głośna praca zimnego silnika

Postprzez rolando » 18 paź 2009, 20:54

witam Forumowiczów,


na formum jestem nowy, ale mazdę mam do dłuższego czasu, cały czas spisywała się bez najmniejszych zarzutów. Jestem pełen uznania dla tej marki samochodów.
niestety coś ostatnio zaczęło się dziać z silnikiem, opis problemu:

jak silnik jest zimny dziwnie hałasuje, jest głośniejszy, jakby grały zawory etc. jak nabierze trochę temperatury hałas ginie i wszystko wraca do normy. dodam, ze nie jest to regułą i czasami nawet na zimnym silniku nie ma tego zjawiska.

w razie pytań: olej w silniku jest
silnik pracuje bardzo równo, nie brkuje mu mocy, pali na dotyk czy to zimny, czy też gorący.

czy ktoś z Was spotkał sie z takim przypadkiem?? w czym moze leżeć problem ??
z góry dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam
pozdrawiam Konrad
Początkujący
 
Od: 18 paź 2009, 20:43
Posty: 9
Auto: Mazda 626 2,0 DiTD

Postprzez Myjk » 19 paź 2009, 08:42

rolando napisał(a):czy ktoś z Was spotkał sie z takim przypadkiem??
w czym moze leżeć problem pytajnik

Tak, spotykam się z tym często ostatnio. Problem leży... w "uroku" Diesla.

PS jakiego oleju używasz?

PPS

Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Praktyczny poradnik dla nowych Forumowiczów i nie tylko.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez rolando » 19 paź 2009, 10:14

Myjk napisał(a):Tak, spotykam się z tym często ostatnio. Problem leży... w "uroku" Diesla.

PS jakiego oleju używasz?


witaj,

zapewniam Cię, ze nie jest to "urok" normalnej pracy diesla.
coś na 100% mu dolega.
a olej jaki jest w silniku to półsyntetyk Mobil'a wiec dobry wybór.


wg mojej diagnozy problem moze leżeć albo po stronie zaworów – być może regulację szlag trafił, albo coś się dzieje z wtryskiem, albo, albo, albo.
nie wiem, dokładnie się na tym nie znam, ale raz jeszcze zapewniam, ze nie jest to normalne zjawisko, dodam, że pojawiło się całkiem niedawno.
samochód ma ok. 230 000 km przebiegu.
jakieś sugestie ???


pozdrawiam
pozdrawiam Konrad
Początkujący
 
Od: 18 paź 2009, 20:43
Posty: 9
Auto: Mazda 626 2,0 DiTD

Postprzez Enkidu » 19 paź 2009, 19:55

Hej Wam

Mój silnik pomimo niedawnej regulacji zaworów, nadal głośno pracuje, zwłaszcza przy zimnym silniku lub gdy go wykręcam powyżej 2 tys. obrotów. (przy pełnym rozgrzaniu).

Dodatkowo w całym samochodzie odczuwalne są drgania od silnika. (pewnie wyeksplatowane poduszki silnika).


Ja od zakupu lałem olej Platinum 5w30 (zalewał go poprzedni-pierwszy właściciel)

Natomiast ostatnio silnik zalałem olejem shell 5w30.

Silnik pracuje zauważalnie głośniej niż na poprzednim oleju.

Czy głośniejsza praca silnika może świadczyc o gorszej jakości oleju? albo o jakimś innym problemie?

Pozdrawiam
Mazda 323F 2.0DiTD 85KM 2002r BJ, przebieg-199000km, olej-5w30 shell
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2008, 12:20
Posty: 18
Skąd: Kraków

Postprzez rolando » 19 paź 2009, 21:02

nie sądzę by olej Shell'a był gorszym od Platinum, wręcz odwrotnie a ten drugi to wymysł Orlenowski.

byc moze shell ma większe własciwości czyszczące silnik z nagarów wobec czego wypłukał je po starym oleju i stąd ten stał sie głośniejszy. jeśłi tak się stało to są tzw uszlachetniacze do olejów, ale czy to coś pomaga tego nie wiem, byc moze służą tylko do wyciągnięcia pieniędzy z kieszeni, trzeba ponadto na nie uważać w przypadku silników doładowanych, olej powinien być rzadki do dobrego smarowania turbiny, a te tzw ulepszacze go zagęszczają dzięki czemu silnik moze pracować ciszej.

u mnie pracuje głośniej ale jak jest zimny, jak sie rozgrzeje pracuje jak "pszczółka" :) w każdej prędkości obrotowej

pozdr.
pozdrawiam Konrad
Początkujący
 
Od: 18 paź 2009, 20:43
Posty: 9
Auto: Mazda 626 2,0 DiTD

Postprzez rolando » 19 paź 2009, 21:04

Enkidu napisał(a): Mój silnik pomimo niedawnej regulacji zaworów, nadal głośno pracuje,

tu chyba nie ma ręcznej regulacji zaworów, czy nie odbywa się to hydraulicznie ??

nei wiem dlatego pytam.
pozdrawiam Konrad
Początkujący
 
Od: 18 paź 2009, 20:43
Posty: 9
Auto: Mazda 626 2,0 DiTD

Postprzez poflek » 20 paź 2009, 08:16

rolando napisał(a):czy nie odbywa się to hydraulicznie

Nie...


rolando napisał(a):albo coś się dzieje z wtryskiem

Możesz odkręcić pokrywę zaworów i podczas gdy ktoś będzie kręcił wałem obserwuj czy spod wtrysków nie wychodzą bąbelki powietrza (będzie widać bo są zatopione w oleju) – może któraś podkładka pod wtryskiem jest wyklepana.

Mi czasami wali jak młotem na zimnym silniku (poniżej 0 st.C) ale to przez to ze mam gesty olej w skrzyni.
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez rolando » 20 paź 2009, 09:18

dzięki za cenne wskazówki. sprawdzę to w najbliższym czasie.

zakładając, ze właśnie będzie któraś z podkładek "wyklepana" co wtedy ??? rozumiem, ze wymiana. skomplikowana to praca ??? mozna je dostać bez problemu w sklepach ?


pozdrawiam
pozdrawiam Konrad
Początkujący
 
Od: 18 paź 2009, 20:43
Posty: 9
Auto: Mazda 626 2,0 DiTD

Postprzez rolando » 20 paź 2009, 09:21

poflek napisał(a):Mi czasami wali jak młotem na zimnym silniku (poniżej 0 st.C) ale to przez to ze mam gesty olej w skrzyni.


a wiesz tego nei sprawdziłem, ale wydaje mi się, ze raczej to nie to. zresztą łatwo to sprawdzić tj włączyś silnik i wcisnąć sprzęgło, które odłącza wałek główny w skrzynie, w tej wtedtywszystko stoi w miejscu.

pozdr.
pozdrawiam Konrad
Początkujący
 
Od: 18 paź 2009, 20:43
Posty: 9
Auto: Mazda 626 2,0 DiTD

Postprzez Paweł Mo » 20 paź 2009, 10:35

poflek napisał(a):Mi czasami wali jak młotem na zimnym silniku (poniżej 0 st.C) ale to przez to ze mam gesty olej w skrzyni.

Powiedz mi jak wygląda sprawa wrzucania biegów zimą przy niskich temp. kiedy olej jest gęstszy??
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Enkidu » 20 paź 2009, 10:45

U mnie na samym początku jazdy na zimnym silniku biegi wchodzą z dosyć dużym oporem. Dlatego staram się jak najdelikatniej je zmieniać.
Po 2-3minutach wbijają się prawidłowo i płynnie.

Pozdrawiam
Mazda 323F 2.0DiTD 85KM 2002r BJ, przebieg-199000km, olej-5w30 shell
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2008, 12:20
Posty: 18
Skąd: Kraków

Postprzez Riki » 20 paź 2009, 21:38

Jaki zalaliście olej? jak 75W-90 to nie powinno być problemu... mam taki, zmieniam co 35tys.km i biegi chodzą prawidłowo..

Pozdrawiam.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Paweł Mo » 21 paź 2009, 07:57

U mnie też jest 75W-90. Zastanawiam się tylko jak sprawa wygląda gdy do skrzyni wlejemy olej mineralny – gęstszy. Słyszałem, że zimą, zwłaszcza po uruchomieniu silnika mogą występować problemy z wrzucaniem biegów.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Paweł Mo » 21 paź 2009, 08:06

Enkidu napisał(a): Ja od zakupu lałem olej Platinum 5w30 (zalewał go poprzedni-pierwszy właściciel)

Natomiast ostatnio silnik zalałem olejem shell 5w30.

Silnik pracuje zauważalnie głośniej niż na poprzednim oleju.

Czy głośniejsza praca silnika może świadczyc o gorszej jakości oleju? albo o jakimś innym problemie?

Dziwna sprawa, zarówno poprzedni olej jak i obecny to oleje syntetyczne 5W30, więc na zdrowy rozsądek wydaje się, że nie powinno mieć to wpływu na głośność silnika (co innego gdybyś po półsyntetycznym zalał pełen syntetyk).
Pierwsze 2 wymiany zalałem olejem Elf 5W40 i było dobrze. Później zdecydowałem się zalać Elf 5W30. Po przejechaniu kilku km miałem wrażenie, że silnik pracuje głośniej, ale wkrótce jakby się ułożył i wydawał się cichszy.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Enkidu » 22 paź 2009, 12:57

No dziwne, ale po zalaniu shellem 5w30 silnik głośniej pracuje.

Jednak nie robie z tego tragedii, gdyż jeździ mi się nim normalnie.
Mazda 323F 2.0DiTD 85KM 2002r BJ, przebieg-199000km, olej-5w30 shell
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2008, 12:20
Posty: 18
Skąd: Kraków

Postprzez makumba1975 » 23 paź 2009, 11:07

Witam.

Rolando, popatrz tutaj:
http://forum.gazeta.pl/forum/w,534,8568 ... y.html?v=2

Być może to rozwiązanie Twojego problemu, mojego zresztą też.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 21:39
Posty: 43
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6