Czyszczenie soczewek i naprawa silniczków reflektorów.
Mi jak sie rozgrzewaja to wpadaja w niebieski ale jak sie rozgrzeja to bialutko 
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
Poczekajcie kilka miesięcy i te 6000K zaczną świecić lekko niebieskim światłem, gdyż każdy palnik xenonowy potrzebuje czasu na rozświecenie.
Dziś wieczorem wyczyściłem soczewki i różnica jest ogromna. Polecam wszystkim którzy lubią pobawić się przy swoim autku. Co do uszczelniania, to usunąłem masę na którą światło było sklejone i w jej miejsce użyłem specjału do wklejania szyb samochodowych (wygląda jak nigdy nie rozbierane).
Dziś wieczorem wyczyściłem soczewki i różnica jest ogromna. Polecam wszystkim którzy lubią pobawić się przy swoim autku. Co do uszczelniania, to usunąłem masę na którą światło było sklejone i w jej miejsce użyłem specjału do wklejania szyb samochodowych (wygląda jak nigdy nie rozbierane).
- Od: 14 sty 2009, 07:03
- Posty: 8
- Skąd: Wilga
- Auto: mazda 6 2005 136hp
Tak jak to juz magicadm 'odkryl' ustawienie lini sprowadza sie do przestawienia przygotowanej do tego celu przyslony.
Swiatlo zwykle:
http://img221.imageshack.us/img221/2318/img1390ow1.jpg
Xenon:
http://img143.imageshack.us/img143/4871/img1392mk0.jpg
Jedyne co moge doradzic przyszlym forumowiczom, ktorzy zaloza zenony to szybka zmiana linii bez rozklejania refletorow. Ale trzeba przynajmniej je wykrecic i wtedy latwo mozna dostac sie do owej lapki do
fajna fotorelacja, tylko mały błąd – to nie jest przestawianie na xenon/halogen tylko symetryczne (USA) i asymetryczne (Europa). NIe powinno się tego przestawiać (choć po przestawieniu na USA nie bedzie oślepiać, ale bedzie mniej oświetlać pobocze)
xANDy napisał(a):Trec_Londyn napisał(a):HID -xenon 6000k
Takie coś nazywa się ZENON a nie xenon... czyli świecenie innym po oczach
NIe masz racji kolego, jesli do soczewki został poprawnie zamontowany chinski ksenon to swieci całosc ok i nie oslepia. Soczewki do xenona nie różnią się konstrukcyjnie od soczewek do halogena. "Przerabianie przesłony" to w ogole temat chyba na tym forum wymyślony, który nie ma zastosowania w praktyce
- Od: 20 lut 2004, 01:28
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V
Adam626GD napisał(a):fajna fotorelacja, tylko mały błąd – to nie jest przestawianie na xenon/halogen tylko symetryczne (USA) i asymetryczne (Europa). NIe powinno się tego przestawiać (choć po przestawieniu na USA nie bedzie oślepiać, ale bedzie mniej oświetlać pobocze)
Przyrzyj sie dolaczonej fotce jak swiaca lampy po przestawieniu przyslony (szczegolna uwage zwraca asymetrycznosc zgodna z linia przy xenonach):

Na badaniu technicznym linia poprawna....
Od lat wierny tylko japończykom...
- Od: 6 wrz 2008, 01:35
- Posty: 113
Problem padniętego silniczka regulacji w końcu dopadł i mnie. Więc udałem sie do mechanika w celu zbadania przyczyny. Po wstępnych oględziniach i poruszani wtyczkami stwierdził, że teraz i tak nic nie poradzi bo do wydłubania oka musi zdemontować zderzak, czy to brawda czy robi mnie w konia?
- Od: 21 lis 2008, 16:26
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 140KM
Martwykarp napisał(a):Po wstępnych oględziniach i poruszani wtyczkami stwierdził, że teraz i tak nic nie poradzi bo do wydłubania oka musi zdemontować zderzak, czy to brawda czy robi mnie w konia?
Generalnie wystarczy go odkręcić i opuścić na dół – w sume pełny demontaż to max 10 minut – oczywiście dla klienta Media Markt.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
-
Stivi
Tutaj zdalem fotorelacje z mojego montazu zenkow:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=460
Dodatkowo proponuje kupic przetwornice 'slimy' – bedzie to jeszcze piekniej pasowalo.....
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=460
Dodatkowo proponuje kupic przetwornice 'slimy' – bedzie to jeszcze piekniej pasowalo.....
Od lat wierny tylko japończykom...
- Od: 6 wrz 2008, 01:35
- Posty: 113
Adam626GD napisał(a):Tak jak to juz magicadm 'odkryl' ustawienie lini sprowadza sie do przestawienia przygotowanej do tego celu przyslony.
Swiatlo zwykle:
http://img221.imageshack.us/img221/2318/img1390ow1.jpg
Xenon:
http://img143.imageshack.us/img143/4871/img1392mk0.jpg
Jedyne co moge doradzic przyszlym forumowiczom, ktorzy zaloza zenony to szybka zmiana linii bez rozklejania refletorow. Ale trzeba przynajmniej je wykrecic i wtedy latwo mozna dostac sie do owej lapki do
fajna fotorelacja, tylko mały błąd – to nie jest przestawianie na xenon/halogen tylko symetryczne (USA) i asymetryczne (Europa). NIe powinno się tego przestawiać (choć po przestawieniu na USA nie bedzie oślepiać, ale bedzie mniej oświetlać pobocze)
Czy to znaczy, że w mojej M6 2006 r z USA (obecnie oryginalne lampy symetryczne) wystarczy, że przestawię przesłonę w prawym reflektorze i już się mylycjanty nie czepią? Dodam, że lampy mam zwykłe soczewki (nie-ksenon).
- Od: 8 paź 2009, 14:51
- Posty: 7
- Skąd: Olsztyn
- Auto: M6 Sedan 2,3L 166km (USA) 2006
Wczoraj zamontowałem zestaw HID 5000'K w swojej M6. Co do efektu to jeszcze nic nie mogę powiedzieć bo nie miałem okazji jechać w nocy. Przesłonę przestawiłem, zobaczymy, jeśli będą problemy z widocznością to przestawię je z powrotem na oryginał. Bałem się trochę zabierać za montaż, bo faktycznie miejsca od góry jest tak mało że chyba tylko ginekolog mógłby sobie poradzić. Na szczęście od strony nadkola dostęp jest idealny i wystarczy faktycznie 30 minut do godziny max na zamontowanie całego zestawu. Jedyny kłopot to schowanie przetwornic. Moje miały dość krótkie przewody i mam problem. Chyba jak tylko pozwoli pogoda schowam przetwornicę pod nadkole, jest tam chyba fajne miejsce, suche i dość duże żeby schować przetwornice. Jedno co mogę powiedzieć o przestawieniu przesłony to że nawet w dzień widać że lampy nie oślepiają, przy ustawieniu oryginalnym trochę oślepiały.
- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
No to jestem po pierwszych jazdach nocnych i.....lipa
. Okazało się ze prawy reflektor świaci zupełnie w dół, i przez to światła maja kiepski zasięg. Poza tym po opuszczeniu przesłon linia światla nie wygląda jak na fotkach powyzej, nie ma tych dwóch punktów podbicia światła, linia jest praktycznie prosta. Oczywiście jak to w M6 silniczki regulacji nie działaja wiec pewnie ten prawy opuscił się do końca i tak juz został. Teraz moje pytanie za 100pkt. jak ręcznie podieśc "światło" gdzie znajduje się sruba regulacyjna?
- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
daniel2505 napisał(a):Oczywiście jak to w M6 silniczki regulacji nie działaja wiec pewnie ten prawy opuscił się do końca i tak juz został.
To bardzo nieładnie z Twojej strony, że montujesz xenony w reflektory o niesprawnej regulacji... Współczuję wszytkim z którymi będziesz się mijał wioząc 2-3 osoby na tylnej kanapie... Na Twoim miejscu zacząłbym od wymiany silniczków, potem zabierałbym się za montaż hidów.
- Od: 15 cze 2007, 01:09
- Posty: 166
- Skąd: gdzieś na wschodzie
- Auto: M6 '02 2.0 Benzin
Witajcie,
Chciałbym odkręcić zderzak przedni a nie wiem, w którym miejscu są te 3 śrubki (dwie są na górze przy lampach).
Gdzie w manualu znajdę, w którym miejscu one są?
Ewentualnie, czy ktoś mógłby wkleić fotkę, na której będą one pokazane?
Chciałbym odkręcić zderzak przedni a nie wiem, w którym miejscu są te 3 śrubki (dwie są na górze przy lampach).
Gdzie w manualu znajdę, w którym miejscu one są?
Ewentualnie, czy ktoś mógłby wkleić fotkę, na której będą one pokazane?
- Od: 4 mar 2009, 12:59
- Posty: 77
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0CiTD
Wciąż nie mogę uporać sie z tematem dziwnego rozsyłu światła po montażu HID. Przestawiłem przesłony w lampie na normalny rozsył ale nawet teraz jest jakoś dziwnie. Jak widać na fotce lewy reflektor świeci normalnie, punkt światła na dole tworzy takie odwrócone V. Prawy reflektor świeci inaczej a snop światła jest taki rozmazany. Co może być powodem takiego dziwnego rozsyłu reflektora.

Tutaj zdjęcie zapożyczone z innego tematu (mam nadzieję że nikt się nie obrazi. Tutaj rozkład światła jest wzorowy. U mnie nawet na podbiciu światła z prawego reflektora są jakieś cienie


Tutaj zdjęcie zapożyczone z innego tematu (mam nadzieję że nikt się nie obrazi. Tutaj rozkład światła jest wzorowy. U mnie nawet na podbiciu światła z prawego reflektora są jakieś cienie

- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
Daniel, na Twoim "wzorowym" rozkladzie swiatla (drugie zdjecie) samochod oslepia pieszych idealnie, przegladu bym na czyms takim nie przepuscil. Smaszcz wyzej wkleil Ci poprawny snop i tak wlasnie powinno byc. To co w Twojej Mazdzie sie stalo (rozmycie) mi osobiscie kojarzy sie z g..nianymi soczewkami nadajacymi sie wylacznie do zwyklych swiatel, a nie zenonow (ew. klosz nadaje sie juz tylko do przetopienia, ale to mniej prawdopodobne – myles reflektory zanim zrobiles fote, soczewki?). A zupelnie swoja droga, spryskiwacze masz? Bo jesli nie to tez przeglad bedzie "deczko" klopotliwy.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):Daniel, na Twoim "wzorowym" rozkladzie swiatla (drugie zdjecie) samochod oslepia pieszych idealnie, przegladu bym na czyms takim nie przepuscil. Smaszcz wyzej wkleil Ci poprawny snop i tak wlasnie powinno byc. To co w Twojej Mazdzie sie stalo (rozmycie) mi osobiscie kojarzy sie z g..nianymi soczewkami nadajacymi sie wylacznie do zwyklych swiatel, a nie zenonow (ew. klosz nadaje sie juz tylko do przetopienia, ale to mniej prawdopodobne – myles reflektory zanim zrobiles fote, soczewki?). A zupelnie swoja droga, spryskiwacze masz? Bo jesli nie to tez przeglad bedzie "deczko" klopotliwy.
Wiem że ten "wzorcowy" rozkład nie jest odpowiedni do Hidów. Miałem przestawione przesłony tak jak na zdjęciu Smaszcz. Okazało się jednak że wtedy reflektory świeciły wszędzie tylko nie na drogę. Przestawiłem więc klapkę z powrotem i okazało się że nawet teraz rozkład nie jest taki jak powinien być dla halogenów. Nie mam pojęcia co może być tego powodem. Moje zdjęcie może nie pokazuje do końca problemu. Najbardziej dobija mnie to że gdy ustawiam lampę tak że ta linia prosta którą tworzą snopy światła jest w poziomie to ten najjaśniejszy punkt (punkt największego skupienia światła) w obydwu lampach jest na różnej wysokości. Nie mam zielonego pojęcia o co chodzi. Wiem że opisałem to tak że sam bym siebie nie zrozumiał, wstawiam więc fotkę

Ostatnio edytowano 5 mar 2010, 21:46 przez daniel2505, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6