Rdza w 626 GF GW

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez rafi201 » 24 wrz 2009, 15:32

Pytanko:

Obrazek

Czy mogę odkręcić wskazaną na zdjęciu blachę, czy jak ja odkręcę to coś od spodu odpadnie?
Chciałbym ją i jej okolice zabezpieczyć bo zaczyna rdzewieć.
I jescze jedno pytanko: czy można pomalować miske olejową od spodu bitexem?
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez alk80 » 25 wrz 2009, 10:57

możesz odkręcać, dopóki auto stoi na kołach nic nie odpadnie, tylko jak odkręcisz nie przestawiaj auta anie nie kręć kierownicą, a co do miski olejowej to jak ma nalot rdzy zostaw w spokoju a jak jest z nią źle albo jak cie to naprawde boli to lepiej zastosuj CORTANIN F a potem zamaluj podkładem antykorozyjnym a bitex sobie daruj
Ostatnio edytowano 27 wrz 2009, 22:12 przez alk80, łącznie edytowano 1 raz
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez rafi201 » 25 wrz 2009, 18:02

Dzięki, tak zrobie... najważniejsze te kielichy. Miska to nie problem, choć kiepsko wygląda.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 27 wrz 2009, 19:29

alk80
przednie koła silniej odrzucają wode

a możesz wyjaśnić dlaczego?
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez alk80 » 27 wrz 2009, 22:15

Skrzypek_na_dachu bo są z przodu i muszą
słyszałeś kiedyś o aquaplaningu na tylnej osi przy oponach w dobrym stanie? bo ja nie
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 29 wrz 2009, 18:53

Alk80 pomyliłeś pojęcia i nie udzieliłeś odpowiedzi na moje pytanie.
A odpowiedź, że
alk80 napisał(a):bo są z przodu i muszą

nie jest specjalnie rzeczowa ani logiczna.
Siła odrzucania/odprowadzania wody i w ogóle czegokolwiek nie zależy od tego czy koła są z przodu czy z tyłu tylko od ich prędkości obrotowej i głębokości bieżnika – mówiąc wprost, bo pewnie zaraz wyjedziesz z rodzajami bieżnika ;) .
alk80 napisał(a):słyszałeś kiedyś o aquaplaningu na tylnej osi przy oponach w dobrym stanie?

Nie powinno być mowy o takim zjawisku nawet na przedniej osi pod warukniem, że opony są w dobrym stanie. Ponadto przeczysz teraz sam sobie, ponieważ idąc twoim tropem można wysnuć wniosek, że z tyłu przy oponach w dobrym stanie nie powinno być rdzy na tylnych błotnikach bo woda jest odprowadzana (skoro nie ma aqaplaningu) i ładnie płuka błotniki i nadkola, gdzie wówczas nie powinien się osadzać żaden piach i ziemia sprzyjające gromadzeniu się wilgoci i w konsekwencji przyspieszonej korozji tychże błotników ;) .
Sory za przydługie OT ;)
Natomiast wracając do tematu, szczerze wątpię aby "silniejsze odrzucanie wody przez przednie koła" hahaha wpływało na to, ze przednie błotniki nie rdzewieją. Najzwyczajniej można i trzeba napisać wprost, że Mazda sknociła robote przy tylnych błotnikach i kropka.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez Radex » 29 wrz 2009, 19:06

skrzypek chyba dobrze zauwazyl pewne nieprawidlowosci w poscie alka80
przednie kola nie moga silniej wyrzucac wody jesli sa opony identyczne jak na tyle. te i te odrzucaja identycznie wode. roznica moze byc jedynie w tym ILE tej wody wyrzucą. bo tylne opony maja juz mniej wody do wyrzucenia bo przednie zrobily najwieksza robote i wyrzucily wode na boki a wiec tylne opony beda mialy juz latwiejsze zadanie.

mozna wysnuc wniosek ze przdnie blotniki sa lepiej "czyszczone" bo tam najwiecej sie dzieje, a tylne gdzie juz malo jest wody w "obiegu" rdzewieja bo cos tam na nich zalega i nie jest wyplukiwane. ale to chyba za bardzo naciagane bo jakos w zbyt wielu GFkach rdzewieja te tylne nadkola wiec jest to raczej wada fabryczna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 29 wrz 2009, 19:11

Dokładnie, nie ma się co rozwodzić nad tym tematem, ponieważ można go zakończyć ulubionym stwierdzeniem fachofcóf z ASO – "panie, ten typ tak ma" hahaha
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez alk80 » 29 wrz 2009, 20:11

Radex84
Radex84 napisał(a):tylne opony maja juz mniej wody do wyrzucenia bo przednie zrobily najwieksza robote i wyrzucily wode na boki a wiec tylne opony beda mialy juz latwiejsze zadanie

dokładnie o to mi chodziło :]
Skrzypek_na_dachu nie widzisz związku pomiędzy :
alk80 napisał(a):bo są z przodu i muszą

a wypowiedzią Radex'a
????????
Radex84 umiesz lepiej wytłumaczyć zagadnienie <spoko>

zostaje więc jedna rada, jak ktoś jeszcze ( albo już ) nie ma zardzewiałych tylnych błotników – dotyczy też progów ale te są pociągnięte barankiem i rdza tak szybko nie wyłazi – niech szybko konserwuje i nie tylko GF/GW ale też wszystkie M6 do 06r. a jak komuś już rdza wylazła tak jak mnie to zostaje tylko amputacja potem proteza i konserwacja
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 29 wrz 2009, 20:14

Albo jazda tyłem hahaha woda wszystko wypłuka i będzie czysto hahaha
Sory ale nie mogłem się powstrzymać :D
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez alk80 » 29 wrz 2009, 20:44

Skrzypek też miałem to na myśli :] tylko że nie mam prawka na pojazdy takie jak np wózek widłowy albo kombajn i było by mi trudno tak jeździć po mieście
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez rafi201 » 30 wrz 2009, 09:24

W temacie rdzy najbardziej w mojej madzi boli mnie mocno skorodowany blok silnika poniżej kolektora wydechowego?
Co można z tym zrobić?
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez Radex » 30 wrz 2009, 09:30

piaskowanie? :> <oczy> hmmm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez rafi201 » 30 wrz 2009, 10:06

Chodzi mi raczej o zrobienie czegoś bez wyciągania silnika...
Nie wiem... oczyszczenie mechaniczne, następnie Kortanin F, a później pokrycie "czymś"... tylko czym?
Ma to jakiś sens?

Zakonserwowałem już blachy na kielichach (pod jedną rdzewiała już blacha).
Zastanawia mnie do czego te czarne zaślepki???
Może do konserwacji np. środkiem do profili zamkniętych? Orientuje się Ktoś???
Foto oczywiście z przed konserwacji...

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez Pankuba » 30 wrz 2009, 20:05

Radex84 napisał(a):skrzypek chyba dobrze zauwazyl pewne nieprawidlowosci w poscie alka80
przednie kola nie moga silniej wyrzucac wody jesli sa opony identyczne jak na tyle. te i te odrzucaja identycznie wode. roznica moze byc jedynie w tym ILE tej wody wyrzucą. bo tylne opony maja juz mniej wody do wyrzucenia bo przednie zrobily najwieksza robote i wyrzucily wode na boki a wiec tylne opony beda mialy juz latwiejsze zadanie.

mozna wysnuc wniosek ze przdnie blotniki sa lepiej "czyszczone" bo tam najwiecej sie dzieje, a tylne gdzie juz malo jest wody w "obiegu" rdzewieja bo cos tam na nich zalega i nie jest wyplukiwane. ale to chyba za bardzo naciagane bo jakos w zbyt wielu GFkach rdzewieja te tylne nadkola wiec jest to raczej wada fabryczna


Też uważam, że takie twierdzenie jest mocno dyskusyjne, chociaż wcześniej byłem przekonany, że to jest właśnie przyczyną.

Wyjaśnieniem jest chyba to, że przednie nadkola są inaczej zbudowane. Do rantu nadkola przedniego przylega niemal na całej długości "fartuch" i to on chyba blokuje dostęp brudu i wilgoci do wewnętrznej strony zagięcia blachy.
W tylnych nadkolach woda i brud mają swobodny dostęp do wewnętrznej strony rantu.

Z drugiej strony, jak zwalczałem objawy chorobowe w najłagodniejszej postaci, to sprawdziłem, że w nadkolach przednich też jest mały kawałek nieosłoniętego rantu (centralnie nad kołem) i stamtąd usunąłem sporo brudu. Mimo to, na tym odcinku nie pojawia się rdza.
Natomiast w tylnych nadkolach gniją zwykle tylko części rantów blisko drzwi, czyli niejako z przodu koła (wszystkie gnijące GFki, które oglądałem). Równie dużo syfu zbiera się jednak także na odcinku położonym centralnie nad kołem, ale tu 626 nie chcą za bardzo gnić, przynajmniej nie od razu...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez rolozwanyrolo » 1 paź 2009, 10:43

Ciekawe hydro-dywagacje. A tak praktycznie czy jest jakiś zwolennik '1-szej szkoły' (patrz wyżej alk80), który zdradziłby jakie nadkola pasują na tył do GF-ki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 11:57
Posty: 20
Skąd: warszawa
Auto: 626 GF '00 2.0i hatchback

Postprzez Radex » 1 paź 2009, 13:45

mi lakiernik wstawiał zdajsie nadkola od jakiegoś opla ale nie pamietam dokladnie co to bylo <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez rolozwanyrolo » 1 paź 2009, 15:51

Radex84 napisał(a):mi lakiernik wstawiał zdajsie nadkola od jakiegoś opla ale nie pamietam dokladnie co to bylo <jelen>


Dałbyś namiar telefoniczny?
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 11:57
Posty: 20
Skąd: warszawa
Auto: 626 GF '00 2.0i hatchback

Postprzez Radex » 2 paź 2009, 06:37

wykasowałem już nr do niego bo rdza później znowu wyszła po niecałym roku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Ziolkov » 28 lis 2009, 13:54

Witam,
odświeżę temat.
Niestety przy kolejnych pracach przy samochodzie (MX-6) okazało się że w lewym progu brakuje zaślepki na otwór technologiczny- dostała się tam woda i zgnił mi profil wewnątrz. Do tego w dwóch miejscach progu bliżej drzwi wylazła mi korozja która na oko jest na wylot ;/
Są to łącznie dwa niewielkie odcinki całego progu.

Pierwsze pytanie jest takie:
1.Co z tym zrobić teraz żeby pojeździć do wiosny? (nie mam teraz kasy na naprawy blacharsko lakiernicze)
Wstępny pomysł jest taki żeby spryskać to czymś wiążącym rdzę (np. Brunox Epoxy) a potem zalać silikonem takim jak do uszczelniania dachów, albo zakleić poxyliną.

Drugie pytanie:
2. Jak już zbiorę kasę to co z tym dalej (wycina się fragment progu i wspawuje nowy?) gdzie można dostać takie części i ile to kosztuje?
Ew. jakie są inne pomysły?

EDIT:

Niestety to samo jest jednak z drugiej strony.
Czyli jakieś przespawywanie mnie czeka.Znacie kogoś kto podjąłby się tego w Wawie?
Z góry dzięki za info
323F sprzedana ----> nareszcie MX-6 KL-DE :))
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2009, 20:55
Posty: 33
Skąd: Wwa
Auto: MX-6 GE KL DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6