Bierze olej (spalanie oleju) – diesel

Postprzez Enduro » 19 wrz 2009, 14:29

grubby napisał(a):Enduro – chcesz powiedziec ze u Ciebie na odkreconym korku mozesz kartke polozyc i jej nie zdmuchnie? :)

dmucha i kartka raczej odfrunie, bo jest tam ruch powietrza, pod tlokami i odpowietrzenie odp. musi dzialac
ale
nie dmucha jak diabli!

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grubby » 19 wrz 2009, 14:46

no wlasnie... a problem mi się wydaje w tym, że ja jaki i zapewne kolega adas nie jestesmy specjalistami i bez doswiadczenia nie jestesmy wstanie stwierdzic co znaczy mocne dmuchanie czy nawet "jak diabli" :) bo to subiektywna miara
Jak wspomnialem to co mi sie wydawalo mocne mechanik ocenil jako normalne :)

@adas: widze tez jestes z wroclawia. jak chcesz pisz na priv mozemy gdzies porownac nasze dmuchania
dziwnie zabrzmialo to zdanie :))))
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez Enduro » 19 wrz 2009, 14:52

grubby napisał(a):@adas: widze tez jestes z wroclawia. jak chcesz pisz na priv mozemy gdzies porownac nasze dmuchania
dziwnie zabrzmialo to zdanie :))))

no,
bo nie kazde dmuchanie jest zle!

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez adas » 19 wrz 2009, 15:41

grubby
Nie ma problemu,możemy się gdzieś spiknąć, bo też słyszałem, że "dmuchanie" z wlewu do oleju jest ok,bo jak pisałeś są tam poruszające się elementy, które wymuszają ruch powietrza,takie jest moje zdanie, tym bardziej,że spalin tam nie ma czyli wg mnie wszystko jest ok.Tylko...Nie zmienia faktu,że troszkę mi dymi przy przyśpieszaniu, i to od około 1800 do około 2500 obr/min, tu mam troche muła i czuje,że zaczyna jeszcze mocniej ciągnąć od 2500obr/min. Nie wiem czym to jest związane.EGR odłączyłem, przewody wydaje mi się że mam szczelne.Mam tylko nadłamany ten górny cypelek od obudowy powietrza,ale wydaje mi się,że nie ma to większego znaczenia bo on jest chyba od EGR.
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez grubby » 19 wrz 2009, 17:00

adas jeśli dymi troszke to może nie ma co się martwic... w koncu to diesel ;)
wyslalem Ci info na priv
pzdr
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez adas » 19 wrz 2009, 17:55

Troszkę nie dymi,pisałem,że między 1800 a 2500 jak przyśpieszam to mi dymi,a i trochę mocy brakuje.IC mam nowy,EGR zaślepiony i odłączony,więc nie wiem co dalej.Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez Enduro » 19 wrz 2009, 18:53

adas napisał(a):Troszkę nie dymi,pisałem,że między 1800 a 2500 jak przyśpieszam to mi dymi,a i trochę mocy brakuje.

turbo!?
sprawdz wartosc cisnienia w ASO testerem
lub nanometrem na IC

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez adas » 19 wrz 2009, 19:04

Nie wiem,czy to ma znaczenie,ale słyszę leciutki świst turbo od około 1600obr/min, więc wydaję mi się,że jest ok,ale na słuch to jeszcze nikt nic nie sprawdził,ale pomyślałem,że jakby turbo było nie halo,to by go nie było tak ładnie słychać(uwielbiam dźwięk chodzącej turbiny :D )
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez Enduro » 19 wrz 2009, 19:44

adas napisał(a):Nie wiem,czy to ma znaczenie,ale słyszę leciutki świst turbo od około 1600obr/min, więc wydaję mi się,że jest ok,ale na słuch to jeszcze nikt nic nie sprawdził,ale pomyślałem,że jakby turbo było nie halo,to by go nie było tak ładnie słychać(uwielbiam dźwięk chodzącej turbiny :D )

no niestety ale generalnie to nie norma w M6 CITD
aby turbina swistala...
i moze to oznaczac jej wyeksplatowanie,
ale moze tez nie...?!
ja jednak stawiam, ze wymienisz to turbo,
predzej czy pozniej
ale to tylko moje zdanie....

pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grubby » 19 wrz 2009, 20:07

jesli chodzi o turbo to mi oryginalne nie swiszczalo...
regenerowane swiszczy dosc mocno dlatego bede tez je reklamowal – przypuszczam ze moj brak mocy (skolei na wyzszych obrotach) jest wlasnie spowodowany turbo (za ciasno spasowane i stad swist?)
wiec dokladnie jak mowi Enduro – mily swist nie zawsze oznacza cos dobrego (ale tez i nie zawsze cos zlego)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez adas » 19 wrz 2009, 20:20

Nie chodziło mi o jakiś głośny świst,tylko jak się kręci to leciutko słychać jak się rozkręca(w VW o wiele głośniej słychać,nawet w nowych), więc odnoszę to do nich np.
Ale może rzeczywiście nie powinno być wogóle słychać turbo?Nie chce mi się wierzyć.W każdym aucie,w którym jest turbo,słychać jak chodzi,więc dlaczego nie miałoby słychać w mazdzie?
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez Enduro » 19 wrz 2009, 20:23

grubby napisał(a):dokladnie jak mowi Enduro –
mily swist nie zawsze oznacza cos dobrego (ale tez i nie zawsze cos zlego)

bo to tak:

"jak piszczy to się niszczy..."

ale za to swiszczenie nie jest odpowiedzialne zaciasne spasowanie
turbiny (wg. mnie..!)

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 19 wrz 2009, 20:44

adas napisał(a):Nie chce mi się wierzyć.W każdym aucie,w którym jest turbo,słychać jak chodzi,więc dlaczego nie miałoby słychać w mazdzie?
Pozdrawiam

bo tak jest..powinno,
uwierz!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez adas » 19 wrz 2009, 21:38

Wybacz,ale "bo tak jest...powinno" to odnosi się do ,że ma słychać,czy nie ma być słychać?
Nie wiem,nie znam się,ale mam nowego Caddy 1,9 i turbo świszczy tak jak moje tylko,że głośniej.I każdego z grupy VW jak słyszę na drodze,to świszczy.Tzn.,że w każdym jest turbo do wymiany,regeneracji?
A przy okazji,masz może ten łącznik,sprzęgło do vacuum pompy,bo mi prawdopodobnie brzęczy.I za ile jeśli masz?
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez Enduro » 19 wrz 2009, 21:57

adas napisał(a):Wybacz,ale "bo tak jest...powinno" to odnosi się do ,że ma słychać,czy nie ma być słychać?
Nie wiem,nie znam się,ale mam nowego Caddy 1,9 i turbo świszczy tak jak moje tylko,że głośniej.I każdego z grupy VW jak słyszę na drodze,to świszczy.Tzn.,że w każdym jest turbo do wymiany,regeneracji?
A przy okazji,masz może ten łącznik,sprzęgło do vacuum pompy,bo mi

M6 CiTD nie swiszczy seryjnie...
zdarza sie ale rzadko
VW to inne plemie!

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grubby » 19 wrz 2009, 22:20

no wlasnie z tym swiszczeniem to mam trzy opinie.
mechanik mowi ze ciasne spasowanie, ASO mowi ze lozysko z jakiegos powodu, co ich zdaniem jednak swiadczy o jego juz nieprawidlowosci przez co turbina nie wkreca sie tak latwo i spadek mocy, a firma regenerujaca mowi ze wszystko jest git a mocy nie ma bo silnik do wymiany na pewno bo ma przedmuch wg nich (z odpowietrzenia tak jak z korka dmucha powietrzem... niestety troszke tez olejem. Ale cisnienie w tlokach jest ok o czym pisalem wczesniej)
wiec kto ma racje to nie wiem :)
mam nadzieje ze jak zareklamuje turbo i mi wymienia to bedzie ok :)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez melass » 19 wrz 2009, 22:29

Ja tydzien temu zmieniłem podkładki i przedmuchów nie ma a były spore w porównaniu co mam teraz. Lekko dmucha i nie pluje olejem jak wcześniej...
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Enduro » 20 wrz 2009, 11:15

melass napisał(a):Ja tydzien temu zmieniłem podkładki i przedmuchów nie ma a były spore w porównaniu co mam teraz. Lekko dmucha i nie pluje olejem jak wcześniej...

i to jest prawidlowy stan silnika CiTd

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grubby » 20 wrz 2009, 12:53

Panowie... ale moim zdaniem caly czas sie rozchodzi o te subiektywne oceny dmuchania "troche" "mocno" "jak diabli", ktore faktycznie moga sie okazac jednym i tym samym :)

pzdr
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez Enduro » 20 wrz 2009, 14:17

grubby napisał(a):Panowie... ale moim zdaniem caly czas sie rozchodzi o te subiektywne oceny dmuchania "troche" "mocno" "jak diabli", ktore faktycznie moga sie okazac jednym i tym samym :)

pzdr

jak diabli?
chyba nie...?!

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6