Mazda 5 czy klasowa konkurencja – co wybrac?
Strona 1 z 1
Wydanie " Auto Świat " nr 39 z 21 września 2009. <br>Test czytelników którzy wybierają między :<br>Toyota Verso , Mazda 5 , Opel Zafira , Renault Scenic , Citroen C4 Grand Picasso .<br>Silniki do 2L Diesel .<br>Przedmiotem testu jest wybranie spośród w/w aut najlepszego w dynamice , prowadzeniu , pojemności oraz komfortu .<br><br>http://www.auto-swiat.pl/wydania,5-minivanow-w-tescie-czytelnikow-Ktory-okaze-sie-najlepszy-dla-rodziny-Toyota-Verso-Mazda-5-Opel-Zafira-Renault-Scenic-czy-Citroen-C4-Picasso-,25823,1.html<br> <br>Czy Mazda 5 która była z silnikiem MZR-CD 143 zasłużyła na ostatnie miejsce ? .<br>Fakt przedstawienia do testu auta z „ uszkodzonym zawieszeniem „ jest co najmniej zastanawiający jeśli pamiętamy niedawny przypadek z Mazdą 6 oraz jej działającym/niedziałającym układem wspomagania kierownicy .<br>M5 oraz Opel są najstarszymi samochodami pośród testowanych ( 4-lata ) a i tak M5 była najlepsza w teście łosia oraz jeździe po okręgu ( w/g mnie bardzo istotne dla bezpieczeństwa ) .<br>Twarda charakterystyka układu jezdnego akurat mnie bardzo odpowiada ( testującym już nie ) stąd strata punktów . <br>Jeśli chodzi o wnętrze to tutaj bym się zgodził że w drugim rzędzie jest ciasno dla 3 osób oraz to że bagażnik jest mały ( bo naprawdę jest mały ) .<br>Jeśli chodzi o komfort jazdy to tutaj nie mam złudzeń że twarde zawieszenie M5 będzie w stanie wygrać z C4 Picasso i Scenikiem które są wybitnie komfortowo ustawione . <br><br>Bardzo proszę o niekomentowanie że Auto Świat/Bild to przecież " to i owo"
.<br>Tutaj chodzi o sam test/testy M5 .<br><br> A jakie są wasze odczucia ?
Ostatnio edytowano 22 wrz 2009, 11:35 przez jarku007, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
Wiarygodność tego testu podważa chociażby skonfrontowanie z pozostałymi modelami Scenica w krótszej wersji. Wiadomo, że będzie zwrotniejszy bo jest krótszy.
Zapewne dlatego lepiej przyspieszał od Mazdy, bo krótszy samochód mniej waży.
Skoro zawieszenie było uszkodzone to powinni wycofać ten egzemplarz i wziąć inny. To tak jakby do biegu wystawić kulawego konia i traktować go na równi z innymi.
Nie zgadzam się też z opinią, że fotel kierowcy jest niewygodny. W moim odczuciu jest bardzo wygodny nawet na dłuższych trasach.
Ale zupełnie powaliła mnie na kolana opinia o nieprecyzyjnej skrzyni biegów. Uważam że 5-ka ma bardzo precyzyjną skrzynię, a biegi wchodzą nawet z lekkim oporem przez co nie da się wrzucić nie tego biegu.
Zapewne dlatego lepiej przyspieszał od Mazdy, bo krótszy samochód mniej waży.
Skoro zawieszenie było uszkodzone to powinni wycofać ten egzemplarz i wziąć inny. To tak jakby do biegu wystawić kulawego konia i traktować go na równi z innymi.
Nie zgadzam się też z opinią, że fotel kierowcy jest niewygodny. W moim odczuciu jest bardzo wygodny nawet na dłuższych trasach.
Ale zupełnie powaliła mnie na kolana opinia o nieprecyzyjnej skrzyni biegów. Uważam że 5-ka ma bardzo precyzyjną skrzynię, a biegi wchodzą nawet z lekkim oporem przez co nie da się wrzucić nie tego biegu.
- Od: 2 wrz 2008, 20:33
- Posty: 219
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
Taki "Test" robiony jest dla pieniędzy...zawsze jakiś samochód będzie beee, a inny cacy. Wszystko zależy od tego kto płaci za napisanie czegoś takiego...kwota do zapłacenia zależy od poczytności pisma itd...to samo jest w rankingach opon i olejów samochodowych...to wszystko Ściema Marketingowa!....nie podniecajcie się...nawet AD/AC bierze kasę za pisanie półprawdy....ćwierćprawdy...itd...
a...gdy chcemy ludziom sprzedać coś czego nigdy sami by nie kupili...musimy im udowodnić że właśnie to jest im niezbędne... to podstawowe prawo marketingu.
Wnioski nasuwają się same...a testy można robić dla danego auta wyłącznie...dla opon na dany model samochodu z konkretnym silnikiem....i testy oleju dla danego typu silnika w jego zmiennych warunkach....itd...dlaczego nikt tego nie robi?
....bo takie testy są za drogie ... tańsza jest ściema !
Pozrawiam M5
a...gdy chcemy ludziom sprzedać coś czego nigdy sami by nie kupili...musimy im udowodnić że właśnie to jest im niezbędne... to podstawowe prawo marketingu.
Wnioski nasuwają się same...a testy można robić dla danego auta wyłącznie...dla opon na dany model samochodu z konkretnym silnikiem....i testy oleju dla danego typu silnika w jego zmiennych warunkach....itd...dlaczego nikt tego nie robi?
....bo takie testy są za drogie ... tańsza jest ściema !
Pozrawiam M5
Też byłem zbulwersowany tym, że z jednej strony MMP podstawia niesprawny samochód, z drugiej jeździłem Zafirą i Verso i opinie testujących są dla mnie lekkim szokiem. Dowodzi to zresztą, że nawet 10 osób i wyciągnięta średnia daje często wyniki dalekie od obiektywnych. Najlepszym przykładem jest właśnie praca skrzyni biegów. Co do ilości miejsca i karoserii, to skopiowanie przez Forda w nowym C-Maksie układu 6+1 oraz przesuwnych drzwi dowodzi, że Mazda 5 jest bardzo udanym vanem.
Dlatego auta wielu producentów coraz bardziej upodobniają się do siebie.
Konkurencja podpatruje się wzajemnie...a dobre rozwiązania są poprostu stosowane w innych modelach. Poszukiwanie oszczędności zmusiły producentów do stworzenia projektowania na wspólnych płytach podwoziowych. Wiele częsci pasują do wielu modeli...bo są niemal identyczne. Dlaczego więc jedne auta psują się bardziej a inne mniej...?
To czego nie uda się łatwo skopiować to technologia materiałow...i precyzja wykonania.
Mądrość i bezkompromisowość to najmocniejsza strona aut wyprodukowanych w kraju gdzie honor nadal jest wartością.
Trzeba mieć tradycje by tworzyć po japońsku.
Pozdrawiam M5
Konkurencja podpatruje się wzajemnie...a dobre rozwiązania są poprostu stosowane w innych modelach. Poszukiwanie oszczędności zmusiły producentów do stworzenia projektowania na wspólnych płytach podwoziowych. Wiele częsci pasują do wielu modeli...bo są niemal identyczne. Dlaczego więc jedne auta psują się bardziej a inne mniej...?
To czego nie uda się łatwo skopiować to technologia materiałow...i precyzja wykonania.
Mądrość i bezkompromisowość to najmocniejsza strona aut wyprodukowanych w kraju gdzie honor nadal jest wartością.
Trzeba mieć tradycje by tworzyć po japońsku.
Pozdrawiam M5
Ostatnio zakupiłem aktualne wydanie AŚ i jest w nim porównanie Skody Yeti i Nissana Qashqaia. Niby zrobili test, a główne zdjęcie do artykułu jest niezbyt udanym fotomontażem, na którym grafik zapomniał o zachowaniu proporcji – to piękny przykład jak rzeczywiste są testy w gazetach motoryzacyjnych.
Jeśli chodzi o nasze Madzie, to uważam, że może i dobrze, że ocena nie jest zbyt wysoka, bo dzięki temu nie staniemy się jednymi z wielu użytkowników M5, a pozostaniemy w "elicie".
A teraz parę uwag do samego artykułu i potraktowania M5.
Twarde zawieszenie jest ogromnym plusem przy jazdach na długich dystansach (kierowca ani pasażerowie nie męczą się, a w skrajnych przypadkach nie mają choroby lokomocyjnej, czego nie wykonali testujący.
Skrzynia biegów w "piątce" rzeczywiście nie jest zbyt łatwa w obsłudze, ale tylko do pierwszego przeglądu w dobrym ASO. Biegi faktycznie wchodzą "twardo", ale pewnie.
Jeśli chodzi o wyposażenie to nie wiem, czego brakowało testującym. Mam M5 w wersji Ex i ma wszystko czego mi potrzeba, a za co w Oplu, Renault i Citroenie trzeba było słono dopłacić (najwięcej w Oplu).
Koszty serwisu – w rzeczywistości najwyższe we francuzach (nikt np. nie zwraca uwagi, że we francuzach klocki hamulcowe są do wymiany po 30 tys., a w japońcach, czy niemcach spokojnie robimy na komplecie 40-50 tys.. Nie wspomnę już o jakości francuskich tarcz hamulcowych, które po 60 tys. trzeba przetaczać)
Najważniejsze, że jesteśmy zadowoleni ze swoich Madzi i to się liczy, a nie jakieś niby testy.
Nam pozostaje się cieszyć, że zrobimy setki tysięcy km lejąc paliwo i płacąc jedynie za ubezpieczenie i przeglądy okresowe, a pozostali szczęśliwi posiadacze, szczególnie francuzów i niemców, będą zdecydowanie częstszymi gośćmi w swoich ASO niż nakazuje harmonogram przeglądów.
Jeśli chodzi o nasze Madzie, to uważam, że może i dobrze, że ocena nie jest zbyt wysoka, bo dzięki temu nie staniemy się jednymi z wielu użytkowników M5, a pozostaniemy w "elicie".
A teraz parę uwag do samego artykułu i potraktowania M5.
Twarde zawieszenie jest ogromnym plusem przy jazdach na długich dystansach (kierowca ani pasażerowie nie męczą się, a w skrajnych przypadkach nie mają choroby lokomocyjnej, czego nie wykonali testujący.
Skrzynia biegów w "piątce" rzeczywiście nie jest zbyt łatwa w obsłudze, ale tylko do pierwszego przeglądu w dobrym ASO. Biegi faktycznie wchodzą "twardo", ale pewnie.
Jeśli chodzi o wyposażenie to nie wiem, czego brakowało testującym. Mam M5 w wersji Ex i ma wszystko czego mi potrzeba, a za co w Oplu, Renault i Citroenie trzeba było słono dopłacić (najwięcej w Oplu).
Koszty serwisu – w rzeczywistości najwyższe we francuzach (nikt np. nie zwraca uwagi, że we francuzach klocki hamulcowe są do wymiany po 30 tys., a w japońcach, czy niemcach spokojnie robimy na komplecie 40-50 tys.. Nie wspomnę już o jakości francuskich tarcz hamulcowych, które po 60 tys. trzeba przetaczać)
Najważniejsze, że jesteśmy zadowoleni ze swoich Madzi i to się liczy, a nie jakieś niby testy.
Nam pozostaje się cieszyć, że zrobimy setki tysięcy km lejąc paliwo i płacąc jedynie za ubezpieczenie i przeglądy okresowe, a pozostali szczęśliwi posiadacze, szczególnie francuzów i niemców, będą zdecydowanie częstszymi gośćmi w swoich ASO niż nakazuje harmonogram przeglądów.
xlord napisał(a):Najważniejsze, że jesteśmy zadowoleni ze swoich Madzi i to się liczy, a nie jakieś niby testy.
Generalnie się z Tobą zgadzam. Jako użytkownicy danego modelu jesteśmy włściwie nim :skażeni" więc nie potrafimy (nie chcemy?) spojrzeć na sprawę obiektywnie.
Dosyć ważne jest podsumowanie tego testu gdzie występuje Mazda – "ostatnia ale nie najgorsza"
Podejrzewam, ze na forach aut, które wystąpiły w tescie rozgorzała podobna dyskusja. Każdy ma prawo do własnego zdania.
Wszystkiego dobrego dla Wszystkich
Michał
Michał
- Od: 14 sie 2009, 12:16
- Posty: 56
- Skąd: Podpoznański WieśMc
- Auto: No more Mazda's !!!!
No właśnie....
W tej chwili jestem na etapie puszukiwania nowego samochodu (vana) dla rodzinki, i jako wieloletni i bardzo zadowolony użytkownik Mazdy, pierwszy wybór padł na M5. Niestety szybko musiałem ją wykluczyć.
Dość wysoka cena, nienajciekawsze i wnętrze, ilość miejsca, bardzo mały bagażnik, niemożliwość rezygnacji z trzeciego rzędu siedzeń (jest mi to kompletnie niepotrzebne) i tylko dwie dostępne wersje silnikowe zdecydowały, że rozglądam się za konkurencją.
Niestety wg mnie konkurencja oferuje w każdym z powyższych punktów więcej, więc wynik testu mnie nie dziwi – mimo, że testujące osoby to raczej "amatorzy". Przy okazji odkąd Mazda 5 weszła na rynek, to nie spotałem w prasie motoryzacyjnej testu porównawczego, w którym zwycięzcą błaby M5, niestety....
Mazda wygląda z zewnątrz całkiem ładnie, i do tego ma przsuwane drzwi (to jest super sprawa), ale niestety dla mnie to za mało...
Chyba będzie nowy Grand Scenic – ile razy mówiłem, że nie kupię francuskiego auta...
Szkoda, bo bardzo jestem ze swojej Mazdy bardzo zadwolony... chociaż może jeszcze mnie ktoś przekona....
pozdrawiam
W tej chwili jestem na etapie puszukiwania nowego samochodu (vana) dla rodzinki, i jako wieloletni i bardzo zadowolony użytkownik Mazdy, pierwszy wybór padł na M5. Niestety szybko musiałem ją wykluczyć.
Dość wysoka cena, nienajciekawsze i wnętrze, ilość miejsca, bardzo mały bagażnik, niemożliwość rezygnacji z trzeciego rzędu siedzeń (jest mi to kompletnie niepotrzebne) i tylko dwie dostępne wersje silnikowe zdecydowały, że rozglądam się za konkurencją.
Niestety wg mnie konkurencja oferuje w każdym z powyższych punktów więcej, więc wynik testu mnie nie dziwi – mimo, że testujące osoby to raczej "amatorzy". Przy okazji odkąd Mazda 5 weszła na rynek, to nie spotałem w prasie motoryzacyjnej testu porównawczego, w którym zwycięzcą błaby M5, niestety....
Mazda wygląda z zewnątrz całkiem ładnie, i do tego ma przsuwane drzwi (to jest super sprawa), ale niestety dla mnie to za mało...
Chyba będzie nowy Grand Scenic – ile razy mówiłem, że nie kupię francuskiego auta...
Szkoda, bo bardzo jestem ze swojej Mazdy bardzo zadwolony... chociaż może jeszcze mnie ktoś przekona....
pozdrawiam
- Od: 30 paź 2003, 17:08
- Posty: 36
- Skąd: Wroclaw
- Auto: Mazda 626 GF 2000r.
Nowy C-Max ma jedną wadę – IMHO obleśnie wygląda z tyłu. Poza tym ma podobnie rozwiązany środkowy rząd jak "piątka". Mazda wygrywała porównania w prasie niemieckiej tuż po debiucie
Grand Scenic jest warty uwagi, w moim odczuciu lepszy niż Toyota Verso.
Problem M5-tki polega właśnie na tym, że jest to auto permanentnie 7-osobowe. Mi to osobiście przypadło do gustu, bo pisałem wcześniej, że ważniejsza jest dla mnie opcja 7 osób, niż jakiś super pojemny bagażnik (a ten w M5 w sumie zupełnie mi wystarcza). Co nie oznacza, że nie można było auta zaprojektować nieco lepiej.
Szkoda, bo piątka mogłaby być nie-permanetnie 7-osobowa i wtedy byłaby ona w użytkowaniu dużo bardziej uniwersalna. Byłoby fantastycznie, aby można było w prostu sposób zdemontować i wyjąć dwa ostatnie siedzenia, bo przecież każdemu zdarza się sytuacja życiowa, kiedy akurat bardziej potrzebna jest duża przestrzeń bagażowa, niż 7 siedzeń.
A patrząc na konstrukcję siedzeń 3 rzędu (ich grubość szczególnie) bagażnik powiększyłby się baardzo pokaźnie.
Próbowałem oblukać sposób mocowania tych siedzeń, ale ich odkręcenie nie jest proste- wszyskie śruby są dość trudno dostępne i szybki demontaż jest raczej niemożliwy.
Szkoda, bo piątka mogłaby być nie-permanetnie 7-osobowa i wtedy byłaby ona w użytkowaniu dużo bardziej uniwersalna. Byłoby fantastycznie, aby można było w prostu sposób zdemontować i wyjąć dwa ostatnie siedzenia, bo przecież każdemu zdarza się sytuacja życiowa, kiedy akurat bardziej potrzebna jest duża przestrzeń bagażowa, niż 7 siedzeń.
A patrząc na konstrukcję siedzeń 3 rzędu (ich grubość szczególnie) bagażnik powiększyłby się baardzo pokaźnie.
Próbowałem oblukać sposób mocowania tych siedzeń, ale ich odkręcenie nie jest proste- wszyskie śruby są dość trudno dostępne i szybki demontaż jest raczej niemożliwy.
A mi akurat wielkość bagażnika zupełnie odpowiada (rodzina 2+1, czasami kilka osób więcej na weekendowe wyjazdy).
Kupiłem 5-kę jako alternatywę dla kompaktowych japońskich kombi (a tylko japońskie rozważałem), których swoją drogą było i nadal jest jak na lekarstwo – archaiczna i ciasna corolla oraz brzydki mitsubishi lancer. Nie chcieliśmy kupować samochodu klasy średniej ze względu na ich mniejszą poręczność w mieście.
Porównując 5-kę do kompaktowych kombi otrzymaliśmy: porównywalny bagażnik, dużo więcej miejsca na nogi dla pasażerów, bardziej praktyczne wnętrze a na dodatek 2 dodatkowe siedzenia. Za roczny samochód zapłaciłem tyle co zapłaciłbym za nowego focusa czy megane. I nie żałuję decyzji.
Chociaż zgodzę się z kolegą, że Mazda teraz już trochę odstaje jeśli chodzi o niektóre parametry. Ale są jeszcze ludzie tacy jak ja, dla których odrobinę większy bagażnik czy parę bajerów więcej nie przekona do kupna samochodu innego niż japoński. Do dobrego się człowiek przyzwyczaja i boi się eksperymentów.
Kupiłem 5-kę jako alternatywę dla kompaktowych japońskich kombi (a tylko japońskie rozważałem), których swoją drogą było i nadal jest jak na lekarstwo – archaiczna i ciasna corolla oraz brzydki mitsubishi lancer. Nie chcieliśmy kupować samochodu klasy średniej ze względu na ich mniejszą poręczność w mieście.
Porównując 5-kę do kompaktowych kombi otrzymaliśmy: porównywalny bagażnik, dużo więcej miejsca na nogi dla pasażerów, bardziej praktyczne wnętrze a na dodatek 2 dodatkowe siedzenia. Za roczny samochód zapłaciłem tyle co zapłaciłbym za nowego focusa czy megane. I nie żałuję decyzji.
Chociaż zgodzę się z kolegą, że Mazda teraz już trochę odstaje jeśli chodzi o niektóre parametry. Ale są jeszcze ludzie tacy jak ja, dla których odrobinę większy bagażnik czy parę bajerów więcej nie przekona do kupna samochodu innego niż japoński. Do dobrego się człowiek przyzwyczaja i boi się eksperymentów.
- Od: 2 wrz 2008, 20:33
- Posty: 219
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
hmmm czy ja wiem czy tak odstaje
moc i zawieszenie znacznie lepsze parametry niz u konkurencji lub podobne, spalanie u mnie ponizej 7 litrów bez problemu, wykonanie wnetrza....... rzecz gustu ale moim zdaniem taki minimalizm jesli chodzi o guziczki itd tak powinno byc, wyposazenie....... ja mam wersje top ale w zwyklej wersji juz jest 8poduszek, cd, klima, i inne bajery no chyba ze ktos potrzebuje szklanego dachu lub blutacza.
Pozwolilem sobie porówna cenowo M5 (wzialem wersje diesel 143KM exclusive plus) i Verso (2,2 D 150 wersja sol plus) aby osiagi i wyposazenie bylo podobne. I co wychodzi??
Mazda 5 cena 102tys
Verso 119tys
Jest oczywiscie lekka przewaga w wyposazeniu po stronie toyoty (klimatyzowany schowek itd) ale tez ma znacznie mniejszy bagaznik i nie ma rozsuwanych drzwi'
Wiec nie jest tak rózowo ze wszystkim, wiadoma rzecz M5 tez ma niedociagniecia np ten srodkowy pseudo fotel w drugim rzedzie czy trochhe na krótkie siedziska ale to jest nic w porownaniu do plusów. Odpukac zeby sie tylko nic nie psuło i bylo dobrze
moc i zawieszenie znacznie lepsze parametry niz u konkurencji lub podobne, spalanie u mnie ponizej 7 litrów bez problemu, wykonanie wnetrza....... rzecz gustu ale moim zdaniem taki minimalizm jesli chodzi o guziczki itd tak powinno byc, wyposazenie....... ja mam wersje top ale w zwyklej wersji juz jest 8poduszek, cd, klima, i inne bajery no chyba ze ktos potrzebuje szklanego dachu lub blutacza.
Pozwolilem sobie porówna cenowo M5 (wzialem wersje diesel 143KM exclusive plus) i Verso (2,2 D 150 wersja sol plus) aby osiagi i wyposazenie bylo podobne. I co wychodzi??
Mazda 5 cena 102tys
Verso 119tys
Jest oczywiscie lekka przewaga w wyposazeniu po stronie toyoty (klimatyzowany schowek itd) ale tez ma znacznie mniejszy bagaznik i nie ma rozsuwanych drzwi'
Wiec nie jest tak rózowo ze wszystkim, wiadoma rzecz M5 tez ma niedociagniecia np ten srodkowy pseudo fotel w drugim rzedzie czy trochhe na krótkie siedziska ale to jest nic w porownaniu do plusów. Odpukac zeby sie tylko nic nie psuło i bylo dobrze
- Od: 10 kwi 2007, 10:37
- Posty: 17
- Skąd: Gorzkowice
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD Top 143KM
To jakbyś nazwał zastosowanie takiego a nie innego typu DPF-u w "naszych" M3/5/6atommy78 napisał(a):...i boi się eksperymentów.
MichałK. napisał(a): Jako użytkownicy danego modelu jesteśmy włściwie nim :skażeni" więc nie potrafimy (nie chcemy?) spojrzeć na sprawę obiektywnie
i pewnie tak jest – ale tak naprawdę to jestem ciekaw który użytkownik M5 jej nie lubi


- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
A najlepiej z silnikiem diesla 2.2. To dopiero by było ciacho!
Może za 3 latka jak skończy mi się kredycik to już będzie taka wersja silnikowa?
Ale z drugiej strony 3 lata w motoryzacji to prawie wiek. Może wejdą jakieś nowe modele piątko-podobne?
Może za 3 latka jak skończy mi się kredycik to już będzie taka wersja silnikowa?
Ale z drugiej strony 3 lata w motoryzacji to prawie wiek. Może wejdą jakieś nowe modele piątko-podobne?
Na pewno będzie nowa 5 i na pewno z dieslem 2.2
(debiut w 2010 roku)
Globy napisał(a):Na pewno będzie nowa 5 i na pewno z dieslem 2.2(debiut w 2010 roku)
Może warto poczekać?
Z konkurencji Verso mi się nie podoba (choć w środku całkiem ładnie), Zafira też nie, podobnie C-MAX. Nowy C-MAX ładnie się prezentuje, ale dopiero w połowie przyszłego roku będzie dostępny...
Nowy Scenic jest wg mnie bardzo ładny i cenowo atrakcyjny, ale boję się tego, że Grand Scenic to Grand problem
pozdrawiam wszystkich
- Od: 30 paź 2003, 17:08
- Posty: 36
- Skąd: Wroclaw
- Auto: Mazda 626 GF 2000r.
Wczoraj odebrałem nowego Scenica 1.4 tCe (130 KM). Zachwycający samochód! W porównaniu do Verso znacznie bardziej przestronny i przyjazny oraz lepiej wykończony. Jedynie układ kierowniczy pozbawiony jest czucia i sprężyste zawieszenie ma drobne skłonności do podskakiwania, ale to wina niewielkich rozmiarów auta. Zdam relację, jak zredaguję test 
Globy napisał(a):Wczoraj odebrałem nowego Scenica 1.4 tCe (130 KM). Zachwycający samochód
Parafrazując reklame Canal+ <br><br>prezesie , prezesie – żyje – może to był tylko sen ? !

Właśnie – podobno .Edi napisał(a):Choć Francuzi ostatnio jakość wyraźnie poprawili (podobno)
- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości