Od jakiegoś tygodnia dał się w kabinie wyczuć zapach (czy też smród) spalin. Ściągnąłem osłonę silnika, zapaliłem i moim oczom ukazał się biały dymek wydobywający się z okolic wtryskiwacza. Zależność jest taka – czym większe obroty, tym więcej dymu, więc wykumałem, że to spaliny (zresztą dało się wyczuć). Słychać też cięzki do określenia dźwięk z tych okolic – coś jak syczenie, ale nie do końca.
Podpowiedzcie, co powinienem zrobić w takiej sytuacji. O czym mogą świadczyć takie objawy i dlaczego tak się stało?
Spaliny spod wtryskiwacza
Strona 1 z 1
Wyciagnac wtryskiwacz sprawdzic stan podkladki, oraz mocowanie wtryskiwacza
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
No i zrób to jak najszybciej. Nie wiem czy mazda jest podatna na takie uszkodzenia, ale w moim firmowym mercedesie CDI gorące spaliny jakby udkształciły głowicę. Teraz mimo kilku napraw wymiana podkładki pomaga najwyżej na kilka tysięcy km potem znów pojawia się przedmuch
- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
A ja mam pytanie
Coś moje wtryski się pocą. Byłem u mechanika, podłączył pod kompa i stwierdził , że wszystko ok. Powiedział, że ten olej to się chyba jakoś przypadkiem tam znalazł.
Stwierdził , że dokręcił wtrysk i teraz będzie ok!
A ja tu czytam o podkładkach, uszczelkach i remontach silnika .
Coś moje wtryski się pocą. Byłem u mechanika, podłączył pod kompa i stwierdził , że wszystko ok. Powiedział, że ten olej to się chyba jakoś przypadkiem tam znalazł.
Stwierdził , że dokręcił wtrysk i teraz będzie ok!
A ja tu czytam o podkładkach, uszczelkach i remontach silnika .
- Od: 17 gru 2008, 13:00
- Posty: 39
- Skąd: Londyn
- Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 2004
Mazda 3 1,6 benzyna 2010
BlackM3 napisał(a):Ściągnąłem osłonę silnika, zapaliłem i moim oczom ukazał się biały dymek wydobywający się z okolic wtryskiwacza.
bardzo niedobrze!
teraz wymiany podkladek!
a jak przespisz...
to potem
wymina kpl. motoru lub przynajmniej remoncik
no tak za pare tys pln...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzięki chłopaki. Zaraz się za to biorę, bo widzę, że sprawa jest poważniejsza niż się wydawało. 
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Problem rozwiązany. Tak jak niektórzy sugerowali, wypaliła się podkładka miedziana pod wtryskiem. Gdyby ktoś chciał mogę podać namiary na kolesia z Tarnowa, który zajmuje się wtryskami.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
sprawdz na ile zasyfiona jest miska oleju no i smok pompy olejowej,
bo przez taka usterke zabrudza sie bardzo szybko smok..
co prowadzi do uszkodzenia silnika
E.
bo przez taka usterke zabrudza sie bardzo szybko smok..
co prowadzi do uszkodzenia silnika
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ale to silnik 1.6, ktory to z Mazda wiele wspolnego nie ma. Czyzby francuzi tez mieli problem ze smokiem olejowym?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3139 (49/163)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
wszystkie firmy maja z C-R silnikami takie problemy,
bo to wynika z chemio-fizyki a nie budowy jednostki,
bo:
jesli spaliny, cisnienie, temperatura, olej i wilgoc maja kontakt
to wytwarza sie syf w oleju i zakleja co sie da..
w M3 koniecznie polecam sprawdzic:
obligatoryjnie smok i:
sitko w uchwycie filtra oleju
i srubke z sitkiem od przewodu olejowego turbiny!
E.
bo to wynika z chemio-fizyki a nie budowy jednostki,
bo:
jesli spaliny, cisnienie, temperatura, olej i wilgoc maja kontakt
to wytwarza sie syf w oleju i zakleja co sie da..
w M3 koniecznie polecam sprawdzic:
obligatoryjnie smok i:
sitko w uchwycie filtra oleju
i srubke z sitkiem od przewodu olejowego turbiny!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):sprawdz na ile zasyfiona jest miska oleju no i smok pompy olejowej,
bo przez taka usterke zabrudza sie bardzo szybko smok..
co prowadzi do uszkodzenia silnika
E.
Możesz mi powiedzieć jak to sprawdzić, bo nie miałem do czynienia z czymś takim, choć hasło o tym smoku obiło mi się ostatnio o uszy? Jak ewentualnie to wyczyścić jeśli będzie zabrudzone?
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość