po przestawieniu na USA nie bedzie oślepiać, ale bedzie mniej oświetlać pobocze)

Czy to znaczy, że w mojej M6 2006 r z USA (obecnie oryginalne lampy symetryczne) wystarczy, że przestawię przesłonę w prawym reflektorze i już się mylycjanty nie czepią? Dodam, że lampy mam zwykłe soczewki (nie-ksenon).
Początkujący
 
Od: 8 paź 2009, 14:51
Posty: 7
Skąd: Olsztyn
Auto: M6 Sedan 2,3L 166km (USA) 2006

Postprzez daniel2505 » 28 lut 2010, 11:21

Wczoraj zamontowałem zestaw HID 5000'K w swojej M6. Co do efektu to jeszcze nic nie mogę powiedzieć bo nie miałem okazji jechać w nocy. Przesłonę przestawiłem, zobaczymy, jeśli będą problemy z widocznością to przestawię je z powrotem na oryginał. Bałem się trochę zabierać za montaż, bo faktycznie miejsca od góry jest tak mało że chyba tylko ginekolog mógłby sobie poradzić. Na szczęście od strony nadkola dostęp jest idealny i wystarczy faktycznie 30 minut do godziny max na zamontowanie całego zestawu. Jedyny kłopot to schowanie przetwornic. Moje miały dość krótkie przewody i mam problem. Chyba jak tylko pozwoli pogoda schowam przetwornicę pod nadkole, jest tam chyba fajne miejsce, suche i dość duże żeby schować przetwornice. Jedno co mogę powiedzieć o przestawieniu przesłony to że nawet w dzień widać że lampy nie oślepiają, przy ustawieniu oryginalnym trochę oślepiały.
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Postprzez daniel2505 » 1 mar 2010, 08:56

No to jestem po pierwszych jazdach nocnych i.....lipa :| . Okazało się ze prawy reflektor świaci zupełnie w dół, i przez to światła maja kiepski zasięg. Poza tym po opuszczeniu przesłon linia światla nie wygląda jak na fotkach powyzej, nie ma tych dwóch punktów podbicia światła, linia jest praktycznie prosta. Oczywiście jak to w M6 silniczki regulacji nie działaja wiec pewnie ten prawy opuscił się do końca i tak juz został. Teraz moje pytanie za 100pkt. jak ręcznie podieśc "światło" gdzie znajduje się sruba regulacyjna?
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Postprzez hbo » 1 mar 2010, 12:56

daniel2505 napisał(a):Oczywiście jak to w M6 silniczki regulacji nie działaja wiec pewnie ten prawy opuscił się do końca i tak juz został.

To bardzo nieładnie z Twojej strony, że montujesz xenony w reflektory o niesprawnej regulacji... Współczuję wszytkim z którymi będziesz się mijał wioząc 2-3 osoby na tylnej kanapie... Na Twoim miejscu zacząłbym od wymiany silniczków, potem zabierałbym się za montaż hidów.
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 01:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez koluk » 1 mar 2010, 14:56

Witajcie,
Chciałbym odkręcić zderzak przedni a nie wiem, w którym miejscu są te 3 śrubki (dwie są na górze przy lampach).
Gdzie w manualu znajdę, w którym miejscu one są?
Ewentualnie, czy ktoś mógłby wkleić fotkę, na której będą one pokazane?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2009, 12:59
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0CiTD

Postprzez daniel2505 » 4 mar 2010, 19:50

Wciąż nie mogę uporać sie z tematem dziwnego rozsyłu światła po montażu HID. Przestawiłem przesłony w lampie na normalny rozsył ale nawet teraz jest jakoś dziwnie. Jak widać na fotce lewy reflektor świeci normalnie, punkt światła na dole tworzy takie odwrócone V. Prawy reflektor świeci inaczej a snop światła jest taki rozmazany. Co może być powodem takiego dziwnego rozsyłu reflektora.
Obrazek
Tutaj zdjęcie zapożyczone z innego tematu (mam nadzieję że nikt się nie obrazi. Tutaj rozkład światła jest wzorowy. U mnie nawet na podbiciu światła z prawego reflektora są jakieś cienie
Obrazek
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Postprzez krzych » 5 mar 2010, 20:54

Daniel, na Twoim "wzorowym" rozkladzie swiatla (drugie zdjecie) samochod oslepia pieszych idealnie, przegladu bym na czyms takim nie przepuscil. Smaszcz wyzej wkleil Ci poprawny snop i tak wlasnie powinno byc. To co w Twojej Mazdzie sie stalo (rozmycie) mi osobiscie kojarzy sie z g..nianymi soczewkami nadajacymi sie wylacznie do zwyklych swiatel, a nie zenonow (ew. klosz nadaje sie juz tylko do przetopienia, ale to mniej prawdopodobne – myles reflektory zanim zrobiles fote, soczewki?). A zupelnie swoja droga, spryskiwacze masz? Bo jesli nie to tez przeglad bedzie "deczko" klopotliwy.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez daniel2505 » 5 mar 2010, 21:37

krzych napisał(a):Daniel, na Twoim "wzorowym" rozkladzie swiatla (drugie zdjecie) samochod oslepia pieszych idealnie, przegladu bym na czyms takim nie przepuscil. Smaszcz wyzej wkleil Ci poprawny snop i tak wlasnie powinno byc. To co w Twojej Mazdzie sie stalo (rozmycie) mi osobiscie kojarzy sie z g..nianymi soczewkami nadajacymi sie wylacznie do zwyklych swiatel, a nie zenonow (ew. klosz nadaje sie juz tylko do przetopienia, ale to mniej prawdopodobne – myles reflektory zanim zrobiles fote, soczewki?). A zupelnie swoja droga, spryskiwacze masz? Bo jesli nie to tez przeglad bedzie "deczko" klopotliwy.


Wiem że ten "wzorcowy" rozkład nie jest odpowiedni do Hidów. Miałem przestawione przesłony tak jak na zdjęciu Smaszcz. Okazało się jednak że wtedy reflektory świeciły wszędzie tylko nie na drogę. Przestawiłem więc klapkę z powrotem i okazało się że nawet teraz rozkład nie jest taki jak powinien być dla halogenów. Nie mam pojęcia co może być tego powodem. Moje zdjęcie może nie pokazuje do końca problemu. Najbardziej dobija mnie to że gdy ustawiam lampę tak że ta linia prosta którą tworzą snopy światła jest w poziomie to ten najjaśniejszy punkt (punkt największego skupienia światła) w obydwu lampach jest na różnej wysokości. Nie mam zielonego pojęcia o co chodzi. Wiem że opisałem to tak że sam bym siebie nie zrozumiał, wstawiam więc fotkę
Obrazek
Ostatnio edytowano 5 mar 2010, 21:46 przez daniel2505, łącznie edytowano 1 raz
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6