Wybracje, bicie kierownicy GE – powody, problemy
witam!
temat poruszany wielokrotnie, ale wszystkie posty jakie przeczytalem nie poruszaja mojego problemu bezposrednio, otoz...
gdy jade zimnym jeszcze samochodem to jest wszystko super, niezaleznie od predkosci. Jednak kiedy przejade kilka km pojawiaja sie drgania kierownicy (nie dotykam hamulca!!!)tak gdzies od predkosci 70-80 km/h. Podczas hamowania wydaje się ze drganie sie nasila i jest to juz odczuwalne nie tylko na kierownicy. Rozebralem lewy przedni hamulec (wydobywa sie z niego dziwny dzwiek – jakby naciagala sie stara sprezyna) zdjalem i zalozylem klocki dzieki czemu zrobilo sie wiecej luzu miedzy nimi a tarcza i jest jakby lepiej ale to jeszcze nie jest ok. Dodam ze mazda stala troche i wylecial z niej plyn hamulcowy do zera. Oczywiscie odpowietrzylem caly uklad i zalalem nowym plynem, ale przed jej przymusowym postojem (ponad miesiac) nie bylo zadnych problemow z hamulcami i kierownica...
moze macie jakies sugestie w czym tkwi problem?
temat poruszany wielokrotnie, ale wszystkie posty jakie przeczytalem nie poruszaja mojego problemu bezposrednio, otoz...
gdy jade zimnym jeszcze samochodem to jest wszystko super, niezaleznie od predkosci. Jednak kiedy przejade kilka km pojawiaja sie drgania kierownicy (nie dotykam hamulca!!!)tak gdzies od predkosci 70-80 km/h. Podczas hamowania wydaje się ze drganie sie nasila i jest to juz odczuwalne nie tylko na kierownicy. Rozebralem lewy przedni hamulec (wydobywa sie z niego dziwny dzwiek – jakby naciagala sie stara sprezyna) zdjalem i zalozylem klocki dzieki czemu zrobilo sie wiecej luzu miedzy nimi a tarcza i jest jakby lepiej ale to jeszcze nie jest ok. Dodam ze mazda stala troche i wylecial z niej plyn hamulcowy do zera. Oczywiscie odpowietrzylem caly uklad i zalalem nowym plynem, ale przed jej przymusowym postojem (ponad miesiac) nie bylo zadnych problemow z hamulcami i kierownica...
moze macie jakies sugestie w czym tkwi problem?
pozdrawiam, maciekr
- Od: 6 lip 2004, 17:16
- Posty: 10
- Skąd: warszawa
- Auto: mazda 626 GE FS 95' automat...
którędy wyleciał płyn?
czy został zalany któryś z klocków?
odsunięcie klocków trwa do pierwszego dotknięcia pedału hamulca
czy zaciski chodzą lekko w jarzmach?
czy tłok chodzi lekko?
czy został zalany któryś z klocków?
odsunięcie klocków trwa do pierwszego dotknięcia pedału hamulca
czy zaciski chodzą lekko w jarzmach?
czy tłok chodzi lekko?
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Wydaje mi się że po dłuższym postoju zastał się układ chamulcowy. Proponuję poświęcić trochę czasu i odświeżyć chamulece przy każdym kole. Wszystkie mechaniczne sprawy. Myślę że powinno pomuc.
Powodzenia
Powodzenia
Jak znam zycie to tarcze są ( byly ) pokryte korozją i dopóki rdza jest na tarczy bedą problemy ( jak są grube to mozna przetoczyc lub wymienic ) ale głowy nie dam bo przez net nie zobaczę w jakim są stanie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
hmmm...wiec tak
plyn wylecial nie wiadomo ktoredy, ale raczej przy tylnym zacisku bo tylko tam jest mokro, zaciski sa luzne ale tloki nie chodza lekko, a co do tarcz to przy odpowietrzaniu ukladu przyjrzalem zie im dokladnie i nie maja zadnego nalotu...
po przeczytaniu wielu postow dotyczacych tematu jutro zabieram sie do czyszczenia i smarowania tlokow w zaciskach – zobaczymy czy to pomoze
plyn wylecial nie wiadomo ktoredy, ale raczej przy tylnym zacisku bo tylko tam jest mokro, zaciski sa luzne ale tloki nie chodza lekko, a co do tarcz to przy odpowietrzaniu ukladu przyjrzalem zie im dokladnie i nie maja zadnego nalotu...
po przeczytaniu wielu postow dotyczacych tematu jutro zabieram sie do czyszczenia i smarowania tlokow w zaciskach – zobaczymy czy to pomoze
pozdrawiam, maciekr
- Od: 6 lip 2004, 17:16
- Posty: 10
- Skąd: warszawa
- Auto: mazda 626 GE FS 95' automat...
Miłej pracy życzę.....jutro zabieram sie do czyszczenia i smarowania tlokow w zaciskach – zobaczymy czy to pomoze
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Mam pytanie!Od czasu gdy kupilem moja Madzie mam lekkie drgania na kierownicy i dziwne mrowienie pod nogami.Nie przeszkadza ono zbytnio na drogach nierownych(wiadomo) jeddnagze gdy jade na odcinkach gdzie jeszcze drogi sa gladkie jak stol zaczynam zaraz odczuwac te drgania.Sprawdzilem i wywazylem felgi,wymienilem i sprawdzilem opony,zawieszenie jest dobre....Zastanawiam sie czy moze maja wine tarcze hamulcowe(wszystkie zostaly wymienione)) ktore zostaly wymienione jeszcze przed zakupem auta przezemnie.Maja te tarcze z 10tys moze to jest wina tych drgan.Acha jeszcze jedno walcze z piskiem klockow w tylnej tarczy wymienilem juz jeden komplet jednak nie na dlugo piszczenie jak w autosanie wrocilo.Zacisk dobry,drugi komplet klockow...Kurde to razem naklada sie ze to wina tarcz!Jak myslicie? 
- Od: 14 cze 2005, 13:22
- Posty: 64
- Skąd: Nakło nad Notecią
a może piasta jest krzywa i z czasem krzywi tarcze... wówczas po kilkuset km powinno być odczuwalne drganie podczas hamowania.
- Od: 29 paź 2004, 14:58
- Posty: 71
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D
mi to strasznie drży lewarek biegów a nie kierownica i stawiam że to jakieś poduchy na silniku, bo jak stoję i przygazuję to wówczas też pojawiają się drgania...
- Od: 29 paź 2004, 14:58
- Posty: 71
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D
Grayson napisał(a):Masz jeszcze jakis pomysl?
tak serio to bladego pojęcia nie mam... skoro nie ma drgań podczas hamowania to teoretycznie eleminuje to tarcze.
A to drganie mógłbyś jakoś scharakteryzować .. czy to jest odczuwalne bicie kółlub innych elementów przeniesienia napędu czy tez coś w rodzaju tarcia powoduje te drgania kierownicy??
cobrajas napisał(a):mi to strasznie drży lewarek biegów a nie kierownica i stawiam że to jakieś poduchy na silniku, bo jak stoję i przygazuję to wówczas też pojawiają się drgania...
bingo
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Grayson napisał(a):Mazda 626 2.0 16v LX Special edition rok produkcji 1996r.Wystarczy?
jakbys to do profilu jeszcze dodał to chyba nikt by się nie obraził a i moderator nie bedzie się ciebie czepiał


Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6