Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów

Postprzez christis » 29 cze 2005, 18:00

Witam forumowiczow.Od roku jestem wlascicielem mazdy 626 2.5 v6. Fajny samochodzik :) praktycznie bezawaryjny. Ostatnio zauwazylem jakby male drgania i okazalo sie, ze do wymiany jest uszczelka pod pokrywa zaworow od strony kabiny. Poczytalem forum i zakupilem w ASO oryginalna uszczelke pod ta pokrywe oraz uszczelki pod kolektor ssacy ( tak mi powiedzieli mechanicy w serwisie, ze lepiej to tez wymienic). Wszystko byloby ok, tylko po przyjedzie do domu po wyjsciu z samochodu slychac jakby delikatny gwizd. Przed wymiana tego nie mialem...dzwiek ten slychac jakby z kolektora. Mam pytanie co moze to powodowac?
pozdrawiam
christis
 

Postprzez GofNet » 30 cze 2005, 07:53

Najprawdopodobniej występuje u Ciebie nieszczelność układu dolotowego. Podnieś maskę i obsłuchaj, skąd tak świszcze. Jeśli są jakieś "przeciągi", to wyczujesz je dłonią. Mam nadzieję, że nie masz gazu, bo przy tego typu ustereczce potrafią występować tzw. "strzały", które mogą doprowadzić do uszkodzenia dolotu powietrza oraz (co prawda najbardziej trwałego ze wszystkich montowanych w mazdach, ale również zniszczalnego) przepływomierza. Jeśli masz gaz, to do czasu usunięcia usterki przemieszczaj się na PB.

Powodzenia.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez tomekrvf » 30 cze 2005, 08:40

Prawdopodobnie ktoras rurka pocisnieniowa jest niepodlaczona. W KLu zeby zmienic uszczelke pod pokrywa tylnej(wg mazdy prawej)glowicy trzeba zdjac kolektor ssacy i przy okazji odlaczyc "kilka" rurek :) .
Czy auto pracuje rowno na biegu jalowym?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez christis » 30 cze 2005, 10:55

auto pracuje na biegu jalowym bez problemu. zawiozlem auto do serwisu i tam mi powiedzieli, ze mialem wczesniej zaslepiony wezyk do kondensatora podcisnienia( ktory niby byl zgenieciony) a oni go skleili i cos tam piska. mam pytanie w zwiazku z tym, czy ten kondensator moze byc odlaczony( tak jak podobno mialem wczesniej) ? czy to serwis mi sciemnia i sami zepsuli ?
christis
 

Postprzez dakopi » 22 maja 2006, 10:52

Witam wszystkich! Mam do wymiany prawą (tylna) uszczelkę pod pokrywą zaworów.
W gnieździe świecy pojawił się olej. Moje pytanie jest następujące, co należy przy okazji tej operacji jeszcze wymienić??? Wiem że trzeba nowe uszczelki pod kolektor ssący, a co pozatym? Czy przy zastosowaniu nowej oryginalnej uszczelki trzeba jeszcze gdzieś dodatkowo uszczelniać pokrywę silikonem???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez ()Marek() » 22 maja 2006, 14:26

Umnie też był olej tylko w przedniej głowicy (cała świeca pływała w oleju).
wymieniłem świece zrobiłem 8000km a wszystkie świece są suchutkie.

Czyżby się coś samo uszczelniło, A może poprzednie świece były od nowości (denso)
()Marek()
 

Postprzez dakopi » 22 maja 2006, 14:52

Ja na cud nie licze, świece prawie nowe. Ponawiam pytanie, co należy wymienić przy okazji zmiany uszczelki pod pokrywą zaworów, w prawej głowicy oprócz 2 uszczelek kolektora dolotowego??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez Grzyby » 22 maja 2006, 16:53

dakopi – spytaj Jaksy
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Jaksa » 22 maja 2006, 20:59

dakopi napisał(a): Ponawiam pytanie, co należy wymienić przy okazji zmiany uszczelki pod pokrywą zaworów, w prawej głowicy oprócz 2 uszczelek kolektora dolotowego??
Wszystko zalezy od pracy silnika , wiesz ze w Valkach często stukają spręzyny wałkow rozrzadu .....
Nie wiem jak u Ciebie ale jak masz stuki to przy tej okazji wymien i te spręzyny....
Jak chcesz wyeliminowac tylko wycieki to wszystko jak widze wiesz.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6