Swap silnika z 1.6 16 sohc na 1.8 16v dohc – Mazda MX-3
Silnik wymieniony na BP DOHC z mazdy BG GT.
Skrzynia została taka sama jak była w 1,6 DOHC
Osprzęt również zaadoptowany z 1,6 DOHC.
Wtryski z BP
Oczewiste jest że nie obyło się bez paru przerubek, ale dwa dni mi wystarczyło żeby się z tym uporać.
Silnik prze z jakis czas chodzil świetnie bardzo odczuwalna jest różnica w momencie obrotowym silników.
Niestety prawdopodobnie uszczelka pod głowica jest uszkodzona.
Skrzynia została taka sama jak była w 1,6 DOHC
Osprzęt również zaadoptowany z 1,6 DOHC.
Wtryski z BP
Oczewiste jest że nie obyło się bez paru przerubek, ale dwa dni mi wystarczyło żeby się z tym uporać.
Silnik prze z jakis czas chodzil świetnie bardzo odczuwalna jest różnica w momencie obrotowym silników.
Niestety prawdopodobnie uszczelka pod głowica jest uszkodzona.
u mnie tez praktycznie swap gotowy, potrwalo to znacznie dluzej ze wzgledu na remont ktory od razu przeprowadzilem z faktów to tak:
do swapa mialem:
silnik bp gt
skrzynia bp gt
wiazka bp gt
komp bp gt
polosie bp gt
no i generalnie gdybym mial skrzynie z lapami to obylo by siez gladko, poki co brakuje mi lapy jednej wiec auto tylko zostalo odpalone, jednak jeden wtrysk zaczal sobie lac i auto chodzilo swietnie na 4 garach przez 2-3minuty po czym na jednym zaczal przebierac..
tymczasowo wstawie wtryski albo i jeden od sohc 1.6 (sa takie same czy maja napewno mniejsza wydajnosc??)
dodatkowo zrobilem: planowanie glowicy, wszystkie hydropopychacze, gniazda zaworowe, czyszczenie glowicy, uszczelka pod glowice nowa, nowe kable wn, nowe oleje + filtry,
w miedzyczasie dojdzie blos, i cai.
jak tylko bede mogl to ogarne fotki jakies jak to teraz wyglada chociaz jeszcze lapy brakuje, a z czasem rowniez i wizualnie zrobie porzadek
do swapa mialem:
silnik bp gt
skrzynia bp gt
wiazka bp gt
komp bp gt
polosie bp gt
no i generalnie gdybym mial skrzynie z lapami to obylo by siez gladko, poki co brakuje mi lapy jednej wiec auto tylko zostalo odpalone, jednak jeden wtrysk zaczal sobie lac i auto chodzilo swietnie na 4 garach przez 2-3minuty po czym na jednym zaczal przebierac..
tymczasowo wstawie wtryski albo i jeden od sohc 1.6 (sa takie same czy maja napewno mniejsza wydajnosc??)
dodatkowo zrobilem: planowanie glowicy, wszystkie hydropopychacze, gniazda zaworowe, czyszczenie glowicy, uszczelka pod glowice nowa, nowe kable wn, nowe oleje + filtry,
w miedzyczasie dojdzie blos, i cai.
jak tylko bede mogl to ogarne fotki jakies jak to teraz wyglada chociaz jeszcze lapy brakuje, a z czasem rowniez i wizualnie zrobie porzadek
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
Panowie ja generalnie juz po swapie itp aczkolwiek juz druga przerzutka silnika tylko wciaz mam jeden problem..zostaje mi z wiazki jeden kabel ktorego w sohc nie bylo.. jest to kabel ktory widac na luzno czarno-zolty i zauwarzylem ze jak sie go podepnie pod mase to wskaznik temp podchodzi na maxa..wszystkie czujniki popodlaczane a i tak nie chodzi temp w zegarach a jak znowu podam mase to jest max..gdzie go mam podpiac??kabel ten wychodzi z instalacji od kabli wtryskiwaczy
h e l p

h e l p


- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
przy wylocie płynu do chłodnicy jest taki malutk czujniczek
i tam go podepnij
Przy termostacie ale z przodu
Sałabo się uwijasz z tym swapem
ja już na drugim silniku z Gt jeżdżę
i tam go podepnij
Przy termostacie ale z przodu
Sałabo się uwijasz z tym swapem
ja już na drugim silniku z Gt jeżdżę
p.s podlaczylem i faktycznie chodzi, na tamtym piecu tez podlaczalem i max sie pokazywal wiec pewnie czujnik walniety co mnie zmylilo
Panowie pomoże ktoś
tylko tego mi do szczescia brakuje:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 13#1527913
a tak to chcialbym sie jeszcze pochwalic ze istnieja dobre silniki do gt..dzis odpalilem drugi jednak z powodu braku kola paska itp zaraz zgasilem coby sie nie przegrzewal i dlatego pomiary na silniku zimnym, nie rozgrzanym, nie dotartym
i dodatkowo niby blad bo powinno sie mierzyc kompresje bez swiec a ja wykrecalem po jednej wiec ciezej mu sie w sumie krecilo ale wyniki i tak dobre a podejrzewam ze jak sie nagrzeje i olej nowy zaciagnie itp to bedzie git bo kompresja wyskoczyla nastepujaca:
12.5, 11,5, 12.2, 12.8
mysle ze wyniki sa naprawde niezle,jedyne co to kolejnosc moglem pomylic teraz
Panowie pomoże ktoś
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 13#1527913
a tak to chcialbym sie jeszcze pochwalic ze istnieja dobre silniki do gt..dzis odpalilem drugi jednak z powodu braku kola paska itp zaraz zgasilem coby sie nie przegrzewal i dlatego pomiary na silniku zimnym, nie rozgrzanym, nie dotartym
12.5, 11,5, 12.2, 12.8
mysle ze wyniki sa naprawde niezle,jedyne co to kolejnosc moglem pomylic teraz
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
KrystianR napisał(a):kompresja wyskoczyla nastepujaca:
12.5, 11,5, 12.2, 12.8
Wynik super, zwłaszcza że na zimnym silniku. Fabrycznie powinno być 12.8, jeśli to wersja z sonda lambda. Bo jak bez sondy to 13.8
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176
A jakoś oznaczone sa te silniki.
Bo ja wyciągnołem silnik z mazdy bez katlizatora i lambdy ale nie mam pewności, jaki to, silnik
A jakoś oznaczone sa te silniki.
Bo ja wyciągnołem silnik z mazdy bez katlizatora i lambdy ale nie mam pewności, jaki to, silnik
Ostatnio edytowano 21 paź 2009, 21:47 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Z zewnątrz nie da się ich odróżnić. Przynajmniej ja nie wiem jak.
Jedyne różnice w samym silniku to wałki rozrządu (ale to w sumie też łatwo wymienić) no i najważniejsze: wyższe tłoki o większym stopniu sprężania.
Jedyne różnice w samym silniku to wałki rozrządu (ale to w sumie też łatwo wymienić) no i najważniejsze: wyższe tłoki o większym stopniu sprężania.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Przeczytałem cały temat. Gratuluje swapu.
Koledzy piszecie tutaj, że warto wymienić skrzynie na te z BP, ponieważ skrzynia z B6 ma dłuższe przełożenia. Z tego co doczytałem to opinia ta dotyczyła skrzyni z 323(f) BG. Obiło mi się o uszy, że skrzynia z MX-3 B6 SOHC różni się od 323 BG B6 właśnie przełożeniami. Jest w tym coś prawdy?
Koledzy piszecie tutaj, że warto wymienić skrzynie na te z BP, ponieważ skrzynia z B6 ma dłuższe przełożenia. Z tego co doczytałem to opinia ta dotyczyła skrzyni z 323(f) BG. Obiło mi się o uszy, że skrzynia z MX-3 B6 SOHC różni się od 323 BG B6 właśnie przełożeniami. Jest w tym coś prawdy?
Jacek176 napisał(a):KrystianR napisał(a):kompresja wyskoczyla nastepujaca:
12.5, 11,5, 12.2, 12.8
Wynik super, zwłaszcza że na zimnym silniku. Fabrycznie powinno być 12.8, jeśli to wersja z sonda lambda. Bo jak sibez sondy to 13.8
wersja z lambda, jak juz sie silniczek rozgrzeje na nowym oleju to zrobie nowe pomiary
ja przekladalem z cala skrzynia, o ile sie nie myle skrzynia ori 1.6 16v jest krotsza(w sumie na plus) ale ile by wytrzymala nie wiem
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
loockas napisał(a):Obiło mi się o uszy, że skrzynia z MX-3 B6 SOHC różni się od 323 BG B6 właśnie przełożeniami.
Wątpię w to. Podejrzewam, że 1.6 SOHC ma takie same skrzynie w 323 i MX-3. 1.6 DOHC ma krótsze przełożenia.
KrystianR napisał(a):o ile sie nie myle skrzynia ori 1.6 16v jest krotsza
Zależy od jakiego 1.6. Jeśli SOHC to przełożenia są dłuuuugie. Jak 1.6 DOHC to są krótki ale czy krótsze niż w GT to nie wiem. Nie mam danych skrzyni 1.6 DOHC żeby porównać.
KrystianR napisał(a):ale ile by wytrzymala nie wiem
Ja mam skrzynie od 1.3 i jakoś daje radę
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):Zależy od jakiego 1.6. Jeśli SOHC to przełożenia są dłuuuugie. Jak 1.6 DOHC to są krótki ale czy krótsze niż w GT to nie wiem. Nie mam danych skrzyni 1.6 DOHC żeby porównać.
ja mam skrzynie od sohc,czyli rozumiem ze ona dluzsza od gt?tzn przelozenia??
dobre na przyspieszenie ale nie jest tak ze teraz vmax bedzie slabiutki na tej od gt i przy 140auto bedzie wylo jak wilk w nocy?
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
Zależy do czego chcesz auto. Jeśli ci zależy na osiągach to im krótsze przełożenia tym lepiej bo lepsze jest przyspieszenie. Na GT V max. nie jest taki słabiutki, ok. 210km/h. Po co ci więcej w Polsce?
Ale jeśli chcesz auto do jazdy typu "emeryt style" to dłuższe przełożenia lepsze bo przy tej samej prędkości masz niższe obroty.
Ale jeśli chcesz auto do jazdy typu "emeryt style" to dłuższe przełożenia lepsze bo przy tej samej prędkości masz niższe obroty.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
gt bp nei wyje wogole nawet przy 7500.pod warunkiem ze masz wydech normalny.poza tym przy 120 jest 4 tys obrotow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje