Bierze olej (spalanie oleju) – diesel
Panowie
Więc u mnie jest jakoś tak. Jak bym chciał ruszyć z miejsca z "kopyta", to 1,2 i 3 (nie wiem jak dalej) za mną dość czarno. Gdy już jadę i chcę przyśpieszać to żebym miał większego "kopa" to najpierw muszę lekko przyśpieszyć a potem dopiero wcisnąć gaz do dechy. A tak leci chyba trochę siwy dym.Trudno mi to zaobserwować z pozycji kierowcy jadąc więc, mogę się trochę gdzie nie gdzie mylić. Też powoli chyba zaczynam obstawiać turbo. Choć wydaje mi się że to dmuchanie z korka to też jest trochę za duże bo zauważyłem,że trochę chyba olejem chlapie. Ale spalin nie mam.
Pozdrawiam
Więc u mnie jest jakoś tak. Jak bym chciał ruszyć z miejsca z "kopyta", to 1,2 i 3 (nie wiem jak dalej) za mną dość czarno. Gdy już jadę i chcę przyśpieszać to żebym miał większego "kopa" to najpierw muszę lekko przyśpieszyć a potem dopiero wcisnąć gaz do dechy. A tak leci chyba trochę siwy dym.Trudno mi to zaobserwować z pozycji kierowcy jadąc więc, mogę się trochę gdzie nie gdzie mylić. Też powoli chyba zaczynam obstawiać turbo. Choć wydaje mi się że to dmuchanie z korka to też jest trochę za duże bo zauważyłem,że trochę chyba olejem chlapie. Ale spalin nie mam.
Pozdrawiam
- Od: 24 sty 2009, 14:16
- Posty: 74
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 '03 136 MZR-GY
Ja tylko ze swojej srtony mogę potwierdzić że wymiana podkładek pod wtryskami likwiduje przedmuchy z wlewu oleju... zmieniałem niedawno te podkładki (niestety tylko trzy bo jednego wtrysku nie dałem rady wyjąć) i:
– przedmuchy z korka wlewu oleju zniknęły niealże całkowice (wcześniej waliło spalinami jak z rury wydechowej)
-znikneło branie oleju przez silnik, wcześniej myślałem że turbina pada bo lało z intercoolera i na 10 tyś km dolewałem jakieś 2-3 litry, teraz spokój po przejechaniu 2 tyś km i specjalnie dawaniu ostro w palnik stan oleju utrzymuje się bez zmian.
– dla spokojności ducha zdjąłem jeszcze miskę i sprawdziłem smoka – był ok
– przedmuchy z korka wlewu oleju zniknęły niealże całkowice (wcześniej waliło spalinami jak z rury wydechowej)
-znikneło branie oleju przez silnik, wcześniej myślałem że turbina pada bo lało z intercoolera i na 10 tyś km dolewałem jakieś 2-3 litry, teraz spokój po przejechaniu 2 tyś km i specjalnie dawaniu ostro w palnik stan oleju utrzymuje się bez zmian.
– dla spokojności ducha zdjąłem jeszcze miskę i sprawdziłem smoka – był ok
Riki napisał(a):Maciek 251 napisał(a):tylko trzy bo jednego wtrysku nie dałem rady wyjąć
Czyli tutaj podkładka nie wymagała wymiany... jest git
no wlasnie nie!!!
to swiadczy ze jest ona uszkodzona
i jest tam nagromadzone syfu... co nie miara....
musisz wymienic tez,
i to jak najszybciej!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):Riki napisał:
Maciek 251 napisał:
tylko trzy bo jednego wtrysku nie dałem rady wyjąć
Czyli tutaj podkładka nie wymagała wymiany... jest git
no wlasnie nie!
to swiadczy ze jest ona uszkodzona
i jest tam nagromadzone syfu... co nie miara....
musisz wymienic tez,
i to jak najszybciej!
Wiem że świadczy to właśnie o tym że były tam przedmuchy ale nie było ludzkiej możlowości wyjęcia go bez uszkodzenia czegoś, kręcenie w prawo i lewo nie dało rezultatu, nawet założenie dwumetrowej rury i ciągnięcie go w górę z jednoczesnym kręceniem na boki nie pozwoliło na wyjęcie go chociarzby na pół milimetra, po prawie dwóch godzinach starań daliśmy sobie spokój, stwierdziliśmy że jeżeli jest tak bardzo "przyklejony" to i przedmuchy będą proporcjonalnie małe i tak jak jest w rzeczywistości..
Ogólnie patrząc na całość to w pozostałych trzech jest ok, smok był i jest ok więc nie przejmuje się niczym tylko leje do baku i jeżdżę
Maciek 251 napisał(a):Wiem że świadczy to właśnie o tym że były tam przedmuchy ale nie było ludzkiej możlowości wyjęcia go bez uszkodzenia czegoś, kręcenie w prawo i lewo nie dało rezultatu, nawet założenie dwumetrowej rury i ciągnięcie go w górę z jednoczesnym kręceniem na boki nie pozwoliło na wyjęcie go chociarzby na pół milimetra, po prawie dwóch godzinach starań daliśmy sobie spokój, stwierdziliśmy że jeżeli jest tak bardzo "przyklejony" to i przedmuchy będą proporcjonalnie małe i tak jak jest w rzeczywistości..
Ogólnie patrząc na całość to w pozostałych trzech jest ok, smok był i jest ok więc nie przejmuje się niczym tylko leje do baku i jeżdżę
przy tak mocno przyklejonym wtrysku..
trzeba zdemontowa kpl. gore glowicy (klawiature)
a potem ciągnąć go do góry i jednoczesnie kręcić w kierunku ruchów wsk. zegara no i koniecznie za odlew/korpus żeliwny wtrysku.
absolutnie nie za> grzybek!!!!!
jeśli to nie pomoże.. to szukaj już głowicy no i wtrysku
pozdr.
E.[quote]
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ja dzisiaj wymieniłem podkladki. byly takie oryginalnie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/418 ... b0baf.html ale ja zmienilem je na te z koncowka nru B okragle bez tych wypustek
Zero przedmuchu i chlapania olejem no i dymienie z tylu kompletnie ustalo nawet przy gazie w podloge
Wtrykiwacze byly tak zasyfione ze nie moglem uwierzyc Tylko jeden wtrysk wyszedl lekko z reszta walczylem ale dalo rade
"Święci garnkow nie lepią" jak mowi moj tata Do tego przydaje sie internet...
Zero przedmuchu i chlapania olejem no i dymienie z tylu kompletnie ustalo nawet przy gazie w podloge
Wtrykiwacze byly tak zasyfione ze nie moglem uwierzyc Tylko jeden wtrysk wyszedl lekko z reszta walczylem ale dalo rade
"Święci garnkow nie lepią" jak mowi moj tata Do tego przydaje sie internet...
- Od: 28 wrz 2008, 14:07
- Posty: 41
- Skąd: Londyn
- Auto: Mazda 6 Kombi '04 2.0 CDTI 136
Bieski81 napisał(a):Ja dzisiaj wymieniłem podkladki. byly takie oryginalnie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/418 ... b0baf.html ale ja zmienilem je na te z koncowka nru B okragle bez tych wypustek
Zero przedmuchu i chlapania olejem no i dymienie z tylu kompletnie ustalo nawet przy gazie w podloge
Wtrykiwacze byly tak zasyfione ze nie moglem uwierzyc Tylko jeden wtrysk wyszedl lekko z reszta walczylem ale dalo rade
"Święci garnkow nie lepią" jak mowi moj tata Do tego przydaje sie internet...
Wg mnie przedmuchow u mnie nie bylo przed demontarzem, ale ze auto ma jakies 250kkm to dla swietego spokoju wyjalem wtryski celem ich sprawdzenia. Wszystkie wyszly bez problemu, ale wygladaly niezbyt ciekawie. Koncowki byly solidnie osmolone (cos jak swiece w benzyniakach), z tym ze nie bardzo to chcialo zejsc. Troche mnie to zdziwilo, bo uzywam Forte regularnie. Do tego troche czarnej mazi na i w otworach po wtryskach jak i w kazdej "dziurce",a resztki oleju jakie tam zostaly wygladaly lekko nieswierzo – moglo to swiadczyc o delikatnych przedmuchach.
Wtryski wyslalem do czyszczenia ultradzwiekami, jak cos to pomoze w kulturze pracy silnika dam znac. Ale to dopiero pod koniec tygodnia jak do mnie wroca. Miedzyczasie moze jeszcze sprawdze zawory
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3133 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Bieski81 napisał(a):Ja dzisiaj wymieniłem podkladki. byly takie oryginalnie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/418 ... b0baf.html ale ja zmienilem je na te z koncowka nru B okragle bez tych wypustek
Zero przedmuchu i chlapania olejem no i dymienie z tylu kompletnie ustalo nawet przy gazie w podloge
Wtrykiwacze byly tak zasyfione ze nie moglem uwierzyc Tylko jeden wtrysk wyszedl lekko z reszta walczylem ale dalo rade
"Święci garnkow nie lepią" jak mowi moj tata Do tego przydaje sie internet...
no to pare groszy uratowales
no i sukces jest !
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
darow napisał(a): wygladaly niezbyt ciekawie. Koncowki byly solidnie osmolone (cos jak swiece w benzyniakach), z tym ze nie bardzo to chcialo zejsc. Troche mnie to zdziwilo, bo uzywam Forte regularnie
to jakosc paliwa powoduje takie zabrudzenia,
a Forte dziala od wewnatrz wtryskow!
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro pytanie do Ciebie ...Czy ten sprzet http://cgi.ebay.co.uk/VCM-IDS-Diagnosti ... 286.c0.m14 zalatwia wszystko co zwiazane jest z podlaczaniem pod kompa mazde(chodzi mi glownie o kalibracje) Z gory dzieki
- Od: 28 wrz 2008, 14:07
- Posty: 41
- Skąd: Londyn
- Auto: Mazda 6 Kombi '04 2.0 CDTI 136
Jak chcesz sie napic piwa to kupujesz cały browar ? No to gosc z CiebieBieski81 napisał(a):chodzi mi glownie o kalibracje

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Innego sposobu nie ma . U nas w serwisie nie wiedza co to jest a zrobic trzeba A do PL za daleko Nawet do Enduro mam 500 km . Robilem to u was w maju ale chyba musze zrobic znowu . gdyby sie dalo kupic cos zeby zrobic tylko kalibracje itp to bym to zrobil
- Od: 28 wrz 2008, 14:07
- Posty: 41
- Skąd: Londyn
- Auto: Mazda 6 Kombi '04 2.0 CDTI 136
Rozumiem , w takim razie kupuj to co wystawione i otwieraj serwis mazdy bo dla samej kalibracji to chyba mało ciekawy pomysl.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Wiem ze to glupio brzmi ale chcialem sie tylko dowiedziec czy to zalatwia sprawe czy trzeba cos jeszcze bo sa opcje po 2tys f ale to chyba z laptopem nie zeby odrazu wywalic 600f
zeby tylko zrobic kalibracje... Za to to ja do was 2 razy obroce...
zeby tylko zrobic kalibracje... Za to to ja do was 2 razy obroce...
- Od: 28 wrz 2008, 14:07
- Posty: 41
- Skąd: Londyn
- Auto: Mazda 6 Kombi '04 2.0 CDTI 136
Bieski81 napisał(a):Enduro pytanie do Ciebie ...Czy ten sprzet http://cgi.ebay.co.uk/VCM-IDS-Diagnosti ... 286.c0.m14 zalatwia wszystko co zwiazane jest z podlaczaniem pod kompa mazde(chodzi mi glownie o kalibracje) Z gory dzieki
Tak, zalatwia ale:
1. Jest to chinska podrobka (bo za taka kase nie moze byc nic innego)
2. To VCM Rotunda, czyli dziala jak IDS i posiada jego funkcje ale nim nie jest
3. Chinole bezposrednio od siebie krzycza troche mniej (500-600 dolarow), ale jak tu maja jakis support i gwarancje to znacznie bezpieczniej niz u zrodla.
Sam chcialem to kupic ale mi sie wspolnicy wykruszyli, a nie mam az tyle kasy na "zabawke". No i wtedy nie bylo nic ponizej 2000 na ebayu.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3133 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
darow napisał(a):Sam chcialem to kupic ale mi sie wspolnicy wykruszyli, a nie mam az tyle kasy na "zabawke". No i wtedy nie bylo nic ponizej 2000 na ebayu.
No i ja generalnie nie mam ale jakbym musial ...
- Od: 28 wrz 2008, 14:07
- Posty: 41
- Skąd: Londyn
- Auto: Mazda 6 Kombi '04 2.0 CDTI 136
Tylko kolego napisz kiedy bedziesz ok ?Bieski81 napisał(a):W grudni chyba znowu do Was zawitam...
Oryginalny IDS z programem ( i mozliwoscią aktualizacji ) to koszt 13 tys zl ( cena z przed roku ) nie wiem jak działają chinczyki bo nie miałem okazji sprawdzic wiem ze bez testera w obecnych samochodach duzo nie zrobisz . Kazdy szanujący sie serwis powinien miec na wyposazeniu tego typu sprzet . Wiem ze uniwersalne testery nie chcą rozmawiać z mazdami ....darow napisał(a):To VCM Rotunda,
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6