Automatyczna Skrzynia Biegów (ASB) w BA/BH – pytania i odpowiedzi
Witam mam pytanko jakiś tydzien temu wymieniłem w swoim autku skrzynie biegów,wymieniłem tez w niej olej i tu pojawił sie problemik mechanik zalał automat zadurzą ilością oleju na bagnecie poziom jest sporo powyżej fulla(65 stopni) czy konieczne jest upuścic z niej nadmiar oleju czy moge tak jeżdzić?Co moze sie stac przy jeździe z takim stanem przypominam ze to jest automat.Za miesiąc czeka mnie jazda z UK do Polski więć ... Pozdrawiam z UK
- Od: 24 lip 2008, 20:41
- Posty: 6
- Skąd: BOURNEMOUTH
- Auto: Mazda 323f 1.8l automat 1997r
raczej tak inaczej nie bylo by tej miarki i mozna by bylo lac do pelna na zdrowy rozsadek moze byc nie tak skoro jest za duzo
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
www.323-klub.pl
- Od: 30 sie 2008, 16:31
- Posty: 257
- Skąd: Łowicz/Warszawa
- Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6
na pewno sie zepsuje!!jak najszybciej spusc olej do odp.poziomu.pamietaj ze stan sprawdza sie na nagrzanym silniku.nie wiem jak w BA ale powinien byc w AT korek spustowy taki jak w misce olejowej silnika,jesli nie ma to j/w -strzykawka i ssac 
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Witajcie! Koledzy i koleżanki... mam problem. Jestem posiadaczem Magdaleny 323F z 1995 roku. Auto wyposażone jest w skrzynie automatyczną. Kiedy na dworze jest cieplej (lato) skrzynia długo przeciąga 3 przełożenie – bywa tak, że przerzuci bieg dopiero przy 3,2 tys/min. Włączenie biegu 4 jest twarde i czuć jak wgniata w fotele
Co dziwne na dworze zrobiło się chłodniej i jest lepiej. Biegi 1-2, 2-3 i zapięcie lock'up jest ok delikatnie, bez szarpnięć. Gdy potrzebuje trochę mocy wtedy wcisnę gaz i delikatnie redukuje biegi bez większych problemów (nawet 4 przełożenie wtedy działa ok)
W skrócie – co jest przyczyną tego ze podczas łagodnego rozpędzania skrzynia przeciąga na 3 biegu następnie przełączy na 4 i natychmiast lock'up?
Dla ułatwienia przedstawię kiedy następują przełożenia:
1-2 20km/h 2-2,5tys/min
2-3 40km/h 2-2,5tys/min
3-4 65-70km/h 2,8-3,5tys/min
Przy 70km/h auto włącza ostatni bieg i wtedy jest strasznie przymulone – obroty spadają do 1,7tys/min – powrót mocy powraca przy rozpędzeniu się do ok 85km/h
W skrócie – co jest przyczyną tego ze podczas łagodnego rozpędzania skrzynia przeciąga na 3 biegu następnie przełączy na 4 i natychmiast lock'up?
Dla ułatwienia przedstawię kiedy następują przełożenia:
1-2 20km/h 2-2,5tys/min
2-3 40km/h 2-2,5tys/min
3-4 65-70km/h 2,8-3,5tys/min
Przy 70km/h auto włącza ostatni bieg i wtedy jest strasznie przymulone – obroty spadają do 1,7tys/min – powrót mocy powraca przy rozpędzeniu się do ok 85km/h
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24
http://ussemo.eu/
http://ussemo.eu/
- Od: 17 lis 2008, 23:40
- Posty: 70
- Skąd: Gniezno
- Auto: 323F BA 1.8 AT
Co prawda nie mam problemów z pogodą,która wpływa na pracę skrzyni,ale po mieście poruszam się na "S" ,i wtedy Mazda używa 3 biegów,i zakres obrotów jest większy.Jak wyjadę po za miasto,wtedy wrzucam "D" i spokojnie jadę dalej:)
- Od: 15 lut 2008, 20:57
- Posty: 86
- Skąd: Opolskie
- Auto: Mazda 323F BA 95r. 1.8 automat
JohnyBlaze niedawno tez to odkrylem
czytalem... czytalem... pseldofachowcy mowili ze s to wiecej pali i wogole jak juz blokowac to na hold – ale przy holdzie strasznie przeciaga 1'szy bieg wiec nie lubie tak – po miescie jka najbardziej s
i wcale wiecej nie pali ;p
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24
http://ussemo.eu/
http://ussemo.eu/
- Od: 17 lis 2008, 23:40
- Posty: 70
- Skąd: Gniezno
- Auto: 323F BA 1.8 AT
XEEEnq napisał(a):pseldofachowcy mowili ze s to wiecej pali i wogole jak juz blokowac to na hold
Też tak czytałem i słyszałem,żeby jeździć na HOLD.Po jakiś dwóch dniach miałem tego dosyć,i jeździłem dalej na D,a jakieś dwa tygodnie później "odkryłem" S:) nawet jeśli na Hold pali mniej...to ile mnie? 0,3L?0,5L? dlatego wole mieć zakres obrotów większy i jeździć bezproblemowo po mieście na S
- Od: 15 lut 2008, 20:57
- Posty: 86
- Skąd: Opolskie
- Auto: Mazda 323F BA 95r. 1.8 automat
Witam
W swoim autku miałem automat (pisze miałem gdyż zmuszony byłem go wymienić), stara trzybiegowa skrzynia, która po mimo wieku sprawdzała się świetnie. niestety przez swoje zaniedbanie "zajechałem" go i przestał przerzucać z biegu 1 na 2.
Pomimo tego autko z tym automatem przejechało 250tyś kilometrów bez większych problemów, dlatego twierdze że Japońskie automaty są świetne
W swoim autku miałem automat (pisze miałem gdyż zmuszony byłem go wymienić), stara trzybiegowa skrzynia, która po mimo wieku sprawdzała się świetnie. niestety przez swoje zaniedbanie "zajechałem" go i przestał przerzucać z biegu 1 na 2.
Pomimo tego autko z tym automatem przejechało 250tyś kilometrów bez większych problemów, dlatego twierdze że Japońskie automaty są świetne
- Od: 9 paź 2009, 09:18
- Posty: 4
- Skąd: Minsk Mazowiecki
- Auto: Mazda 323 BG 1991
Witam
Słyszałem różne opinie na temat potrzeby wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów w mojej Maździe 323. Proszę Was o opinie, czy powinienem wymienić olej i filtr w skrzyni? Jeżeli tak, to po ilu kilometrach lub po jakim czasie?
Słyszałem już opinie:
– oleju się nie wymienia
– wymienia się co 80-100 tys
– wymienia się raz na 5-6 lat
Obecnie jestem skłonny nie wymieniać oleju wcale.
Moja Mazda 323P ma w tej chwili ok 60 tys przebiegu, rok produkcji 1999 i nigdy nie był wymieniany olej w skrzyni automatycznej. Skrzynia biegów jest 4-biegowa, bez tiptronic.
Z góry dziękuję za pomoc :–)
Słyszałem różne opinie na temat potrzeby wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów w mojej Maździe 323. Proszę Was o opinie, czy powinienem wymienić olej i filtr w skrzyni? Jeżeli tak, to po ilu kilometrach lub po jakim czasie?
Słyszałem już opinie:
– oleju się nie wymienia
– wymienia się co 80-100 tys
– wymienia się raz na 5-6 lat
Obecnie jestem skłonny nie wymieniać oleju wcale.
Moja Mazda 323P ma w tej chwili ok 60 tys przebiegu, rok produkcji 1999 i nigdy nie był wymieniany olej w skrzyni automatycznej. Skrzynia biegów jest 4-biegowa, bez tiptronic.
Z góry dziękuję za pomoc :–)
-
kpuchala
Wymiana oleju jest jak najbardziej konieczna. Tak jak kolega wyzej napisal przez okres 10 lat olej stracil juz swoje wlasnosci wiec dobrze by bylo gdybys go wymienil. Oczywiscie odrazu przy jednym zamchu wymien filtr, nie wiem jak w 323 ale w mojej mx6 powiedzilei mi 200zl wiec u ciebie moze byc podobnie. Co do oleju to ja jezdze na ELF ELFMATIC G3, wazne zeby olej byl wlasnie w tej technologi G3, nie wielu producentor robi olej w tej technologi ale napewno znajdziejsz kilku konkurencyjnych producentow dla ELFA. Taka osobista uwaga, nie bardzo pamietam jak wyglada w 323 automat ale na przykladzie mojej skrzyni powiem ze po wymianie filtra wyczyszczeniu magnesow z dna miski, zwroc uwage na dokladne uszczelnienie miski.
Pozdrawiam Rafał
Pozdrawiam Rafał
Znaczek powinien być tylko dla kierowcy ;]
Pozdrawiam Ralph4
Pozdrawiam Ralph4
- Od: 17 lis 2009, 21:43
- Posty: 51
- Skąd: Chorzów
- Auto: Mazda MX6, 2.5 V6 (Espec)
"Znaczek dla Kierowcy"
Pozadna wymiana przez odlaczenie powrotu oleju do skrzyni ... zdecydowanie
+ Wymiana Filtra ...
Olej sprawdz jaki zaleca instrukcja
Mi sie wydaje ze Elf G3 to Dexron III ( ktory jest dostepny prawie wszedzie ale tak jak mowie ... sprawdz co zaleca Instrukcja ktory Dexron III,IV,V albo Mercon ...
Wesolych Swiat
+ Wymiana Filtra ...
Olej sprawdz jaki zaleca instrukcja
Mi sie wydaje ze Elf G3 to Dexron III ( ktory jest dostepny prawie wszedzie ale tak jak mowie ... sprawdz co zaleca Instrukcja ktory Dexron III,IV,V albo Mercon ...
Wesolych Swiat
Tak tak Elf G3 to Dexron, akurat do mojej skrzyni ten dexron musi byc, wiec tak jak juz wyzej wspomniane zajzyj do instrukcji jaki ty musisz miec....
Znaczek powinien być tylko dla kierowcy ;]
Pozdrawiam Ralph4
Pozdrawiam Ralph4
- Od: 17 lis 2009, 21:43
- Posty: 51
- Skąd: Chorzów
- Auto: Mazda MX6, 2.5 V6 (Espec)
"Znaczek dla Kierowcy"
witam
I ja dołączyłem do "szczęśliwych" posiadaczy czerwonych BA BP z automatem.
Moja radość jednak nie trwała długo bo po paru miesiącach użytkowania skrzynia biegów 4-temu biegowi powiedziała
.
Trzeci bieg czasem wskoczy, ale na ogół po przekroczeniu pewnej prędkości można kręcić silnik do odcinki a to pudło jedzie luzem..
Jedynka i dwójka wchodzą ładnie i bez szarpnięć itp.
Stało się to w sumie nagle bo wcześniej czasem zdarzało się że przy zmianie z 3 na 4 i na odwrót przeciągała trochę skrzynia.
Samochodem jeździ żona w sumie tylko po osiedlu i właściwie tylko na tych dwóch pierwszych biegach.
Może miał Ktoś podobny problem i udało się go niedrogo rozwiązać?
I ja dołączyłem do "szczęśliwych" posiadaczy czerwonych BA BP z automatem.
Moja radość jednak nie trwała długo bo po paru miesiącach użytkowania skrzynia biegów 4-temu biegowi powiedziała
Trzeci bieg czasem wskoczy, ale na ogół po przekroczeniu pewnej prędkości można kręcić silnik do odcinki a to pudło jedzie luzem..
Jedynka i dwójka wchodzą ładnie i bez szarpnięć itp.
Stało się to w sumie nagle bo wcześniej czasem zdarzało się że przy zmianie z 3 na 4 i na odwrót przeciągała trochę skrzynia.
Samochodem jeździ żona w sumie tylko po osiedlu i właściwie tylko na tych dwóch pierwszych biegach.
Może miał Ktoś podobny problem i udało się go niedrogo rozwiązać?
Idąc za forumowymi radami eliminuję powoli kolejne przyczyny wariujących obrotów..
Madzia 323 1.5 LPG, 96r. , automat. Skrzynia chodziła ładnie, do czasu wyczyszczenia przepustnicy :/
Teraz z 1 na 2, albo 2 na 3 przełącza dopiero powyżej 4 tys obrotów, a z 3 na 4ke koło 5 tys :/
Z tego co wyczytałem – jako takiej adaptacji przepustnicy się nie przeprowadza w tej mazdi, mam rację?
Jest tylko regulacja śrubką, której też dokładnego opisu na forum nie znalazłem. Czy to może być przyczyna? jak się tą regulację wykonuje?
pozdr
Madzia 323 1.5 LPG, 96r. , automat. Skrzynia chodziła ładnie, do czasu wyczyszczenia przepustnicy :/
Teraz z 1 na 2, albo 2 na 3 przełącza dopiero powyżej 4 tys obrotów, a z 3 na 4ke koło 5 tys :/
Z tego co wyczytałem – jako takiej adaptacji przepustnicy się nie przeprowadza w tej mazdi, mam rację?
Jest tylko regulacja śrubką, której też dokładnego opisu na forum nie znalazłem. Czy to może być przyczyna? jak się tą regulację wykonuje?
pozdr
- Od: 5 lip 2011, 10:00
- Posty: 21
- Skąd: Łódź
- Auto: 323 sedan 96r, 1.5 LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości