Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?
farciarz ale iceman nie napisał, że mu kopci na biało-niebiesko, tylko na biało. Uszczelka może być dobra, ale i tak ją wymieni przy remoncie.
iceman150 sprawdź ile Ci bierze oleju najpierw. Wydaje mi się, że jak dosyć sporo to nawet te magiczne środki nie wiele tu dadzą. Jak masz silnik do remontu to olej możesz lać obojętnie jaki raczej, bo i tak go przepali.
iceman150 sprawdź ile Ci bierze oleju najpierw. Wydaje mi się, że jak dosyć sporo to nawet te magiczne środki nie wiele tu dadzą. Jak masz silnik do remontu to olej możesz lać obojętnie jaki raczej, bo i tak go przepali.
www.forum.323-klub.pl/
zapraszam na forum ;)
zapraszam na forum ;)
- Od: 15 wrz 2008, 11:10
- Posty: 283
- Skąd: Katowice
- Auto: M3 BL `12
świeżak....widzialeś filmik mariuszaSti po odpaleniu auta
wuglądalo na białe dymienie...w rzeczywistości jest to dym biały...z delikatną nutką niebieskiego.
Teraz wracamy do tematu. Do plukania silnika służą środki typu flusch engine
A co do mmieszanki minerały z półsyntetykiem to nie masz się czego obawiać....i jak napisał kolega świeżak .... i tak to przepali
Teraz wracamy do tematu. Do plukania silnika służą środki typu flusch engine

A co do mmieszanki minerały z półsyntetykiem to nie masz się czego obawiać....i jak napisał kolega świeżak .... i tak to przepali
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
mam pytanie jak to jest wlasciwie z ta nafta wlewana do cylindrow w celu "ruszenia" pierscieni ? moze ktos to jeszcze potwierdzic ze to pomoglo ?
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
iceman150 napisał(a):A co powiedzą ciekawego na ten temat użytkownicy valvoline 10W60 (i czy taki olej bedzie ok na zimę?)
zalałem go na lato swego czasu i bardzo bylo slychac zawory, w instrukcji polecają 10w30, przy silniku z pewnym przebiegiem to chyba trochę za rzadki olej, ale osobiście uważam ze 10w60 do normalnej jazdy jest zbyt gęsty, no chyba że ciągle kręcisz pod czerwone pole w upalne dni...
a nafta pomogła, tylko ze na krótką metę
- Od: 29 paź 2007, 00:45
- Posty: 152
- Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
- Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07
A co chcesz powiedziec przez krórtą metę? Silnik całkiem padł czy poprostu po jakimś okresie ponownie się zapiekły?
P.S. Pod czerwone pole to raczej żadko jeżdżę
A to chcesz powiedzieć że taki 10W60 jest gęściejszy od 15W40?
P.S. Pod czerwone pole to raczej żadko jeżdżę
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.
www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 19 wrz 2009, 20:08
- Posty: 925
- Skąd: Grudziądz
- Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V
Witam mam pytanie:D Posiadam mazde 323f BA 1,8 przy pierwszym odpaleniu na zimnym silniku pojawia sie jasna chmura ze spalin, nie odpala od szlagu(niewiem czy to akumulator nie jest tego winny) ale silnik jest jeszcze w dobrej kondycji... co mi polecicie? generalnie to jest moja pierwsza mazda i martwi mnie to że silnik szybko sie rozgrzewa i widać ubytki oleju
- Od: 22 wrz 2009, 10:27
- Posty: 120
- Skąd: Mikołów
- Auto: Lexus IS200
B4r7 napisał(a):Witam mam pytanie:D Posiadam mazde 323f BA 1,8 przy pierwszym odpaleniu na zimnym silniku pojawia sie jasna chmura ze spalin, nie odpala od szlagu(niewiem czy to akumulator nie jest tego winny) ale silnik jest jeszcze w dobrej kondycji... co mi polecicie? generalnie to jest moja pierwsza mazda i martwi mnie to że silnik szybko sie rozgrzewa i widać ubytki oleju
ja mam podobnie...jak postoi kilka dni i rano odpale to zadymi.....
u mnie pali na dotyk....
teraz wziol mi np 1Litr oleju na 3 tys km ale troche go pokrecilem.....
jak jezdze do 3 tys obr/min nie bieze praktycznie nic.....
Pozdro
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
no też tak zauważyłem że tak do 4 tys obr to ubytek jest minimalny... ale wolałbym go tak do 5tys podciągnąć-lepiej bym sie czuł ale boje sie że ją zarżne... gaz też bym może zamontował ale jak silnik ma problemy z uszczelniaczami i zapiekają sie te pierścienie to bał bym sie że nie bedzie miał takiego smarowania... a co z tą temp każda mazda sie tak szybko rozgrzewa?
Ostatnio edytowano 22 wrz 2009, 11:40 przez B4r7, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 22 wrz 2009, 10:27
- Posty: 120
- Skąd: Mikołów
- Auto: Lexus IS200
odnosnie temperatury zapomnialem napisac.....
u mnie tez sie bardzo szybko silnik nagrzewa i osiaga swoja wlasciwa temperature.....
ale nigdy mi sie nie przegrzal.....
u mnie tez sie bardzo szybko silnik nagrzewa i osiaga swoja wlasciwa temperature.....
ale nigdy mi sie nie przegrzal.....
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
iceman150 napisał(a):A to chcesz powiedzieć że taki 10W60 jest gęściejszy od 15W40?
pierwszy index w niskiej temperaturze, drugi w wysokiej, zatem w niskiej temperaturze 15w40 jest znacznie gęściejszy niż 10w60, natomiast w wysokiej 10w60 jest nie tyle gęściejszy, co bardziej lepki i pozwala utrzymać wyższe ciśnienie oleju
B4r7 napisał(a):no też tak zauważyłem że tak do 4 tys obr to ubytek jest minimalny
to jeździj i sie ciesz
B4r7 napisał(a):silnik ma problemy z uszczelniaczami i zapiekają sie te pierścienie to bał bym sie że nie bedzie miał takiego smarowania
mój brał kolo litra na 10 000 przy delikatnej jeździe gdy zakładałem gaz i tak bez problemu zrobiłem 40 tys na gazie, dopóki nie dostał ostro na trasie, a co do smarowania, to jeśli masz dobry skład mieszanki i lejesz dobry olej, to ja bym się tym nie martwił-czemu, rozebrałem silnik i progu na cylindrach nie ma praktycznie wcale.
świeżak-jeśli go dobrze dotrzesz i odpowiednio siądą Ci pierścienie wcale nie musi brać przy 5 tys obr oleju, tak jak robił to np kolega Jacek, tyle że aby tak dotrzeć trzeba robić szlif i honowanie
Ostatnio edytowano 22 wrz 2009, 20:13 przez chuchErro, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 29 paź 2007, 00:45
- Posty: 152
- Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
- Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07
B4r7 napisał(a):właśnie to mi sie nie podoba max moment jest przy 4000 a jak bede krecil do 6000 to olej mnie wyjdzie 100ml na 100km
a zwróć uwagę jak często tak jeździsz? to moze nawet i dobrze, ze przy takich obrotach silnik ma troche lepsze smarowanie;]
- Od: 29 paź 2007, 00:45
- Posty: 152
- Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
- Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07
phu Tobi ma sklep koło krakowa, osobiście nigdzie taniej nie znalazlem przez 2 lata, na 5l półsyntetyka np valvoline mam 30 zl taniej
tel 606 692 690, powiedz ze jestes z klubu mazdy:) dostaniesz rabat:)
tel 606 692 690, powiedz ze jestes z klubu mazdy:) dostaniesz rabat:)
- Od: 29 paź 2007, 00:45
- Posty: 152
- Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
- Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07
chuchErro napisał(a):świeżak-jeśli go dobrze dotrzesz i odpowiednio siądą Ci pierścienie wcale nie musi brać przy 5 tys obr oleju, tak jak robił to np kolega Jacek, tyle że aby tak dotrzeć trzeba robić szlif i honowanie
A to wiąże się z nadwymiarowymi pierścionkami....a jak znajdziesz takowe do mazdy to ja jestem święty

Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
farciarz napisał(a):A to wiąże się z nadwymiarowymi pierścionkami....a jak znajdziesz takowe do mazdy to ja jestem święty
niekoniecznie bo honowanie nie zbiera zbyt dużo, tylko wygładza. Słyszałem też że można dorobić tuleje cylindrowe jeżeli są bardzo zjechane gdzie honowanie nie pomoże i będzie potrzeby nadwymiar, którego podobno nie ma.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
farciarz napisał(a):A to wiąże się z nadwymiarowymi pierścionkami
Nie. Napisałem wcześniej: nie mylić honowania ze szlifem. Jeśli robisz szlif (czyli rozwiercanie) to wtedy trzeba dawać pierścionki (i TŁOKI oczywiście) nadwymiarowe.
Jeśli wymieniamy tylko pierścienie bez honowania i pomiaru cylindrów oraz tłoków to wogóle szkoda czasu i pieniędzy na remont. Pieniądze wyrzucone w błoto. Szanse na powodzenie takiego remontu oceniam na ok. 20%.
farciarz napisał(a):a jak znajdziesz takowe do mazdy to ja jestem święty
Ja jakoś znalazłem bez problemu zarówno na pierwszy jak i na drugi szlif.
Czyżbyśmy mieli świętego na forum?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości