Zakup używanego auta – Mazda3 BK (2003 – 2008)
Żywotność silnika w dużej mierze zależy od użytkownika. Ja mam 1,6 w dieslu i nie narzekam. Auto kupiłem jako używane. Teraz mam 169 kkm przebiegu i żadnych problemów czy niepokojących objawów. Oczywiście regularnie zmieniam olej, filtry itp. Nie pałuje jak jest zimny, daje odpocząć turbawce i jest ok.
Moim zdaniem ten silnik nie jest za słaby. Na nasze polskie drogi to bym chyba nie chciał mieć więcej mocy pod maską. Spokojnie można za miastem pojeździć, w mieście to wiadomo.
Moim zdaniem ten silnik nie jest za słaby. Na nasze polskie drogi to bym chyba nie chciał mieć więcej mocy pod maską. Spokojnie można za miastem pojeździć, w mieście to wiadomo.
Najlepsza opcja to 2.0 w dieslu, ale Mazd 3 z tym silnikiem jest jak na lekarstwo. Odradzam Ci silnik 1.6 CiTD, bo dużo z nim problemów (nie sprawdzają się na polskim paliwie).
W związku z powyższym zostaje 2.0 benzyna (1.6 benzyna to trochę za mało).
W związku z powyższym zostaje 2.0 benzyna (1.6 benzyna to trochę za mało).
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
nie sprawdzaja sie na polskim paliwie??
Po pierwsze co to znaczy "polskie paliwo"? czy paliwo z orlenu jest polskie? czy paliwo z BP/shell/statoil juz nie?
O ile mi wiadomo wszystkie stacje w kraju zaopatruja sie w jednym i tym samym koncernie (PKN), jedynie kazda dodaje cos ekstra od siebie.
Zdaje sobie sprawe ze silniki CiTD sa wrazliwe na jakosc paliwa wiec odradzalbym tankowanie na stacjach o malo-popularnych nazwach badz w sieciach sklepowych (chociaz z tym drugim zdania sa podzielone). Jednak osobiscie nie mialem zadnych problemow z paliwem ON u "normalniejszych" dystrybutorow.
A co do silnika 1.6CiTD, przede wszystkim regularne wymiany oleju/filtrow, chlodzenie/nagrzewanie turbinki itp a bedzie sluzyl dlugie lata. Owszem milo byloby dodac troche konikow, ale jak na tak mala jednostke efekt jest naprawde zadowalajacy. Na trasie TIRy sie lyka az milo, 160-180km/h mu nie straszne, a efekt koncowy 4.8l/100km... bezcenne
Po pierwsze co to znaczy "polskie paliwo"? czy paliwo z orlenu jest polskie? czy paliwo z BP/shell/statoil juz nie?
O ile mi wiadomo wszystkie stacje w kraju zaopatruja sie w jednym i tym samym koncernie (PKN), jedynie kazda dodaje cos ekstra od siebie.
Zdaje sobie sprawe ze silniki CiTD sa wrazliwe na jakosc paliwa wiec odradzalbym tankowanie na stacjach o malo-popularnych nazwach badz w sieciach sklepowych (chociaz z tym drugim zdania sa podzielone). Jednak osobiscie nie mialem zadnych problemow z paliwem ON u "normalniejszych" dystrybutorow.
A co do silnika 1.6CiTD, przede wszystkim regularne wymiany oleju/filtrow, chlodzenie/nagrzewanie turbinki itp a bedzie sluzyl dlugie lata. Owszem milo byloby dodac troche konikow, ale jak na tak mala jednostke efekt jest naprawde zadowalajacy. Na trasie TIRy sie lyka az milo, 160-180km/h mu nie straszne, a efekt koncowy 4.8l/100km... bezcenne
- Od: 18 wrz 2009, 09:33
- Posty: 11
- Skąd: Białystok
- Auto: mazda 3 1.6di 2006
BlackM3 napisał(a):Odradzam Ci silnik 1.6 CiTD, bo dużo z nim problemów (nie sprawdzają się na polskim paliwie).
Zależy na jakie stacje trafiasz po paliwo
Ja WYŁĄCZNIE korzystam z BP lub Shell. Zresztą jak większość użytkowników MZ-CD
Wiadomo paliwo w Polsce pochodzi "z jednej rury" ale ważna jest ilość jak i jakość dodatków... oraz czy pan właściciel nie chrzci paliwa
Wracając do tematu, silnik 1.6 MZ-CD sprawdza się zarówno w mieście jak i w trasie. Zawsze jak komuś brakuje może wrzucić BOX'a i mieć 127 KM. Polecam to rozwiązanie szczególnie że spalanie przy zastosowaniu rozsądnej jazdy potrafi spać nawet o 15 %
www.gardenartdesigns.pl
dzięki za odpowiedzi
czyli silnik 1.6 cdti nie jest taki zly.
jak jest tam z napędem rozrządu ?
jak ze szczelnością tego motorku ?
czy ktoś maździna z tym motorem holował np przyczepę ( 400kg)
czyli silnik 1.6 cdti nie jest taki zly.
jak jest tam z napędem rozrządu ?
jak ze szczelnością tego motorku ?
czy ktoś maździna z tym motorem holował np przyczepę ( 400kg)
Benzyna – łańcuch dożywotni , diesel – pasek wymiana co 120 tyś.
Ale proponuję się trochę wysilić i poszperać w forum, jest mnóstwo informacji o 1.6 MZ-CD. Poradnik eksploatacyjny, etc.
Ale proponuję się trochę wysilić i poszperać w forum, jest mnóstwo informacji o 1.6 MZ-CD. Poradnik eksploatacyjny, etc.
www.gardenartdesigns.pl
rozrząd komplet + wymiana ok. 1.100 zł. Aktualną cenę ustalisz np. z Jaksą.
1.6 ctdi był w wersji 109KM oraz 90KM. Ten drugi to rzadkość na rynku ale jednak występuje.
1.6 ctdi był w wersji 109KM oraz 90KM. Ten drugi to rzadkość na rynku ale jednak występuje.
www.gardenartdesigns.pl
BlackM3 napisał(a):Najlepsza opcja to 2.0 w dieslu, ale Mazd 3 z tym silnikiem jest jak na lekarstwo. Odradzam Ci silnik 1.6 CiTD, bo dużo z nim problemów (nie sprawdzają się na polskim paliwie).
Moim zdaniem silnik 1,6D jest bardzo udaną konstrukcją. Świadczy o tym chociażby liczba producentów aut stosujących te silniki czasami nawet w kilku modelech: Volvo, Peugeot, Citroen, Ford. Moc jest wystarczająca do codziennej jazdy a spalanie jest wprost rewelacyjne. Moim dotychczas przejechałem około 27tys i z całości mam średnią 5,3l – realne dane nie komputer. Nie miałem z nim żadnych problemów. Oczywiście, że benzyna będzie mniej awaryjna, w końcu są to mniej skomplikowane konstrukcje. Prblemem M3 z dieslem jest to, że większość z nich trafia do nas z EU ze skręconym przebiegiem i po dużych dzwonach. Pozdrawiam.
- Od: 9 lip 2008, 14:20
- Posty: 34
- Skąd: Poznań - Leszno
- Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2004r
vqsoft napisał(a):właśnie nie ma na rynku żadnych krajówek w roczniku 2004 2005
więc jestem skazany na używkę
Szukaj ewentualnie na mobile.de w aukcjach salonów mazd, wtedy trafisz "nie kręconą"
Godsend1978 napisał(a):BlackM3 napisał(a):Najlepsza opcja to 2.0 w dieslu, ale Mazd 3 z tym silnikiem jest jak na lekarstwo. Odradzam Ci silnik 1.6 CiTD, bo dużo z nim problemów (nie sprawdzają się na polskim paliwie).
Moim zdaniem silnik 1,6D jest bardzo udaną konstrukcją. Świadczy o tym chociażby liczba producentów aut stosujących te silniki czasami nawet w kilku modelech: Volvo, Peugeot, Citroen, Ford. Moc jest wystarczająca do codziennej jazdy a spalanie jest wprost rewelacyjne. Moim dotychczas przejechałem około 27tys i z całości mam średnią 5,3l – realne dane nie komputer. Nie miałem z nim żadnych problemów. Oczywiście, że benzyna będzie mniej awaryjna, w końcu są to mniej skomplikowane konstrukcje. Prblemem M3 z dieslem jest to, że większość z nich trafia do nas z EU ze skręconym przebiegiem i po dużych dzwonach. Pozdrawiam.
Tylko się cieszyć, że nie musiałeś po serwisach jeździć. U mnie się nie obeszło. I gdzie bym nie był, to słyszę teksty "same problemy z tymi silnikami", "to czego się pan spodziewał?", "nie mamy softu, żeby się wpiąć z kompem".
Nie chcę generalizować, ale ja jednak jestem trochę rozczarowany. Być może po prostu trafiłem na nieudany egzemplarz z jakąś ciekawą przeszłością.
Przyznaję, że zaraz po zakupie byłem zachwycony, samochód rwał do przodu, aż miło. Ale moja radość trwała tylko miesiąc. Wymieniłem EGR, przepływomierz, z samochodem byłem na pewno w 6 – 8 dobrych warsztatach, sprawdzono co się dało i lipa. Ponad rok już tak się męczę.
Tak jak mówię – nie zniechęcam, tylko opisuje moje doświadczenia z tym autem.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Gregen napisał(a):BlackM3 napisał(a):Odradzam Ci silnik 1.6 CiTD, bo dużo z nim problemów (nie sprawdzają się na polskim paliwie).
Zależy na jakie stacje trafiasz po paliwo
Ja WYŁĄCZNIE korzystam z BP lub Shell. Zresztą jak większość użytkowników MZ-CD
Wiadomo paliwo w Polsce pochodzi "z jednej rury" ale ważna jest ilość jak i jakość dodatków... oraz czy pan właściciel nie chrzci paliwa
Wracając do tematu, silnik 1.6 MZ-CD sprawdza się zarówno w mieście jak i w trasie. Zawsze jak komuś brakuje może wrzucić BOX'a i mieć 127 KM. Polecam to rozwiązanie szczególnie że spalanie przy zastosowaniu rozsądnej jazdy potrafi spać nawet o 15 %
Fakt dobre paliwko to podstawa dalej, dbać na co dzień o turbawke
Ja tez moge spokojnie polecić 1.6 CD pod warunkiem że jest zadbany, musisz sprawdzić w jakim stanie kupujesz silnik, szczególnie używany diesel.
BoXa nie polecam jak juz cos to dobry program.
Co do awaryjności to ja słyszałem właśnie odwrotnie ze 2.0 CD Mazdowski sie bardziej psuje, ale ten co siedzi w 6 ale to chyba to samo?
Ostatnio edytowano 2 paź 2009, 17:27 przez CezaR83, łącznie edytowano 1 raz
CezaR83 napisał(a):BoXa nie polecam jak juz cos to dobry program.
Z tego co wiem niektóre komputery nie dadzą się wirusować. W moim 2005 jest Denso i możliwy był tylko box. Od 2006 były nowe kompy z możliwością modyfikacji softu.
www.gardenartdesigns.pl
Gregen napisał(a):CezaR83 napisał(a):BoXa nie polecam jak juz cos to dobry program.
Z tego co wiem niektóre komputery nie dadzą się wirusować. W moim 2005 jest Denso i możliwy był tylko box. Od 2006 były nowe kompy z możliwością modyfikacji softu.
aha, byc może. Nie mieli problemów z podłączeniem?, bo jak chciałem na probe BoXa to gość popatrzył pomacał i powiedział ze jest ch**wy dostęp do podpięcia modułu pod klapą silnika a dokładnie za silnikiem pod szybą głęboko a soft lepszy i tak mi zrobi wiec po co ma sie męczyć
CezaR83 napisał(a):aha, byc może. Nie mieli problemów z podłączeniem?, bo jak chciałem na probe BoXa to gość popatrzył pomacał i powiedział ze jest ch**wy dostęp do podpięcia modułu pod klapą silnika a dokładnie za silnikiem pod szybą głęboko ysz a soft lepszy i tak mi zrobi wiec po co ma sie męczyć usmiech
Mi powiedział zupełnie odwrotnie Moduł Boxa podłącza się bardzo łatwo bo jest właśnie wyprowadzenie do tego. Też miał być wirus na początku, jednak jak wspomniałem komp nie dał się przeprogramować. Robiłem na Młodnickiej w Kreatorze Mocy.
www.gardenartdesigns.pl
Gregen napisał(a):Robiłem na Młodnickiej w Kreatorze Mocy.
No zobacz , co za zbieg okoliczności
czyli tego dnia, u mnie Nie chciało mu sie grzebać tam... Pewnie dlatego ze soft był możliwy.
Panowie, możecie napisać do jakich wielkości podnieśliście moc tym softem / boxem i ile to kosztowało?
- Od: 9 lip 2008, 14:20
- Posty: 34
- Skąd: Poznań - Leszno
- Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2004r
witam ponownie
jestem już po pierwszych oględzinach mazdzi.
na tapete poszly mazdy 3 z dieslem 1.6l z rocznika i 04 i 05
ogólnie samą stylistyką jestem zachwycony alee
mazda z 2005 roku spore ślady korozji an rantach tylnego nadkola – w tej z 2004 tego brak
słyszałem o akcji nawrotowej w 3ce właśnie w związku z korozją – czy taka akcja obejmie fury sprowadzane ?
w obu mazdach jest tylko radio bez cd
jak to jest – można do niego podpiąć zmieniarkę ? na kokpicie jest przycisk CD
jestem już po pierwszych oględzinach mazdzi.
na tapete poszly mazdy 3 z dieslem 1.6l z rocznika i 04 i 05
ogólnie samą stylistyką jestem zachwycony alee
mazda z 2005 roku spore ślady korozji an rantach tylnego nadkola – w tej z 2004 tego brak
słyszałem o akcji nawrotowej w 3ce właśnie w związku z korozją – czy taka akcja obejmie fury sprowadzane ?
w obu mazdach jest tylko radio bez cd
jak to jest – można do niego podpiąć zmieniarkę ? na kokpicie jest przycisk CD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości