Jakie powinno byc ciśnienie w oponach?
dla mojej mazdy zalecają 2,3 przód i 2,1 tył, ja pompuje o 0,1 bara więcej.
warto co najmniej 2 razy w roku sprawdzać ciśnienie ja ostatnio musiałem dopompować prawie po 0,4bara.
A wiadomo ze jazda z niskim ciśnieniem pogarsza przyczepność i zwiększa zużycie paliwa.Za wysokie ciśnienie może zmniejszyć jeszcze bardziej spalanie ale również pogarsza się przyczepność.
warto co najmniej 2 razy w roku sprawdzać ciśnienie ja ostatnio musiałem dopompować prawie po 0,4bara.
A wiadomo ze jazda z niskim ciśnieniem pogarsza przyczepność i zwiększa zużycie paliwa.Za wysokie ciśnienie może zmniejszyć jeszcze bardziej spalanie ale również pogarsza się przyczepność.
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
instrukcja -Mazda
dla 3 osób- przód 2,1 tył 2.1
pełne obciążenie – przód 2.2 tył 2.7 – Mazda 323F BA 1.5l 185/65 r14
nie wiem skąd ktoś wziął " przod 2,2 a tyl na 2,0 to nie jest bus ani ciezarowka "
dla 3 osób- przód 2,1 tył 2.1
pełne obciążenie – przód 2.2 tył 2.7 – Mazda 323F BA 1.5l 185/65 r14
nie wiem skąd ktoś wziął " przod 2,2 a tyl na 2,0 to nie jest bus ani ciezarowka "
marchello napisał(a):dla mojej mazdy zalecają 2,3 przód i 2,1 tył
Tyle to jest zalecane dla całkowitego obciążenia.
Tak z ciekawości: po co pompujesz więcej niż jest zalecane?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
marcin255 napisał(a):nie wiem skąd ktoś wziął " przod 2,2 a tyl na 2,0 to nie jest bus ani ciezarowka "
Takie ciśnienie jest zalecane dla wersji GT z oponami 205/50/16
a autor pyta o ... " Mazde 323f 1997r. 1.5 16v" , pomińmy podawanie ciśniem w BMW ,Mercedesach itd.
odpowiadajmy na pytania 
to jak dostane tam od jakiejs jednej osoby infomacje jakie cisnienie powinno byc w oponach bo co jeden nowy post to inna wartosc i juz sam nie wiem z czego tu wybrac hehe.
jeszcze raz mam mazde 323f 1997r 1.5 16v i opony w rozmiaze 195/50 r15
na drzwiach nie ma podanych wartosci do tego rozmiaru no i przewaznie jezdze sam i do trzech osob max.
takze prosze o jakos konkretna wartosc ile powinno byc na przodzie i ile na tyle.
z gory dzieki
pozdrawiam wszystkich fanow i posiadaczy mazdy
:):)
jeszcze raz mam mazde 323f 1997r 1.5 16v i opony w rozmiaze 195/50 r15
na drzwiach nie ma podanych wartosci do tego rozmiaru no i przewaznie jezdze sam i do trzech osob max.
takze prosze o jakos konkretna wartosc ile powinno byc na przodzie i ile na tyle.
z gory dzieki
pozdrawiam wszystkich fanow i posiadaczy mazdy
- Od: 11 paź 2009, 12:53
- Posty: 4
- Skąd: olsztyn
- Auto: mazda 323f 1997r. 1.5 16v
Trwa tydzień dobrego ciśnienia, organizowany przez Michelin i Statoil => http://moto.pl/MotoPL/1,88571,7140647,J ... liwo_.html
To już piąta edycja imprezy pod patronatem Michelin i Statoil. Pracownicy 30 stacji w całej Polsce sprawdzają ciśnienie w oponach, kontrolują głębokość bieżnika i radzą, jak utrzymywać prawidłowe ciśnienie. Dlaczego warto? Bo prawidłowy poziom ciśnienia zalecany przez producenta wpływa bezpośrednio na przyczepność auta i jego drogę hamowania. Od niego zależy także komfort jazdy, żywotność opon i – co najważniejsze – zużycie paliwa.
Samą czynność sprawdzenia i korekty ciśnienia należy wykonywać w odpowiednich warunkach. Podczas jazdy koło nagrzewa się, a wówczas ciśnienie w oponie rośnie. Zaleca się więc, aby pomiaru ciśnienia i jego ewentualnej korekty nie dokonywać zaraz po zatrzymaniu auta. Lepiej chwilę odczekać i zrobić to, gdy opona jest zimna. Poza poziomem ciśnienia należy kontrolować regularnie wysokość bieżnika (nie mniej niż 1,6 mm). Warto też pamiętać, że zbliża się zima i czas zostawić letnie opony w garażu.
