Większe tarcze hamulcowe oraz zaciski hamulców przednich

Postprzez xXx » 8 sie 2009, 10:11

Temat stoi, na razie nic nie ruszam z nim, działam w drugim temacie związanym z MX-3, czyli laminaty...



....a sprawa już na ukończeniu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez mlody1921 » 8 sie 2009, 16:39

Aha no to jak skończysz to daj znać myśle ze tarcze by były od Accorda, ale przydało by sie zeby dorwać gdzieś zacisk i porównać pomierzyć mocowania, czy dało by rade zaszczepić je bo z 257 na 282 myśle ze mogło by sie ładnie poprawić, a i dane podałem do przodu a niewiem jak z tyłem na dniach poszukam
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez tomek533 » 25 wrz 2009, 01:56

bardzo ciekawe pomysły bo hamulce w mx-3 nie naleza do najlepszych szkoda tylko ze temat "umarł". Ja tak od siebie dorzuce moze by zmienic serwo od hamulcy moze to byc cos pomoglo ?
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2009, 19:29
Posty: 32
Skąd: Włocławek
Auto: MX-3 1,6 16v 1993r

Postprzez mlody1921 » 25 wrz 2009, 23:20

Jednak honda ma inny rozstaw a już myślałem, tarcze rozstawem pasują od passata przejściówki wersji g60 280mm 4x100 różnica jest w wysokości o 5mm, ale zaciski dalej niewiem co jak.
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez weede » 26 wrz 2009, 11:02

w niedalekiej przyszlości tez byłbym zainteresowany wzmocnieniem hebli więc czekam na wieści.

Ktoś mi mówił, ze hamulce mogą podejsc z Rovera 220, ale to tylko takie moje dywagacje.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Jacek176 » 26 wrz 2009, 11:16

tomek533 napisał(a):bo hamulce w mx-3 nie naleza do najlepszych

Chyba trochę przesadzacie.
Ja mam hamulce od 323 BG GT, to są chyba takie same jak w MX-3. Tarcze nacinane i nawiercane Mikoda, klocki NISSINBO. Moim zdaniem radzą sobie całkiem nieźle. Wg. pomiarów G-techa droga hamowania z 60Mph do 0 to 124 stopy czyli ok. 37.8m
Myślę, że na ulicę to starcza w zupełności. Oczywiście żeby hamulce tak hamowały muszą być w 100% sprawne. Jeśli zaciski są zapieczone to nic dziwnego, że słabo hamują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Udesky » 26 wrz 2009, 17:37

Jacek176 napisał(a):Ja mam hamulce od 323 BG GT, to są chyba takie same jak w MX-3.

Ale to co najmniej 100 – 200kg różnicy w ciężarze samochodu, na niekorzyść MX3.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Jacek176 » 26 wrz 2009, 21:40

No bez przesady. Wg. katalogu MX-3 z K8 jest o 50kg cięższe od 323F BG GT, ale już z silnikiem B6 jest o 35kg lżejsze od efki (ach te ociężałe V6 :P )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez fazzi » 26 wrz 2009, 22:35

Jacek176 oczywiście ze masz rację, że w większości przypadków mazdy cierpią na zastane zaciski i stąd powszechna opinia, że hamulce są do d*.*py. Jednak, jak kilka osób pisało, może i wystarczają do codziennej jazdy, ale kiedy chce się troszkę od nich wymagać to już nie dają rady. Nie mam założonych jakichś specjalnych nawiercanych tarcz czy wypaśnych klocków, a standardowe, tyle że z wyższej półki. Na co dzień nie narzekam. Z tym, że czasem jak jeżdżę i zdarza się na trasie konkretnie przyhamować (kilka razy z rzędu) to po kilku takich czuć pod pedałem, że nie biorą jak powinny... I tyle.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Jacek176 » 26 wrz 2009, 22:47

fazzi napisał(a):czasem jak jeżdżę i zdarza się na trasie konkretnie przyhamować (kilka razy z rzędu) to po kilku takich czuć pod pedałem, że nie biorą jak powinny... I tyle

No widzisz, a ja te pomiary robiłem na bardzo rozgrzanych tarczach, po kilku konkretnych hamowaniach wcześniej. Na codzień też często zdarza mi się rozpędzić do 200km/h (do tej prędkości jeszcze jakoś się rozpędza, potem trzeba wrzucić 5-tkę, która już jest dłuuuga i auto traci swój wigor :( ) a potem hamować z tej prędkości i nie zauważyłem jakiś problemów z przegrzewaniem hebli. Czyżby to zasługa tego nawiercania tarcz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez radekkm » 26 wrz 2009, 22:55

Jacek176 napisał(a):Chyba trochę przesadzacie.
Ja mam hamulce od 323 BG GT, to są chyba takie same jak w MX-3. Tarcze nacinane i nawiercane Mikoda, klocki NISSINBO. Moim zdaniem radzą sobie całkiem nieźle. Wg. pomiarów G-techa droga hamowania z 60Mph do 0 to 124 stopy czyli ok. 37.8m


chyba nie...ja mam taroxa przewiercane i nacinane + EBC yelowstuff i ostatnio na torze bylem na granicy przegrzania klockow,przyznam ze nie mam szalowych klockow z tylu ale wczesniej jezdzilem na greenstuffach i nie dawaly rady

dziwi mnie ze u Ciebie jest tak dobrze,moze jezdzisz jak emeryt,lub twoja mazda wcale nie jest taka szybka :P
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez Jacek176 » 26 wrz 2009, 23:03

radekkm napisał(a):moze jezdzisz jak emeryt

Każdy kto miał okazję się ze mną przejechać raczej tak nie powie :P
Spytaj się Piwa ;)
piwo napisał(a):oj z toba to strach jezdzic.180 na mokrym asfalcie.a na zakrecie 160.pacierz zaczelem zmawiac chodz ja nie wierze.oj jacek jacek.powiem tak.auto jacka niesamowicie sie wkreca.od 6tys zaczynaja dziac sie cuda.auto ma kopa niesamowitego.nie dziwie sie ze wciaga auto za autem.

To był jego komentarz po przejażdżce ze mną kiedy Mazda jeszcze była duuuużo wolniejsza niż jest teraz ;)


radekkm napisał(a):twoja mazda wcale nie jest taka szybka

No napewno w porównaniu do twojej jest powolna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez radekkm » 26 wrz 2009, 23:40

Jacek176 napisał(a):piwo napisał:
oj z toba to strach jezdzic.180 na mokrym asfalcie.a na zakrecie 160.pacierz zaczelem zmawiac chodz ja nie wierze.oj jacek jacek.powiem tak.auto jacka niesamowicie sie wkreca.od 6tys zaczynaja dziac sie cuda.auto ma kopa niesamowitego.nie dziwie sie ze wciaga auto za autem.

To był jego komentarz po przejażdżce ze mną kiedy Mazda jeszcze była duuuużo wolniejsza niż jest teraz oczko


heh streszujesz biednego piwo,posumowujac nie boje sie jezdzic extremalnie z kims ale tylko gdy kierowca czuje sie pewnie i wie co robi
co do 323 vs 2.5 v6 to ciesze sie ze dajesz rade,wrzucic silnik do mx-3 to nie wszytko....

wracajac do tematu hamulce w mx-3 moze uratowac chyba tylko to

http://www.horsepowerfreaks.com/perform ... Brake_Kits
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez piwo » 27 wrz 2009, 09:28

ja powiem ze jest ogromna roznica w hamowaniu roznych zestawow.mialem bd z tylu klocki i tarcze.jakosc jak kazdy pamieta.ale nigdy sie nie zagotowaly.teraz wstawilem tarcze jc za 50zl para i klocki kashijamy.pierwsze hamowanie z 120 tarcze sa fioletowe, a pedal jest jak z gumy.wczesniej pedal byl twardy i skutecznosc hamowania stala.nie wazne czy tarcze rozgrzane czy nie.ja nastepnym razem a pewnie to bedzie neidlugo zainwestuje w ta mikode.zobaczymy czy faktycznie jest znosna.co do zaciskow to koszt reparturek to 35zl w intercarsie.gorzej z robocizna bo to moze kosztowac juz kolo 50zl za zacisk.lepiej robic samemu.a odnosnie ebc to wedlug gt tuning maja najlepsza skutecznosc z kilku zestawow jakie testowali.wiec sie dziwie Radek ze narzekasz.az tak nieskuteczne?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez radekkm » 27 wrz 2009, 10:09

jest bardzo skutecznie,auto praktycznie staje w miejscu,hamowanie ze 120 to pestka,ale 5-6 hamowan pod rzad ze 160-180 przegrzewa je
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez tomek533 » 29 wrz 2009, 09:44

powiem tak w mx-3 seryjne hamulce wystarczaja do "normlanego" uzytkowania czyli jazdy jak emeryt , przy kilku hamowaniach nawet z predkosci mniejszej niz 100km/h i ostrzejszej jezdzie "wymiekaja". Auto sportowe z hamulcami od "malucha" wedlug mnie hamulce to podstawa i ktos kto ma jakies doswiadczenie powinien pomoc uporac sie z tym tematem bo jest napewno wielu ktorzy chcieliby zrobic SWAPa hamulcy. a Te zestawy z linku wygladaja niesamowicie ale co z tego jak w wiekszosci przypadków kosztuja tyle co cale auto ;/
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2009, 19:29
Posty: 32
Skąd: Włocławek
Auto: MX-3 1,6 16v 1993r

Postprzez Jacek176 » 29 wrz 2009, 10:02

tomek533 napisał(a):przy kilku hamowaniach nawet z predkosci mniejszej niz 100km/h i ostrzejszej jezdzie "wymiekaja"

To chyba jakieś bardzo badziewne tarcze i klocki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukano » 29 wrz 2009, 11:26

Jacek176 napisał(a):Wg. katalogu MX-3 z K8 jest o 50kg cięższe od 323F BG GT,

w dowodzie od GT mam wpisane 1050 kilo, czyli dokladnie tyle co mialem w mx-3, ale ja miałem B6.
K8 juz chyba sporo wiecej.
fazzi napisał(a):stąd powszechna opinia, że hamulce są do d*.*py.

Bo ma do pupy heble i już. Jeździłem nie jednym samochodem, porównywałem.
A na bank miałem dobre. Zaciski, wszystko robiłem, bo właśnie myślałem, że pomoże, tak samo w mx-3 jak i w BG GT. Tylko ja wszystko mam na nowych, ale seryjnych gratach.
Saab w porównaniu z GT zatrzymuje sie prawie w miejscu. Ale waga o wiele większa.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Jacek176 » 29 wrz 2009, 13:21

Lukano napisał(a):Tylko ja wszystko mam na nowych, ale seryjnych gratach.

Tzn. jakich dokładnie firm miałeś tarcze i klocki?
Czyżbym tylko ja był zadowolony z tych hamulców :| Nie wiem jak innym ale mi droga hamowania ze 100km/h poniżej 40m na rozgrzanych hamulcach spokojnie wystarcza do jazdy po ulicy. Może na tor to faktycznie nie wystarcza.
Tutaj topic z moim pomiarem drogi hamownia:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=80721
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez mlody1921 » 29 wrz 2009, 18:17

Może w seryjnym K8 wystarcza jak i w 1,6 16v ale skoro jest temat ze swapem hamulców to jednak chodzi o 1,6T, 1.8T i 2,5 v6 , jutro sprawdze jak sie maja tarcze od tego rovera, ja mam np hamulce ładne od Lexusa IS200 dwu tłoczkowe zaciski spooooore tarcze ale cóż piasra na 5 śrub ;/ , od Alhamby TDI 5 śrub, a jest kawał powierzchni ciernej, wydaje mi sie że podstawa to spasować tarcze na piaste czyli rozstaw 4x100 i odsadzenie tarczy
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje