Witam,
niedawno kupiłem nowy akumulator (Warta 15V; 60A) do mojej mazdy 5. Kupiłem go, bo gdy jeździłem na poprzednim często bywało że samochód nie chciał zapalić -myślałem że jest to wina akumulatora. Po zamontowaniu nowego, auto bez problemu dawało się uruchomić. Jednak po 3 tygodniach problem powrócił. Znów często są problemy z uruchomieniem. Auto jest jeżdżone co 2 dni. Co może być powodem tej usterki? Jak temu zaradzić?
Za wszelkie pomocne komentarze z góry dzięki.
Problem z akumulatorem – szybkie rozładowanie
Strona 1 z 1
Powodów może być kilka:
1) alternator nie ładuje akumulatora wystarczająco – wina alternatora
2) jeździsz na krótkich dystansach, a zużywasz dużo prądu (słuchanie radia lub włączanie świateł na postoju, dodatkowe wyposażenie w samochodzie np. odtwarzacz dvd, subwofer itp.) – wina Twoja
1) alternator nie ładuje akumulatora wystarczająco – wina alternatora
2) jeździsz na krótkich dystansach, a zużywasz dużo prądu (słuchanie radia lub włączanie świateł na postoju, dodatkowe wyposażenie w samochodzie np. odtwarzacz dvd, subwofer itp.) – wina Twoja
- Od: 2 wrz 2008, 20:33
- Posty: 219
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
3) usterka w instalacji...pobór prądu w stanie spoczynku większy od kilku mili amper.
4) uszkodzone lub źle zamontowane lub bez przerwy działające dodatkowe urządzenie pobierające w stanie spoczynku kilkanaście i więcej miliamper...
Czasem bywa nietypowa sprawa....zatem elektryk samochodowy powinien szybko temat rozwikłać za pomocą miernika i matematyki
Kiedyś spotkałem się z taką nietypową sytuacją że auto miało zamontowany monitoring GPS via GSM...gość często parkował w garażu podziemnym gdzie GPSu nie było a GSM na pograniczu zasięgu...systematycznie GSM szukał sieci i wypompowywał akumulator auta...ale gdy pomiaru dokonywano w zakładzie wszystko było niby OK...a akumulator jednak jakimś dziwnym sposobem jakoś systematycznie się rozładowywał...dopiero pomiar elektryki w miejscu gdzie auto często parkowało wykazało prawdę...prąd podkradał GSM szukając notorycznie połączenia z BTS....po dokładnym sprawdzeniu monitoringu okazało się że elektronika GSM wymagała wymiany oprogramowania...po wgraniu wszystkiego jak należy... problem zniknął.
Pozdrawiam M5
4) uszkodzone lub źle zamontowane lub bez przerwy działające dodatkowe urządzenie pobierające w stanie spoczynku kilkanaście i więcej miliamper...
Czasem bywa nietypowa sprawa....zatem elektryk samochodowy powinien szybko temat rozwikłać za pomocą miernika i matematyki
Kiedyś spotkałem się z taką nietypową sytuacją że auto miało zamontowany monitoring GPS via GSM...gość często parkował w garażu podziemnym gdzie GPSu nie było a GSM na pograniczu zasięgu...systematycznie GSM szukał sieci i wypompowywał akumulator auta...ale gdy pomiaru dokonywano w zakładzie wszystko było niby OK...a akumulator jednak jakimś dziwnym sposobem jakoś systematycznie się rozładowywał...dopiero pomiar elektryki w miejscu gdzie auto często parkowało wykazało prawdę...prąd podkradał GSM szukając notorycznie połączenia z BTS....po dokładnym sprawdzeniu monitoringu okazało się że elektronika GSM wymagała wymiany oprogramowania...po wgraniu wszystkiego jak należy... problem zniknął.
Pozdrawiam M5
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość