Klimatyzacja słabo chłodzi po napełnieniu.
Cześć, mam mały problem z klimą. Kupiłem 626 z 2000 roku i klima chłodziła tak sobie. Prawie nie chłodziła. Pojechałem do gościa co nabija klimę i napełnił mi na 700 ml bo było 210ml. Nie wiem czy taką ilością czynnika chłodzącego ma być napełniony układ klimy. Temperatura na wylocie kratki jest teraz ok 10-11°C przy max chłodzeniu i nie chce zejść niżej. Standard podobno jest 4-5°C. Podobno jak jest zbyt dużo czynnika to nie ma dobrego schładzania. Czy ktoś orientuje się w tym temacie? Czy przyczyną może być sypnięta sprężarka.
zGrzes
- Od: 9 maja 2005, 14:39
- Posty: 119
- Skąd: Rzeszów
- Auto: CX-30
do mnie wchodzi 800-850g
a z tego co katem oka podglądałem w katalogu to nie przekraczało
w tabelce 1000
klima ma osiągnąć na parowniku co najwyżej 0 stopni
przy funkcji ECO 5-6 stopni
a temperatura powietrza zależy też od tego jak ciepłe powietrze wpada i jak szybko przelatuje przez parownik
dlatego często zamyka się obieg aby utrzymywać niską temperaturę powietrza wewnątrz auta zamiast cały czas ogrzewać gorace powietrze z zewnątrz
a z tego co katem oka podglądałem w katalogu to nie przekraczało
w tabelce 1000
klima ma osiągnąć na parowniku co najwyżej 0 stopni
przy funkcji ECO 5-6 stopni
a temperatura powietrza zależy też od tego jak ciepłe powietrze wpada i jak szybko przelatuje przez parownik
dlatego często zamyka się obieg aby utrzymywać niską temperaturę powietrza wewnątrz auta zamiast cały czas ogrzewać gorace powietrze z zewnątrz
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
u mnie jest podobnie jak dam na maxa to chlodzi, na nizszych obrotach dmuchawy jak jest upal t troche cieplo w srodku podobno to wina kompresora daje małe cisnienie, ale narazie da sie wytrzymac nie wiem a moze to co innego,moze ktos ma jakas ciekawa rade.
- Od: 1 maja 2005, 18:41
- Posty: 18
- Skąd: lublin
- Auto: 626 1993 2.0 jmzge 14j ge fs
krzysieksel napisał(a):u mnie jest podobnie jak dam na maxa to chlodzi
Tez tak mam 5-6 st w kratce.
Tak jak pisałem sprawdz jeszcze filtr kabinowy w jakim jest stanie.zgrzes napisał(a):Temperatura na wylocie kratki jest teraz ok 10-11°C przy max chłodzeniu
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Pod schowkiem jest srubka ( motylek ) odkręc go i praktycznie dalej będziesz juz wiedział co zrobic aby dobrać się do niego.zgrzes napisał(a):Gdzie go szukać?
ok 75 zł.zgrzes napisał(a):Jaki jest koszt nowego
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
adam626 napisał(a):klima ma osiągnąć na parowniku co najwyżej 0 stopni
Nie pisz takich idiotyzmow. Przy takiej temp. to po jednym sezonie padnie wsio. Przelicz wspolczynniki wlaciwosci temperaturowych materialow stosowanych w wentylacji, to zrozumiesz.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
nie muszę nic przeliczać
wynika to z konstrukcji samego układu
jest na parowniku wyłacznik termiczny mający zapobiegać zamarzaniu
odłącza kompresor w przypadku osiągnięcia temperatury 0 stopni
czyli jest to najniższa temperatura jaką może nasza klima uzyskać
funkcja ECO przełacza wyłącznik termiczny na drugi odłaczający klimę przy 5-6 stopniach i jest to wyraźnie odczuwalne jako słabsza wydajność układu
wniosek z tego że normalnie układ pracuje w zakresie 0-6 stopni
wynika to z konstrukcji samego układu
jest na parowniku wyłacznik termiczny mający zapobiegać zamarzaniu
odłącza kompresor w przypadku osiągnięcia temperatury 0 stopni
czyli jest to najniższa temperatura jaką może nasza klima uzyskać
funkcja ECO przełacza wyłącznik termiczny na drugi odłaczający klimę przy 5-6 stopniach i jest to wyraźnie odczuwalne jako słabsza wydajność układu
wniosek z tego że normalnie układ pracuje w zakresie 0-6 stopni
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Heh, ciekawe gdzie w zwyklej klimie w starszych autach masz czujke temp.
Kompresor wlacza/wylacza zawor rozprezny przy skraplaczu oraz cisnieniowy przy osuszaczu. Przy parowniku w kabinie nie zauwazylem nigdy zadnej czujki, choc rozebrale juz sporo tego badziewia.
Mam na mysli starsze modele, a nie klimatronic.
a wracajac do tematu...
Masz 5. letnie auto, wiec nie powinienes utracic az tyle czynnika. Zreszta przy takim stopniu ubytku wymienia sie go w calosci, a nie dobija.
Kompresor wlacza/wylacza zawor rozprezny przy skraplaczu oraz cisnieniowy przy osuszaczu. Przy parowniku w kabinie nie zauwazylem nigdy zadnej czujki, choc rozebrale juz sporo tego badziewia.
a wracajac do tematu...
Masz 5. letnie auto, wiec nie powinienes utracic az tyle czynnika. Zreszta przy takim stopniu ubytku wymienia sie go w calosci, a nie dobija.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Z tego co się dowiedziałem to rocznie ubywa 10-15% czynnika z układu. Miałem przeprowadzony cały cykl wymiany czynnika w klimie. Najpierw został odessany stary, sprawdzona szczelność, zalany nowy olej i nowy czynnik. Dalej nie mogę nigdzie znaleźć informacji ile powinno być tego czynnika. Czy 700 ml to jest ta ilość czy nie? Nie chcę nic grzebać do momentu aż nie będę pewien że coś jest sypnięte.
zGrzes
- Od: 9 maja 2005, 14:39
- Posty: 119
- Skąd: Rzeszów
- Auto: CX-30
Greyg napisał(a):Heh, ciekawe gdzie w zwyklej klimie w starszych autach masz czujke temp.
Kompresor wlacza/wylacza zawor rozprezny przy skraplaczu oraz cisnieniowy przy osuszaczu. Przy parowniku w kabinie nie zauwazylem nigdy zadnej czujki, choc rozebrale juz sporo tego badziewia.Mam na mysli starsze modele, a nie klimatronic.
.
w starszym modelu jakim jest GD ten czujnik nazywa się thermoswitch
taka zielona kostka przy parowniku
w wersji najprostszej jest to pojedyńczy czujnik temperatury a nie ciśnienia wciśnięty między żeberka parownika mający wyłączyć obwód kompresora przy temperaturze zera stopni aby nie doszło do zamarzania parownika
wersja rozbudowana o funkcję ECO ma dwa zakresy działania tego czujnika
przez ten czujnik zamyka się obwód wyłącznika klimy i wentylatora nawiewu do wnętrza pojazdu
bo jak wylaczony jest wentylator to klimy nie da się wlączyć
co i tak nie mialoby sensu bo parownik natychmiast by zamarzł bez obiegu powietrza
jednak przy niewielkim przepływie powietrza (nawiew na 1) i szybszej jeździe wydajność klimy jest na tyle duża że temperatura na parowniku spadła by poniżej zera stopni
zapobiega temu wyżej wymieniony czujnik-wyłacznik termiczny
ponoć jedną z funkcji oleju w układzie jest doszczelnianie połaczeń
i między innymi dlatego nalezy włączać klimę w okresie zimowym aby rozprowadzić go po układzie
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Faktycznie moze troche mieszam, bo opieram sie na Probe 2.2, a tu sa jednak roznice. Zapytam kumpla jak to sie ma 626GD – przerobil ich na max.
Wlasnie przerabiam instalacje R12 na R134a, wiec bedzie okazja.
Z zasady jest tak, ze o wl/wyl sprezarki decyduja czujki cisnienia. Wl/wyl na podstawie temp. przy zbyt malej ilosci czynnika doprowadzaloby do "strzalu", czyli rozsadzenia instalacji. Doswiadczylem czegos takiego – niestety – na sobie.
Tak, chodzi dokladnie o to, ze osiada na "dnie" rurek. Wtedy swoja powolny destrukcyjny wplyw na uszczelki wywiera czynnik.
Wlasnie przerabiam instalacje R12 na R134a, wiec bedzie okazja.
Z zasady jest tak, ze o wl/wyl sprezarki decyduja czujki cisnienia. Wl/wyl na podstawie temp. przy zbyt malej ilosci czynnika doprowadzaloby do "strzalu", czyli rozsadzenia instalacji. Doswiadczylem czegos takiego – niestety – na sobie.
adam626 napisał(a):ponoć jedną z funkcji oleju w układzie jest doszczelnianie połaczeń
i między innymi dlatego nalezy włączać klimę w okresie zimowym aby rozprowadzić go po układzie
Tak, chodzi dokladnie o to, ze osiada na "dnie" rurek. Wtedy swoja powolny destrukcyjny wplyw na uszczelki wywiera czynnik.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
probe Igen ma dokładnie ten sam układ co GD
każdy klocek pasuje wymiennie w obu samochodach
nawet na niektórych jest nalepka 626/probe
w wersji amerykańskiej co z całą pewnoscią dotyczy probe
występuje kilka czujników
1. czujnik ciśnienia czynnika chłodzacego zabezpieczający układ przed uruchomieniem układu przy braku tego czynnika. Co w układzie zamkniętym jest równoważne z brakiem oleju. czyli zabezpiecza układ przed uszkodzeniem, jednocześnie wersja amerykańska zabezpiecza przed nadmiernym wzrostem ciśnienia mając podwójne działanie przy zbyt małym lub zbyt duzym ciśnieniu odłacza kompresor
czujnik ten jest wpiety bezpośrednio w obwód kompresora
2. czujnik ciśnienia sterujący wentylatorami powoduje włączanie i wyłaczanie wentylatorów tylko przy osiągnięciu pewnego granicznego ciśnienia w układzie, dzięki niemu wentylator pracuje tylko wtedy kiedy jest potrzebny a nie cały czas jak to ma miejsce w prostrzych wersjach układu gdzie wentylatory są włączane razem z kompresorem
3. czujnik temperatury parownika znajdujący się na obudowie parownika
zielona kostka łaczaca się z wiązką deski rozdzielczej w nowszych GV lub łacząca się z małą wiązką klimy znajdująca się pod deską rozdzielczą w starszych GV i w GD.
czujnik ten jest włączony w obwód składający się z przekaźnika klimatyzacji, jednostki sterującej silnika, wyłącznika klimy, omawianego czujnika i wyłacznika nawiewu
aby zadziałał przekaźnik uruchamiający klimę obwód musi być zamkniety
czyli musi być włączony nawiew, temperatura parownika powyżej 0stopni i właczony wyłącznik klimy.
to właśnie ten czujnik nie pozwala nam uruchomić klimy na mrozie
ale wystarczy nagrzać wnętrze pojazdu zamknać obieg powietrza co nagrzeje parownik i już można uruchomić klime
każdy klocek pasuje wymiennie w obu samochodach
nawet na niektórych jest nalepka 626/probe
w wersji amerykańskiej co z całą pewnoscią dotyczy probe
występuje kilka czujników
1. czujnik ciśnienia czynnika chłodzacego zabezpieczający układ przed uruchomieniem układu przy braku tego czynnika. Co w układzie zamkniętym jest równoważne z brakiem oleju. czyli zabezpiecza układ przed uszkodzeniem, jednocześnie wersja amerykańska zabezpiecza przed nadmiernym wzrostem ciśnienia mając podwójne działanie przy zbyt małym lub zbyt duzym ciśnieniu odłacza kompresor
czujnik ten jest wpiety bezpośrednio w obwód kompresora
2. czujnik ciśnienia sterujący wentylatorami powoduje włączanie i wyłaczanie wentylatorów tylko przy osiągnięciu pewnego granicznego ciśnienia w układzie, dzięki niemu wentylator pracuje tylko wtedy kiedy jest potrzebny a nie cały czas jak to ma miejsce w prostrzych wersjach układu gdzie wentylatory są włączane razem z kompresorem
3. czujnik temperatury parownika znajdujący się na obudowie parownika
zielona kostka łaczaca się z wiązką deski rozdzielczej w nowszych GV lub łacząca się z małą wiązką klimy znajdująca się pod deską rozdzielczą w starszych GV i w GD.
czujnik ten jest włączony w obwód składający się z przekaźnika klimatyzacji, jednostki sterującej silnika, wyłącznika klimy, omawianego czujnika i wyłacznika nawiewu
aby zadziałał przekaźnik uruchamiający klimę obwód musi być zamkniety
czyli musi być włączony nawiew, temperatura parownika powyżej 0stopni i właczony wyłącznik klimy.
to właśnie ten czujnik nie pozwala nam uruchomić klimy na mrozie
ale wystarczy nagrzać wnętrze pojazdu zamknać obieg powietrza co nagrzeje parownik i już można uruchomić klime
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
adam626 napisał(a):każdy klocek pasuje wymiennie w obu samochodach
NIom, ladnie piszesz
tylko ze w probe takowego czujnika nie ma.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Jaksa napisał(a):Pod schowkiem jest srubka ( motylek ) odkręc go i praktycznie dalej będziesz juz wiedział co zrobic aby dobrać się do niego.
Ja mam automatyczną klimę i takowej części nie mam, ani motylka ani filtra kabinowego ani nic podobnego...
pierwszy raz widze taki schemat
czy to nie jest przypadkiem probe IIgen ?
poproszę kogoś o wklejenie schematu na którym moge go pokazać
napewno jest też w schematach w książkach które tu krążą w PDF
zarówno wydawnictwo auto jak i haynes
jest też w dokumentacji serwisowej którą dostałem od Huano
a co gorsza jest u mnie w samochodzie
czy to nie jest przypadkiem probe IIgen ?
poproszę kogoś o wklejenie schematu na którym moge go pokazać
napewno jest też w schematach w książkach które tu krążą w PDF
zarówno wydawnictwo auto jak i haynes
jest też w dokumentacji serwisowej którą dostałem od Huano
a co gorsza jest u mnie w samochodzie
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Jest tego sporo roznych wersji, w zaleznosci od silnika 2.2 czy 3.0, manualna czy elektroniczna regulacja. Wsio z serwisowki rocznika 92. W nowszych klima kontrolowana jest przez ECU.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
nie miałem troszkę czasu ale się poprawiam
parę obrazków na których jest wyżej wymieniony czujnik
jednak uwaga co do 0 stopni wydaje się słuszna
jest to 1 stopień celsjusza
czyli kompresor zostaję odłączony kiedy parownik osiągnie najniższą temperaturę 1 stopnia

parę obrazków na których jest wyżej wymieniony czujnik
jednak uwaga co do 0 stopni wydaje się słuszna
jest to 1 stopień celsjusza
czyli kompresor zostaję odłączony kiedy parownik osiągnie najniższą temperaturę 1 stopnia



- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6