Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie
Maki – mam M3 od 3 lat, ona ma 5 – nic mi się nie przeciera, przebieg kolo 75tys. Dwa razy byłem na wakacjach na południu Włoch, temperatury dochodziły do +42 w cieniu i nie mogę powiedzieć aby klimatyzacja nie wyrabiała. Jak jest z częściami to przyznam Ci się – nie wiem, jak coś będę wymieniał to się podzielę-póki co tylko eksploatacyjne. Co do hałasu to na pewno przeczytałeś, że wiele zależy od opon w tym modelu.Ja bym się nie zdawał na opinię innych w tym temacie – przesiadając się np. z Corollki (E11) do M3 odczułem nieporównywalną zmianę – na korzyść M3 oczywiście. Oczywiście każde auto ma swoje wady ale czy inne mają ich mniej? Ja na przykład miałem więcej zastrzeżeń do M3 zanim ją kupiłem niż teraz 
Dzieki Kocio za opinie – moje obawy wynikają przede wszystkim z tego co przeczytałem w tym dziale – jasne jest ze bedą osoby ktore troche przesadzają byc moze oczekiwaly od Mazdy zbyt duzo. W końcu jest to zwykły kompakt. Porównywałem do Mazdy3 Forda Focusa MKII – na korzysc Focusa to na pewno cena zakupu, jest w czym wybierac, świetny układ kierowniczy i zawieszenie, no i porównalem ceny czesci zamiennych to wypada to wszytko calkiem przyzwoicie.
Najwiekszy minus – ten samochód i w wewnątrz i na zewnatrz jest nijaki. Flotowa fura dla PH
Myśłałem tez o Audi A3/ A4 lub o Volvo C30/S40 – ale to wyzsza polka cenowa i raczej odpada.
Moze inny właścicel M3 wypowie sie jeszcze...(Kocio mnie troche przekonal ze jednak warto
)
Najwiekszy minus – ten samochód i w wewnątrz i na zewnatrz jest nijaki. Flotowa fura dla PH
Myśłałem tez o Audi A3/ A4 lub o Volvo C30/S40 – ale to wyzsza polka cenowa i raczej odpada.
Moze inny właścicel M3 wypowie sie jeszcze...(Kocio mnie troche przekonal ze jednak warto
Użytkownicy wszystkich Mazd łączcie się
- Od: 13 lis 2004, 18:08
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 – 1.6 benz – 2006
Identyczna droga analizy jak moja
A4 jeszcze wchodzi w gre, S40 zdecydowanie poza moim zasięgiem.
W mazdzi ta rdza mnie straszy ale za mniej więcej tą samą cenę kupię o około 4 lata młodszą M3ke niż A4 (no i mniejsze przebiegi).
Pozatym biorę po uwagę ryzyko kradzieży. A4 1.9TDi jest bardzo "chodliwa" a podobno niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe biorą to pod uwagę przy ustalaniu składek – nie sprawdzałam tego jak narazie.
A4 jeszcze wchodzi w gre, S40 zdecydowanie poza moim zasięgiem.
W mazdzi ta rdza mnie straszy ale za mniej więcej tą samą cenę kupię o około 4 lata młodszą M3ke niż A4 (no i mniejsze przebiegi).
Pozatym biorę po uwagę ryzyko kradzieży. A4 1.9TDi jest bardzo "chodliwa" a podobno niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe biorą to pod uwagę przy ustalaniu składek – nie sprawdzałam tego jak narazie.
- Od: 24 cze 2009, 13:49
- Posty: 5
- Skąd: Mielec
- Auto: Mazda 3 Activ 1.6 CD '05
MAKI napisał(a):.
Piszecie ze jakosc wykonania niektórych elementów jest srednia, niektore zuzywaja sie juz po roku uzytkowania (dywaniki), niezbyt wydajna klimatyzacja, duzy poziom głośnosci w wnętrzu pojazdu, mogłbym tak jeszcze wyliczać...
Dywaniki to akurat najmniejszy problem – po prostu kupujesz porzadne i problem z glowy
Niestety nie robi sie samochodow jak kiedys – rdza tak samo dotyczy mazdy jak i mercedesa i ogolnie 95% marek. Bez przesady samochody nie rozpadaja sie po 5 latach, ale nie sa tak zabezpieczone jak dawniej. I zeby nie bylo: pasaty tez rudy zżera
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
różnica w cenie AC jeżeli chodzi o Audi A4 a mazdę 3 przy wartości 50 tys. to około 5% na korzyść AUDI.
Oczywiście podałem przykład tylko jednego towarzystwa ubezpieczeniowego.
Jeżeli chodzi o ubezpieczenie samochodu przed kradzieżą to są myślę naprawdę nie duże koszta bo na poziomie 500 zł rocznie w lublinie a 650 w Wawie.
Pozdrawiam
Oczywiście podałem przykład tylko jednego towarzystwa ubezpieczeniowego.
Jeżeli chodzi o ubezpieczenie samochodu przed kradzieżą to są myślę naprawdę nie duże koszta bo na poziomie 500 zł rocznie w lublinie a 650 w Wawie.
Pozdrawiam
- Od: 20 mar 2009, 10:43
- Posty: 30
- Skąd: LUBLIN
- Auto: MAZDA 3 1.6 BENZYNA
DeadlY napisał(a):poziom glosnosci – pisalem gdzies o tym – groszowa sprawa: wygluszenie matami tlumiacymi drzwi dachu i bagaznika i prysniecie "barankiem" nadkoli od wewnatrz i zalatwione
A moglbys jeszcze raz szerzej napisac o wygluszaniu M3, zwlaszcza jesli sam to zrobiles w swoim aucie?
- Od: 29 cze 2008, 23:10
- Posty: 41
- Auto: 3 MPS '08
Panowie, a 2-litrowy silnik w "trójce" BK (150 koni) ma płytki czy szklanki do regulacji luzu?
Dziękuję!
kauzyperda oki http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 20#1544520
jak masz jakies pytania to w tamtym topicu wal
jak masz jakies pytania to w tamtym topicu wal
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
MAKI napisał(a):na korzysc Focusa to na pewno cena zakupu, jest w czym wybierac, świetny układ kierowniczy i zawieszenie
Zawieszenie Mazdy oraz uklad pochodza z focusa z tego co wiem.Jedynie zostalo nieco zmodyfikowane, podobno na plus
Turbina lekko gwiżdze....co to może oznaczać?
Czy zimna, czy tez ciepła, w zakresie obrotów 1500-2500 wyraźnie "gwiżdże". charakterystyczne jest to ,że przy dodaniu obrotów świst narasta, a nastepnie opada, jakgdyby na moment przed spadkiem obrotów, po zdjęciu nogi z pedału.
Moja Magda jest z czerwca 2006 1,6 Diesel 110 KM, ale pierwsza rejestracja w kwietniu 2007. Jestem jedynym użytkownkiem. Magdalena ma na sumieniu 112 000 km. Turbinka zawsze przechłodzona po obciązeniu.
Często uzywam tempo na A4. Olej co 15 000-18 000. Typ jazdy raczej ekologiczny, czyli na leniucha. W miesiącu około 1300 km.
Bez spadku mocy. Na V biegu od 80 do 120 to 11-12 sekund.
Was is Das??
Czy zimna, czy tez ciepła, w zakresie obrotów 1500-2500 wyraźnie "gwiżdże". charakterystyczne jest to ,że przy dodaniu obrotów świst narasta, a nastepnie opada, jakgdyby na moment przed spadkiem obrotów, po zdjęciu nogi z pedału.
Moja Magda jest z czerwca 2006 1,6 Diesel 110 KM, ale pierwsza rejestracja w kwietniu 2007. Jestem jedynym użytkownkiem. Magdalena ma na sumieniu 112 000 km. Turbinka zawsze przechłodzona po obciązeniu.
Często uzywam tempo na A4. Olej co 15 000-18 000. Typ jazdy raczej ekologiczny, czyli na leniucha. W miesiącu około 1300 km.
Bez spadku mocy. Na V biegu od 80 do 120 to 11-12 sekund.
Was is Das??
Witam. Jestem nowy, starałem się przejrzeć dosyć gruntownie to forum, więc gdybym się powtarzał to przepraszam. Więc. Chce kupić mazdę 3 1.6 w turbodieslu. Mam na to 35 tyś i zaufanego człowieka, który ją ściągnie z zachodu. Ale wiele osób mi doradza, żebym już lepiej kupił audi a3 dwa lata starsze. No ale mazda jest dużo ładniejsza. I nowsza. Więc wolę ją. Teraz moje pytanie. Czy mazda posiada jakieś wady fabryczne, czy tak zwane "choroby dziecięce"? Celuję w rocznik 2005. Samochód potrzebuje by często przemieszczać się samotnie z miasta do miasta (taka robota) i szczerze przyznam przyciągnęło mnie do jej zakupu rewelacyjne spalanie i podobno jakość. Problemy z wyciszeniem, z dywanikami, brakiem regulacji wycieraczek nie są mi straszne. Bardziej przeraża mnie fakt, że w tej maździe palce maczał ford. Poza tym zastanawiam po jakim przebiegu zaczyna wysiadać dwumasowe koło zamachowe. Czy mam się takiej awarii jakoś paniczne obawiać. Ps. Nogi raczej ciężkiej nie mam. Jeżdżę spokojnie, choć są momenty kiedy brakuje czasu...
Ps2. Cały czas zastanawiam się też nad tym audi. Ale mazda dzuuużo ładniejsza.
Ps2. Cały czas zastanawiam się też nad tym audi. Ale mazda dzuuużo ładniejsza.
- Od: 6 gru 2009, 15:33
- Posty: 4
- Skąd: Wrocław
- Auto: mazda 3 1.6 cd 2005 rok
cymeton napisał(a):Czy mazda posiada jakieś wady fabryczne, czy tak zwane "choroby dziecięce"?
Tak ma, ale....
cymeton napisał(a):Problemy z wyciszeniem, z dywanikami, brakiem regulacji wycieraczek nie są mi straszne.
widze że poczytałeś trochę stron tego wątku
cymeton napisał(a):Bardziej przeraża mnie fakt, że w tej maździe palce maczał ford
dlaczego ma przerażać? 3 ma płyte i zawieszenie od Focusa, chociaż teraz po przejęciu z powrotem swoich akcji od forda można pokusić sie o stwierdzenie ze to Ford ma od Mazdy te elementy
cymeton napisał(a):Poza tym zastanawiam po jakim przebiegu zaczyna wysiadać dwumasowe koło zamachowe. Czy mam się takiej awarii jakoś paniczne obawiać.
To zależy jak będziesz jeździł tym dieslem.... będziesz deptał do dechy gaz od niskich obrotów to możesz sie obawiać , najlepiej jeździć optymalnie (jak? poszukaj na forum)
cymeton napisał(a):No ale mazda jest dużo ładniejsza.
cymeton napisał(a):Ale mazda dzuuużo ładniejsza.
Myślę że wybór może byc tylko jeden
Pozdr.
Dzięki za odpowiedź. No cóż, ciągle się waham. Po gruntownym przejrzeniu tego forum widzę, że głównym problemem mazdy 3 jest wyciszenie. Na szczęście, jak się zorientowałem, wyciszenie tego samochodu nie jest drogie. Ale czy to naprawdę taki problem. Jechałem ostatnio nowym fordem fiestą i tam rzeczywiście było głośno... Mam nadzieję, że nie o takim hałasie jest mowa... Pod tym względem audi a3 wydaje mi się wystarczająca. Tzn. cicha. No i drugie pytanie. Jak to jest z tą klimatyzacja. Jak pisałem celuję w 2005 rok. Bo nie wiem czy to jest klimatyzacja automatyczna, manualna, dwusferowa czy jaka. Ci którzy sprowadzili z USA mają głównie manualną. No ja sobie manualnej raczej nie wyobrażam. Czytałem też, że różnie to jest z wersjami wyposażenia. Ja sprowadzam z DE. Na zdjęciach czasami widnieją klimy z trzema pokrętłami, a czasem z dwoma i w środku, pomiędzy pokrętłami, przyciski. Celuję wersję exclusive, nie wiem czy 1. 6 diesel ma wersję sport, a tym bardziej top. No i by przydał się tempomat... Proszę o redę....
- Od: 6 gru 2009, 15:33
- Posty: 4
- Skąd: Wrocław
- Auto: mazda 3 1.6 cd 2005 rok
Witam.Jestem nowym użytkownikiem tego forum.Mam zamiar kupic tą Mazde 3 sport
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10348437 Mógłby mi ktoś napisac czy cena jest adekwatna do tego rocznika bo wydaje mi sie zaniżona,jak i coś o tym samochodzie.Dzieki

-
torcida
Amerykaniec – więc nie wiem dlaczego podają jako kraj pochodzenia Polskę. Auta stamtąd wiemy wszyscy w jakim stanie są sprowadzane, a jak ktoś nie naprawiał "dla siebie" to.. No i klima manualna -jak to w amerykańcach..
Cena nie jest zaniżona uważam – silnik 2.3 chyba nie był "na Europę".
Cena nie jest zaniżona uważam – silnik 2.3 chyba nie był "na Europę".
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości