Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez danstan » 23 paź 2009, 22:34

Krisek napisał(a):ale musisz zrozumiec ze HTHS niema nic wspolnego z w50 albo w30 ...
w30 moze miec wiekszy HTHS niz ... w50 ...
dla przykladu Redline o ktorym wspominales 5w20 HTHS Vis, cP @150°C, ASTM D4741 3.3
czyli 20 ma lepszy niz 30 ..

5w40 HTHS Vis, cP @150°C, ASTM D4741 4.6

I naprawde martwil bym sie o inne parametry ... :)


Mylisz się Waćpan.
Dobrze przeczytaj tabelę. Porównujemy oleje 5w
5w20 HTHS 3.3
5w30 HTHS 3.8
5w40 HTHS 4.6
A co do tego i innych parametrów to chyba zmartwienie koncernów petrochemicznych produkujących oleje oraz zestawy uszlachetniaczy do nich.
Pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:00
Posty: 45
Skąd: 100-lica
Auto: Mazda 3 BL Sport 2.0 DISI '09

Postprzez Krisek » 23 paź 2009, 22:42

Ale do czego porownujemy ja sie odnioslem do tego co pisales wyzej :)
No ja ci w bardzo prosty sposob udowodnie ze olej marki A 5w50 spowoduje wieksze zuzycie niz olej marki B 5w20 – Naprawde niema co gdybac I niech kazdy leje co chce :)

Powiem ponownie ... HTHS ... nie moze byc jedynem wyznacznikiem czy olej jest dobry dla naszego silnika czy nie I nijak ma sie do ochrony w normalnych warkunach exploatacji .. podobnie z Klasami ....

sa silniki tzw flat tappet ktore potrzebuja duza ilosc ZDDP .. a jak wiemy API w SM ... obnizylo zawartosc ZDDP ze wzgledu na ochrone katalizatorow .. wiec wlasciwie dla ochrony silnika lepszy SL bo lepiej wymienic katalizator ..

nawiazujac do poprzednich postow

0w w temperaturze operacyjnej jest jak 10 ...

tak jak mowilem lekkie oleje spisuja sie znakomicie w samochodach jak Lambo Murcialego ... co potwierdza Analiza zrobiona przez niezalzne laboratorium to ja mysle ze 5w30, 0w30 powinno byc przekonywujace dla kazdego :)

wiec 0w50 bedzie chronil tak samo jak 5w50 w temperaturze operacyjnej

\
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez danstan » 23 paź 2009, 23:05

Krisek napisał(a):wiec 0w50 bedzie chronil tak samo jak 5w50 w temperaturze operacyjnej


A jakie oleje zaleca do tego modelu zaleca Lamborghini?

Tylko, że ja w praktyce nie spotkałem jeszcze oleju 0w50. Skoro o nim piszesz to musisz znać taki. Jestem ciekaw kto go wyprodukował, a także jakie ma pozostałe parametry?
Ponieważ twierdzisz Waćpan że zakres temperaturowy pracy oleju po literze w (letni) nie ma znaczenia dla HTHS to z tej samej tabeli dotyczącej oleju RedLine porównaj:
5w30 i 10w30 HTHS 3.8
5w40 i 10w40 HTHS przy pierwszym 4.6 przy drugim 4.7
Jeśli to Waszmości nie przekonuje, to może to:
http://www.amsoil.com/storefront/asm.aspx 0w20 HTHS 2.8
http://www.amsoil.com/storefront/sso.aspx 0w30 HTHS 3.2
Więc jak ma wpływ, czy nie ?
Jeśli i to Waszmości nie przekonało to zostań przy swoim zdaniu, a ja zostanę przy swoim.
Zdrówka życzę :)
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:00
Posty: 45
Skąd: 100-lica
Auto: Mazda 3 BL Sport 2.0 DISI '09

Postprzez Krisek » 23 paź 2009, 23:21

Naprzyklad ENEOS 0w50 ... niechce mi sie rozpisywac .....
Niebardzo rozumiem co znaczy po litrze ?

tak jak pisalem 5w30 moze miec wiekszy HTHS niz 0w30 niema nic wspolnego to .. tylko zalezne od producenta ...

Lambo bodajrze z Fabryki przychodzi na z Agipem 5w40 ale nie otym tutaj piszemy :)

SSO Amsoil to jeden z najlepszych oleji na swiecie ... :)

Ale do czego mnie mialo przekonac ? bo ja nie rozumiem co chcesz mi udowodnic ?

BTW Akutalnie mam 0w20 Amsoila zalenego u siebie :) Zrobie UOA po zimie :)


0 bedzie tak samo gesty jak 10 w temperaturze operacyjnej
w50,40,30,20 – niema zadnego wplywu na HTHS ...ze wiekszosc oleji z wieksza liczba my HTHS to tylko decyzja mieszalni/producenta ...

I zalezne od Marki olej 5w20 Redline ma bardzo wysoki HTHS ... wiekszosci przewyzszajacy albo taki sam jak wiekszosc 5w30
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez danstan » 23 paź 2009, 23:52

Krisek napisał(a):Niebardzo rozumiem co znaczy po litrze ?


Czytaj Waszmość dokładnie "po literze (od słowa litera) w" np. w oznaczniu 5w30 piątka występuje przed, a 30 po literze "w".
Pytałem jakie oleje Lambo dopuszcza w swoich Murcielago? Czy wśród nich jest 0w20?
Ponieważ stwierdziłeś, że "HTHS niema nic wspolnego z w50 albo w30 ...
w30 moze miec wiekszy HTHS niz ... w50 ... " i dalej " dla przykladu Redline o ktorym wspominales 5w20 HTHS Vis, cP @150°C, ASTM D4741 3.3
czyli 20 ma lepszy niz 30 ..
5w40 HTHS Vis, cP @150°C, ASTM D4741 4.6"
to na przykładzie olejów pochodzących od tego samego producenta np. czy to RedLine czy Amsol pokazałem, że jest akurat odwrotnie do tego co napisałeś.
Ponieważ odbiegliśmy od tematy przypomnę, iż Mazda wśród olejów dopuszczonych do silników benzynowych nie wymienia 0w... jak również ...w50. Tak więc pytam jak ta firma zareaguje (czy uzna usterkę) na awarię silnika pojazdu na gwarancji w przypadku stwierdzenia, iż do silnika zalany został olej o innej klasie lepkości niż dopuszczonej przez producenta auta.
Ciekawe co wówczas będziesz doradzał tym którym Mazda odmówi naprawy gwarancyjnej ?
Po okresie gwarancji każdy może zalewać silnik swojego samochodu (jak już to wcześniej napisałem) czym chce. Nawet sojowym z pierwszego tłoczenia jeśli uzna za najlepszy do swojego auta.
A za dane dotyczące oleju Eneos 0w50 dziękuję. W Polsce chyba nieznany, ale czasy się zmieniają.
A co do preferowanego przeze mnie sposobu dobory oleju to go nie zmienię – kieruję się wskazaniami producenta silnika/auta. On je konstruował wykonywał testy, w tym także długodystansowe w różnych warunkach klimatycznych i bez wątpienia wie co dla jego konstrukcji jest najlepsze w określonych warunkach klimatycznych.
Pisałem o tym we wcześniejszych postach.
Co do olejów Amsola mam również podobne zdanie – fakt jest jednym z najlepszych. Ciekawe dlaczego rajdowcy na nim nie jeżdżą, zwłaszcza w Paryż – Dakar, albo przez Syberię?
Pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:00
Posty: 45
Skąd: 100-lica
Auto: Mazda 3 BL Sport 2.0 DISI '09

Postprzez Krisek » 24 paź 2009, 00:08

Jak bys poczytal posty ... to bys wiedzial ze zawsze mowie zeby lac co zaleca instrukcja a jesli cos to zeby zmieniac na 0 pozostajac przy powiedzmy w30 jesli tak zaleca instrukcja.

Inna sprawa ze naprzyklad Amsoil pokryje naprawe jesli silnik zostanie uszkodzony ze wzgledu na olej... Ciekawy jestem czy znasz jakis przypadek ze silnik zostal uszkodzony przez olej czy sobie gdybasz ? albo mechanik powiedzial ze to przez olej ? Mechanik nie jest trybologiem ...

Mazda nie dopuszcza tylko zaleca ,,, nigdzie nie jest napisane ze musisz uzywac 5w30 recommended .. zalecany ... to 1 sprawa

I jak mowilem ze 5w20 moze miec lepszy HTHS to porownywalem 2 producentow .. :)

Ja mam nadzieje ze ty sobie zdajesz sprawe ze oleje stosowane w rajdach .. :) niemaja nic wspolnego z olejami ktore zalewasz z polki ... I nigdy niebenda mialy ?

a jesli chodzi o extremalne uzycie Amsoila :) to zaufaj mi ze Amsoil ma fantastyczne osiagnieniecia Dodatkowo ci powiem ze Amsoil jest zalewany ... od wyscigow na skoterach snieznych po Lodzie ...

Amsoil jest officjalnym olejem w wielu dyscyplinach ... :)

I nie jedno krotnie udowodnili swoje :)

http://www.amsoil.com/racing.aspx

Obrazek


Ja mam ze ty sie nie gniewasz bo ja nie zlosliwie pisze :) Tylko pisze to co mysle :)

PS> to nie temat o Amsoil I o wyzszosci :)
Jak bym mieszkal w PL to bym Smigal na Orlenie albo Lotosie ich 0w30 :) Wygladaja swietnie :)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez danstan » 24 paź 2009, 00:52

Absolutnie się nie gniewam. Przecież tylko dyskutujemy, a każdy ma prawo, a nawet obowiązek bronić swoich racji. Tylko, że piszesz w oderwaniu od polskich realiów. Pytasz czy znam przypadki, kiedy zły dobór oleju doprowadził do remontu silnika lub jego podzespołów. Oczywiście zrób badanie jak często ulegają uszkodzeniom eksploatowane w Polsce silniki z powodu zatkania katalizatorów popiołami i sadzą pochodzącą z nadmiernego spalania przez silnik oleju, jak zacierają się silniki z powodu niewymieniania w nich oleju, jak jakość oleju ocenia się po jego kolorze (szybko ciemniejący to zły, ma być czysty jak po zalaniu – takie panują przekonania wielu kierowców, jak zaznaczyłem zwłaszcza młodych. Wiedza o takim parametrze jak TBN jest dla nich bez znaczenia) jak padają turbiny w silnikach, jak z powodu kupowania paliwa (bo cena niższa) na przypadkowych stacjach paliwowych uszkodzeniom ulegają pompy paliwa, wtryskiwacze itp. Jak niektórzy (zwłaszcza młodzi) właściciele aut do skrzyń biegów zalewają olejem o klasyfikacji jakościowej GL-5 (bo najwyższa) podczas gdy producent auta "dopuszcza" GL-4 (brak wiedzy o możliwości wystąpienia korozji synchronizatorów wykonanych z metali kolorowych). Nie zwracają uwagi na takie drobiazgi. Pisałem w poprzednich postach o przypadku kiedy silnik nowego auta zalewany był przez producenta, a następnie przez ASO olejami o klasyfikacji lepkościowej 5w30 (taka też wartość była podawana w service manual), ale gdy pojawił się problem z głośną pracą łańcuchów rozrządu, to nie zastanawiano się nad przyczyną, ale likwidowano skutek zalecając użytkownikom aut zalewanie silników olejami 10w60 lub 10w40 najlepiej półsyntetykami, bez względu na przebieg samochodu. Czy ktoś wtedy myślał o ich rozruchu w zimie? Wątpię. Efekt wiadomy, słychać nie było, za to były przypadki pęknięcia łańcuchów w trakcie pracy silnika. Skutków tego nie trzeba opisywać. A wpadka Toyoty z olejami znanego producenta olejów silnikowych ze skutkiem w postaci zapiekania pierścieni, nadmiernym zużyciem oleju itd. itd. – reakcja łańcuchowa. Dla odmiany wczoraj miałem okazję wysłuchać (przy okazji, nie byłem bezpośrednim ich odbiorcą) biadoleń właścicieli aut, w których uszkodzeniu uległy turbiny. Mieli bardzo niewyraźne miny, gdy padało pytanie o sposób eksploatacji aut, o stopniowe rozgrzewanie w trakcie jazy silnika i turbiny, o jej schłodzenie, a wreszcie o zastosowany olej. Odpowiedzi to była masakra. Przykro było słuchać.
A odnosząc się do sławetnej gwarancji Amsola – czy obowiązuje tylko w USA i Kanadzie czy także w Europie Środkowo Wschodniej? Czy uznają dowody wykonania naprawy w polskich warsztatach? Z Twojego postu jednoznacznie wynika, iż Mazda takiej reklamacji nie uzna skoro zakładasz że za naprawę zapłaci Amsol.
I jeszcze jedno, piszesz że Amsol zapłaci za naprawę, ale nie tylko Amsol produkuje oleje 0w30 czy 0w40, a kto zapłaci za naprawę w przypadku użycia takiego oleju, ale innego producenta, nie Amsola bo jak znam życie, a żyję już pół wieku z hakiem to Mazda nie zapłaci.
Też napisałem co myślę. Pewnie rozpętam wojnę, albo załapię bana :(
Pozdrawiam :)
Ostatnio edytowano 24 paź 2009, 01:17 przez danstan, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:00
Posty: 45
Skąd: 100-lica
Auto: Mazda 3 BL Sport 2.0 DISI '09

Postprzez travisowski » 24 paź 2009, 01:14

Panowie widze ze temat ladnie sie rozwinął

Goodspit ten watek ma 127 stron.niewiem czy udzielales sie juz wczesniej czy czytales to wszystko przetolkowalismy w tym watku wszystko co mozna bylo o olejach.juz nic wiecej nie da sie tutaj napisac bo wszystko zostalo napisane.
zalej co uwazasz ja nie bede cie przekonywal. z takimi pytaniami jak ty przewalilo sie tutaj setki osob i wszystko bylo walkowane.
kris troszke ci odswierzyl temacik wyzej wiec poczytaj bo chlopak wie co pisze i warto go posluchac

wracajac do tego co napisales wyzej to niestety ale nie myle kolego gestosci z lepkoscia.
a na fizyce tez uwazalem z bardzo pozytywnym skutkiem

jesli uwazasz ze 5w50 ochroni bardziej twoj silnik niz 5w30 (w obu zakresach temperaturowych +–) to powiem ci tylko tyle ze nie masz pojecia zielonego i doczytaj jesio troszke zanim sie wypowiesz.zaczynajac od tego watku strona po stronie.

a co do mechanikow to dla nich jeden h.j co sie wlewa. tacy to mechanicy
Ostatnio edytowano 24 paź 2009, 01:25 przez travisowski, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez danstan » 24 paź 2009, 01:23

travisowski napisał(a):Panowie widze ze temat ladnie sie rozwinął

Goodspit ten watek ma 127 stron.niewiem czy udzielales sie juz wczesniej czy czytales to wszystko przetolkowalismy w tym watku wszystko co mozna bylo o olejach.juz nic wiecej nie da sie tutaj napisac bo wszystko zostalo napisane.
zalej co uwazasz ja nie bede cie przekonywal. z takimi pytaniami jak ty przewalilo sie tutaj setki osob i wszystko bylo walkowane.
kris troszke ci odswierzyl temacik wyzej wiec poczytaj bo chlopak wie co pisze i warto go posluchac

W pełni popieram.
Dalsza dyskusja w temacie przybiera charakter czysto akademicki.
Wszystko co było w temacie zostało napisane. Przyznaję się bez bicia, że przed zabraniem głosu przeczytałem wszystkie 127 stron tego wątku. Ciekawy, ciekawy...
Pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:00
Posty: 45
Skąd: 100-lica
Auto: Mazda 3 BL Sport 2.0 DISI '09

Postprzez Krisek » 24 paź 2009, 01:39

O zgadzam sie zaniedbanie silnikow I jego uszkodzonia :) to jest inna sprawa mowimy to o uzytkownikach ktorzy wiedza co robia :)

Mazda 1 co robi przy uszkodzonym silniku to analiza oleju ..... Jesli wyjdzie olej ok czyli TBN w normie ... ( ze byl wymieniany ) nie bardzo maja sie jak wyprzec chyba ze bedzie to jakis nowicjusz ...

I mysle ze jak by ktorys z moich klientow ... uszkodzil silnik przez Amsoil-a napewno Amsoil by sie nie wyparl ... Ja nie mowie ze Amsoil robi magiczne oleje ... bo nie sa ta dobre oleje stworzony do dlugich wymian ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Goodspit » 24 paź 2009, 01:49

travisowski napisał(a):wracajac do tego co napisales wyzej to niestety ale nie myle kolego gestosci z lepkoscia.
a na fizyce tez uwazalem z bardzo pozytywnym skutkiem


Widzę że uważasz się za najmądrzejszego... Jak dla Ciebie gęstość i lepkość to jedno i to samo to gratuluję wiedzy i nie mam zamiaru z Tobą dyskutować. Klasa lepkości oleju nic nie mówi o jego gęstości i nie przekonasz mnie że jest inaczej.

Nie uważam że 5W50 chroni mój silnik lepiej i takiego sformułowania nie użyłem a moje pytanie nie dotyczyło tylko i wyłącznie klasy lepkości czego zdaje się nie zauważyłeś.
Przede wszystkim nie przekonuje mnie Twój moralizatorski ton równocześnie wprowadzający mało sympatyczną atmosferę.
Goodspit
 

Postprzez Krisek » 24 paź 2009, 03:01

Chlopaki Spokojnie :)!
Kazdy sie uczy od siebie ja cos od was moze wy cos odemnie :) I tak powinnismy ten watek trzymac burze muzgow sa wskazane ! I rozne opinie rowniez !

Najwazniejsze ze sie pytacie ! I ze ja pytam :d
Znam ludzi ktorzy kupili japonskie samochody I mysleli ze wnich oleju nie trzeba zmieniac :)@!

My tu mamy byc przyjaciolmi nie wrogami nawet kiedy mamy odmienne zdania :) Kazdy ma swoja szkole

I jak bylo wielokrotnie pisane uzywac takiego oleju jaki zaleca instrukcja :) ktos to ostanio pisal :) Ja osobiscie naprzyklad bym zszedl z 5w30 na 0w30 w wiekszosci przypadkow :) oczywiscie mozna uzywac gestszego ... :)

Inna sprawa jak wspominalem jezeli olej fiter jest regularnie zmieniany silnik przezyje bude ... a jak padnie napewno nie ze wzgledu na olej :) nawet jesli na najtanszym jakim sie da :)

a ponad to chlopaki powinnismy wspierac nasze Polskie koncerny Lotos, Orlen, Filtrona... niedosc ze robia swietne produkty .. to dodatkowo ... zatrudniaja ludzi ...

Offtopic... Wiecie jaki jestem dumny jak ktos w srodowisku olejowym mowi o WIX ( Filtron ) O filtrach ktore sa unas robione ... Zawsze chwala je za konstrukcje I jakosc !

Ja Popierac Petro Canada, Amsoil ze wzgledu ze to Amerykanskie firmy :) I nigdy mnie nie zawiodly :) Wixy tez kupuje :)

Powinnismy zorganizowac kulko olejowe I po dyskutowac o nowosciach na rynku jak naprzyklad Lubrizol wprowadza GF5
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez malkolm » 24 paź 2009, 07:57

Krisek rozczaruje cię, ostatnio kupiłem filtrona i pisało na nim made in ukraina, jeśli chcesz to ci zdjęcie zrobię.
porażka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Maciej Loret » 24 paź 2009, 08:45

danstan napisał(a):Ponieważ odbiegliśmy od tematy przypomnę, iż Mazda wśród olejów dopuszczonych do silników benzynowych nie wymienia 0w... jak również ...w50.


Dopuszcza. Nie jest to co prawda instrukcja obsługi, ale jednak w Workshop Manualu przy benzynowych "6" w wersji pozaeuropejskich są 10W50 i 15W50.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez brii » 24 paź 2009, 09:02

Pewnie w warunkach typu Arabia Saudyjska i Egipt ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Maciej Loret » 24 paź 2009, 09:03

brii napisał(a):Pewnie w warunkach typu Arabia Saudyjska i Egipt ;)


Całkiem możliwe...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez danstan » 24 paź 2009, 10:38

Maciej Loret napisał(a):Dopuszcza. Nie jest to co prawda instrukcja obsługi, ale jednak w Workshop Manualu przy benzynowych "6" w wersji pozaeuropejskich są 10W50 i 15W50.


Witam
Przypomnę, że cały czas rozmawiamy o samochodach eksploatowanych w polskich warunkach klimatycznych i do tego odnosił się mój post. Nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia jakie oleje dopuszcza/zaleca Mazda do eksploatacji w warunkach ekstremalnych np. Sahara lub Syberia czy też na księżycu.
Napisałem wcześniej:
"A co do preferowanego przeze mnie sposobu dobory oleju to go nie zmienię – kieruję się wskazaniami producenta silnika/auta. On je konstruował wykonywał testy, w tym także długodystansowe w różnych warunkach klimatycznych i bez wątpienia wie co dla jego konstrukcji jest najlepsze w określonych warunkach klimatycznych. "
i tego będę się trzymał gdyż oleje dla wersji europejskich (a taki podział nawet w service manualu istnieje) i inne kraje zostały tak dobrane przez producenta auta aby właściwie zabezpieczały silnik na terenie całej Europy.
Ponieważ Kristek tak dużo uwagi poświęca rozruchowi zimnego silnika, to porównajcie dale dotyczące Lepkość dynamiczna CCS w ujemnych temp. dla olejów klasy 0w i 5w. Różnice są znikome oczywiście przyjmując iż porównanie dotyczy tej samej temperatury ujemnej, jako iż max. zakres pracy w ujemnych temperaturach jest różny.
Zawsze pamiętam stare przysłowie, które mówi "lepsze może być wrogiem dobrego". Kto chce niech eksperymentuje, ale niech nie ma potem pretensji do kolegów z forum, że zrobił tak czy inaczej bo oni go do tego namówili.
Co do Amsola – Kristek stwierdził iż Amsol zapłaciłby za naprawę auta w Polsce. To przypuszczenie czy był taki przypadek. A poza tym Amsol to nie jedyny producent olejów klasy 0w... i co w tych przypadkach.
I jeszcze jedno samochody użytkowane w Polsce w większości przypadków są pojazdami paroletnimi (średnia wieku aut w Polsce to 10 lat) z drugiej lub trzeciej ręki. Czy w takich przypadkach należy nagle wpadać na pomysł, pod wpływem porad udzielanych na tym forum i zmieniać olej, na którym auto sprawowało się dobrze, na zalecany przez Kriska 0w30 (nazwy firm celowo pomijam). Moim skromnym zdaniem o doborze oleju oprócz wytycznych producenta decyduje stan techniczny silnika
i dla większości zwykłych zjadaczy chleba niech tak pozostanie. Osoby dysponujące zaawansowaną wiedzą w temacie, znające znaczenie poszczególnych parametrów fizyko-chemicznych olejów i związki pomiędzy nimi niech eksperymentują jeśli mają na to ochotę, czas i pieniądze, a nuż odkryją możliwości stworzenia środka smarnego, który zrewolucjonizuje układy smarowania w silnikach spalinowych.
Pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:00
Posty: 45
Skąd: 100-lica
Auto: Mazda 3 BL Sport 2.0 DISI '09

Postprzez Maciej Loret » 24 paź 2009, 10:51

danstan napisał(a):Przypomnę, że cały czas rozmawiamy o samochodach eksploatowanych w polskich warunkach klimatycznych i do tego odnosił się mój post.


W którym miejscu to było napisane? Krisek również zawsze odnosi się do polskich warunków?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez jarku007 » 24 paź 2009, 10:58

malkolm napisał(a):rozczaruje cię, ostatnio kupiłem filtrona i pisało na nim made in ukraina
a ja ostatnio kupiłem " mann filter" – made in korea :] <br>Normalnie globalizacja .
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez danstan » 24 paź 2009, 11:00

Maciej Loret napisał(a):
danstan napisał(a):Przypomnę, że cały czas rozmawiamy o samochodach eksploatowanych w polskich warunkach klimatycznych i do tego odnosił się mój post.


W którym miejscu to było napisane? Krisek również zawsze odnosi się do polskich warunków?

Przez całych 128 stron tego wątku. Wszyscy (poza Kristkiem i jeszcze jednym kolegą – sorry nie pamiętam nicka) samochody użytkują w Polsce lub Europie. Nie przypominam sobie, a strony i wypowiedzi przeczytałem wszystkie, aby ktoś pytał o dobór oleju do samochodu eksploatowanego w Australii, Kenii, czy innym miejscu świata.
Zdrówka :)
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:00
Posty: 45
Skąd: 100-lica
Auto: Mazda 3 BL Sport 2.0 DISI '09

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki