Montaż "Blosa". Wasze opinie i porady
witam
dobrze mówisz ze jeśli się ma 1-wszą bądź 2-gą
a jeśli od podstaw chcemy założyć ? Blos czy sekwencja
ostatnio zaś zakład jeden u mnie w mieście polecili mi jakaś instal stag 6 plus i każdy mówi co innego?
pozdro
dobrze mówisz ze jeśli się ma 1-wszą bądź 2-gą
a jeśli od podstaw chcemy założyć ? Blos czy sekwencja
ostatnio zaś zakład jeden u mnie w mieście polecili mi jakaś instal stag 6 plus i każdy mówi co innego?
pozdro
http://www.youtube.com/watch?v=JDA2TcA29TE Wydech wersja2
- Od: 14 sie 2009, 09:30
- Posty: 194
- Skąd: Jastrzębie Zdrój
- Auto: BYŁA :Mazda 323F BA 2.0 V6 "zielona ździra"
JEST: VOLVO S40 1.9 T4
GieraPPa napisał(a):witam
dobrze mówisz ze jeśli się ma 1-wszą bądź 2-gą
a jeśli od podstaw chcemy założyć ? Blos czy sekwencja
ostatnio zaś zakład jeden u mnie w mieście polecili mi jakaś instal stag 6 plus i każdy mówi co innego?
pozdro
Jesli od podstaw, to sekwencja. BLos to jednak urzadzenie czysto mechaniczne. Nie ma odcinania paliwa przy hamowaniu silnikiem, nie ma wzbogacania mieszanki na zimnym. Ja zalozylem sobie blos-a, bo mialem normalny mikser, ktory zjadal dobre 20 koni. Teraz furka jezdzi, az milo , a koszty tankowania sa wrecz smieszne.
GieraPPa napisał(a):a jeśli od podstaw chcemy założyć ? Blos czy sekwencja
Tez sie nad tym zastanawiam. Ciekawe czy różnica w cenie międzi II z blosem a sekwencją da się zauważyć.
witam
do kolegi powyżej Lukano co do kosztów to da się zauważywszy u mnie za zał blosa zawołali około 2100zł a za założenie sekwencji np stag 6plus około 3300-3500zł wiec jakaś tam różnica jest
pozdro
do kolegi powyżej Lukano co do kosztów to da się zauważywszy u mnie za zał blosa zawołali około 2100zł a za założenie sekwencji np stag 6plus około 3300-3500zł wiec jakaś tam różnica jest
pozdro
http://www.youtube.com/watch?v=JDA2TcA29TE Wydech wersja2
- Od: 14 sie 2009, 09:30
- Posty: 194
- Skąd: Jastrzębie Zdrój
- Auto: BYŁA :Mazda 323F BA 2.0 V6 "zielona ździra"
JEST: VOLVO S40 1.9 T4
No to 3500zl za staga na 4 cylindry to jakos duzo, bo 2800 to mi mowili za instalke BRC. Bardziej bym optowal za tym,ze blos 2100 a sekwencja 2500. Wtedy sekwencja to jedyn sluszny wybor
witam witam
ja nie mówiłem na 4 cylindry a na 6 bo pytałem się do swojej madzi v6
a co do 4-cylindrowki u nas wołają se 2200 za staga i 3000za landi renzo
pozdro
ja nie mówiłem na 4 cylindry a na 6 bo pytałem się do swojej madzi v6
a co do 4-cylindrowki u nas wołają se 2200 za staga i 3000za landi renzo
pozdro
http://www.youtube.com/watch?v=JDA2TcA29TE Wydech wersja2
- Od: 14 sie 2009, 09:30
- Posty: 194
- Skąd: Jastrzębie Zdrój
- Auto: BYŁA :Mazda 323F BA 2.0 V6 "zielona ździra"
JEST: VOLVO S40 1.9 T4
GieraPPa napisał(a):witam witam
ja nie mówiłem na 4 cylindry a na 6 bo pytałem się do swojej madzi v6
a co do 4-cylindrowki u nas wołają se 2200 za staga i 3000za landi renzo
pozdro
A jak do V6 to sorki, nie skumalem ze o ten silnik chodzi. Wtedy oczywiscie trzeba 2 wtryski wiecej ,1 dodatkowa listre, 1 dodatkowy filtr i wiecej podlaczania,wiec 3 tys to sensowna cena. Ale oszczednosci sa naprawde duze. gazeo.pl –> bardzo fajny kalkulator, z ktorego sam ostatnio korzystalem
przyszedl blos, i tak mnie zastanawia na jakiej on dokladnie zasadzie dziala...budowa jak gaznik..tylko nie wiem na jakiej zasadnie sie otwiera jakby ta przepustnica?co tym steruje? i co jak auto na benie jedzie jak to jest ze ta przepustnica musi sie przeciez jakby otwierac?
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
KrystianR napisał(a):przyszedl blos, i tak mnie zastanawia na jakiej on dokladnie zasadzie dziala...budowa jak gaznik..tylko nie wiem na jakiej zasadnie sie otwiera jakby ta przepustnica?co tym steruje? i co jak auto na benie jedzie jak to jest ze ta przepustnica musi sie przeciez jakby otwierac?
Zasada jest dosc prosta.Ta przeslona od strony przepustnicy ma w sobie mala dziurke. Podzielmy blosa na 2 czesci, ta od klapki w strone filtra (czes 1) , oraz ta od klapki w strone przepustnicy (czesc 2). Jesli silnik zaczyna ssac powietrze, to w czesci 2 robi sie podcisnienie w stosunku do czesci pierwszej. Ta roznica cisnienien powoduje "wysanie" klapki w gore do momentu, az cisnienia po obu stronach sie wyrownaja. A dawkowanie gazu dziala tak – blos jest zwezka venturiego. Ma on mniejszy przekroj niz rura dolotowa, wiec powietrze w nim bedzie leciec szybciej, niz w reszcie dolotu, a to powoduje spadek cisnienia. Ten spadek cisnienia wysysa gaz z rury doprowadzajacej LPG. Jak mocno bedzie "ssac" zalezy od tego, jak duza szpara jest odslonieta przez czarna przeslone na "gwizdku" – ta metalowa rurka z nacieciem w ksztalcie litery V.
Teoria z klapka jest moja wlasna, ale testowalem blosa swoimi plucami (wsysalem powietrze przez blos) i klapka ta wyraznie sie podnosila. Do eksperymentow uzylem tez odkurzacza.
takie mam dwa pytania przed montażem bo bede robil od razu za jednym machnieciem zimny dolot:
1) bo takie dwie opcje, blosa zamontowac blisko przepustnicy?(tzn zaraz za kolankiem blos), czy montowac zaraz za przeplywomierzem?
2) co z antywybuchem?zostawiac?jesli tak to gdzie go dac?za blosem przed przepustnica czy miedzy przeplywka a blosem?powiedzmy zaraz za przeplywka?
druga opcja chyba lepsza ale czekam na opinie na temat moich pytan
edit: 3) jacekkpl napisal "Jak ktos ma 2-gen to zdejmujemy silniczek krokowy z weza gazu, bo i tak do blosa sie nie przyda"– to wywalic ten silniczek krokowy dokad?tam gdzies zeby byl luzny czy mozna calkiem odpiac?
1) bo takie dwie opcje, blosa zamontowac blisko przepustnicy?(tzn zaraz za kolankiem blos), czy montowac zaraz za przeplywomierzem?
2) co z antywybuchem?zostawiac?jesli tak to gdzie go dac?za blosem przed przepustnica czy miedzy przeplywka a blosem?powiedzmy zaraz za przeplywka?
druga opcja chyba lepsza ale czekam na opinie na temat moich pytan
edit: 3) jacekkpl napisal "Jak ktos ma 2-gen to zdejmujemy silniczek krokowy z weza gazu, bo i tak do blosa sie nie przyda"– to wywalic ten silniczek krokowy dokad?tam gdzies zeby byl luzny czy mozna calkiem odpiac?
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
KrystianR napisał(a):takie mam dwa pytania przed montażem bo bede robil od razu za jednym machnieciem zimny dolot:
1) bo takie dwie opcje, blosa zamontowac blisko przepustnicy?(tzn zaraz za kolankiem blos), czy montowac zaraz za przeplywomierzem?
2) co z antywybuchem?zostawiac?jesli tak to gdzie go dac?za blosem przed przepustnica czy miedzy przeplywka a blosem?powiedzmy zaraz za przeplywka?
druga opcja chyba lepsza ale czekam na opinie na temat moich pytan
edit: 3) jacekkpl napisal "Jak ktos ma 2-gen to zdejmujemy silniczek krokowy z weza gazu, bo i tak do blosa sie nie przyda"– to wywalic ten silniczek krokowy dokad?tam gdzies zeby byl luzny czy mozna calkiem odpiac?
Blos jak najblizej przepustnicy – mozna wtedy smialo odpalac na gazie i nawet nie trzeba dlugo krecic rozrusznikiem (u mnie 2 sekundy i silnik juz chodzi)
Antywybuch mozesz zostawic,ale na blosie umieszczonym blisko przepustnicy praktycznie nie ma szansy na wybuch. A nawet jesli, to zdejmie ci gume z dolotu, a nic nie uszkodzi, bo kolektor masz aluminiowy. Za blosem (w strone przpelywki) gazu nie bedzie, wiec tam nic nie wybuchnie.
Silniczek krokowy wyjmujesz kompletnie. Zostawiasz pusta rure i nic na niej nie regulujesz. Blos jest taki sprytny,ze sam sobie zaciaga tyle gazu, ile trzeba. Na goolge wpisz BLOS instrukcja , znajdziesz opis montazu regulacji itp.
KrystianR napisał(a):dzieki za szybka odpowiedz..ale silniczek krokowy oprocz tego ze wyjmuje to moge odlaczyc czy komp od gazu bedzie swirowal?bo mysle wlasnie prosto z przepustnicy dac kolanko gumowy i zaraz do tego kolanka walnac blosa i dalej dolot dopiero..
Nie wiem, czy komp od gazu bedzie swirowal. Wazne,zeby ten od benzyny nie zeswirowal. Zreszta komp od gazu jedyne co bedzie robil, to wlaczal elektrozawor LPG i odcinal wtryski benzyny. Ewentualnie moze emulowac sygnal sondy lambda, zeby komputer fabryczny nie zglupial. Cala reszta dziala mechanicznie.
Nie radzę odłączać silniczka krokowego tylko go gdzieś zostawić podłączonego, bo gdy go odłączysz komputer od gazu może stwierdzić błąd silnika krokowego i ci nie przełączy na gaz.
Zamontowałem blosa i jak naarzie jestem zadowolony ładnie sie wkreca i wogole lepiej jedzie niz na zwykłym gazie. Wstepnie go ustawiłem, ale na zimnym nie trzyma obrotów i gasnie, na ciepłym zadnych problemów nie ma. Którą sruba to wyregulowac. Tą do podtrzymania przepustnicy 
- Od: 1 lip 2007, 12:17
- Posty: 30
- Auto: 323 BG 1.6 8V 90r
Tej sruby do podtrzymania przepustnicy nie ruszaj.
Do wolnych obrotów jest ta mała śruba na tej dużej i tum regulujesz wolne obroty
Do wolnych obrotów jest ta mała śruba na tej dużej i tum regulujesz wolne obroty
Przepływka nie ma nic do tego.
Ta od przepustnicy ma być wykręcona tak aby przepustnica była zamknięta
Ta od przepustnicy ma być wykręcona tak aby przepustnica była zamknięta
Dobra ustawiłem tak no ale na wolnych czasmi siedzi sztywno czasmi faluje a czasmi wogole ich nie trzyma i gaśnie. Czy ten przewód od chyba podcisnienia jakiegoś mam ustawic tak jak na zdjęciu http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F_pliki/blos.jpg Nowe położenie przewodu doprowadzającego powietrze do by-pass ("silniczka krokowego") biegu jałowego. Takie ustawienie jest konieczne by silnik mógł pracować na wolnych obrotach.
- Od: 1 lip 2007, 12:17
- Posty: 30
- Auto: 323 BG 1.6 8V 90r
pumpek napisał(a):Czy ten przewód od chyba podcisnienia jakiegoś mam ustawic tak jak na zdjęciu
A co to jest za podciśnienie????
pumpek napisał(a):Nowe położenie przewodu doprowadzającego powietrze do by-pass ("silniczka krokowego") biegu jałowego. Takie ustawienie jest konieczne by silnik mógł pracować na wolnych obrotach.
Ja u siebie nie mam żadnego przewodu doprowadzającego powietrze, ani żadnego by-passu i u mnie silniczek chodzi jak ta lala.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości