[Xedos6 CA] Ogrzewanie i nadmuch.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Inte » 30 kwi 2009, 18:33

bez klimy nie dasz rady schłodzić auta w gorący dzień samymi nawiewami.

Grzyby napisał(a):P.S. nie słyszałem o takim czymś jak "termo-tronic"

coś jak klimatronic ale ustawia ci temp. w środku taką jak chcesz tylko w przypadku gdy powietrze na zewnątrz jest zimniejsze niż żądana temp w aucie.
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Setritus » 1 maja 2009, 01:57

Inte napisał(a):bez klimy nie dasz rady schłodzić auta w gorący dzień samymi nawiewami.

wiem, chce tylko zeby wiało na mnie z nawiewów, ale nie gorącym powietrzem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Mev » 1 maja 2009, 12:26

Setritus – jak chcesz to daj mi maila do siebie – prześlę Ci instrukcję obsługi do xedosa w PDFie. Po angielsku mam :)
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez Setritus » 23 maja 2009, 00:05

Witam
mam dwa problemy z układem nawiewu wewnątrz auta.
1. Gdy jedzie sie w ciepły dzień i wystawi sie reke za okno to przyjemnie wieje zimnym powietrzem, natomiast z nawiewu wali gorące, tak jakby sie gdzieś po drodze ogrzewało...
2. Przy wiekszej predkości z nawiewu (ustawiony w pozycję OFF) wieje nieprzyjemnie zimne powietrze. Wydaje mi sie ze nie powinno wiać skoro jest wyłączony.

Czy moze to swiadczyć o tym ze nawiew jest nieszczelny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Hazu » 23 maja 2009, 08:18

Możliwe że masz nie podłaczona linkę od nawiewu zimnego powietrza w konsoli centralnej.
Może uszkodzone nie podłaczone klapki lub sterowanie nimi.
A to że w upalne dni dmucha lekko ciepłum powietrzem to normalne skoro wszystko się nagrzeje na słońcu to trzeba sporo czasu zanim się schłodzi.
Polecam włączyć klimatyzację lub sobie domontować jak nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Setritus » 23 maja 2009, 12:07

Hazu napisał(a):Może uszkodzone nie podłaczone klapki lub sterowanie nimi.

a jak to sprawdzić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez PLaster » 23 maja 2009, 13:38

Setritus napisał(a):Hazu napisał:
Może uszkodzone nie podłaczone klapki lub sterowanie nimi.

a jak to sprawdzić?

rozkręcić plastiki pod nogali pasażera, wsadzić tam głowę i popatrzeć czy coś się dzieje jak zmieniasz opcję nawiewu na konsoli
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez msciciel2001 » 8 sie 2009, 14:45

Niedawno kupiłem kolejnego Xedosa (po rozbiciu poprzedniego). Z rozbitego przełożyłem skrzynię biegów i chłodnicę, musiałem też wymienić pompę wody. Ostatnim elementem adaptacji mojego nowego nabytku było przełożenie lpg 2gen (w poprzednim aucie gaz miałem raptem 3 miesiące i wszystko było ok). Niestety po założeniu gazu pojawiły się problemy, zamarza mi parownik.

Przejdźmy do szczegółów: w samochodzie nie mam ciepłego nawiewu (wcześniej nie było potrzeby używania go ze względu na obecną pogodę). Parownik zamarza mi po kilku min jazdy, mimo 2krotengo odpowietrzania układ się zapowietrza (jeden przewód jest nagrzany zaś parownik i drugi przewód są zimne i zamarzają), jeśli samochód postoi 15min z włączonym silnikiem na benzynie to parownik się nagrzewa i później można jechać na gazie (sprawdzałem 2 razy taką sytuację). Temperatura silnika na wskaźniku jest prawidłowa czyli w połowie skali tak jak i w poprzednim xedosie.

Gdzie szukać problemu i jak go rozwiązać, znajomy co przekładał gaz twierdzi że to parownik albo uszczelka pod głowicą, mój mechanik natomiast uważa że skoro silnik się właściwie nagrzewa to nie jest to termostat.
Czy ktoś jest w stanie mi coś poradzić?
Sprzedam 323f '91 1.6
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2009, 14:54
Posty: 8
Skąd: Przodkow, Kartuzy
Auto: Xedos6 2.0 '96

Postprzez realski » 9 sie 2009, 10:42

sprawdz dokladnie obieg w jakim postawiles parownik widzialem pare (genialnych) rozwiazan i brakowalo obiegu :)
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez Soluks » 9 sie 2009, 22:40

zamiast równolegle zrób układ szeregowo czyli najpierw wąż z silnika idzie do parownika następnie do nagrzewnicy i do silnika u mnie tak śmiga i jest git ( tz wyrzuć wszystkie trójniki) aha i jak masz w miare dobry sterownik to ustaw przełączanie na gaz na ok 20-30"C a nie od razu po 2000 obr.
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez baq1974 » 21 wrz 2009, 10:16

brak ogrzewania...prawdopodobnie poteciometr padl..ale nie jestem pewien...wiem ze po kreceniu poteciometru powinno byc slychac zamykajace sie lopatki czy ocs takiego..codzi o nawie goracego powietrza i zimnego wiec tego nie slychac a tak to wszytko dziala klima i klapki na szybe na nogi itd..tylko po przekrecemniu poteciometru na zimnymn powietrzu na auto to czuc jak wieje mocno zimno na 17 " a po przekreceniu" na srodku na srodek nic ne slychac albo slabo i po przekreceniu na 27: naweiw wzrasta..Czy to jest winna poteciometru ze nie ma gorocego powietrza...?

Miałem dokładnie ten sam problem, w moim przypadku wystarczyło poruszac niebieską wtyczką przy nagrzewnicy od strony schowka.
pozdro.
baq1974
 

Postprzez uno00 » 3 paź 2009, 10:07

Koledzy ja mam prawie tak samo , lecz jak przekrencam na gorace powietrze to leci tylko letni nawiew, nie wem co mam z tym zrobic, prosze o rade.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2009, 12:31
Posty: 34
Skąd: Włocławek / Helsingborg
Auto: Mazda Xedos 6

Postprzez Lowiec » 4 paź 2009, 12:21

Tez mi sie tak zrobilo – zamiast goracego powietrza leci letnie. poruszam kostka to raz a dwa – czy ze wzgledu na brak filtra przeciwpylkowego moze byc zapchany kanal dolotu powietrza do nagrzewnicy?(na sciance nagrzewnicy moga sie zgromadzic syfy z zewnatrz auta?) poki co pomoglo troche parokrotne potraktowanie silnym uderzeniem w okolice kanalu dolotowego ale to wciaz nie to.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Rostow » 4 paź 2009, 15:57

Wymień panel ,a pózniej całe auto hhehe
Rostow
 

Postprzez barabanos » 4 paź 2009, 16:08

Rostow mordo co ty tu robisz ,hehe,widziałem co zrobiłeś ze swoim xedem w kijowie,wrzuć jakieś fotki ,WARIACIE .pazdrawlaju brat, :)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 13:05
Posty: 29
Skąd: warszawa
Auto: mazda protege 1,8

Postprzez RomanK84 » 7 paź 2009, 17:21

Kolego tak jest. W moim xedosie tak jest... dolna pozycja to powietrze takie samo ze wszystkich nawiewów daje (tak jak ustawisz na potencjometrze) a w gornej chlodek non stop.

PS: kto pomoże ogarnąć nie działającą zmiane kierunku nawiewu od strony teoretycznej? Ciągle wieje na nogi i na twarz. Przełączanie nic nie zmienia.
RomanK84
 

Postprzez Hazu » 7 paź 2009, 21:38

przy nagrzewnicy znajdują się dwa elementy sterujące nawiewami(silnik z przekładnią i dźwignią)
Mozliwe że masz któryś niepodłaczony
Jeden jest po prawej stronie nóg kierowcy a drugi jest za radiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez uno00 » 10 paź 2009, 15:07

Prosze o pomoc. sprawdziłem nagrzewnice i jak dotykałem to czułem tylko lekko ciepłe a nie gorace, moze ktos mi powie jak i co mam zrobic aby nagrzewnica była goraca?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2009, 12:31
Posty: 34
Skąd: Włocławek / Helsingborg
Auto: Mazda Xedos 6

Postprzez Hazu » 10 paź 2009, 17:47

uno00
masz lpg ?
silnik napewno ma szczelne usczelki pod głowicą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez uno00 » 10 paź 2009, 19:36

Mam lpg, ale jeszcze przed zalozeniem nie miałem ciepłego nawiewu, a i uszczelki sa dobdre i całe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2009, 12:31
Posty: 34
Skąd: Włocławek / Helsingborg
Auto: Mazda Xedos 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6