Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez farciarz » 23 wrz 2009, 09:34

Jacek176 wiem co to honowanie..a co szlif a kolega ....
chuchErro napisał(a):tak jak robił to np kolega Jacek, tyle że aby tak dotrzeć trzeba robić szlif i honowanie

I mowa tu raczej jest w większości o silniku 1.5....w którym w życiu nie słyszałem by ktokolwiek robił szkif i kupował nadwymiarówki !!

Zresztą problemem w tych silnikach nie są wcale gładzie cylindrowe a pierścienie ....chociaż samo honowanie w przypadku wymiany pierścionków oczywiście nie zaszkodzi.

Reasumując wszystko....niezależnie co będzie wymieniane....to silnik i tak wymaga dotarcia !!
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Jacek176 » 23 wrz 2009, 10:37

farciarz napisał(a):w którym w życiu nie słyszałem by ktokolwiek robił szkif i kupował nadwymiarówki !
Zresztą problemem w tych silnikach nie są wcale gładzie cylindrowe

A czy ktokolwiek po rozebraniu tego silnika Z5 mierzył cylindry i tłoki czy mieszczą się w wymiarach nominalnych i czy nie są owalne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez farciarz » 23 wrz 2009, 10:56

Jacek176 napisał(a):A czy ktokolwiek po rozebraniu tego silnika Z5 mierzył cylindry i tłoki czy mieszczą się w wymiarach nominalnych i czy nie są owalne?


I tu trafileś w 10 !! Przypuszczam że na to pytanie nie jestem w stanie odpowiedzieć :P .

Jednak śledząc wiele wypowiedzi na tym forum jak i opinię ( wypowiedzi )Jaksy prowadzącego serwis Mazdy każdy problem olejowy w silnikach Z5 był związany wyłącznie z pierścieniami tłokowymi....a nie z często przypisywanymi temu zjawisku uszczelniaczami zaworów a o gładziach cylindrów nie było nawet mowy.

Takiego postu odnośnie wymiany tulei cylindrów...szlifie i honowaniu silnika Z5 nie widziałem !! ( aby ktokolwiek robil to w praktyce ) :|
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Jacek176 » 23 wrz 2009, 11:08

farciarz napisał(a):Takiego postu odnośnie wymiany tulei cylindrów...szlifie i honowaniu silnika Z5 nie widziałem ! ( aby ktokolwiek robil to w praktyce ) ysz

No to masz odpowiedź dlaczego 90% ludzi narzeka, że po remoncie nadal im bierze olej <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez świeżak » 23 wrz 2009, 12:49

Ej.. Z5 to wcale nie jest jakiś mega wielki silnik.. a potem sie dziwić, że remonty ludzie robią :P
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez farciarz » 23 wrz 2009, 13:03

Jacek176 napisał(a):
farciarz napisał(a):Takiego postu odnośnie wymiany tulei cylindrów...szlifie i honowaniu silnika Z5 nie widziałem ! ( aby ktokolwiek robil to w praktyce ) ysz

No to masz odpowiedź dlaczego 90% ludzi narzeka, że po remoncie nadal im bierze olej <lol>


Problem jest jeszcze jeden....a mianowicie iż zabieg tulejowania i szlifu wraz z potrzebnymi do tego wczystkimi częściami często przybliża nas do wartości wnet zbliżonej do wartości aut....dlatego prawdopodobnie nikt nie decydowal się nigdy na taki naprawdę kapitalny remont jednostki napędowej !!
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez farciarz » 23 wrz 2009, 13:05

świeżak...problemem właśnie są użytkownicy pałujący te silniki. I to jest powodem powstania problemu olejowego !!

Nie mówię i nie marginezuję wszystkich użytkowników...ale zawsze jest niewiadoma kto i jak wcześniej wysilał silnik ( poprzedni właściciel )
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Jacek176 » 23 wrz 2009, 13:18

farciarz napisał(a):a mianowicie iż zabieg tulejowania i szlifu wraz z potrzebnymi do tego wczystkimi częściami często przybliża nas do wartości wnet zbliżonej do wartości aut

Nie wiem czy wogóle da się tulejować te silniki. Przynajmniej BP się nie da. W sumie nie wiem dlaczego, nie znam się ale na Krasnobrodzkiej mi tak powiedzieli po obejrzeniu bloku. Także w razie czego pozostaje tylko szlif i wymiana tłoków i pierścieni na nadwymiarowe.

farciarz napisał(a):dlatego prawdopodobnie nikt nie decydowal się nigdy na taki naprawdę kapitalny remont jednostki napędowej

No tak, tylko że taki "pseudo-remont" polegający tylko na wymianie pierścieni z reguły nie rozwiązuje problemu. Także jest to wyrzucenie pieniędzy w błoto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez świeżak » 23 wrz 2009, 13:20

Mi też sie zdarza wejść czasem na wyższe obroty, ale nie jest to nagminne i nie bierze oleju w ogóle. Po1 szkoda mi tego silnika, a po2 nie jestem przyjacielem stacji benzynowej ;)
Ja od remontu silnika wymieniłem tylko raz olej i od tamtego czasu pod maskę zaglądam tylko wtedy gdy zabraknie mi płynu w spryskiwaczy :P
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez chuchErro » 23 wrz 2009, 13:36

Jacek176 napisał(a):A czy ktokolwiek po rozebraniu tego silnika Z5 mierzył cylindry i tłoki czy mieszczą się w wymiarach nominalnych i czy nie są owalne?





ja, rozebralem, bo mnie wkurzyl(do wymiany poduszki amortyzatora po 400zl sztuka, wiec i tak auto stoi, a po zmianie z syntetyka na 10w60 valvoline praktycznie zuzycie oleju nie spadlo) wiec stwierdzilem ze zanim podejme decyzje remont-swap to chciałbym zrobić to na jakiejś podstawie-pomiarów, a to co sie okazało:
progów praktycznie 0, owali również nie ma, wszystko sie mieści w normach podanych w manualu, wiec teraz tylko troche kasy i wiem ze moge auto złożyc do kupy(chyba jestem jednym z niewielu, którzy albo kupili z oryginalnym przebiegiem, albo ktoś dbał podobnie jak ja)
Dodam ze pierścienie olejowe nie pracowały, ale dało je sie poruszyć ręką bez problemu ponieważ nie było na nich nagaru(chyba zaleta dobrego oleju), natomiast były niestety rozhartowane-czyli poprzedni właściciel przegrzał i można było je sobie giąć, straciły właściwości spręzyste

świeżak napisał(a):Z5 to wcale nie jest jakiś mega wielki silnik

i w tym chyba tkwi głowny problem, kierowcy zbyt dużo od niego wymagają...a przede mna jeździło dwóch młodych <killer>
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez flashmaniac » 23 wrz 2009, 13:37

świeżak napisał(a):Mi też sie zdarza wejść czasem na wyższe obroty, ale nie jest to nagminne i nie bierze oleju w ogóle. Po1 szkoda mi tego silnika, a po2 nie jestem przyjacielem stacji benzynowej ;)
Ja od remontu silnika wymieniłem tylko raz olej i od tamtego czasu pod maskę zaglądam tylko wtedy gdy zabraknie mi płynu w spryskiwaczy :P


przy jezdzie z predkoscia autostradowa np 140km/h musialbys czesciej zagladac i sprawdzac olej....ale w polsce praktycznie wcale nie ma autostrad wiec luz :D
ja tez praktycznie nie sprawdzam przy jezdzie po miescie gorzej jak wyrusze w trase i z predkosciomierza nie schodzi 140km/h
kiedys zroblem test i jadac 500km na trasie z predkoscia do 110km/h (okolo 3 tys obr/min)
nie wziela nic oleju......
wniosek taki z tego ze mam padniete pierscienie olejowe....
Ostatnio edytowano 23 wrz 2009, 13:42 przez flashmaniac, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez iceman150 » 23 wrz 2009, 13:41

A co do uszczelniaczy zaworow to polecacie jakieś po za uszczelniaczami tacomy? Bo w IC nie mają tej firmy. Może są inne również dobrej jakości?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez chuchErro » 23 wrz 2009, 13:48

zapytaj w www.carspeed.pl
kolega z forum smirnoff daje duze rabaty dla klubowiczów-taniej nie kupisz
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez frytka » 23 wrz 2009, 19:09

Mam identyczny problem jak niektórzy z Was-silnik bierze mi olej a wynikiem jest kopcenie.Byłam już u kilku mechaników a oni proponuja mi takie rozwiązania że coś się robi ...ostatnim razem jeden pan XXmiał zrobić tak żeby było lepiej-oczywiście zapłaciłam a jest jeszcze gorzej niż było
:///inny zaś poradził mi wymiane silnika,ale to ogromną kase trzeba by w to wsadzic,a moje autko ma zaledwie kilka lat-proszę doradzcie mi co mogę zrobić??czy ta zmiana oleju pomoże????????????????????bo ja siękompletnie nie znam na samochodach,a głównie na tym co mają w środku:(
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2009, 21:01
Posty: 10
Auto: mazda6 silnik 2.0cdi 136 km

Postprzez flashmaniac » 23 wrz 2009, 19:40

nie napisalas jaka to mazda dokladnie i z jakim silnikiem....
najlepiej uzupelnij informacje w profilu
ile tego oleju musisz dolewac tak naprawde ?
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez frytka » 23 wrz 2009, 19:54

chodzi o mazde 6,a problem mam [tiiit] poważny bo po zalaniu 3 litrów oleju przejechałam tylko 100kilosów
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2009, 21:01
Posty: 10
Auto: mazda6 silnik 2.0cdi 136 km

Postprzez frytka » 23 wrz 2009, 19:56

silnik jest całkowicie zjechany???????
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2009, 21:01
Posty: 10
Auto: mazda6 silnik 2.0cdi 136 km

Postprzez frytka » 23 wrz 2009, 19:59

myślałam ze mazdy 6 to wytrzymałe autka-silnik mam 2.0 cdi 136km ,a oleju jakiego używałam dotychczas to castrol edge do turbo diesla 5w40
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2009, 21:01
Posty: 10
Auto: mazda6 silnik 2.0cdi 136 km

Postprzez Pyton162 » 23 wrz 2009, 20:00

mazda 6 ale jaki silnik benyzna jaka pojemnosc lub diesel jaka pojemnosc
jezeli benzynowy silnik bierze tyle oleju i nie masz zadnych wyciekow to nawet nie ma co tego remontowac tylko kupic nowy uzywany sprowadzony silnik
Pyton162
 

Postprzez frytka » 23 wrz 2009, 20:06

ale castrol to najgorszy olej??bo wiele takich opinii słyszałam
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2009, 21:01
Posty: 10
Auto: mazda6 silnik 2.0cdi 136 km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323