Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna
marcin255 napisał(a):nieszczelny dolot ,kable ,świece , filtr paliwa ?
Sprawdź najpierw to co napisał Marcin, nic Cię to nie będzie kosztować. Obejrzyj dokladnie gume dolotu czy nie ma dziur i pęknięć i niełapie lewego powietrza, choć wydaje mi sie że przy wiekszej dziurze samochód by szarpał na biegu jałowym i gasł, możliwe ze to przepływomierz choc raczej mało prawdopodobne (odepnij kable od przeplywomierza i przejedz sie).
Kable sprawdzisz po ciemku jak odpalisz silnik zobacz czy iskry nie skaczą Ci po silniku, ewentualnie zaloz od mazdy kolegi na probe kable wn.
Świece musisz wykrecic i sprawdzic szczelinomierzem(na forum znajdziesz jaka powinna być prawidłowa przerwa) tylko wykrecaj na zimnym silniku bo inaczej wykrecisz z gwintowana tuleją.
Po założeniu instalacji gazowej zaleca sie przestawienie aparatu zapłonowego o kilka stopni w prawo, wtajemniczony gazownik powinien o tym wiedzieć, ale jak przesadzi sie z tym to potem moga byc problemy. Jak wykluczysz wszytko z poczatku listy to niech mechanik sprawdzi Ci to stroboskopem podłączonym do pierwszego gniazda swiecy.
Albo zrob jeszcze tak: Wrzuc 2 bieg przy okolo 700 rpm, plynnie przyspieszaj i zobacz czy nie szarpie Ci autem. Daj znac co i jak.
Napisz co bylo przyczyna jak rozwiażesz problem
Pozdrawiam
I'm just here for the gasoline.
- Od: 28 cze 2008, 22:11
- Posty: 93
- Skąd: powiat Łękołody
a jesli przy drugim biegu szarpie na 700rpm to co wtedy
?
- Od: 17 sie 2009, 09:37
- Posty: 69
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 323f 2.0 v6 95r
Lancia Y 1.2 8v 96r
Lancia Delta 1.4 Multi Air 11r
aesmaestro3 napisał(a):a jesli przy drugim biegu szarpie na 700rpm to co wtedy ?
A szarpie? Jesli tak to istnieje wysokie prawdopodobienstow jeśli wykluczyłeś to co napisałem w poprzednim poscie że Twoj aparat zaplonowy kończy swój żywot i masz przebicia na cewce, albo całkowicie zdezelowany silnik
EDIT:
Pozatym widze że masz V6 wiec tym bardziej nie powinienes miec takich problemow jezeli masz zdrowy silnik bo masz dużo wyższy moment obrotowy
I'm just here for the gasoline.
- Od: 28 cze 2008, 22:11
- Posty: 93
- Skąd: powiat Łękołody
U mnie nie szarpie wydaje mi sie jakby na wolnych obrotach troszke kulał i widac na wskazówce obrotów minimalne 1 mm wahania. W tym tygodniu zabieram się za rozebranie dolotu i sprawdze czy nie zabiera lewego powietrza. Swiece i kable sprawdziłem sa OK filtr powietrza tez OK.
- Od: 5 mar 2008, 22:03
- Posty: 14
- Skąd: Libiąż
- Auto: Mazda 323F 1,5 16V Z5 BA 97r.
no mozna powiedziec ze nie szarpie tylko jak kolega powiedzial kuleje ogolnie mam wrazenie ze raz lepiej kopie raz gorzej . A koszt takiego aparatu wlasnie do v6 to jak cena orientujecie sie
?
- Od: 17 sie 2009, 09:37
- Posty: 69
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 323f 2.0 v6 95r
Lancia Y 1.2 8v 96r
Lancia Delta 1.4 Multi Air 11r
bkosa napisał(a):obrotów minimalne 1 mm wahania
Na biegu jałowym? Czy podczas jazdy?
aesmaestro3 napisał(a):A koszt takiego aparatu wlasnie do v6 to jak cena orientujecie sie ?
Cena używki od 200 zł w górę, ale nigdy nie wiesz w jakim stanie i ile pochodzi, nowy to ponad 1tys zł, cewek z allegro nie polecam niby nowe a ponoc rok wytrzymuja, ale gdybys miał cos nie tak z aparatem to by Ci szarpało samochodem. Sprawdzcie takze katalizatory, może to kulenie spowodowane jest przytkanym ukladem wydechowym, filtr paliwa tez moze byc odpowiedzialny za takie zachowanie, Nie tankowales jakiegos kiepskiej jakosci paliwa ostatnio? Jezeli tak to mozesz miec zanieczyszczone przewody paliwowe, do pełnego baku benzyny wystarczy dolac butelke denaturatu i wyjezdzic, powinno pomoc, mojej znajomej tak poradzil mechanik w fordzie mondeo bo wymieniala w nim wszytsko po kolei, a okazalo sie ze denaturat naprawil sprawe. Aha sa takze jakies srodki specjalistyczne co daja to samo co denaturat.
I'm just here for the gasoline.
- Od: 28 cze 2008, 22:11
- Posty: 93
- Skąd: powiat Łękołody
bkosa napisał(a):Tylko wahania na biegu jałowym podczas jazdy auto spisuje się dobrze
Nie ma sie czym martwic, to normalna rzecz, wszyscy tak mamy
I'm just here for the gasoline.
- Od: 28 cze 2008, 22:11
- Posty: 93
- Skąd: powiat Łękołody
aesmaestro3 napisał(a):a jesli przy drugim biegu szarpie na 700rpm to co wtedy?
To jest odcięcie zapłonu kolego

A co do twojego przerywania...to obstawiam raczej uszkodzenie przepływomierza....
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
farciarz napisał(a):aesmaestro3 napisał:
a jesli przy drugim biegu szarpie na 700rpm to co wtedy ?
To jest odcięcie zapłonu kolego
Co masz na mysli mówiac odciecie?
700rpm to nie 7000rpm
I'm just here for the gasoline.
- Od: 28 cze 2008, 22:11
- Posty: 93
- Skąd: powiat Łękołody
porter78th...sorki...hehe myślałem o 7000....sorki....źle przeczytałem.....ale jajca
Więc się trochę poprawię.....
Pomimo tego że kolega ma silnik KF....to momentu obrotowego wcale nie wystarcza na jakiekolwiek płynne przyspieszenie z obrotów 700 na biegu 2.....bo są to min obroty na biegu jałowym...a nie pojazdu w ruchu.
Więc się trochę poprawię.....
Pomimo tego że kolega ma silnik KF....to momentu obrotowego wcale nie wystarcza na jakiekolwiek płynne przyspieszenie z obrotów 700 na biegu 2.....bo są to min obroty na biegu jałowym...a nie pojazdu w ruchu.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
farciarz napisał(a):Pomimo tego że kolega ma silnik KF....to momentu obrotowego wcale nie wystarcza na jakiekolwiek płynne przyspieszenie z obrotów 700 na biegu 2.....bo są to min obroty na biegu jałowym...a nie pojazdu w ruchu.
Widzisz to mogłbym Cie zaskoczyc bo moj Z5 bez dławienia plynnie przyspiesza na 2 biegu od okolo 700 rpm, mozesz byc pewien ze sprzeglo mi sie nie slizga, a to ze na samochodzie czuc miedzy 700-1000rpm delikatna wibracje to tylko wylacznie dlatego ze waly korbowe sa mocno obciażone.
U mnie obroty na luzie to 650rpm
p.s.
Ja nie sugeruje Ci zebys ruszal z 2biegu, tylko shamowal na drugim do 700rpm i dał gazu
Ostatnio edytowano 13 paź 2009, 00:52 przez porter78th, łącznie edytowano 1 raz
I'm just here for the gasoline.
- Od: 28 cze 2008, 22:11
- Posty: 93
- Skąd: powiat Łękołody
aesmaestro3 napisał(a):no mozna powiedziec ze nie szarpie tylko jak kolega powiedzial kuleje ogolnie mam wrazenie ze raz lepiej kopie raz gorzej . A koszt takiego aparatu wlasnie do v6 to jak cena orientujecie sie ?
porter78th napisał(a):Widzisz to mogłbym Cie zaskoczyc bo moj Z5 bez dławienia silnika plynnie przyspiesza na 2 biegu od okolo 700 rpm, mozesz byc pewien ze sprzeglo sie nie slizga, a to ze na samochodzie czuc miedzy 700-1000rpm delikatna wibracje to tylko wylacznie dlatego ze waly korbowe sa mocno obciażone.
A zauważyłeś że kolega się poprawił...sprostowal swój post
Czyli napisał że mu wcale o szarpaniu...ale o przyspieszeniu z dolnej partii obrotów....a co za tym idzie....nawet KF ma mały moment obrotowy na płynne i szybkie przyspieszanie z tak niskich obrotów...hehe
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Zobaczcie najpierw na hamowni czy Wam silniki trzymaja serie
dla Ciebie 180Nm KFa przy moich 130 to malo?
A dwa nie sprawdzalem czy edytował bo dyskutowalem z Toba
Pozatym co ja Ci tu bede pisał, przyjedz zobacz być może sie zdziwisz, bo nie zwyklem opowiadać bajek, tylko stwierdzam fakty
Ja uciekam spac, dokonczymy jutro
Pozdrawiam
dla Ciebie 180Nm KFa przy moich 130 to malo?
A dwa nie sprawdzalem czy edytował bo dyskutowalem z Toba
Pozatym co ja Ci tu bede pisał, przyjedz zobacz być może sie zdziwisz, bo nie zwyklem opowiadać bajek, tylko stwierdzam fakty
Ja uciekam spac, dokonczymy jutro
Pozdrawiam
I'm just here for the gasoline.
- Od: 28 cze 2008, 22:11
- Posty: 93
- Skąd: powiat Łękołody
porter78th....spoko...ja mam auto z rocznika 94...i nie mam problemów z dławieniem się silnika...ale nie można mówić że będzie płynnie przyspieszać niezależnie z jakiej partii obrotów następuje.
A obroty rzędu 700 są obrotami biegu jałowego...a nie jazdy
Tyle na temat
A obroty rzędu 700 są obrotami biegu jałowego...a nie jazdy

Tyle na temat
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości