Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
chmooreck ja zbieram sie do serwisu przy 60tys i zadzwonilem do kilku ASO w kraju i jedni twierdza ze wystarczy uzupelnic czynnik katalityczny i nic nie gmyrac w sofcie ani kalibrowac wtryski itp. Sa serwisy ktore twierdza ze nalezy bo np po dolaniu 3litrow jesli zbiornik jest 5l to po zuzyciu kolejnych 2litrow komp wywali blad ze brak plynu. Tak wiec co ASO to inna teoria.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
chmooreck napisał(a):Myjk skąd masz informację ,że powinno się kalibrować wtryski po zmianie softu ?
Hm... już nie pamietam a nie chcę kłamać. Chyba Jaksa, albo w Auto2000
mi zwracali uwagę, że po wymianie softu powinno to być zrobione.
Enduro z kolei twierdzi, że wtryski warto kalibrować co jakiś czas,
inni twierdzą, że jest to zbyteczne, bo komputer potrafi to sam zrobić
(ale muszą być spełnione odpowiednie warunki, gdzieś to było opisane).
Dlatego może wystarczy poczekać trochę, przejechać parę kilometrów więcej
i poczekać na wyniki.
chmooreck napisał(a):widmo82 ja piszę o akcji serwisowej updatu softu w 2.0 MZR-CD (wydaje mi się, że myjk również – też ma ten silnik).
Dokładnie tak.
chmooreck napisał(a):Twój silnik to inna bajka.
Tak jest. Dlatego oddzielę zaraz M3 od M5/6, żeby nie było nieporozumień.
Edit: zrobione, tutaj wątek dla "trójkowców": http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79080
Pozdor Myjk
W serwisie Mazdy w UK stwierdzono, ze mam zapchany tak na amen nieszczesny FILTR DPF, gdyz wypalanie nie przynioslo zadnego skutku, oprucz migajacej kontroliki dpfu swieci sie rowniez kontrolka silnika,a autku brakuje dosc duzo mocy, czy po wymienieniu katalizatora na inny uzywany, badz uzywany, ale po regeneracji jest szansa pozbyc sie tego problemu, gdyz jak wszyscy na tym forum wiemy koszt nowego razem z montazem jest delikatnie mowiac troszke przesadzony!!!
I moje drugie pytanko, jakie szkody mozna wyzadzic jezdzac jednak autkiem w takim stanie jak moje???
Dodam tylko, ze jestem swiezo po wymianie silnika, turbiny i dwoch wtryskiwaczy po tym jak na ostatnim duzym serwisie WYSOKIEJ JAKOSCI MECHANIK oczywiscie narodowosci angielskiej wymieniajac pasek rozrzadu( uzywajac do tego samych orginalnych czesci mazdowskich) wymienil rowniez olej, niestety jak sie pozniej okazalo uzyl jakiegos nedznego o specyfikacji 10w40
!!wiec efekt byl tragiczny po przejechaniu jakis 5000 tys mil olej przepalil sie dosztetnie a co za tym idzie silnik razem z turbina zajechany na amen:–(
do momentu zatarcia silnkia nie mrugala mi zadna kontrolka od dpfu mimo, ze przejechalem dosyc duzo na oleju zupelnie nie nadajacym sie do mojej Madzi.
I moje drugie pytanko, jakie szkody mozna wyzadzic jezdzac jednak autkiem w takim stanie jak moje???
Dodam tylko, ze jestem swiezo po wymianie silnika, turbiny i dwoch wtryskiwaczy po tym jak na ostatnim duzym serwisie WYSOKIEJ JAKOSCI MECHANIK oczywiscie narodowosci angielskiej wymieniajac pasek rozrzadu( uzywajac do tego samych orginalnych czesci mazdowskich) wymienil rowniez olej, niestety jak sie pozniej okazalo uzyl jakiegos nedznego o specyfikacji 10w40

do momentu zatarcia silnkia nie mrugala mi zadna kontrolka od dpfu mimo, ze przejechalem dosyc duzo na oleju zupelnie nie nadajacym sie do mojej Madzi.
-
domi_24
domi_24 napisał(a):,a autku brakuje dosc duzo mocy
Jest zapewne w trybie serwisowym.
domi_24 napisał(a):ale po regeneracji jest szansa pozbyc sie tego problemu
Istnieje taka szansa. Ale zanim to zrobisz, posprawdzaj dokładnie resztę rzeczy
o które cytuję na końcu. żebyś nie wymienił DPFu i nie zatkała go ponownie.
domi_24 napisał(a):jest delikatnie mowiac troszke przesadzony
No cóż, jest platynowany, to musi być drogi.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
domi_24 napisał(a):I moje drugie pytanko, jakie szkody mozna wyzadzic jezdzac jednak autkiem w takim stanie jak moje?
Niezbyt długo pojeździsz, nawet gdybyś chciał. Najważniejsze, żebyś wymienił olej na Dexelię DPF.
Potem po kolei wymieniasz/regenerujesz DPF i sprawdzasz resztę:
Myjk napisał(a):Jak już było wielokrotnie napisane,
głównym winowajcą problemów z DPF jest układ dolotowy z IC na czele.
Później wtryski, turbina, czujniki ciśnienia, sonda, etc.
Pozdor Myjk
Hej,
Chciałem dorzucić swoje 3 grosze w temacie, jako że właśnie wróciłem z wizyty w serwisie pod tytułem mrugająca kontrolka DPF / nie gaśnie po przepisowym przepaleniu / wskaźnik oleju pod X na bagnecie.
Wymieniono olej, skasowano błędy przez komputer. DPFa nie przepalano, wykazywał jakąś zawartość, ale nie był zapchany.
Kontrolka już nie mruga. Na wszelki wypadek przepaliłem jeszcze DPF na autostradzie sam.
Wniosek chyba z tego taki, że jak mruga DPF, to nie oznacza to wcale koneicznie zapchanego filtra cząstek stałych, a właśnie może syngalizować niebezpiecznie wysoki poziom oleju. Mówiono mi w serwisie, że kontrolka DPF może jeszcze świecić się w sposób ciągły – oznacza to prawdopodobnie, że jest zapchany i auto nie może sobie poradzić samo z jego wypaleniem.
pozdrawiam
Chciałem dorzucić swoje 3 grosze w temacie, jako że właśnie wróciłem z wizyty w serwisie pod tytułem mrugająca kontrolka DPF / nie gaśnie po przepisowym przepaleniu / wskaźnik oleju pod X na bagnecie.
Wymieniono olej, skasowano błędy przez komputer. DPFa nie przepalano, wykazywał jakąś zawartość, ale nie był zapchany.
Kontrolka już nie mruga. Na wszelki wypadek przepaliłem jeszcze DPF na autostradzie sam.
Wniosek chyba z tego taki, że jak mruga DPF, to nie oznacza to wcale koneicznie zapchanego filtra cząstek stałych, a właśnie może syngalizować niebezpiecznie wysoki poziom oleju. Mówiono mi w serwisie, że kontrolka DPF może jeszcze świecić się w sposób ciągły – oznacza to prawdopodobnie, że jest zapchany i auto nie może sobie poradzić samo z jego wypaleniem.
pozdrawiam
--
grzehoo
grzehoo
- Od: 23 lip 2008, 21:38
- Posty: 113
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2008
Myjk napisał(a):Niezbyt długo pojeździsz, nawet gdybyś chciał. Najważniejsze, żebyś wymienił olej na Dexelię DPF.
wiem, ze to co teraz napisze wyda sie wielu za bardzo nierozsadne, ale szczerze powiedziawszy nie mialem innego wyjscia, a mianowicie jezdze juz od jakis 4000mil(6500km) z mrugajacym dpf i kontrolka silnika i auto pomimo tego, ze brakuje mu mocy sprawuje sie caly czas ok, nie zauwazylem zadnych inych niepokojacych objawow.
Dlatego im dluzej tak jezdze, tym mam coraz wieksza watpliwosc, czy to aby ten nieszczesny filtr jest zapchany.
Dodam,ze po wymianie silnika jezdze teraz tylko na dexeli DPF i wymieniam go osobiscie razem z filtrem czesciej niz zaleca to Mazda.Po wczesniejszych perypetiach nie mam za grosz zaufania do tutejszych mechanikow, dlatego mam powazny problem, zeby sprawdzic te wszystkie reczy o ktorych pisales wczesniej:Myjk napisał(a):układ dolotowy z IC na czele.
Później wtryski, turbina, czujniki ciśnienia, sonda, etc.
pozdrawiam i prosze o jakas rade?
-
domi_24
domi_24 napisał(a):pozdrawiam i prosze o jakas rade?
PORADNIK DOTYCZĄCY SILNIKÓW DIESLA (DiTD, MZR-CD czyli CR itp.)
to i inne odpowiedzi na dręczące pytania w postach poniżej
Poradnik – zasada działania silnika i podzespołów – M6 CR '02-'05
Opis EGR, turbo, układ paliwowy, dolotowy, test przelewowy, czujniki, kody błędów
Więcej się nie da.
Pozdor Myjk
domi_24 napisał(a):wymieniam go osobiscie razem z filtrem
Czy kasujesz każdorazowo inspekcję olejową ? Jesli nie, to pewnie dlatego kontrolki migają....
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
grzehoo napisał(a):Wniosek chyba z tego taki, że jak mruga DPF, to nie oznacza to wcale koneicznie zapchanego filtra cząstek stałych, a właśnie może syngalizować niebezpiecznie wysoki poziom oleju. Mówiono mi w serwisie, że kontrolka DPF może jeszcze świecić się w sposób ciągły – oznacza to prawdopodobnie, że jest zapchany i auto nie może sobie poradzić samo z jego wypaleniem.
Mnie w serwisie mówiono co innego, tzn. że kontrolka DPF-u miga, gdy filtr jest zabrudzony doszczętnie. Oczywiście to nie jedyny objaw mrugania- zbyt wysoki poziom oleju również objawi się mruganiem. Wprawdzie miałem wiele razy mrugającą kontrolkę, ale wówczas jakiś problem robiła padnięta sonda lambda. Po wymianie ani razu już jej nie widziałem.
Natomiast odnośnie palącej się na stałe kontrolki DPF-u to wprowadzasz ludzi w błąd. Paląca się stale kontrolka DPF-u oznacza tylko znaczne zabrudzenie filtra i wcale nie musi kończyć się wypaleniem serwisowym. Miałem kilka razy zaświeconą tę kontrolkę i bez problemu filtr wypaliłem. Fakt faktem, że przejechałem wówczas ponad 20km (zwyczajowo w granicach 10-15), ale za każdym razem się udało. Tak więc nie panikujmy przy zapalonej kontrolce, tylko wybierzmy się na dłuższą przejażdżkę.
gorylla napisał(a):Natomiast odnośnie palącej się na stałe kontrolki DPF-u to wprowadzasz ludzi w błąd. Paląca się stale kontrolka DPF-u oznacza tylko znaczne zabrudzenie filtra i wcale nie musi kończyć się wypaleniem serwisowym. Miałem kilka razy zaświeconą tę kontrolkę i bez problemu filtr wypaliłem. Fakt faktem, że przejechałem wówczas ponad 20km (zwyczajowo w granicach 10-15), ale za każdym razem się udało. Tak więc nie panikujmy przy zapalonej kontrolce, tylko wybierzmy się na dłuższą przejażdżkę.
ok, dzięki za wyjaśnienie. W serwisie też nie do końca byli pewni co znaczy ciągłe świecenie.
--
grzehoo
grzehoo
- Od: 23 lip 2008, 21:38
- Posty: 113
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2008
Z rozmowy z serwisem wiem, że bardzo ważna dla prawidłowej pracy DPF-u jest kontrola poziomu oleju. Jazda na za wysokim poziomie oleju łatwo podobno prowadzi do problemów z DPF-em. Należy po prostu zaglądać co słychać u naszego "bagneciarza" i odwiedzać go od czasu do czasu. 

- Od: 20 maja 2009, 12:32
- Posty: 52
- Skąd: Bełchatów
- Auto: mazda 6 2006 2,0 diesel 143KM
Dobrze, że piszesz podobno, bo nie do końca mogę się z tym zgodzić.
Ja zrobiłem kilka tysięcy przy oleju niecały centymetr do x-a i nie miałem żadnych problemów z DPF-em.
Według mnie brak problemów z filtrem gwarantuje tylko "nauczenie się użytkowania filtra"– czytaj – właściwy styl jazdy.
Ale prawdą jest, że na bagnet trzeba od czasu do czasu polukać...
Ja zrobiłem kilka tysięcy przy oleju niecały centymetr do x-a i nie miałem żadnych problemów z DPF-em.
Według mnie brak problemów z filtrem gwarantuje tylko "nauczenie się użytkowania filtra"– czytaj – właściwy styl jazdy.
Ale prawdą jest, że na bagnet trzeba od czasu do czasu polukać...
mcbeth napisał(a):domi_24 napisał(a):wymieniam go osobiscie razem z filtrem
Czy kasujesz każdorazowo inspekcję olejową ? Jesli nie, to pewnie dlatego kontrolki migają....
Dobrze zrozumialem? jak sobie sam w garazu wymienie olej w silniku i filtry to trzeba gmyrac w elektronice zeby komp wiedzial ze wymienilem olej? Mam aktualnie 59999km i w tym tygodniu chce zrobic serwis we wlasnym zakresie poza uzupelnieniem plynu katalitycznego wlasnie w ASO.
PS: przekopalem pierwsze 20stron i nie zauwazylem zeby ktos z moim silnikiem mial problemy z DPF, przewinalem do 33strony i dalej nic. Staram sie za pamieci przepalac zgodnie z poprzednimi wskazowkami DPF, fakt sporo jezdze po miescie ale raz w tygodniu robie jakas mala ale plynna trase. Jestem wlascicielem autka od 13tys km i nigdy nie widzialem zapalonej kontrolki DPF.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):przekopalem pierwsze 20stron i nie zauwazylem zeby ktos z moim silnikiem mial problemy z DPF
widmo82, czy jesteś przytomny? To nie jest wątek n/t Twojego auta
– już raz zostałeś o tym poinformowany i specjalnie został zmieniony ku temu temat.
Pozdor Myjk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6