Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez chuchErro » 26 wrz 2009, 16:13

nicek777 napisał(a):Nie wierze w takie zużycie oleju. Musi po prostu uciekac spodem albo gdzies. Chyba sie nie da tak zajechac silnika zeby wzial 3 litry na 100 km.



przegrzanie, zatarcie, pęknięty pierścień, tuleja-no pewnie ze sie da:)
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez Marko Mielec » 27 wrz 2009, 13:30

jednak panowie niemam oleju w ukladzie chlodzenia po wnikliwszych ogledzinach z biorniku wyrownawczym niema olejiu niebabelkujie na zapalonym silniku,pod korkiem od olejiu czysto . Co sie moglo stac jak myslicie jak przygazowalem to strasznie zadymilo mi podworko i olej wpierdziela szybko z silnika .
Początkujący
 
Od: 15 lip 2009, 21:45
Posty: 6
Skąd: Mielec
Auto: 323f BA 1.5 16V 97r

Postprzez Pyton162 » 27 wrz 2009, 14:26

pierscienie olejowe poszył w [tiiit] :D :P
Pyton162
 

Postprzez mario1616 » 27 wrz 2009, 15:59

A kiedy ost raz sprawdzales stan na bagnecie ? Nie liczac tego ostatniego, co pisales, ze bylo pod min.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez Marko Mielec » 27 wrz 2009, 20:17

wsztsko sie rozegralo na moze 200 km bo zagladam czeto na bagnet przez 4 tys km niubylo prawie nic a tu ciach pusto na bagnecie nagle,to ze zdejmowalem pokrywe zaworow zeby ja poczyscic i ocenic stan rozrzadu mam nadzijie ze sie nieprzyczyniko do tej malej tragedi przez ktora Madzia cierpi,a stalo sie to 2 tyg po tym jak grzebalem przy pokrywie zawor.
Początkujący
 
Od: 15 lip 2009, 21:45
Posty: 6
Skąd: Mielec
Auto: 323f BA 1.5 16V 97r

Postprzez coeval » 6 paź 2009, 23:18

Witam mam mazde 98r 1.5 kupilem ja ok 3 miechów temu ponad rok temu została sprowadzona największą wadą jaka jest a nie zauważona od początku kupna to bardzo duża ilość brania oleju w silniku wymieniłem olej na mobil1 10W40 i wymieniłem uszczelke pod klawiaturą bo mechanik powiedział że to jest przyczyna ubytku oleju fakt trszke było widac w okolicach olej po zdjeciu pokrywy uszczelka była twarda i pod nia był sylikon została zamieniona na nowa a silikon wyczyszczony po przejechaniu ok 2,5 tys km przy gwałtownym hamowaniu pali mi sie kontrolka braku oleju w silniku dolewałem juz 2 razy po litrze oleju i dalej po paru dniach to samo bylem ostatnio u tego mechanika co wymienial mi olej to patrzyl na kanale i mowil ze zadnego wycieku nie ma spod silnika i jego rada zeby zmienic olej na bardziej gęstszy , macie może jakies propozycje co do tego problemu autko ma prawie 170 tys km przejechane


Wklejam tu ma ktos jakies propozycje i ile taki remont by kosztowal i na czym by polegał??
coeval
 

Postprzez lesiux » 6 paź 2009, 23:36

lepiej pilnuj poziomu oleju bo jak Ci sie zapali kontrolka to już będzie po wszystkim. jak Ci puszcza dyma to pozostaje Ci tylko remont ew. próbuj robić płukankę i rzadszy olej, może pierścienie puszczą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Murray » 7 paź 2009, 00:01

Tak jak pisałem wcześniej w innym temacie:

''Jeśli to silnik, pokombinuj z LIQUI MOLY ENGINE FLUSH lub MOTUL ENGINE CLEAN aplikuje się jeden z tych środków na 10 minut przed wymianą oleju, czyszczą one nawet nawet silnik ze szlamów i sadz z kolei MOTOR-LIFE uszlachetniacz metalu do silników i skrzyń może poprawić i podnieść kondycje silnika dodaje się go do oleju. Ale może nie opłacia się kombinować tylko remont''.

Masz tu numer do Carspeed opowiedz o przypadłości twojego auta dla Adriana on rozwieje twoje obawy i podpowie co zrobić czy remontowac czy kombinować coś z olejami lub preparatami kom do sklepu 506 153 025. Powie też ile kosztują części i ewentualny remont. Facet zna się na rzeczy.
Ostatnio edytowano 7 paź 2009, 14:54 przez Murray, łącznie edytowano 1 raz
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez organo » 7 paź 2009, 14:28

no przedewszystkim tak duzy ubytek to musi byc widoczny po dodaniu gazu ze jest ladnie niebiesko za toba :) wtedy juz wiesz ze silnik jest do du.. i mozna probowac walczyc najpierw z uszczelniaczami zaworowymi lub odrazu robic porzadnie silniczek.
i zajrzyj pod samoch lub zerknij gdzie parkujesz nim czy nie ma plamy sporej jesli nie to poprostu olej spala co kwalifikuje go do naprawy jak pisalem wyzej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez Adaś » 7 paź 2009, 19:39

Murray napisał(a):czy kombinować coś z olejami

Tu już nie ma co z olejem kombinować – albo dolewać, albo nowy silnik, albo remont.
coeval napisał(a):autko ma prawie 170 tys km przejechane

raczej trochę więcej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Marko Mielec » 7 paź 2009, 21:31

Moja Madzia przy 180 tys zaczela brac olej jak szalona i dymic albo ktos o nia niedbal albo licznik cofna o polwe,auto u mechanika w Debicy wiadomo u kogo , jutro sie dowiem co sie jej stalo dokladnie i pege kasiory musze przygotowac na maly remoncik .
Początkujący
 
Od: 15 lip 2009, 21:45
Posty: 6
Skąd: Mielec
Auto: 323f BA 1.5 16V 97r

Postprzez Adaś » 7 paź 2009, 23:07

Marko Mielec napisał(a):jutro sie dowiem co sie jej stalo

Na tym forum jest przynajmniej 80 stron na ten temat i jeszcze się zastanawiacie, co jest tego przyczyną? <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez sps-snipers » 10 paź 2009, 23:23

Adaś napisał(a):Marko Mielec napisał:
jutro sie dowiem co sie jej stalo

Na tym forum jest przynajmniej 80 stron na ten temat i jeszcze się zastanawiacie, co jest tego przyczyną? czytaj
_________________

Ja do dzis nie mogę się dowiedzieć ,cio sie mojej stało <lol> litr/1000km :D Leje minerał a w planach test następnego ( złudne nadzieje ;) ) złotego środka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez zahariash » 12 paź 2009, 11:49

Ja przez przypadek, odkryłem coś ciekawego. Jakiś czas temu zapomniałem o sprawdzaniu poziomu oleju i spadł trochę pod min. Jak się zorientowałem to na pierwszej stacji kupiłem i dolałem z 0.5l. Normalnie leję texaco 10w40, ale nie było (niezbyt popularny w Polsce), więc dolałem mobila. Za olej zaczął znikać jeszcze szybciej. Pojawił się wyciek przy uszczelniaczu wału. Wiadomo, lepiej nie mieszać ;) Za kilka dni i tak miałem wymienić, więc to nie tragedia. Wymieniłem planowo na texaco. Nie robiłem żadnych płukanek. Już kupiłem uszczelniacz, aż tu sprawdzam poziom po 900km i nic. Nie ma ubytku. Wycieku oczywiście też nie. Sam nie wiem. Chyba po prostu przejdę z wymian co 10k na 8k (coś tam po drodze dolewając – albo i nie) i po problemie. Zdawałem sobie sprawę, że olej po pary tysiącach km nie ma już takich właściwości jak nowy, ale żeby aż taka różnica? Dziwne...

@sps-snipers, nadal dzielnie walczysz? <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez GieraPPa » 12 paź 2009, 19:46

witam witam

miałem małą przygodę z moja Madzia ale nie będę się na razie rozpisywał...
Jaka jest norma na 1000km w V6 brania oleju jeśli nie ma jakiś tam standardów to po jakiej ilości mogę się martwic??
wspomnę ze ma wlany shell 10W40 i stan licznika pokazuje 193k km

pozdrawiam
http://www.youtube.com/watch?v=JDA2TcA29TE Wydech wersja2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 09:30
Posty: 194
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: BYŁA :Mazda 323F BA 2.0 V6 "zielona ździra"
JEST: VOLVO S40 1.9 T4

Postprzez sps-snipers » 12 paź 2009, 20:28

zahariash napisał(a):@sps-snipers, nadal dzielnie walczysz?

Walcze, a narazie to dolewam i jeżdże.Zresztą dolewam od 3ech lat hahaha i jeszcze się nie upiła :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez świeżak » 12 paź 2009, 20:31

GieraPPa, najlepiej gdyby nie brała w ogóle :D Myślę, że jak np komuś bierze 100ml to nie problem co?:D
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez Jacek176 » 12 paź 2009, 20:37

Nie wiem jak w BA ale w książce od BG jest napisane, że prawidłowo działający silnik powinien brać 0.2l oleju na 1000km. Gdy nie bierze wogóle to podobno też nie jest dobry objaw ;)
Zalecają myśleć nad remontem gdy zaczyna brać litr oleju na 1000km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez świeżak » 12 paź 2009, 20:41

Hehe nie no.. jak nie bierze tzn, że też źle? Czyli wychodzi na to, że każdy silnik jest felerny, niezależnie od tego czy bierze czy nie hahaha
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez zahariash » 12 paź 2009, 22:07

Każdy bierze. Po prostu, gdy bierze mało, to się tego nie zauważa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323