Czołem,
Czy ktoś z Was może wie, czy ten nowiusieńki motorek MZR-CD 2.2 z techologią SCR (173kuce) będzie montowany w Szóstce czy tylko w CX-7?
Pozdrawiam,
Wykształciuch
MZR-CD 2.2 z techologią SCR (mocznik) AdBlue
Strona 1 z 1
- Od: 28 lip 2008, 23:26
- Posty: 22
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626Combi 2.0 DiTD 110KM r2001
Sądzę, że Mazda pozostawi w polskiej ofercie tylko model 185-konny, który na innych rynkach występuje w różnych wariantach mocy (m.in. 125 i 163 konie).
Tak, wiem
=> http://moto.pl/MotoPL/1,88389,6935487,S ... iesli.html
Też się zastanawiam, jak Mazda pogodzi tę ofertę, bo obecnie w każdym z modeli ten diesel ma inną moc (w 3 150 i 175 koni, w 6 125, 163 i 185 koni, a w CX'ie 173 z AdBlue). Nie sądzę jednak, by spieszyli się z up-gradem oferty.
Też się zastanawiam, jak Mazda pogodzi tę ofertę, bo obecnie w każdym z modeli ten diesel ma inną moc (w 3 150 i 175 koni, w 6 125, 163 i 185 koni, a w CX'ie 173 z AdBlue). Nie sądzę jednak, by spieszyli się z up-gradem oferty.

Nowy filtr cząstek stałych ----> DPF, nowy katalizator selektywnej redukcji katalitycznej ---> SCR
będzie miało co się psuć i zapychać

Efektownie to wygląda.
Tylko zastanawia mnie jak układ SCR będzie się spisywał w okresie zimowym
gdzie temperatury są ujemne, a AdBlue (który jak widać na załączonym obrazku ma zbiornik gdzieś pod podłogą bagażnika) poniżej temp. -11.5°C ulega krystalizacji

Witam,
Dzięki za odzew.
Spodziewam się tego, że na _polski_ rynek szóstka z nowym silnikiem, prędko nie pójdzie, nawet jeśli taki model powstanie.
OIW, to ten silnik z filtrem SCR spełnia najostrzejszą normę Euro5, co dla diesla jest nie lada wyczynem. W USA za zakup takiego samochodu dostanie się sporą premię w postaci umorzenia podatku. W Niemczech można liczyć na bezpłatną plakietkę środowiskową, jako że samochód spełnia najbardziej rygorystyczne ekonormy. Do tego premia wrakowa przy oddaniu starego wozidła. W Polsce nie ma co liczyć na ulgi z tytułu zakupu takiego wozu, więc Mazda nie ma ciśnienia na promowanie takich konstrukcji nad Wisłą.
A szkoda, taki dieselek to miód i malina; cichutki, oszczędny, niekopcący a przy tym zrywny i elastyczny. Rozkład momentu obrotowego niemal zupełnie płaski w baardzo szerokim zakresie obrotów. Uwielbiam takie dieselki!
Pozdrawiam,
Wykształciuch
Dzięki za odzew.
Spodziewam się tego, że na _polski_ rynek szóstka z nowym silnikiem, prędko nie pójdzie, nawet jeśli taki model powstanie.
OIW, to ten silnik z filtrem SCR spełnia najostrzejszą normę Euro5, co dla diesla jest nie lada wyczynem. W USA za zakup takiego samochodu dostanie się sporą premię w postaci umorzenia podatku. W Niemczech można liczyć na bezpłatną plakietkę środowiskową, jako że samochód spełnia najbardziej rygorystyczne ekonormy. Do tego premia wrakowa przy oddaniu starego wozidła. W Polsce nie ma co liczyć na ulgi z tytułu zakupu takiego wozu, więc Mazda nie ma ciśnienia na promowanie takich konstrukcji nad Wisłą.
A szkoda, taki dieselek to miód i malina; cichutki, oszczędny, niekopcący a przy tym zrywny i elastyczny. Rozkład momentu obrotowego niemal zupełnie płaski w baardzo szerokim zakresie obrotów. Uwielbiam takie dieselki!
Pozdrawiam,
Wykształciuch
- Od: 28 lip 2008, 23:26
- Posty: 22
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626Combi 2.0 DiTD 110KM r2001
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości