Środki Forte – diesel, benzyna
ja również już jakiś czas temu dostałem, a że po drodze miałem wyjazd wakacyjny a co za tym idzie prawie 4k do przejechania, to można było przetestować oczko
.. i tak:
1. preparat zalałem + 55 litrów ON. Podczas jeżdżenia na mieszance żadnych widocznych (słyszalnych) zmian nie zauważyłem
2. kolejne tankowanie i jakby trochę motor ciszej chodził, ale również brak kolosalnej zmiany.
3. Następne tankowanie i tu już widoczna (słyszalna) zmiana. Samochód na zimnym silniku chodzi zdecydowanie ciszej + zdecydowanie niższe spalanie. Podczas jazdy na mieszance spalanie na trasie, czyli 90% trasa + 3 osoby + pełny bagażnik + 130-150 na zegarze wyniosło ok 6,8l/100km natomiast po 3 tankowaniu wychodziło już ok 6,4 (obciążenie takie samo).
Reasumując, warto kupić i przeczyścić.
.. i tak:
1. preparat zalałem + 55 litrów ON. Podczas jeżdżenia na mieszance żadnych widocznych (słyszalnych) zmian nie zauważyłem
2. kolejne tankowanie i jakby trochę motor ciszej chodził, ale również brak kolosalnej zmiany.
3. Następne tankowanie i tu już widoczna (słyszalna) zmiana. Samochód na zimnym silniku chodzi zdecydowanie ciszej + zdecydowanie niższe spalanie. Podczas jazdy na mieszance spalanie na trasie, czyli 90% trasa + 3 osoby + pełny bagażnik + 130-150 na zegarze wyniosło ok 6,8l/100km natomiast po 3 tankowaniu wychodziło już ok 6,4 (obciążenie takie samo).
Reasumując, warto kupić i przeczyścić.
Paweł
Swoop napisał(a):zdecydowanie niższe spalanie. Podczas jazdy na mieszance spalanie na trasie, czyli 90% trasa + 3 osoby + pełny bagażnik + 130-150 na zegarze wyniosło ok 6,8l/100km natomiast po 3 tankowaniu wychodziło już ok 6,4 (obciążenie takie samo).
Jesli 4 dziesiate nazywasz "zdecydowanym" to kiepawo. DPF pozera litr i gdybym nazywal to zdecydowanym wzrostem, juz bym sprzedawal i kupowal benzyne.
Poza tym, 4 dziesiate to jakos tak w bledy pomiarowe mozna nawet wrzucic.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):4 dziesiate to jakos tak w bledy pomiarowe
Zgadzam się. U mnie na tej samej trasie średnie spalanie oscyluje 6,4-7,4 i zależy to tylko od warunków drogowych i pogody. A co do 'większej przyjemności z jazdy' – nie zdajemy sobie sprawy, jak zawodne są nasze zmysły i jak można manipulować postrzeganiem. IMO w ocenie skuteczności DFC może pomóc tylko 'mędrca szkiełko i oko'
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Hm... tak właśnie zastanawiałem się, dlaczego ostatnio przejeżdżam ponad 700-740 km między tankowaniami (tankuję zanim zapali się rezerwa). Zapomniałem zupełnie, że zalałem FORTE jakiś czas temu.
Przed zalaniem przejeżdżałem 640-670 a kompletnym maxem było 690. Ostatnio przeleciałem 1000 km z czego wczoraj 500km także A2 przez Poznań, pozdro ogien
z prędkościami niemałymi (>120) a średnia wyszła 90. Spalanie 7.5
Jeśli chodzi o głośność, to się nie wypowiadam, bo ogólnie to zawsze silnik cicho chodził.
Na przykład w porównaniu do diesla z Opla Insigni
Jeśli chodzi o głośność, to się nie wypowiadam, bo ogólnie to zawsze silnik cicho chodził.
Na przykład w porównaniu do diesla z Opla Insigni
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):dlaczego ostatnio przejeżdżam ponad 700-740 km między tankowaniami (tankuję zanim zapali się rezerwa).
Czy zmieniałeś ostatnio ustawienia w komputerze (korekta spalania) ?
Czy w związku z wakacjami zmniejszyły się ostatnio korki ?
U mnie wakacyjne zmniejszenie korków spowodowało, że na 52l przejechałem ostatnio 830km.
Ostatnio edytowano 13 lip 2009, 08:41 przez mcbeth, łącznie edytowano 1 raz
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mechos napisał(a):zalewam jak tylko wyjeżdżę bak
Nie musisz wyjeżdżać baku, jak masz teraz 1/2 czy 3/4 zbiornika to możesz zalać Forte do baku i potem zalej ON do pełna. Najlepiej jest jeździć na tej mieszance jak najdłużej (np. do zapalenia się rezerwy), bo wtedy będzie trwał dłużej proces czyszczenia.
Zalej całą butelkę na cały bak.
- Od: 5 maja 2008, 09:29
- Posty: 273
- Skąd: Poznań
- Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE
Dodam ostatnie spostrzeżenie od siebie.... ostatnio miałem okazję, jeździć "zajeżdżoną" Avensis 2.0 D4D 110KM z roku 2000. Właściciel narzekał na brak dynamiki i... faktycznie auto po prostu nie jechało (wiem jak ta Toyota powinna jeździć...)
Poszedłem do bagażnika.. Forte do baku (było mało ON.. prawie rezerwa) kazałem pośmigać aż sie zapali rezerwa, wyjeździć i zalać pod koreczek ON z normalnej stacji..... teraz to zupełnie inne auto, pomogło baaaaaardzo. Po raz kolejny przekonałem się, że Forte czyni cuda.... polecam drogie Panie
i Panowie... polecam.
Poszedłem do bagażnika.. Forte do baku (było mało ON.. prawie rezerwa) kazałem pośmigać aż sie zapali rezerwa, wyjeździć i zalać pod koreczek ON z normalnej stacji..... teraz to zupełnie inne auto, pomogło baaaaaardzo. Po raz kolejny przekonałem się, że Forte czyni cuda.... polecam drogie Panie
vqsoft napisał(a):stosował ktoś forte do silnika 1.6 mz-cd
Był ktoś taki, ale ja nie pamiętam kto, może jak tu zagląda to się podzieli wrażeniami
- Od: 5 maja 2008, 09:29
- Posty: 273
- Skąd: Poznań
- Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE
Jak obiecałem dzielę sie wrażeniami. Po przejechaniu kilku tys. km po zalaniu forte tak na prawdę nie widzę wielkiej różnicy w pracy silnika. Co pawda pisałem post o stukach w silniku które zniknęły po zalniu forte ale okazało się że tak na prawdę stukało VACUM. Jednak mam zaufanie do opinii o tym srodku i po 10kkm na pewno go użyję ze względu na konieczność smorowania układu wtryskowego bo lepiej zapobiegać niż potem naprawiać. Poza tym jeszcze raz wielki plus dla ogien82 z podejście do kupujących. Pełen profesjonal. 

- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
Skoro nie widać różnicy to wydaje mi się że to kolejny srodek którego cudowne właściwości polegają na dobrym marketingu niestety
-
Grucha
"jak tak siędę i myślę..."
Skoro butelka 400 ml preparatu przewidziana jest na 100 l (jeśli się nie mylę), a ogien82 zaleca z jednej strony wlać ją całą do baku (który – co oczywiste – ma mniejszą pojemność), a z drugiej strony doradza wyjeździć to do końca, by jak najdłużej działał, to może jest inny sposób, by przedłużyć działanie Forte na układ. Mianowicie, wlewamy całą butelkę do baku – jak zalecał ogien82 (wówczas stężenie preparatu jest większe niż zalecane), wyjeżdżamy blisko pół zbiornika, a następnie znów tankujemy do pełna i wtedy wyjeżdżamy do końca. W ten sposób przy dotankowaniu uzyskujemy proporcje przynajmniej zbliżone do zalecanych, ale co ważniejsze, przedłużamy zbawienne działanie preparatu na układ.
I teraz pytanie do specjalistów od Forte: czy to ma sens?
Skoro butelka 400 ml preparatu przewidziana jest na 100 l (jeśli się nie mylę), a ogien82 zaleca z jednej strony wlać ją całą do baku (który – co oczywiste – ma mniejszą pojemność), a z drugiej strony doradza wyjeździć to do końca, by jak najdłużej działał, to może jest inny sposób, by przedłużyć działanie Forte na układ. Mianowicie, wlewamy całą butelkę do baku – jak zalecał ogien82 (wówczas stężenie preparatu jest większe niż zalecane), wyjeżdżamy blisko pół zbiornika, a następnie znów tankujemy do pełna i wtedy wyjeżdżamy do końca. W ten sposób przy dotankowaniu uzyskujemy proporcje przynajmniej zbliżone do zalecanych, ale co ważniejsze, przedłużamy zbawienne działanie preparatu na układ.
I teraz pytanie do specjalistów od Forte: czy to ma sens?
- Od: 11 kwi 2008, 22:45
- Posty: 27
- Skąd: Oborniki k/Poznania
- Auto: Mazda 626 Wagon 2.0 DiTD 1998
maruda napisał(a):czy to ma sens?
Kolego nie ma sensu robić tak jak proponujesz, wlewasz całą butelkę wyjeździsz 1/2 zbiornika potem znów ON do pełna itp.
Polskie paliwa są dalekie w jakości od paliw zachodnich (kto raz choćby je tankował wie o czy mówię) dlatego firma FORTE zaleca zalewanie całej butelki na bak (około 50 – 60 litrów średnio).
- Od: 5 maja 2008, 09:29
- Posty: 273
- Skąd: Poznań
- Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE
A ja po dluzszym czasie moge swobodnie powiedziec, ze ta jedna butla forte ktora kiedys zalalem nic nie dala. Byc moze kiedys skusze sie na druga, ale wszyscy mechanicy odradzaja stosowac z DPFem...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Przesyłka dotarła szybko. Zero problemów. Forte zalane po raz drugi. Efekty? Trudno coś o nich napisać, ale przy regulacji zaworów, były wyjmowane wtryski, bez problemu wyszły, nie były jakoś specjalnie zabrudzony (przebieg 199000) a i test przelewowy wyszedł super.
I pytanko: Czy po zalaniu forte jeździć normalnie czy wkręcać go częściej na obroty?
Pozdrawiam
I pytanko: Czy po zalaniu forte jeździć normalnie czy wkręcać go częściej na obroty?
Pozdrawiam
- Od: 24 sty 2009, 14:16
- Posty: 74
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 '03 136 MZR-GY
Witam!
Ostatnio zauważyłem, że moja 6 pracuje nieco głośniej i pali chyba więcej niż powinna, komputer pokazuje 9l/100km, jeżdżę głównie po mieście a tankuje od dłuższego czasu tylko shell v-power diesel z gtl i nie wiem czy słusznie...
Zaprzyjaźniony mechanik doradził mi by dolać do paliwa środek do czyszczenia wtryskiwaczy, początkowo myślałem o STP ale tutaj zdecydowana większość chwali sobie FORTE
dlatego kolego ogien82 jestem zainteresowany zakupem Preparatu Advanced Diesel Fuel Conditioner (taka nazwa widnieje na http://forte-nwe.pl) i prosiłbym o info związane z zakupem na priv.
i jeszcze parę pytań na forum:
1. czy śmiało mogę stosować go do silnika mojej 6? zapewne tak ale dla pewności
2. która opcja jest najlepsza:
a. wyjeździć to paliwo które będę miał w zbiorniku aż zapali się kontrolka rezerwy i wówczas wlać forte a następnie uzupełnić ON?
b. wyjeździć to paliwo które będę miał w zbiorniku aż zapali się kontrolka rezerwy i wówczas wlać forte i zostawić to tak na wolnych obrotach np na pół godziny lub np zrobić jeszcze około 20km a następnie potem uzupełnić ON?
c. np tak jak pisano wcześniej tzn nie czekać aż zapali się kontrolka rezerwy tylko wlać forte do tego co jest w zbiorniku (np do 1/2 baku z paliwem) i uzupełnić ON?
3. czy uzupełnić zwykłym ON czy tym co obecnie tankuje – z dodatkiem; ktoś wcześniej pisał, że lepiej lać zwykłego diesla do 6 przed liftem..
z góry dziękuje za odpowiedzi.
Ostatnio zauważyłem, że moja 6 pracuje nieco głośniej i pali chyba więcej niż powinna, komputer pokazuje 9l/100km, jeżdżę głównie po mieście a tankuje od dłuższego czasu tylko shell v-power diesel z gtl i nie wiem czy słusznie...
Zaprzyjaźniony mechanik doradził mi by dolać do paliwa środek do czyszczenia wtryskiwaczy, początkowo myślałem o STP ale tutaj zdecydowana większość chwali sobie FORTE
i jeszcze parę pytań na forum:
1. czy śmiało mogę stosować go do silnika mojej 6? zapewne tak ale dla pewności
2. która opcja jest najlepsza:
a. wyjeździć to paliwo które będę miał w zbiorniku aż zapali się kontrolka rezerwy i wówczas wlać forte a następnie uzupełnić ON?
b. wyjeździć to paliwo które będę miał w zbiorniku aż zapali się kontrolka rezerwy i wówczas wlać forte i zostawić to tak na wolnych obrotach np na pół godziny lub np zrobić jeszcze około 20km a następnie potem uzupełnić ON?
c. np tak jak pisano wcześniej tzn nie czekać aż zapali się kontrolka rezerwy tylko wlać forte do tego co jest w zbiorniku (np do 1/2 baku z paliwem) i uzupełnić ON?
3. czy uzupełnić zwykłym ON czy tym co obecnie tankuje – z dodatkiem; ktoś wcześniej pisał, że lepiej lać zwykłego diesla do 6 przed liftem..
z góry dziękuje za odpowiedzi.
-
omas
ogien82 napisał(a):Kto jest zainteresowany pisać tylko na PW lub maila, nie ma sensu zaśmiecać wątku chęcią zakupu. NA każde PW lub maila odpowiadam.
W ogole byloby op wiele lepiej jakby tu tylko opinie i dyskusje byly tych co probowali, zamiast "dotarlo, polecam", "chce kupic". Swoja droga, jedyny post z sensem na tej stronie pozostal bez odpowiedzi...(omas)
PS. Pisze to m.in. dlatego, ze zastanawiam sie nadal nad sensownoscia zastosowania do poliftow i chcialbym znac opinie nt. uzytkowania po zalaniu, a nie usmiecha mi sie czytac postow z allegro rodem, co powoduje ze tu w ogole nie zagladam (raz na ruski rok). Jesli nic sie w tym watku nie zmieni, bede zmuszony zostac przy swojej opinii po jednorazowym zalaniu = zero zmian. A szkoda by bylo, bo chetnie kupowalbym cos jest skuteczne o ile jest...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
omas napisał(a):jeszcze parę pytań na forum:
1. czy śmiało mogę stosować go do silnika mojej 6? zapewne tak ale dla pewności usmiech
2. która opcja jest najlepsza:
a. wyjeździć to paliwo które będę miał w zbiorniku aż zapali się kontrolka rezerwy i wówczas wlać forte a następnie uzupełnić ON?
b. wyjeździć to paliwo które będę miał w zbiorniku aż zapali się kontrolka rezerwy i wówczas wlać forte i zostawić to tak na wolnych obrotach np na pół godziny lub np zrobić jeszcze około 20km a następnie potem uzupełnić ON?
c. np tak jak pisano wcześniej tzn nie czekać aż zapali się kontrolka rezerwy tylko wlać forte do tego co jest w zbiorniku (np do 1/2 baku z paliwem) i uzupełnić ON?
3. czy uzupełnić zwykłym ON czy tym co obecnie tankuje – z dodatkiem; ktoś wcześniej pisał, że lepiej lać zwykłego diesla do 6 przed liftem..
z góry dziękuje za odpowiedzi.
Ad.1 FORTE Diesel Fuel Conditioner jest przeznaczony do wszystkich silników diesla (łącznie z filtrami cząstek stałych)
Ad. 2 Wlewamy FORTE Diesel Fuel Conditioner do baku jak mamy 3/4 zbiornika, 1/2 zbiornika, 1/4 zbiornika, nie wlewamy FORTE jak jest pełny bak, bo może się nie zmieścić i dobrze rozmieszać. Najlepiej wlać najpierw FORTE do baku (cała butelka na cały bak), a potem uzupełnić ON do pełna. Jeździmy na takiej mieszance do zapalenia się rezerwy. To jest wszystko co musimy dopilnować, po zapaleniu się rezerwy tankujemy się już normalnie i jeździmy...
Ad.3 Ja zawsze tankuję paliwa typu VERVA, V-Power, Ultimate, Diesel GOLD raz kiedyś zalewam zwykły ON, wybór paliwa zostawiam wolny, bo każdy ma tam jakieś swoje zadnie na temat ON
Zalecane jest użycie FORTE Diesel Fuel Conditioner przed wyjazdem w jakąś trasę, ponieważ mamy wtedy wyższe i stałe obroty silnika, oraz odpowiednią temperaturę.
Poniżej wklejam opis FORTE Diesel Fuel Conditioner ze strony producenta
Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner odpowiada normie paliwowej EN 590, jest produktem czyszczącym, przeznaczonym do silników diesla. Spalając się w komorze spalania nie pozostawia cząstek popiołu. Stosowany wg poniższych wskazówek dostarcza następujących korzyści:
* Czyści kompletny układ paliwowy silnika diesla, a min.: zbiornik, wtryskiwacze, pompę paliwową.
* Trwale smaruje wysokociśnieniowy system wtryskowy silników diesla. Proces udokumentowany testem HFRR.
* Minimalizuje tworzenie się sadzy I zanieczyszczeń na pierścieniach i rowkach pierścieniowych tworzących się w oleju silnikowym, powstających w wyniku gazów przedmuchowych
*Podwyższa efektywność spalania I minimalizuje ilość zanieczyszczeń w układzie dolotowym, tworzących się w wyniku działania systemów EGR i przewietrzania skrzyni korbowej.
* Minimalizuje ilość zanieczyszczeń, gromadzących się w filtrach cząsteczek stałych DPF i SCR podnosząc efektywność spalania mieszanki.
* Minimalizuje korekcję wtryskiwaczy poprzez polepszenie składu mieszanki.
* Zmniejsza proces utleniania się paliwa, szczególnie w bio-paliwach i mieszankach z paliwem o normie EN 590, zapobiegając jednocześnie rozrostowi drobnoustrojów w zbiornikach paliwowych
* Zapobiega tworzeniu się parafiny, procesowi kłaczkowania paliwa i zapychania się filtra..
W procesie czyszczenia wszystkich rodzajów układów paliwowych silników diesla, włącznie z Common Rail, gdy Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner jest dodawany do oleju napędowego, mieszanina tych dwóch płynów stale odpowiada normie EN 590 i nie powoduje powiększania się zanieczyszczeń w filtrze cząsteczek stałych, poprzez bezpopiołowe spalanie mieszanki
Proces oczyszczania zapobiegnie problemom, polepszy moc i efektywność pracy silnika.
Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner przywróci właściwy wtrysk paliwa i pobór powietrza, optymalizując spalanie i skład gazów wydechowych, zapewniając silnikom pracę zgodną z właściwymi normami emisji spal Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner jest kompatybilny ze wszystkimi rodzajami olei napędowych, włącznie z bio-paliwami, city-dieslem, paliwem bezsiarkowym i czystym olejem roślinnym.
Mam nadzieję, że teraz już każdy będzie wiedział co i jak. Jeśli będą jeszcze jakieś pytanie to proszę je zadać, postaram się odpowiedzieć i wyjaśnić wszelkie niejasności.
Pozdrawiam
ogien82
- Od: 5 maja 2008, 09:29
- Posty: 273
- Skąd: Poznań
- Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki