Mróz a otwierane światła w 323F

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez fazzi » 6 paź 2009, 14:35

Jason X napisał(a):Dlaczego? Może w innych samochodach (Toyota Celica, Toyota MR-2 czy Ford Probe) mechanizm ten jest doskonalszy?

<czytaj>
fazzi napisał(a):Sporo problemów i większe spalanie przy jeździe na światłach (zwłaszcza >120 km/h)

Jak kiedyś jechałem do Monachium to na autostradzie różnica była kolosalna. Przy tej samej pozycji gazu schowanie świateł powodowało znaczący wzrost prędkości. A z przekonania zawsze jeździłem na światłach i będę jeździł niezależnie od przepisów. :)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Lukano » 6 paź 2009, 15:13

fazzi napisał(a):na autostradzie różnica była kolosalna.

A jaki miałeś silnik? U mnie w starej GT 220 z zamkniętymi, 210 z otwartymi. Jakoś taka była różnica.
W przyspieszeniach itp aż tak dużej różnicy nie widziałem.
fazzi napisał(a):A z przekonania zawsze jeździłem na światłach i będę jeździł niezależnie od przepisów. usmiech

Ja też, ale w dzień wolę dzienne niż żabki ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez fazzi » 6 paź 2009, 15:28

Lukano napisał(a):A jaki miałeś silnik?

1.8 DOHC BP.
Lukano napisał(a):W przyspieszeniach itp aż tak dużej różnicy nie widziałem

W przyśpieszaniu różnicę daje głównie masa pojazdu, która nie jest w ogóle ważna przy jeździe ze stałą prędkością. Natomiast opory powietrza są. :) Na trasie liczącej ponad 1000 km, kiedy jedzie się z prędkościami >120 nawet te nieduże różnice dają się we znaki w spalaniu. W mieście tego tak nie czuć bo rzadko rozwija się takie prędkości. Tu głównie przyśpieszanie pożera paliwko...
Lukano napisał(a):Ja też, ale w dzień wolę dzienne niż żabki

Tyle że wtedy nie widać właśnie tych megasuperfajnych oczek i cały misterny plan w p...du :P
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez TALREP » 6 paź 2009, 15:32

Jak kiedyś mierzyłem różnice w spalaniu były rzędu 0,3L/100km przy jeździe w cyklu mieszanym więc przy dzisiejszych przepisach warto jednak zainwestować w alternatywę w postaci dziennych światełek :)

A żeby nie było OT ja przez 4 zimy ze swoimi żabkami miałem problem raz. Lampy nierowno się podnosiły, aż któregoś dnia jedna w ogóle się nie podniosła – wystarczyło przesmarować wszystkie osie pantografu. W zimie zawsze normalnie używam lamp – jedynie jak mi konkretnie zasypie całe auto to odśnieżam lampy i czekam aż auto się chwilę rozgrzeje i dopiero otwieram.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez Lukano » 6 paź 2009, 15:33

Możliwe. ja mało kiedy jadę ze stałą prędkością ;)
No w końcu są one dosyć duże. Pewnie sporo psują z opływu powietrza. Bez nich maska ma fajny klin.

fazzi napisał(a):Tyle że wtedy nie widać właśnie tych megasuperfajnych oczek i cały misterny plan w p...du język

heheh nom :)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Jason X » 6 paź 2009, 16:11

Lukano napisał(a):W koncu to mx-6 w innej obudowie ;)


MX? Przecież Ford i Mazda to dwie konkurencyjne firmy!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2009, 16:48
Posty: 50
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX (1992 r.)

Postprzez luki88 » 6 paź 2009, 16:29

co do zimy i lodu na masce to są takei specjalne płyny odmrażające do szyb – wystarczy popryskac na lampkę i lód sie roztopi
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez Lukano » 6 paź 2009, 16:53

Jason X napisał(a):MX? Przecież Ford i Mazda to dwie konkurencyjne firmy!

Hmm, pogoogluj trochę. ;) Nie wiem jak obecnie, ale wczesniej i to już dosyć długo większościowym właścicielem akcji Mazdy był Ford. Probe od mx-6 to ten sam samochód, różni się głównie z wierzchu. Najłatwiej porównaj silniki. Oba mają te same FS i KL.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Jason X » 6 paź 2009, 18:29

No dobra. Może Probe i MX mają ten sam mechanizm. A przyglądał się ktoś kiedyś w tym zakresie "starej" Celice, MR-2 czy Porsche 924?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2009, 16:48
Posty: 50
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX (1992 r.)

Postprzez Lukano » 6 paź 2009, 21:24

tylko po co ? Bg ma dobre lampy tylko jak o wszystko trzeba dbać i używać.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323