Urwany korbowód

Postprzez Enduro » 6 paź 2009, 10:59

na podstawie mojej obserwacji..
polecam wszystkim, ktorzy odrecaja miske oleju w celu
m.in. jej oczyszczenia, aby:
dokrecic sruby mocujace korbowody lub najlepiej wszystkie!
oczywiscie odpowiednim momentem, jak fabryka zaleca!!!
powod:
widzialem juz dwa silniki M3 i M6 diesel,
gdzie sruby sie poluznily i potem urwaly,
co spowodowalo kpl. uszkodzenie silnikow
optymalnie jest wkrecic je na specjalny klej do gwintow...

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez MarekW » 6 paź 2009, 19:34

ni niezłe jaja.. to jak z chińskimi wózkami widłowymi .. po zakupie najlepiej podokręcać wszystkie śruby!!!.
Dzięki za informacje, czy to tylko dotyczy CITD? czy też DITD? ale chyba nikt z DITD nie informowało takim problemie wcześniej...
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Riki » 6 paź 2009, 20:55

DiTD ten problem na 101% nie dotyczy.... <diabełek>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Enduro » 25 paź 2009, 14:45

Riki napisał(a):DiTD ten problem na 101% nie dotyczy.... <diabełek>

wszyscy fachowcy od silnikow zalecaja absolutnie wymiane srub przy naprawie silnika i odpowiednie dokrecenie kluczem dynamometrycznym
z odpowiednim momentem (Nm!)
najbardziej narazone na zerwanie to sruby na korbowodach!

wiadomo, ze wielu tego nie robi, lub niewielu to wymienia,
bo i po co?
ale to ryzyko w porownaniu z kosztem nowych 8 srubek
jest spore i na 100% nieoplacale przy uszkodzeniu jednostki...

szerokosci!
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez brii » 25 paź 2009, 19:23

wszyscy fachowcy od silnikow zalecaja absolutnie wymiane srub przy naprawie silnika i odpowiednie dokrecenie

Poczytaj instrukcje serwisowe – jest w nich o tym kiedy zmienić śruby (nie zawsze trzeba) :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Udesky » 25 paź 2009, 22:19

Enduro napisał(a):wszyscy fachowcy od silnikow zalecaja absolutnie wymiane srub przy naprawie silnika i odpowiednie dokrecenie kluczem dynamometrycznym

Pytanie ile fachowców posiada taki klucz. Bo za każdym razem gdy o niego pytam, to słyszę odpowiedź:
– "Nie posiadamy takiego, bo mam wyczucie".
albo
– "Mamy, ale i tak nie używamy, bo nigdy nie był potrzebny".
<killer>
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Enduro » 25 paź 2009, 23:31

Udesky napisał(a):
Enduro napisał(a):wszyscy fachowcy od silnikow zalecaja absolutnie wymiane srub przy naprawie silnika i odpowiednie dokrecenie kluczem dynamometrycznym

Pytanie ile fachowców posiada taki klucz. Bo za każdym razem gdy o niego pytam, to słyszę odpowiedź:
– "Nie posiadamy takiego, bo mam wyczucie".
albo
– "Mamy, ale i tak nie używamy, bo nigdy nie był potrzebny".
<killer>

ja kupilem sobie nowy-nasadke hazeta za 5 Euro!!!
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6