To już piąta edycja imprezy pod patronatem Michelin i Statoil. Pracownicy 30 stacji w całej Polsce sprawdzają ciśnienie w oponach, kontrolują głębokość bieżnika i radzą, jak utrzymywać prawidłowe ciśnienie. Dlaczego warto? Bo prawidłowy poziom ciśnienia zalecany przez producenta wpływa bezpośrednio na przyczepność auta i jego drogę hamowania. Od niego zależy także komfort jazdy, żywotność opon i – co najważniejsze – zużycie paliwa.
Samą czynność sprawdzenia i korekty ciśnienia należy wykonywać w odpowiednich warunkach. Podczas jazdy koło nagrzewa się, a wówczas ciśnienie w oponie rośnie. Zaleca się więc, aby pomiaru ciśnienia i jego ewentualnej korekty nie dokonywać zaraz po zatrzymaniu auta. Lepiej chwilę odczekać i zrobić to, gdy opona jest zimna. Poza poziomem ciśnienia należy kontrolować regularnie wysokość bieżnika (nie mniej niż 1,6 mm). Warto też pamiętać, że zbliża się zima i czas zostawić letnie opony w garażu.
no właśnie dzis wymiana kół i opon na zimowe po pół roku stania w piwnicy w 2 było 1.6 bara
Do mojej 626 poj. 2.0 l przy oponach 195/65 R 14
– przód 2,2 tył 1,8
-przy obciążeniu powyżej 3 osób
przód 2,5 tył 2,9
Analogicznie przy silniku 2,5 l i oponach 205/55 R 15
Przy silniku 1,8 l i oponach 185/65 R 14
-przód 2,2 tył 2,2
-powyżej 3 osób przód 2,5 tył 2,9
Dane z instrukcji obsługi.
– przód 2,2 tył 1,8
-przy obciążeniu powyżej 3 osób
przód 2,5 tył 2,9
Analogicznie przy silniku 2,5 l i oponach 205/55 R 15
Przy silniku 1,8 l i oponach 185/65 R 14
-przód 2,2 tył 2,2
-powyżej 3 osób przód 2,5 tył 2,9
Dane z instrukcji obsługi.
- Od: 9 cze 2009, 08:18
- Posty: 72
- Skąd: Katowice
- Auto: 626 GE 2.0 FS 1992
Troche dziwna sprawa z tym pomiarem "na zimno". Nie każy ma barometr w domu, mam podjechać na stację i czekać 3 godziny przy kompresorze aż opona się schłodzi ?
Skoro ciśnienie jest zależne od temapratury opony to informacja o tym jakie powinno być w stosunku do temp. powinna być moim zdaniem podana na drzwiach.
Druga kwestia to polecam pompować opony azotem technicznym zamiast powietrza. Koszt kilku zł a azot nie zmienia swojej objętości tak jak powietrze przy zmianie temp. opony.
Czy jest w necie (ma ktoś linka ?) taki kalkulator, który może mi przeliczyć jakie powinienem mieć ciśnienie w oponach innych niż seryjne ? Bo serie mam 225/45 R18 i tam powinno być 2,1 – 2,2 ale letnie opony mam w rozmiarze 245/45 przód i 255/45 tył, również R18. Zakładam że skoro do 225 powinno być 2,1 – 2,2 to na szerszą oponę o takim samym profilu i takiej samej średnicy jest to za mało ?
Skoro ciśnienie jest zależne od temapratury opony to informacja o tym jakie powinno być w stosunku do temp. powinna być moim zdaniem podana na drzwiach.
Druga kwestia to polecam pompować opony azotem technicznym zamiast powietrza. Koszt kilku zł a azot nie zmienia swojej objętości tak jak powietrze przy zmianie temp. opony.
Czy jest w necie (ma ktoś linka ?) taki kalkulator, który może mi przeliczyć jakie powinienem mieć ciśnienie w oponach innych niż seryjne ? Bo serie mam 225/45 R18 i tam powinno być 2,1 – 2,2 ale letnie opony mam w rozmiarze 245/45 przód i 255/45 tył, również R18. Zakładam że skoro do 225 powinno być 2,1 – 2,2 to na szerszą oponę o takim samym profilu i takiej samej średnicy jest to za mało ?
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
http://www.rxklub.pl
Profil z tego co widzę zwiększył się (nominalnie – pamiętaj, że to jest % z szerokości). Z tego co sie orientuje zwiększone ciśnienie stosuje się przy zmniejszonym profilu by nie narazić felgi na uszkodzenie. Innego logicznego powodu na zwiększenie ciśnienia nie widzę.
Retro napisał(a):Troche dziwna sprawa z tym pomiarem "na zimno". Nie każy ma barometr w domu, mam podjechać na stację i czekać 3 godziny przy kompresorze aż opona się schłodzi ?
Nie każdy ma też ruskie pierogi, a one są równie pomocne...
Retro napisał(a):Druga kwestia to polecam pompować opony azotem technicznym zamiast powietrza. Koszt kilku zł a azot nie zmienia swojej objętości tak jak powietrze przy zmianie temp. opony.
Sikajmy przed jazdą – zmniejszymy zużycie paliwa...
Retro napisał(a):Czy jest w necie (ma ktoś linka ?) taki kalkulator, który może mi przeliczyć jakie powinienem mieć ciśnienie w oponach innych niż seryjne ? Bo serie mam 225/45 R18 i tam powinno być 2,1 – 2,2 ale letnie opony mam w rozmiarze 245/45 przód i 255/45 tył, również R18. Zakładam że skoro do 225 powinno być 2,1 – 2,2 to na szerszą oponę o takim samym profilu i takiej samej średnicy jest to za mało ?
Przy tak małej różnicy, nie sądzę, by miało to większe znaczenie. Napompuj 2,3 i będzie dobrze...
Jeśli dobrze mi się wydaje i ciśnienie powinno wzrosnąć proporcjonalnie do objętości płynu w oponie, to odszukaj wzór na objętość torusa (opona i tak tylko go mocno przypomina)...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Borys napisał(a):Ale przy zachowaniu tego samego ciśnienia, a zwiększonej objętości (szerokości) opony masz "więcej powietrza w oponie
yy... no tak
No to teraz tylko pytanie czy to ciśnienie jest odpowiednie do tego kapcia czy powinno być inne.
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
http://www.rxklub.pl
Ja Właśnie zmieniłem opony z letnich na zimówki i powietrze mam na przodzie 2.1 a tyle 2.0 opona 175/70/R13 i to jest optymalna wartość. Z doświadczenia wiem że taka wartość jest najlepsza, co prawda opona ma lekkie wybrzuszenie przy stku z asfaltem, ale to tak ma być. Ciśnienie w oponach powinno się jeszcze zmieniać w zależności od obciążenia, ale nie liczę że ktoś z nas będzie to robił.
Niektórzy piszą że pompują po 2.6 na oponę i wtedy jest równa i samochód nie przechyla się tak, racja ale styczność opony z podłożem nie jest zachowana w maksymalnym stopniu.
Niektórzy tu próbują poprawiać fabrykę , inżynierowie z np. michelina robią tysiące testów, inżynierowie naszych pojazdów tak samo i to oni wiedzą jak jest najlepiej i najbezpieczniej a nie jakiś domorosły amator co to swojemu 90 konnemu pojazdowi pompuje po 2.6 w oponę , bo lepiej się na zakrętach trzyma:)
Jak ma się trzymać to kup sobie opony 205/40/16 i do tego sportową zawiechę np bilsteina to wtedy zyskasz na przyczepności. Ale jak wiemy to wiąże się z kosztami, a bo takie opony drogie, a zawiecha tymbardziej a my kasy nie mamy to inaczej trzeba sobie poradzić,... nasza polska rzeczywistość.
Niektórzy piszą że pompują po 2.6 na oponę i wtedy jest równa i samochód nie przechyla się tak, racja ale styczność opony z podłożem nie jest zachowana w maksymalnym stopniu.
Niektórzy tu próbują poprawiać fabrykę , inżynierowie z np. michelina robią tysiące testów, inżynierowie naszych pojazdów tak samo i to oni wiedzą jak jest najlepiej i najbezpieczniej a nie jakiś domorosły amator co to swojemu 90 konnemu pojazdowi pompuje po 2.6 w oponę , bo lepiej się na zakrętach trzyma:)
Jak ma się trzymać to kup sobie opony 205/40/16 i do tego sportową zawiechę np bilsteina to wtedy zyskasz na przyczepności. Ale jak wiemy to wiąże się z kosztami, a bo takie opony drogie, a zawiecha tymbardziej a my kasy nie mamy to inaczej trzeba sobie poradzić,... nasza polska rzeczywistość.
...:: Pal gumę nie sprzęgło ::...
moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
- Od: 8 wrz 2008, 22:52
- Posty: 80
- Skąd: Grzywna
- Auto: mazda 323f 1.6 16V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość