Zakup używanego auta – Mazda CX-7 ER (2006 – 2012)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez tery » 13 mar 2009, 16:35

domin1979 napisał(a):Wracając do diesla to ten z CX-a ma takie same osiągi jak 2.0 136KM w Fordzie Kouga.
Gdzie się podziewają te KM?


No właśnie...dobre pytanie... GDZIE ?? Już wcześniej o tym mówiłem, że jestem laikiem i nie znam się na silnikach i mechanice, od urodzenia humanista...ale coś mi tu nie pasuje...Kuga czy C-crosser mają mniej mocy, zbliżone parametry a lepsze lub podobne osiągi. Może komuś uda sie rozwikłać zagadkę ? Może CX-7 ma sporo większą masę? Mam do was pytanie, skoro nie CX-7 to co byście wybrali... M6 2.5 MZR 170KM czy 2.2 MZR-CD 185KM ??
Ostatnio edytowano 29 maja 2009, 18:51 przez tery, łącznie edytowano 3 razy
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez domin1979 » 13 mar 2009, 17:09

tery napisał(a):co byście wybrali... M6 2.5 MZR 170KM czy 2.2 MZR-CD 185KM pytajnik
Ja raczej bramka nr 2 tylko pewnie znów pytanie czy warto tyle dopłacać...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez tery » 13 mar 2009, 17:23

domin1979 napisał(a):Gdzie się podziewają te KM?


Być może chodzi o przełożenia w skrzyni biegów, o takie jej zestopniowanie by dłużej posłużyła ?? Może tak dobrali żeby sprzęgło dłużej wytrzymało, no i to odbiło się na osiągach? Właśnie się dowiedziałem, że jeden gość, który przejechał 100 000 tys. km VW Passatem B6 ze skrzynią DSG...skądinąd chwaloną....musiał ją wymienić bo nie wytrzymała...no i 12 000 PLN w plecki. !!
Ostatnio edytowano 29 maja 2009, 18:41 przez tery, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez domin1979 » 13 mar 2009, 18:12

Może poskracali niższe biegi, żeby wydłużyć wyższe i obniżyć spalanie? Trzeba by zobaczyć jak jest z elastycznością bo w sumie diesel do sprintów na setkę nie służy i jeżeli elastyczność odpowiada mocy to wtedy można 0-100 przełknąć.

DSG super sprawa ale nie odważyłbym się kupić z tym 3-latka. Na gwarancji owszem, czemu nie tylko, że 2 lata gwarancji to też nie za wiele.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez tery » 13 mar 2009, 18:38

domin1979 napisał(a):Trzeba by zobaczyć jak jest z elastycznością bo w sumie diesel do sprintów na setkę nie służy i jeżeli elastyczność odpowiada mocy to wtedy można 0-100 przełknąć.


Z tą elastycznością to może być coś na rzeczy. Tak naprawdę to nikt ( z dziennikarzy) tym dieslem jeszcze nie jeździł, więc na razie mamy "suche" dane co do przyspieszenia...Nie ma nic o elastyczności. Może się bowiem okazać, że przy większych prędkościach na trasie, z tym wyprzedzaniem nie będzie, aż tak źle jak sugerują parametry...Trzeba czekać na pierwsze testy i opinie z jazdy...Jakby ktoś znalazł to proszę o dodanie... <jupi>
Ostatnio edytowano 29 maja 2009, 18:42 przez tery, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez tery » 29 maja 2009, 14:22

Ja robię rocznie około 26 000 km co po 5 latach daje 130 000 km. Obliczyłem, że diesel da oszczędność na paliwie w granicach 20-25 tys. złotych w zależności czy cena oleju będzie taka jak benzyny czy też byłaby niższa o 40-50 groszy. Wszystko ładnie pięknie, ale...teraz trzeba odliczyć różnicę ceny zakupu, droższe przeglądy, być może ewentualne naprawy ( DPF, pompowtryski, rozrząd, sprzęgło, koło dwumasowe) i może się zdarzyć, że za ekopodatek właściciele MZR-CD 2.2 zapłacą rocznie 200-300 złotych więcej niż posiadacze 2.3 DISI- tak jak w Niemczech....a wtedy to ta różnica maleje do około 10-12 tysięcy złotych. Powstaje więc pytanie, czy jest sens a jeśli tak to jaki kupowania diesla ? Oszczędzam niby 10 tysięcy w ciągu 5 lat, ale nie mam tego co daje Mazda CX-7 2.3 DISI TURBO...Poza tym nie muszę przeżywać stresów z potencjalnymi awariami DPF, wtrysku, sprzęgła, koła dwumasowego itd. Niższe koszty przeglądów. Nie chcę się powtarzać, ale jak patrzę, że Land Cruiser 120 177 KM ważący 2200 kg przyśpiesza w identycznym czasie co 2.2 MZR-CD...to...no właśnie...a spala tyle samo albo i mniej ;)
Ostatnio edytowano 29 maja 2009, 19:13 przez tery, łącznie edytowano 4 razy
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez tery » 29 maja 2009, 15:52

domin1979 napisał(a):Pożyjemy, zobaczymy.


Echh ta Mazda. Porażka. Co za polityka. Zabierają się do tego wszystkiego jak pies do jeża. Nawet jeśli się zdecyduję na zakup jednego bądź drugiego to cała przyjemność i czar prysły u mnie jak bańka mydlana...dawno...dawno temu.
Daleko im do poziomu Toyoty. Ci potrafią zabiegać o klienta, walczą., dzwonią. Oferują mi naprawdę duży i konkretny upust na Avensisa 177 KM Wagon w full wersji z homologacją...a człowiek czeka nie wiadomo na co, jak zahipnotyzowany. Chociaż już mi rozum i rozsądek wracają pomału. Może to zabrzmi kontrowersyjnie, ale wydaje mi się, że zakup Toyoty Wagon jest atrakcyjniejszy na ten moment. Lepiej wyposażona, dużo tańsza a osiągi jak 2.3 DISI no i spala 7-8 litrów, czyli sporo mniej.
Ostatnio edytowano 29 maja 2009, 18:56 przez tery, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez corky1 » 16 wrz 2009, 22:24

Na stronie niemieckiej Mazdy pojawily sie ceny CX-7 z silnikiem diesla. Niestety, moja znajomosc niemieckiego jest prawie zerowa, wiec nie bardzo rozumiem roznice w wyposazeniach, ale najwyzsza wersja 2,2 jest tansza od (chyba) jeszcze wyzszej 2,3 o 1600 EUR, czyli raczej niewiele...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 606 (14/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez domin1979 » 17 wrz 2009, 11:30

W Belgii podstawowa wersja 29.900€ przy 36.990€ za DISI.
3 wersje wyposażenia.
Max wersja 35.390€, benz. 36.990€ więc cena w PL powinna być ciut niższa niż DISI.
Tak jak się spodziewałem.
tery napisał(a):Daleko im do poziomu Toyoty. Ci potrafią zabiegać o klienta, walczą., dzwonią. Oferują mi naprawdę duży i konkretny upust na Avensisa 177 KM Wagon w full wersji z homologacją...a człowiek czeka nie wiadomo na co, jak zahipnotyzowany. Chociaż już mi rozum i rozsądek wracają pomału. Może to zabrzmi kontrowersyjnie, ale wydaje mi się, że zakup Toyoty Wagon jest atrakcyjniejszy na ten moment. Lepiej wyposażona, dużo tańsza a osiągi jak 2.3 DISI no i spala 7-8 litrów, czyli sporo mniej.
Ja już nic nie rozumiem z Twoich postów. KUP TOYOTĘ! Zachwalasz ją przez ostatnie 4 strony więc nie wiem na co czekasz... serio. Z drugiej strony coś w tej Maździe jest skoro psioczysz, psioczysz, a i tak czekasz...
Małe rozdwojenie jaźni? :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez arp007 » 17 wrz 2009, 12:25

wczoraj rozmawiałem w łodzi (na szparagowej) o cenach 2.3 DISI po liftingu. powiedzieli, ze wedlug ich wstepnej kalkulacji wychodzi ok 165.000-168.000 za model 2010. a oni raczej maja nizsze ceny niz z oficjalnego katalogu mazdy poland.

jesli cena bedzie oscylowala w tych rejonach, to sprzedaz chyba calkiem stanie...

cheers,
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 10:02
Posty: 31
Skąd: warszawa
Auto: cx-7

Postprzez Sevyoruum » 17 wrz 2009, 14:07

Ciekaw jestem czy tam cos dodadza za te 165tysi, bo jesli zmieni sie tylko wyglad, a wyposazenie pozostanie takie samo to faktycznie juz lekutka przesada. No chyba, ze w modelu 2010 Disi bedzie wyposazenie jak w najwyzszej wersji diesla, kamery cofania itp, to juz bede w stanie jakos to zrozumiec, chociaz fakt, ze w tym momencie cena wejdzie w niskie rejony ceny aut nieco bardziej luksusowych, a nie raz mowilismy, ze Mazda daje pewna dawke luksusu w niskiej cenie, za 165tys to juz bedzie dawka luksusu w normalnej cenie. Nie dziala to zachecajaco. Obawiam sie, ze samo 2,3 DISI moze nie wystarczyc by przekonac klientow do tego auta. Pozostaje mi sie cieszyc, ze ja juz kupilem i wynioslo mnie to duzo, duzo mniej...
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez domin1979 » 17 wrz 2009, 15:55

Ja bym poczekał... nie mogą w Polsce za Mazdę krzyczeć 170 koła. Myślę, że będzie bliżej 150.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez arp007 » 17 wrz 2009, 20:57

domin1979 napisał(a):Ja bym poczekał... nie mogą w Polsce za Mazdę krzyczeć 170 koła. Myślę, że będzie bliżej 150.


fajnie byloby gdybys mial racje i cena MY2010 byla zblizona do lub ciut wyzsza od obecnej katalogowej.

wedlug mazda.de, 2.3 DISI bedzie oferowana w wersji 'high-line'.

nie wiem czy zwrociliscie uwage, ale w MY2010 trzeba doplacic za metalizowany lakier (580 euro). doplaty za szyberek i nawigacje sa i w MY2009, ale za lakier... <glupek2>

szyberek – 850 euro, zintegrowana nawigacja – 720 euro.

cheers,
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 10:02
Posty: 31
Skąd: warszawa
Auto: cx-7

Postprzez Sevyoruum » 17 wrz 2009, 22:17

Doplata za lakier to przeciez standard, problem w tym, ze jak dla mnie standardem w CX'ie bylo, ze wszystko mialem w cenie i wlasnie to mnie przyciagnelo, ta krotka rozmowa.

Ile to kosztuje?
Tyle?
A za to ile?
W cenie.
No i ok.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez jarku007 » 18 wrz 2009, 16:47

arp007 napisał(a):wczoraj rozmawiałem w łodzi (na szparagowej) o cenach 2.3 DISI po liftingu. powiedzieli, ze wedlug ich wstepnej kalkulacji wychodzi ok 165.000-168.000 za model 2010

Dla porównania w US model 2010 CX-7 2.3 DISI AWD kosztuje od 25.700$ do max 30.700$<br>Odpowiednio to jest od 73.000 PLN do 87.500PLN :]<br>Rozumiem że wersja na US się różni od EU in minus , ale taka różnica w cenie jest chora !
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez Globy » 18 wrz 2009, 21:23

Niestety po sprowadzeniu do Polski nie wygląda to tak różowo ;) Tutaj wyliczenie => http://moto.pl/MotoPL/1,88571,7002592,Z ... _auto.html

Także na stronach Mazdy Polska jest już zapowiedź CX'a w dieslu. Czekamy, co wymyśli rząd z kratkami.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez arp007 » 20 wrz 2009, 09:43

Globy napisał(a):Także na stronach Mazdy Polska jest już zapowiedź CX'a w dieslu. Czekamy, co wymyśli rząd z kratkami.


jesli w PL bedzie podobna polityka sprzedazowa do DE, to najprawdopodobniej w pierwszej kolejnosci do salonow wejdzie dieselek. po sugestii w jednym z postow, zapytalem u dealera w lodzi kiedy najwczesniej mogliby miec w sprzedazy 2.3 DISI MY 2010 (oni biora samochody z DE, nie z mazdy PL). w odpowiedzi uslyszalem, ze do konca roku beda mieli same dieselki.

re: kratki. jest propzycja w mf, aby pozwolic na calkowite odliczenie vat przy zakupie samochodu, bez chorych sztuczek z kratka. mieliby jednak zniesc mozliwosc odliczenia vat od paliwa. co z tych pomyslow zostanie, dowiemy sie pewnie pod koniec tego roku.

cheers,
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 10:02
Posty: 31
Skąd: warszawa
Auto: cx-7

Postprzez Mateusz L » 24 wrz 2009, 20:59

Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez jarku007 » 25 wrz 2009, 10:09

Cena naprawdę <b>super</b> , spalanie super :) <br><br>Tylko czemu osiągi są " takie słabe" .<br>11,3 sek do 100km/h to obecnie – klapa !! <br>Jestem ciekaw czy będzie ten Diesel chociaż elastyczny w trasie ?<br>Generalnie do DISI ciężko coś będzie porównać –<br> moim skromnym zdaniem to jedyny słuszny silnik w tym aucie ( oczywiście przy przebiegach rocznych do ok.15 tyś. km.)
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez Cantore » 25 wrz 2009, 10:38

jarku007 napisał(a):Tylko czemu osiągi są " takie słabe" .

A osiągi DISI to 8,2s, czyli o 0,2 gorsze od wersji sprzed liftu. Co oni zrobili? Przecież silnik ten sam. Nabieram coraz większego dystansu do danych na papierze.
Weźmy np. Audi Q5 i A4 jako odpowiedniki Cx-7 i M6 MPS. Osiągi odpowiednio (takie same silniki): 7,2 s i 6,5 s. Ich masy własne: 1710 kg i 1655 kg, które są zbliżone do CX-7 – 1770 kg i mazdy 6 MPS – 1665 kg. A jakie te ostatnie mają osiągi: 6,6 s i 8,2 s. Różnica zdecydowanie większa, niż w wypadku audi. Czyżby opory powietrza w Cx-7 były tak duże? A może Mazda do tych oszacowań nie przykłada się w ogóle? Skłaniam się bardziej ku 2 tezie. Może to więc oznaczać, że Cx-7 w dieselu będzie całkiem fajnym rozwiązanim.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto