Kompatybilność sprężarek klimatyzacji
Strona 1 z 1
Witam, siadła mi pompa klimy w ge. W związku z tym mam pytanie, czy podejdzie do mojego auta pompa od gd lub gf. Mam okazję kupić nową od gd w atrakcyjnej cenie, lub myślę nad używka od gf, zawsze będzie młodsza niż ta którą obecnie popsułem. Czy ktoś orientuje się czy podejdą?
Ostatnio edytowano 17 wrz 2009, 12:12 przez milan2006, łącznie edytowano 1 raz
Kierownica dla każdego:D
- Od: 2 mar 2009, 19:37
- Posty: 93
- Skąd: PoZnań
- Auto: Mazda
od GD na pewno nie pasuje, zupełnie inne mocowanie
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
w GD kompresor ma uchwyty jako fragment dekli, jest za nie przymocowany wahliwie do wspornika na bloku silnika.
Naprężenie paska jest realizowane poprzez zmiane położenia kompresora.
Wydaje mi się że w GE a już jestem pewien że w GF kompresor jest mocowany na stałe za korpus, co napina pasek już nie wiem.
Na pewno różnią się mocowaniem przewodów ciśnieniowych, których przerobienie może przekroczyć wartość kompresora.
Poszukaj lepiej kompresora dokładnie do swojego modelu.
Naprężenie paska jest realizowane poprzez zmiane położenia kompresora.
Wydaje mi się że w GE a już jestem pewien że w GF kompresor jest mocowany na stałe za korpus, co napina pasek już nie wiem.
Na pewno różnią się mocowaniem przewodów ciśnieniowych, których przerobienie może przekroczyć wartość kompresora.
Poszukaj lepiej kompresora dokładnie do swojego modelu.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
milan2006 napisał(a):Czy mocowanie można przełożyć od gd
a co, masz może kompresor od GD na zbyciu?
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
ale chyba trzeba by zacząć od tego że GD i GE pracują na innym chłodziwie i to chyba juz dyskwalifikuje przekładkę.
Waluś napisał(a):ale chyba trzeba by zacząć od tego że GD i GE pracują na innym chłodziwie i to chyba juz dyskwalifikuje przekładkę.
Przecierz jak podjedziesz GD i GE pod warsztat na nabicie klimy to do obu załaduja to samo, tym samym automatem....


- Od: 16 lip 2009, 13:12
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP
ten kompresor co go mogę kupić od gd ponoć może pracować na r12 i 134 czy jakoś tak, tzn niby na tych obu, ale pod warunkiem że od nowości, bo jakby najpierw latał na jednym, a potem na innym to już chyba by się zepsuł.
dokładnie, tylko do najnowszych aut dają ten nowszy gaz, cała reszta chodzi na tym który zastąpił freon.
no i myśle czy ładować się w starocia od ge czy przekładać od gd, czy to w ogóle może zadziałać, a może zregenerować to co mam teraz?
krogoth napisał(a):Przecierz jak podjedziesz GD i GE pod warsztat na nabicie klimy to do obu załaduja to samo
dokładnie, tylko do najnowszych aut dają ten nowszy gaz, cała reszta chodzi na tym który zastąpił freon.
no i myśle czy ładować się w starocia od ge czy przekładać od gd, czy to w ogóle może zadziałać, a może zregenerować to co mam teraz?
Kierownica dla każdego:D
- Od: 2 mar 2009, 19:37
- Posty: 93
- Skąd: PoZnań
- Auto: Mazda
milan2006 napisał(a):dokładnie, tylko do najnowszych aut dają ten nowszy gaz, cała reszta chodzi na tym który zastąpił freon.
no i myśle czy ładować się w starocia od ge czy przekładać od gd, czy to w ogóle może zadziałać, a może zregenerować to co mam teraz?
Przekładki chyba bym nie robił... sprawdź najpierw jaka jest pojemnośc obu układów fabrycznie... Żeby się nie okazało że sprężarka jest za bardzo lub za mało wydajna...


- Od: 16 lip 2009, 13:12
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP
krogoth napisał(a):Przecierz jak podjedziesz GD i GE pod warsztat na nabicie klimy to do obu załaduja to samo, tym samym automatem.
może automat ten sam, ale jak ktoś mi ładuje R134 do kompresora pracującego na r12 to ja bym zmienił warsztat
Swego czasu jak byłem swoim GD w Lublinie w pewnym warsztacie klimy to pan odrazu powiedział że nie ma R12 a nie załaduje mi 134, bo instalacja długo nie pochodzi i on nie chce mieć potem zbesztanej opiniii. Ale podsunął mi pomysł na podjechanie do serwisu lodówek (oni zwykle mają R12 po cichu) aby migość wpuścił r12, poczym koleś mni to ściągnął dolał oliwę w międzyczasie przeczyścił układ i hylałem tak dopóki nie uszkodziłem przodu
milan2006 napisał(a):ten kompresor co go mogę kupić od gd ponoć może pracować na r12 i 134
nie wiem jak w GE ale W GD kompresor pracował na tylko r12, ale sam kompresor to pikuś, ważna jest reszta instalacji.
Waluś napisał(a):ale jak ktoś mi ładuje R134 do kompresora pracującego na r12 to ja bym zmienił warsztat
Co drugi tak robi
Waluś napisał(a):Ale podsunął mi pomysł na podjechanie do serwisu lodówek
I mieli odpowiednie podłączenie do klimy?


- Od: 16 lip 2009, 13:12
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP
mieli nawet osuszacz do robienia próżni w układzie, ale nie byli w stanie zapodać oleju do układu.
Wpuszczenie nie jest problemem. instalacja jest na zwykłe wentyle jak w aucie (lub ciut większe) ale cos tego typu.
Wpuszczenie nie jest problemem. instalacja jest na zwykłe wentyle jak w aucie (lub ciut większe) ale cos tego typu.
Waluś mylisz się, były kompresory w GD pod R134a
– sam mam taki
i mogę przesłać fotki ;p jak ktoś nie wierzy
Natomiast jeżeli chodzi o całą resztę, to na razie cały układ mam od R12 poza kompresorem, nawet osuszacza nie wymieniłem, bo chcę zobaczyć ile prawdy w tym, że uszczelki się rozpadną i po jakim czasie
odpukać od 31.07.2009r. klima działa i nic niepokojącego się z nią nie dzieje
no może mogłaby szybciej się schładzać i zapewne po wymianie osuszacza tak też by się działo, ale chcę sobie potestować 
Natomiast jeżeli chodzi o całą resztę, to na razie cały układ mam od R12 poza kompresorem, nawet osuszacza nie wymieniłem, bo chcę zobaczyć ile prawdy w tym, że uszczelki się rozpadną i po jakim czasie
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
odświeżam temat, wiem już że do ge nie podejdzie kompresor od gd, ale może ktoś się orientuje, czy pogejdzie do ge pompa od gf-rocznik 99. tzn do tego roku była dedykowana, bo pompa jest ogólnie nowa oryginalna mazdy.
Kierownica dla każdego:D
- Od: 2 mar 2009, 19:37
- Posty: 93
- Skąd: PoZnań
- Auto: Mazda
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6