Środki Forte – diesel, benzyna

Postprzez Dżeki » 9 lip 2009, 15:42

pPo zastosowaniu FDFC zdecydowanie lepsza kultura pracy silnika i ogolnie wieksza przyjemnosc z jazdy.Warto bylo.Dzieki.Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 maja 2008, 12:16
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: 323F 2.0 DITD 90Km 99r.

Postprzez Swoop » 9 lip 2009, 22:33

ja również już jakiś czas temu dostałem, a że po drodze miałem wyjazd wakacyjny a co za tym idzie prawie 4k do przejechania, to można było przetestować oczko

.. i tak:
1. preparat zalałem + 55 litrów ON. Podczas jeżdżenia na mieszance żadnych widocznych (słyszalnych) zmian nie zauważyłem
2. kolejne tankowanie i jakby trochę motor ciszej chodził, ale również brak kolosalnej zmiany.
3. Następne tankowanie i tu już widoczna (słyszalna) zmiana. Samochód na zimnym silniku chodzi zdecydowanie ciszej + zdecydowanie niższe spalanie. Podczas jazdy na mieszance spalanie na trasie, czyli 90% trasa + 3 osoby + pełny bagażnik + 130-150 na zegarze wyniosło ok 6,8l/100km natomiast po 3 tankowaniu wychodziło już ok 6,4 (obciążenie takie samo).

Reasumując, warto kupić i przeczyścić.
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez krzych » 9 lip 2009, 23:13

Swoop napisał(a):zdecydowanie niższe spalanie. Podczas jazdy na mieszance spalanie na trasie, czyli 90% trasa + 3 osoby + pełny bagażnik + 130-150 na zegarze wyniosło ok 6,8l/100km natomiast po 3 tankowaniu wychodziło już ok 6,4 (obciążenie takie samo).

Jesli 4 dziesiate nazywasz "zdecydowanym" to kiepawo. DPF pozera litr i gdybym nazywal to zdecydowanym wzrostem, juz bym sprzedawal i kupowal benzyne.

Poza tym, 4 dziesiate to jakos tak w bledy pomiarowe mozna nawet wrzucic.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 10 lip 2009, 08:29

krzych napisał(a):4 dziesiate to jakos tak w bledy pomiarowe

Zgadzam się. U mnie na tej samej trasie średnie spalanie oscyluje 6,4-7,4 i zależy to tylko od warunków drogowych i pogody. A co do 'większej przyjemności z jazdy' – nie zdajemy sobie sprawy, jak zawodne są nasze zmysły i jak można manipulować postrzeganiem. IMO w ocenie skuteczności DFC może pomóc tylko 'mędrca szkiełko i oko' :) . Jaksa twierdzi, że pomaga przy problemach z zasyfionymi wtryskami. Nie przeczę (nie mam dowodów). Jednak jeśli układ paliwowy jest czysty – IMO nie ma sensu. U mnie nie było żadnego ewidentnego efektu.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Myjk » 11 lip 2009, 13:30

Hm... tak właśnie zastanawiałem się, dlaczego ostatnio przejeżdżam ponad 700-740 km między tankowaniami (tankuję zanim zapali się rezerwa). Zapomniałem zupełnie, że zalałem FORTE jakiś czas temu. :P Przed zalaniem przejeżdżałem 640-670 a kompletnym maxem było 690. Ostatnio przeleciałem 1000 km z czego wczoraj 500km także A2 przez Poznań, pozdro ogien ;) z prędkościami niemałymi (>120) a średnia wyszła 90. Spalanie 7.5

Jeśli chodzi o głośność, to się nie wypowiadam, bo ogólnie to zawsze silnik cicho chodził.
Na przykład w porównaniu do diesla z Opla Insigni
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mcbeth » 13 lip 2009, 08:38

Myjk napisał(a):dlaczego ostatnio przejeżdżam ponad 700-740 km między tankowaniami (tankuję zanim zapali się rezerwa).

Czy zmieniałeś ostatnio ustawienia w komputerze (korekta spalania) ?
Czy w związku z wakacjami zmniejszyły się ostatnio korki ?
U mnie wakacyjne zmniejszenie korków spowodowało, że na 52l przejechałem ostatnio 830km.
Ostatnio edytowano 13 lip 2009, 08:41 przez mcbeth, łącznie edytowano 1 raz
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez wojtek85 » 13 sie 2009, 22:04

no ja juz po trasie na forte powiem ze nie poczułem zadnej roznicy ale tego sie spodziewałem pewnie cos tam przeczysciło wtryski i układ zle mu napewno nie zrobiło :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2009, 23:59
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1,6 CiTD 2005r

Postprzez ogien82 » 15 sie 2009, 10:37

mechos napisał(a):zalewam jak tylko wyjeżdżę bak


Nie musisz wyjeżdżać baku, jak masz teraz 1/2 czy 3/4 zbiornika to możesz zalać Forte do baku i potem zalej ON do pełna. Najlepiej jest jeździć na tej mieszance jak najdłużej (np. do zapalenia się rezerwy), bo wtedy będzie trwał dłużej proces czyszczenia.
Zalej całą butelkę na cały bak.
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez Riki » 30 wrz 2009, 23:19

Dodam ostatnie spostrzeżenie od siebie.... ostatnio miałem okazję, jeździć "zajeżdżoną" Avensis 2.0 D4D 110KM z roku 2000. Właściciel narzekał na brak dynamiki i... faktycznie auto po prostu nie jechało (wiem jak ta Toyota powinna jeździć...)
Poszedłem do bagażnika.. Forte do baku (było mało ON.. prawie rezerwa) kazałem pośmigać aż sie zapali rezerwa, wyjeździć i zalać pod koreczek ON z normalnej stacji..... teraz to zupełnie inne auto, pomogło baaaaaardzo. Po raz kolejny przekonałem się, że Forte czyni cuda.... polecam drogie Panie ;) i Panowie... polecam.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez vqsoft » 21 paź 2009, 20:15

stosował ktoś forte do silnika 1.6 mz-cd? jakie wrażenia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez ogien82 » 22 paź 2009, 12:08

vqsoft napisał(a):stosował ktoś forte do silnika 1.6 mz-cd


Był ktoś taki, ale ja nie pamiętam kto, może jak tu zagląda to się podzieli wrażeniami ;)
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez daniel2505 » 23 paź 2009, 07:33

Jak obiecałem dzielę sie wrażeniami. Po przejechaniu kilku tys. km po zalaniu forte tak na prawdę nie widzę wielkiej różnicy w pracy silnika. Co pawda pisałem post o stukach w silniku które zniknęły po zalniu forte ale okazało się że tak na prawdę stukało VACUM. Jednak mam zaufanie do opinii o tym srodku i po 10kkm na pewno go użyję ze względu na konieczność smorowania układu wtryskowego bo lepiej zapobiegać niż potem naprawiać. Poza tym jeszcze raz wielki plus dla ogien82 z podejście do kupujących. Pełen profesjonal. <spoko>
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Postprzez Grucha » 23 paź 2009, 09:47

Skoro nie widać różnicy to wydaje mi się że to kolejny srodek którego cudowne właściwości polegają na dobrym marketingu niestety
Grucha
 

Postprzez maruda » 25 paź 2009, 22:11

"jak tak siędę i myślę..."

Skoro butelka 400 ml preparatu przewidziana jest na 100 l (jeśli się nie mylę), a ogien82 zaleca z jednej strony wlać ją całą do baku (który – co oczywiste – ma mniejszą pojemność), a z drugiej strony doradza wyjeździć to do końca, by jak najdłużej działał, to może jest inny sposób, by przedłużyć działanie Forte na układ. Mianowicie, wlewamy całą butelkę do baku – jak zalecał ogien82 (wówczas stężenie preparatu jest większe niż zalecane), wyjeżdżamy blisko pół zbiornika, a następnie znów tankujemy do pełna i wtedy wyjeżdżamy do końca. W ten sposób przy dotankowaniu uzyskujemy proporcje przynajmniej zbliżone do zalecanych, ale co ważniejsze, przedłużamy zbawienne działanie preparatu na układ.

I teraz pytanie do specjalistów od Forte: czy to ma sens? :|
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2008, 22:45
Posty: 27
Skąd: Oborniki k/Poznania
Auto: Mazda 626 Wagon 2.0 DiTD 1998

Postprzez ogien82 » 30 paź 2009, 09:03

maruda napisał(a):czy to ma sens?


Kolego nie ma sensu robić tak jak proponujesz, wlewasz całą butelkę wyjeździsz 1/2 zbiornika potem znów ON do pełna itp.
Polskie paliwa są dalekie w jakości od paliw zachodnich (kto raz choćby je tankował wie o czy mówię) dlatego firma FORTE zaleca zalewanie całej butelki na bak (około 50 – 60 litrów średnio).
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez krzych » 16 lis 2009, 23:55

A ja po dluzszym czasie moge swobodnie powiedziec, ze ta jedna butla forte ktora kiedys zalalem nic nie dala. Byc moze kiedys skusze sie na druga, ale wszyscy mechanicy odradzaja stosowac z DPFem...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez adas » 28 lis 2009, 09:23

Przesyłka dotarła szybko. Zero problemów. Forte zalane po raz drugi. Efekty? Trudno coś o nich napisać, ale przy regulacji zaworów, były wyjmowane wtryski, bez problemu wyszły, nie były jakoś specjalnie zabrudzony (przebieg 199000) a i test przelewowy wyszedł super.
I pytanko: Czy po zalaniu forte jeździć normalnie czy wkręcać go częściej na obroty?
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez omas » 14 gru 2009, 02:50

Witam!
Ostatnio zauważyłem, że moja 6 pracuje nieco głośniej i pali chyba więcej niż powinna, komputer pokazuje 9l/100km, jeżdżę głównie po mieście a tankuje od dłuższego czasu tylko shell v-power diesel z gtl i nie wiem czy słusznie... :(
Zaprzyjaźniony mechanik doradził mi by dolać do paliwa środek do czyszczenia wtryskiwaczy, początkowo myślałem o STP ale tutaj zdecydowana większość chwali sobie FORTE :) dlatego kolego ogien82 jestem zainteresowany zakupem Preparatu Advanced Diesel Fuel Conditioner (taka nazwa widnieje na http://forte-nwe.pl) i prosiłbym o info związane z zakupem na priv.

i jeszcze parę pytań na forum:
1. czy śmiało mogę stosować go do silnika mojej 6? zapewne tak ale dla pewności :)
2. która opcja jest najlepsza:
a. wyjeździć to paliwo które będę miał w zbiorniku aż zapali się kontrolka rezerwy i wówczas wlać forte a następnie uzupełnić ON?
b. wyjeździć to paliwo które będę miał w zbiorniku aż zapali się kontrolka rezerwy i wówczas wlać forte i zostawić to tak na wolnych obrotach np na pół godziny lub np zrobić jeszcze około 20km a następnie potem uzupełnić ON?
c. np tak jak pisano wcześniej tzn nie czekać aż zapali się kontrolka rezerwy tylko wlać forte do tego co jest w zbiorniku (np do 1/2 baku z paliwem) i uzupełnić ON?
3. czy uzupełnić zwykłym ON czy tym co obecnie tankuje – z dodatkiem; ktoś wcześniej pisał, że lepiej lać zwykłego diesla do 6 przed liftem..

z góry dziękuje za odpowiedzi.
omas
 

Postprzez krzych » 19 gru 2009, 20:58

ogien82 napisał(a):Kto jest zainteresowany pisać tylko na PW lub maila, nie ma sensu zaśmiecać wątku chęcią zakupu. NA każde PW lub maila odpowiadam.

W ogole byloby op wiele lepiej jakby tu tylko opinie i dyskusje byly tych co probowali, zamiast "dotarlo, polecam", "chce kupic". Swoja droga, jedyny post z sensem na tej stronie pozostal bez odpowiedzi...(omas)

PS. Pisze to m.in. dlatego, ze zastanawiam sie nadal nad sensownoscia zastosowania do poliftow i chcialbym znac opinie nt. uzytkowania po zalaniu, a nie usmiecha mi sie czytac postow z allegro rodem, co powoduje ze tu w ogole nie zagladam (raz na ruski rok). Jesli nic sie w tym watku nie zmieni, bede zmuszony zostac przy swojej opinii po jednorazowym zalaniu = zero zmian. A szkoda by bylo, bo chetnie kupowalbym cos jest skuteczne o ile jest...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez ogien82 » 21 gru 2009, 14:13

omas napisał(a):jeszcze parę pytań na forum:
1. czy śmiało mogę stosować go do silnika mojej 6? zapewne tak ale dla pewności usmiech
2. która opcja jest najlepsza:
a. wyjeździć to paliwo które będę miał w zbiorniku aż zapali się kontrolka rezerwy i wówczas wlać forte a następnie uzupełnić ON?
b. wyjeździć to paliwo które będę miał w zbiorniku aż zapali się kontrolka rezerwy i wówczas wlać forte i zostawić to tak na wolnych obrotach np na pół godziny lub np zrobić jeszcze około 20km a następnie potem uzupełnić ON?
c. np tak jak pisano wcześniej tzn nie czekać aż zapali się kontrolka rezerwy tylko wlać forte do tego co jest w zbiorniku (np do 1/2 baku z paliwem) i uzupełnić ON?
3. czy uzupełnić zwykłym ON czy tym co obecnie tankuje – z dodatkiem; ktoś wcześniej pisał, że lepiej lać zwykłego diesla do 6 przed liftem..

z góry dziękuje za odpowiedzi.


Ad.1 FORTE Diesel Fuel Conditioner jest przeznaczony do wszystkich silników diesla (łącznie z filtrami cząstek stałych)

Ad. 2 Wlewamy FORTE Diesel Fuel Conditioner do baku jak mamy 3/4 zbiornika, 1/2 zbiornika, 1/4 zbiornika, nie wlewamy FORTE jak jest pełny bak, bo może się nie zmieścić i dobrze rozmieszać. Najlepiej wlać najpierw FORTE do baku (cała butelka na cały bak), a potem uzupełnić ON do pełna. Jeździmy na takiej mieszance do zapalenia się rezerwy. To jest wszystko co musimy dopilnować, po zapaleniu się rezerwy tankujemy się już normalnie i jeździmy...

Ad.3 Ja zawsze tankuję paliwa typu VERVA, V-Power, Ultimate, Diesel GOLD raz kiedyś zalewam zwykły ON, wybór paliwa zostawiam wolny, bo każdy ma tam jakieś swoje zadnie na temat ON

Zalecane jest użycie FORTE Diesel Fuel Conditioner przed wyjazdem w jakąś trasę, ponieważ mamy wtedy wyższe i stałe obroty silnika, oraz odpowiednią temperaturę.

Poniżej wklejam opis FORTE Diesel Fuel Conditioner ze strony producenta
Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner odpowiada normie paliwowej EN 590, jest produktem czyszczącym, przeznaczonym do silników diesla. Spalając się w komorze spalania nie pozostawia cząstek popiołu. Stosowany wg poniższych wskazówek dostarcza następujących korzyści:

* Czyści kompletny układ paliwowy silnika diesla, a min.: zbiornik, wtryskiwacze, pompę paliwową.
* Trwale smaruje wysokociśnieniowy system wtryskowy silników diesla. Proces udokumentowany testem HFRR.
* Minimalizuje tworzenie się sadzy I zanieczyszczeń na pierścieniach i rowkach pierścieniowych tworzących się w oleju silnikowym, powstających w wyniku gazów przedmuchowych
*Podwyższa efektywność spalania I minimalizuje ilość zanieczyszczeń w układzie dolotowym, tworzących się w wyniku działania systemów EGR i przewietrzania skrzyni korbowej.
* Minimalizuje ilość zanieczyszczeń, gromadzących się w filtrach cząsteczek stałych DPF i SCR podnosząc efektywność spalania mieszanki.
* Minimalizuje korekcję wtryskiwaczy poprzez polepszenie składu mieszanki.
* Zmniejsza proces utleniania się paliwa, szczególnie w bio-paliwach i mieszankach z paliwem o normie EN 590, zapobiegając jednocześnie rozrostowi drobnoustrojów w zbiornikach paliwowych
* Zapobiega tworzeniu się parafiny, procesowi kłaczkowania paliwa i zapychania się filtra..

W procesie czyszczenia wszystkich rodzajów układów paliwowych silników diesla, włącznie z Common Rail, gdy Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner jest dodawany do oleju napędowego, mieszanina tych dwóch płynów stale odpowiada normie EN 590 i nie powoduje powiększania się zanieczyszczeń w filtrze cząsteczek stałych, poprzez bezpopiołowe spalanie mieszanki

Proces oczyszczania zapobiegnie problemom, polepszy moc i efektywność pracy silnika.

Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner przywróci właściwy wtrysk paliwa i pobór powietrza, optymalizując spalanie i skład gazów wydechowych, zapewniając silnikom pracę zgodną z właściwymi normami emisji spal Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner jest kompatybilny ze wszystkimi rodzajami olei napędowych, włącznie z bio-paliwami, city-dieslem, paliwem bezsiarkowym i czystym olejem roślinnym.

Mam nadzieję, że teraz już każdy będzie wiedział co i jak. Jeśli będą jeszcze jakieś pytanie to proszę je zadać, postaram się odpowiedzieć i wyjaśnić wszelkie niejasności.
Pozdrawiam
ogien82
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki