Nietypowe gniazdo diagnostyczne.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez krogoth » 22 wrz 2009, 12:34

Czy ktos pomógłby mi rozszyfrować takie gniazdo? Nie pasuje do niego mapa z działu warsztat...

Obrazek

Mazda 626 GF 97 HB 1840ccm
Ostatnio edytowano 22 wrz 2009, 13:21 przez krogoth, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez marimart81 » 22 wrz 2009, 12:43

bo ty masz obd 2 a w dziale warsztat jest do obd 1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez krogoth » 22 wrz 2009, 13:04

Wydawało mi się że OBD2 ma inny kształt... JAk tutaj:

Obrazek


Zresztą moje jest nie 16 a 15 pinowe :P

Da się z tego zczytać kody samemu? Testerem diodowym lub zworkami?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez steven » 22 wrz 2009, 23:41

to co ty dałeś to też może być OBD II, ale w grupie VW. Audi, wszystko da się sczytać, tylko trzeba mieć czym, pisałeś już o tym w innym temacie :)

Ale skoro w Jaksie Ci nie pomogli, to raczej tutaj też nikt nic lepszego nie podpowie, albo ima zalazłeś za skórę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez krogoth » 23 wrz 2009, 00:15

steven napisał(a):albo ima zalazłeś za skórę



Nie sądze... wszystko było bardzo miło etc :) Tak czy inaczej nie traktowałbym ich jako ostatecznej wyroczni... Czasem zwykli ludzie spotykają się z duzo ciekawszymi przypadkami i cos juz na ten temat wiedzą :) Nie ujmując Jaksie rzecz jasna. :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez seblucz » 23 wrz 2009, 08:58

Zobacz czy nie masz OBD2 ( te 16 pinowe) nad bezpiecznikami przy lewym bucie kierowcy .
626 2000r kombi automat benzyna
Początkujący
 
Od: 6 cze 2009, 17:03
Posty: 8
Skąd: góra kalwaria

Postprzez Siw-y » 23 wrz 2009, 23:26

Dla OBD1 to brakuje tylko jednego pinu do podłączenia diody, ale można bez pod warunkiem obecności diody na desce co w 97r raczej już było, więc można by spróbować zmostkować (wprowadzić w tryb serwisowy) i zobaczyć czy będzie coś mrygać na desce.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez krogoth » 24 wrz 2009, 07:26

Nie można zmostkować... Potrzeba GND + TEN A u mnie nie mam TEN :)

Pozatym to wedle schemtau:

Obrazek

Dwa piny które powinny być slepe u mnie są pełne :P

Chyba że ktoś by sprawdził u siebie jaki jest kolor kabli GND TEN FEN i B+ wtedy może udałoby się do czegoś dojść :P
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez steven » 24 wrz 2009, 07:58

krogoth Czy w innym temacie już Ci nie pisałem, że nie da u Ciebie się wymrugać... musisz podłączyć się pod komputer/skaner... w GD, GE da sie mrugać u Ciebie już nie, to że masz takie samo gniazdo jak GE, nie świadczy o tym, że komputer masz ten sam... przecież już to pisałem, tak samo kasowanie, odbywa się przez komputer... a migać to sobie można w staruszkach... :)

PS
w GE mostkuje się GND i TEN nie musi tam być żadne A, swoją drogą, jak już tu mostkowałeś, to ciekawe czy niczego nie popaliłeś... Ale to Twój komputer, więc jak się nie boisz to sprawdzaj dalej jak to się robi, może odkryjesz jakieś ukryte funkcje japońskiej myśli technicznej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez krogoth » 24 wrz 2009, 16:47

Steven Pisałeś, pisałeś... Ja tylko odpisałem Siwemu :) Już się pogodziłem że sobie nie pomrugam :)


A co do mostkowania to mostkowałem już wszystko i wszędzie wpinałem diode... Nie działa :) Nic nie odkryje :P
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez Siw-y » 24 wrz 2009, 18:05

Sorry, nie na te piny spojrzałem <glupek2>

Ale ABS se możesz zdiagnozować :P (chyba ;) )
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez krogoth » 25 wrz 2009, 10:17

Jeżel funkcja pinów by się pokrywała to mogę zewrzeć dwa odpowiednie ale już nie mam gdzie diody wetknąć... :D Deska mi nie miga :) Chyba jednak musze poszukać kogos ze skanerem :P
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez marcin73 » 27 wrz 2009, 17:32

reasumując w modelach GF nie ma złącza OBD II a diagnostyka i kasowanie błędów odbywa się poprzez podłączenie terminala do gniazda wskazanego w pierwszym poście. Takz ciekawości: ile może kosztować jakieś najtańszy zestaw do diagnostyki modelu GF?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2008, 12:04
Posty: 34
Skąd: Śląsk
Auto: 626,2.0, 1998, 136 KM, automat

Postprzez psuju » 9 gru 2009, 18:24

A czy wystarczy kupić przejściówkę o np taką: http://allegro.pl/item832313422_adapter ... promo.html aby móc z czytać kody błędów u pierwszego lepszego diagnosty z komputerem??
Początkujący
 
Od: 18 cze 2008, 00:31
Posty: 5
Skąd: Oleśnica
Auto: 626 GF 2,0 `99

Postprzez steven » 9 gru 2009, 20:27

psuju to zależy jaki ten pierwszy lepszy diagnosta ma komputer :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6