Stuki w układzie kierowniczym (smarowanie wielowypustu)
właśnie sprawdziłem na allegro ceny a wiec za używaną od 400 zł, Ale skąd pewność że będzie sprawna, może regeneracja ok. 600 zł, a może się ktoś orientuje co trzeba w maglownicy wymienić. Czytałem że jakieś tulejki i uszczelniacze – nie wiem na ile jest to prawda ale może przechodził ktoś przez ten temat.
Pozdrawia
Pozdrawia
MAZDA 6 KOMBI MZR-CD , 100KW/136 KM 2004 r.
- Od: 13 maja 2009, 21:33
- Posty: 9
- Skąd: PIŁA
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD – 136 KM, 2004 r.
Jak dotąd zawsze pomagało , zanim wydasz kase na magiel sprawdz czy dobrze wykonana byla ta operacja bo jakos nie chce mi się wierzyc abys miał wyeksploatowaną juz maglownice.Tomi78 napisał(a):niestety nie wszystkim pomaga smarowanie wielowpustu
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Właśnie zakupiłem mazdę 6 2004r. okazało się że coś "postukuje" w kierownicy (szczególnie odczuwalne przy niskich prędkościach, przy lekkim dodawaniu i odejmowaniu "gazu" i manewrowaniu na parkingach). No i proszę wchodzę na forum
no i wszystko wiem. Na dniach zabieram się za smarowanie "lunety"
Mam nadzieję że pomoże
Jaksa THX
____________________________________________________________________________________________
No i po kłopocie
użyłem smaru "ELF MULTI MOS2" (koszt smaru ok.20 zł 400g ) . Jak długo będzie "cisza" to się okaże.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Jaksa THX
____________________________________________________________________________________________
No i po kłopocie

Witam
Odgrzewam kotleta .....
Nie chcę zakładać nowego wątku skoro temat już był walcowany.
Dopadło i mnie. W grudniu tamtego roku zauważyłem, że przy ruszaniu (na śliskim) coś się tłucze, jakby przeskakuje w przednim zawieszeniu (delikatnie czuć to na kierownicy, jakby bardziej na podłodze, pod nogą czy na sprzęgle). Nie przejmowałem się zbytnio ale problem się nasila. Potem doszło to samo stukanie przy maksymalnym skręcie kół w prawo (M6 w wersji "Anglik") – gdy skręcę do oporu i ruszam delikatnie to czuć przeskoki i delikatne stuki, przy skręcie w lewo znacznie mniej. Potem zacząłem to odczuwać przy cofaniu na niezbyt równej nawierzchni, przy pokonywaniu zakrętów w sekwencji "redukcja-puszczenie sprzęgła-skręt-dodanie gazu-STUK-dalsze przyspieszanie" oraz przy ruszaniu pod górę "dodanie gazu-popuszczanie sprzęgła-STUK-wciśnięcie sprzęgłą-STUK BACK-i tak w kółko". Być może jest to problem wielowypustu (tzw. "lunety"
) ale dodatkowym, bardzo niepokojącym, objawem jest .... darcie prawej opony
Zauważyłem już na zimówkach, że wyszarpuje klocki ale stwierdziłem, że może temperatura zbyt wysoka i dlatego. Ale po pewnym czasie od zmiany na letnie zauważyłem, że prawy przód ma ponadnormatywnie zaokrąglone boki .... podczas gdy inne opony są kwadratowe (chodzi o przekrój poprzeczny). Dodatkowo wydaje mi się, że auto znacznie bardziej lubi lewą stronę, zarówno przy jeździe jak i przy hamowaniu (ale moze to wynikać z ukształtowania jezdni – przypominam, ze to Anglik).
I teraz jak to klasyfikować ? 2 różne usterki (sucha luneta i brak zbieżności) nałożyły się na siebie czy może jest to coś poważniejszego (zgaduję – wyrobiona tuleja wahacza dolnego) i stąd te stuki i darcie opony ?
Trochę się rozpisałem ale tylko dlatego, by dokładnie opisać problem.
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Gaździny 6
i czekam na odpowiedzi.
Odgrzewam kotleta .....

Dopadło i mnie. W grudniu tamtego roku zauważyłem, że przy ruszaniu (na śliskim) coś się tłucze, jakby przeskakuje w przednim zawieszeniu (delikatnie czuć to na kierownicy, jakby bardziej na podłodze, pod nogą czy na sprzęgle). Nie przejmowałem się zbytnio ale problem się nasila. Potem doszło to samo stukanie przy maksymalnym skręcie kół w prawo (M6 w wersji "Anglik") – gdy skręcę do oporu i ruszam delikatnie to czuć przeskoki i delikatne stuki, przy skręcie w lewo znacznie mniej. Potem zacząłem to odczuwać przy cofaniu na niezbyt równej nawierzchni, przy pokonywaniu zakrętów w sekwencji "redukcja-puszczenie sprzęgła-skręt-dodanie gazu-STUK-dalsze przyspieszanie" oraz przy ruszaniu pod górę "dodanie gazu-popuszczanie sprzęgła-STUK-wciśnięcie sprzęgłą-STUK BACK-i tak w kółko". Być może jest to problem wielowypustu (tzw. "lunety"

I teraz jak to klasyfikować ? 2 różne usterki (sucha luneta i brak zbieżności) nałożyły się na siebie czy może jest to coś poważniejszego (zgaduję – wyrobiona tuleja wahacza dolnego) i stąd te stuki i darcie opony ?
Trochę się rozpisałem ale tylko dlatego, by dokładnie opisać problem.
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Gaździny 6
- Od: 3 lip 2009, 14:15
- Posty: 10
- Skąd: EPML
- Auto: Mazda 6 2.0D
Cześć mam dokładnie takie same objawy jak ty interesuje mnie czy już uporałeś się z tym problemem bo ja juz nie mam cierpliwośći auto było sprawdzane w kilku warsztatach wtym w serwisie mazdy zawieszenie zero luzów a dalej coś stuka maglownica była smarowana ze dwa razy nawet była próba przestawien ia o jeden ząbek podobno czasem pomaga trzeba tylko póżniej zrobić zbierzność niestety umnie lipa. obecnie auto jest na warsztacie i maja rozkręcić [waaaco?] i pokolei sprawdzić podobna sytuację miałem w passacie b5 terz nie było czuc luzów a okazało się ze na jednym wachaczu przeskakiwalo na gumie, ale to inna bajka
-
juminat
W poradniku M6 znajdziesz temat:gszostak napisał(a):To jakiego w końcu smaru najlepiej użyć? polecicie coś z jakiegoś sklepu online / allegro, ewentualnie gdzie we wrocku szukać?
U mnie też stuka – z góry dzięki
– stuki układu kierowniczego i przedniego zawieszenia
Tam wszystko powinno być.
domin1979 napisał(a):W poradniku M6 znajdziesz temat:
– stuki układu kierowniczego i przedniego zawieszenia
Tam wszystko powinno być.
No właśnie że nie ma ... jest 5 różnych wątków (strasznie zaśmieconych), w których stwierdzono, że można użyć innego niż mazdowski smaru, ale nie ma nigdzie informacji jakiego konkretnie oraz gdzie go kupić (a o to pytam). Smarów molibdenowych jest cala masa – puszki po 5kg, puszki po 0,4 kg .. do łożysk, do sprężyn spustowych wiatrówek (!?) itd itp ... ja się na tym nie znam, dlatego pytam co konkretnie użyliście smarując swoje wielowpusty.
ps. w jednym z wątków ktoś o to również usilnie dopytywał .. odpowiedzi nie było. Czy to jakaś tajemnica, skoro masa osób miała ten problem i sobie z nim poradziła?
- Od: 31 sie 2009, 13:00
- Posty: 37
Ja użyłem pierwszego lepszego smaru molibdenowego i pomogło. Może na ori starczy na dłużej ale smarowanie zajmuje całe 5 min. więc wg mnie nie warto inwestować w "cudowne" specyfiki.gszostak napisał(a):ja się na tym nie znam, dlatego pytam co konkretnie użyliście smarując swoje wielowpusty.
domin1979 napisał(a):Ja użyłem pierwszego lepszego smaru molibdenowego i pomogło.
Ok. Takie cuda są na allegro:
1.

2.

Który lepszy? czy bez znaczenia??
- Od: 31 sie 2009, 13:00
- Posty: 37
Faktycznie panowie stuki ustały
Jestem w siódmym niebie. Wymieniłem obie końcówki w zeszłym tygodniu ( były już deczko wywalone), ale te stukniecia w pedał hamulca czasem w pedał sprzegła i w kierownice nie ustąpiły. Nie były one właściwie słyszalne, raczej namacalne, bo ja je czułem a nie słyszałem
Dzisiaj położyłem sie pod kierownice, napakowałem smaru (miałem tylko jakis miedziany) no i problem zniknął. Jeszcze raz wielkie dzieki.
"Ziemia ojców ma tę moc, która mi po nocach nie da słodko spać"
- Od: 7 mar 2010, 18:31
- Posty: 18
- Skąd: Swindon/Lublin
- Auto: Mazda6 2.0d Hatchback
2008 TS2 (140)
Był
Citroen C5 2.0 D 2001
Passat 2.0 TDI Sport 2006
Honda Accord 2.0 PB 2005
Rover 75 2.0 D 2002
Mazda 6 2.0 D 2004
Laguna 1.9 Cdti 2007
Chrysler GrandVojager 3.3 Pb
2004
Audi A6 1.9 D 2002
Audi A6 1.9 d 2005
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6