Ciężko wchodzące biegi (626 GE G25M-R)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ADi » 19 mar 2004, 11:27

bry dzień...

mam takiego problema jak w temacie biegi wchodzą ciężko wydając przy tym dzwny do opisania dźwięk (taki dzięk słyszałem u znajomych w CC) ten dźwięk dotyczy samego przesuwania lewarka a nie wskoczenia biegu...co najdziwniejsze nie jest tak zawsze...przykład: wczoraj przez pół miasta walczyłem z biegami w końcu dojechałem do domu, zostawiłem autko na jakieś 4 godzinki potem wsiadłem i wyruszyłem dalej...co się okazało biegi wchodziły idealnie bezproblemowo i bezdźwiękowo :)

tak więc pytam...ale o so chosi???
Rules Are Made To Be Broken...
"...You Can Win If You Want...If You Want It You Will Win..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:37
Posty: 270
Skąd: HollyŁódź
Auto: 626 GE FS

Postprzez Morder » 19 mar 2004, 12:16

W pierwszej kolejności sprawdziłbym poziom oleju w skrzyni, u mnie też biegi ciężko właziły i po dolaniu oleju (wlazł litr) usterka zniknęła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez Jaksa » 19 mar 2004, 18:40

Witaj Na lewarku zmiany biegów ( pod spodem a nad tłumikiem ) są cięgna i masz śrubę łączacą górną cześć z dolną musisz wyjąć te śrubkę oraz tulejki ( 2 szt ) teflonowe następnie oczyścić śrubę z rdzy. Przy składaniu dobrze posmaruj śrubkę . Biegi powinny wchodzić jak w masełko. Druga śruba jest przy wybieraku przy samej już skrzyni tam też możesz zrobić to samo . A co do oleju w skrzyni to pewnie jest ful. Pozdrawiam i życzę milej pracy .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 19 mar 2004, 19:19

W pierwszej kolejności sprawdziłbym poziom oleju w skrzyni

A kturędy sprawdzić w 626 GD ?? Wykręcić linkę od prędkościomierza ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 19 mar 2004, 20:21

YES ! a dokładnie musisz odkręcić śrubkę na klucz 10 która jest przy lince. Reduktor wyciągasz do góry on jest na takim oringu ( prosta operacja )możesz to wydłubać razem z linką do góry.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 19 mar 2004, 21:00

I skolko powinno go tam być ?? 5, 10 cm na patyku ?? Aha i co ewentualnie dolać, bo nie sądzę żeby przedemną ktoś tam zaglądał hihihi
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 19 mar 2004, 21:07

Na reduktorze jest takie kółeczko zębate – musi być zatopione w oleju po zamknięciu ( a co do oleju to GD no to yyyyy..... ATF ) a co masz ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 19 mar 2004, 21:21

a co masz ?

Jaki olej to nie mam pojęcia, nie zaglądałęm i nikt mnie nie informował, A mazda 2,0 gaźniczek '90 roku
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 19 mar 2004, 21:44

Powinien być ATF taki czerwony ! wymiana co 80 tyś
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez JACU626 » 19 mar 2004, 21:50

walus1 mozesz wlać dowolny syntetyczny, osobiście wlałem ostatnio fiatowska selenię taka w blaszanych pyszkach. Rewelacja biegi zima lato lekko wchodza i przy poprzednim oleju czyłem jak sie synchronizatory III i IV załączają a teraz jest cisza. Moje autko ma juz nakręcone 798 tkm tak ze coś tam juz sie sypac musi – ale nie chce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez xXx » 19 mar 2004, 23:10

Moje autko ma juz nakręcone 798 tkm tak ze coś tam juz sie sypac musi – ale nie chce.


Czy ja dobrze widzę ???? Imponujący przebieg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez JACU626 » 19 mar 2004, 23:13

Nio jest troszke ale motorek wytrzymalrowne 700 i góre z głowica zrobic musiałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Waluś » 19 mar 2004, 23:49

Jutro biore sie doroboty. Poinformuje o efektach ...
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez ADi » 20 mar 2004, 00:46

Jaksa napisał(a):Witaj Na lewarku zmiany biegów ( pod spodem a nad tłumikiem ) są cięgna i masz śrubę łączacą górną cześć z dolną musisz wyjąć te śrubkę oraz tulejki ( 2 szt ) teflonowe następnie oczyścić śrubę z rdzy. Przy składaniu dobrze posmaruj śrubkę . Biegi powinny wchodzić jak w masełko. Druga śruba jest przy wybieraku przy samej już skrzyni tam też możesz zrobić to samo . A co do oleju w skrzyni to pewnie jest ful. Pozdrawiam i życzę milej pracy .



dzięks...zajmę się tym, a co do oleju to sprawdzałem jakiś czas temu i było full...zresztą jak już mówiłem jak jest nie rozgrzany to wchodzą ok...dopiero po przejażdżce po mieście... :|
Rules Are Made To Be Broken...
"...You Can Win If You Want...If You Want It You Will Win..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:37
Posty: 270
Skąd: HollyŁódź
Auto: 626 GE FS

Postprzez Jaksa » 20 mar 2004, 00:51

Zrób ten lewarek i będzie OK ! Po twoim opisie to na 100% jest lewarek
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez ADi » 20 mar 2004, 01:20

Jaksa napisał(a):Zrób ten lewarek i będzie OK ! Po twoim opisie to na 100% jest lewarek


cool w poniedziałek pojade na kanał...pisałeś że jak odkręce śruby to bedą dwie tulejki...co mam z nimi zrobić wymieniać czy cuś czy poprostu oczyscić tylko śrube i koniec... :)
Rules Are Made To Be Broken...
"...You Can Win If You Want...If You Want It You Will Win..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:37
Posty: 270
Skąd: HollyŁódź
Auto: 626 GE FS

Postprzez Jaksa » 20 mar 2004, 01:46

powinno się wymienić ale sam ocenisz czy są ok-po wyjęciu tulejek ten środek też oczyść z rdzy
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez ADi » 20 mar 2004, 01:55

Jaksa napisał(a):powinno się wymienić ale sam ocenisz czy są ok-po wyjęciu tulejek ten środek też oczyść z rdzy


ok danke szyn... :)
Rules Are Made To Be Broken...
"...You Can Win If You Want...If You Want It You Will Win..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:37
Posty: 270
Skąd: HollyŁódź
Auto: 626 GE FS

Postprzez Waluś » 20 mar 2004, 14:06

Zrobione. Wymontowałęm całe jabłko z dzwigniami, bo nie mogłem wybić śrub z tulei. Wyczyściłem, nasmarowałem i jest git. Chodzi jak nuwex. Olej w normie. Dzięki JAKSA !!!!
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 20 mar 2004, 14:21

Cała przyjemność po mojej stronie. Może jedna osoba mnie doceni ! :(
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6