Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez świeżak » 21 wrz 2009, 20:33

farciarz ale iceman nie napisał, że mu kopci na biało-niebiesko, tylko na biało. Uszczelka może być dobra, ale i tak ją wymieni przy remoncie.
iceman150 sprawdź ile Ci bierze oleju najpierw. Wydaje mi się, że jak dosyć sporo to nawet te magiczne środki nie wiele tu dadzą. Jak masz silnik do remontu to olej możesz lać obojętnie jaki raczej, bo i tak go przepali.
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez farciarz » 22 wrz 2009, 00:26

świeżak....widzialeś filmik mariuszaSti po odpaleniu auta ?? wuglądalo na białe dymienie...w rzeczywistości jest to dym biały...z delikatną nutką niebieskiego.

Teraz wracamy do tematu. Do plukania silnika służą środki typu flusch engine !!

A co do mmieszanki minerały z półsyntetykiem to nie masz się czego obawiać....i jak napisał kolega świeżak .... i tak to przepali :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez flashmaniac » 22 wrz 2009, 08:01

mam pytanie jak to jest wlasciwie z ta nafta wlewana do cylindrow w celu "ruszenia" pierscieni ? moze ktos to jeszcze potwierdzic ze to pomoglo ?
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez chuchErro » 22 wrz 2009, 09:29

iceman150 napisał(a):A co powiedzą ciekawego na ten temat użytkownicy valvoline 10W60 (i czy taki olej bedzie ok na zimę?)


zalałem go na lato swego czasu i bardzo bylo slychac zawory, w instrukcji polecają 10w30, przy silniku z pewnym przebiegiem to chyba trochę za rzadki olej, ale osobiście uważam ze 10w60 do normalnej jazdy jest zbyt gęsty, no chyba że ciągle kręcisz pod czerwone pole w upalne dni...

a nafta pomogła, tylko ze na krótką metę :(
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez iceman150 » 22 wrz 2009, 10:29

A co chcesz powiedziec przez krórtą metę? Silnik całkiem padł czy poprostu po jakimś okresie ponownie się zapiekły?

P.S. Pod czerwone pole to raczej żadko jeżdżę ;) A to chcesz powiedzieć że taki 10W60 jest gęściejszy od 15W40?
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez B4r7 » 22 wrz 2009, 10:37

Witam mam pytanie:D Posiadam mazde 323f BA 1,8 przy pierwszym odpaleniu na zimnym silniku pojawia sie jasna chmura ze spalin, nie odpala od szlagu(niewiem czy to akumulator nie jest tego winny) ale silnik jest jeszcze w dobrej kondycji... co mi polecicie? generalnie to jest moja pierwsza mazda i martwi mnie to że silnik szybko sie rozgrzewa i widać ubytki oleju
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez flashmaniac » 22 wrz 2009, 11:02

B4r7 napisał(a):Witam mam pytanie:D Posiadam mazde 323f BA 1,8 przy pierwszym odpaleniu na zimnym silniku pojawia sie jasna chmura ze spalin, nie odpala od szlagu(niewiem czy to akumulator nie jest tego winny) ale silnik jest jeszcze w dobrej kondycji... co mi polecicie? generalnie to jest moja pierwsza mazda i martwi mnie to że silnik szybko sie rozgrzewa i widać ubytki oleju


ja mam podobnie...jak postoi kilka dni i rano odpale to zadymi.....
u mnie pali na dotyk....
teraz wziol mi np 1Litr oleju na 3 tys km ale troche go pokrecilem.....
jak jezdze do 3 tys obr/min nie bieze praktycznie nic.....

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez B4r7 » 22 wrz 2009, 11:34

no też tak zauważyłem że tak do 4 tys obr to ubytek jest minimalny... ale wolałbym go tak do 5tys podciągnąć-lepiej bym sie czuł ale boje sie że ją zarżne... gaz też bym może zamontował ale jak silnik ma problemy z uszczelniaczami i zapiekają sie te pierścienie to bał bym sie że nie bedzie miał takiego smarowania... a co z tą temp każda mazda sie tak szybko rozgrzewa?
Ostatnio edytowano 22 wrz 2009, 11:40 przez B4r7, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez flashmaniac » 22 wrz 2009, 11:37

odnosnie temperatury zapomnialem napisac.....
u mnie tez sie bardzo szybko silnik nagrzewa i osiaga swoja wlasciwa temperature.....
ale nigdy mi sie nie przegrzal.....
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez B4r7 » 22 wrz 2009, 11:43

a to niema obawy z eksploatacja moge se spokojnie pośmigać tzn tak co mi kasy na olej starczy:D powinni gdzieś na stacji wymyśleć wielką dolewke oleju tzn do 25l setka oleju:P
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez świeżak » 22 wrz 2009, 18:31

Jak będzie się kręcić do 5tysi to na pewno będzie brał olej ;)
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez Jacek176 » 22 wrz 2009, 18:45

A co to diesel jest, że tylko do 4000 można kręcić? <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez chuchErro » 22 wrz 2009, 20:10

iceman150 napisał(a):A to chcesz powiedzieć że taki 10W60 jest gęściejszy od 15W40?

pierwszy index w niskiej temperaturze, drugi w wysokiej, zatem w niskiej temperaturze 15w40 jest znacznie gęściejszy niż 10w60, natomiast w wysokiej 10w60 jest nie tyle gęściejszy, co bardziej lepki i pozwala utrzymać wyższe ciśnienie oleju
B4r7 napisał(a):no też tak zauważyłem że tak do 4 tys obr to ubytek jest minimalny

to jeździj i sie ciesz
B4r7 napisał(a):silnik ma problemy z uszczelniaczami i zapiekają sie te pierścienie to bał bym sie że nie bedzie miał takiego smarowania

mój brał kolo litra na 10 000 przy delikatnej jeździe gdy zakładałem gaz i tak bez problemu zrobiłem 40 tys na gazie, dopóki nie dostał ostro na trasie, a co do smarowania, to jeśli masz dobry skład mieszanki i lejesz dobry olej, to ja bym się tym nie martwił-czemu, rozebrałem silnik i progu na cylindrach nie ma praktycznie wcale.

świeżak-jeśli go dobrze dotrzesz i odpowiednio siądą Ci pierścienie wcale nie musi brać przy 5 tys obr oleju, tak jak robił to np kolega Jacek, tyle że aby tak dotrzeć trzeba robić szlif i honowanie
Ostatnio edytowano 22 wrz 2009, 20:13 przez chuchErro, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez B4r7 » 22 wrz 2009, 20:13

jeździj i sie ciesz chopie przy 4000 mam max moment a ja mam auto do 4000 krecic kaj jest ta reszta do odciecia
Ostatnio edytowano 22 wrz 2009, 20:16 przez B4r7, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez chuchErro » 22 wrz 2009, 20:14

B4r7 napisał(a):właśnie to mi sie nie podoba max moment jest przy 4000 a jak bede krecil do 6000 to olej mnie wyjdzie 100ml na 100km

a zwróć uwagę jak często tak jeździsz? to moze nawet i dobrze, ze przy takich obrotach silnik ma troche lepsze smarowanie;]
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez B4r7 » 22 wrz 2009, 20:18

no musze se jeszcze kogoś pochytać co taniej olej bede załatwiał
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez chuchErro » 22 wrz 2009, 20:22

phu Tobi ma sklep koło krakowa, osobiście nigdzie taniej nie znalazlem przez 2 lata, na 5l półsyntetyka np valvoline mam 30 zl taniej
tel 606 692 690, powiedz ze jestes z klubu mazdy:) dostaniesz rabat:)
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez farciarz » 23 wrz 2009, 00:26

chuchErro napisał(a):świeżak-jeśli go dobrze dotrzesz i odpowiednio siądą Ci pierścienie wcale nie musi brać przy 5 tys obr oleju, tak jak robił to np kolega Jacek, tyle że aby tak dotrzeć trzeba robić szlif i honowanie


A to wiąże się z nadwymiarowymi pierścionkami....a jak znajdziesz takowe do mazdy to ja jestem święty !!!!
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez lesiux » 23 wrz 2009, 07:50

farciarz napisał(a):A to wiąże się z nadwymiarowymi pierścionkami....a jak znajdziesz takowe do mazdy to ja jestem święty !!


niekoniecznie bo honowanie nie zbiera zbyt dużo, tylko wygładza. Słyszałem też że można dorobić tuleje cylindrowe jeżeli są bardzo zjechane gdzie honowanie nie pomoże i będzie potrzeby nadwymiar, którego podobno nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Jacek176 » 23 wrz 2009, 09:17

farciarz napisał(a):A to wiąże się z nadwymiarowymi pierścionkami

Nie. Napisałem wcześniej: nie mylić honowania ze szlifem. Jeśli robisz szlif (czyli rozwiercanie) to wtedy trzeba dawać pierścionki (i TŁOKI oczywiście) nadwymiarowe.
Jeśli wymieniamy tylko pierścienie bez honowania i pomiaru cylindrów oraz tłoków to wogóle szkoda czasu i pieniędzy na remont. Pieniądze wyrzucone w błoto. Szanse na powodzenie takiego remontu oceniam na ok. 20%.

farciarz napisał(a):a jak znajdziesz takowe do mazdy to ja jestem święty

Ja jakoś znalazłem bez problemu zarówno na pierwszy jak i na drugi szlif.
Czyżbyśmy mieli świętego na forum? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323