SWAP w MX-3 – DYSKUSJA OGÓLNA

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez Lukano » 18 wrz 2009, 09:11

To nie przeciągaj tematu, tylko poszukaj i poczytaj. Taki swap właśnie jest w trakcie.
Łapy różnią się wersją, jak wyczytałem w tym temacie.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=67115
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez krakusik mx-3 » 18 wrz 2009, 15:50

loockas napisał(a):o ile się oczytałem na tym forum, to dużo łatwiej wsadzić do mx-3 1.6 silnik z 1.8 z 323 niż 1.8V6 z mx-3

święta racja :D z łapami jest różnie z b6 na bp mi nie pasowała tylna przy silniku :P
F1 SOUND –> Najszybszy MX w Krakowie i okolicach :P
http://pl.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
http://www.youtube.com/watch?v=GUIRYkfGs54 (mx3-wyrazów)
Reklama w MPK Kraków – pełne info u mnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 21:19
Posty: 1549
Skąd: Nowa Huta /KRK
Auto: ruski czerwony sapowóz ]:>
włoski gazowóz :P
i japońska hulajnoga :P

sprzedam alu ramki do mx3/323

Postprzez KrystianR » 20 wrz 2009, 20:15

sorki za ot ale nie moglem znalezc, moze zna ktos fabryczne dane dotyczace kompresji 1.8 dohc z gt 128 ps. na poszczegolnych cylindrach jaka kompresja powinna byc?

edit: dzieki
Ostatnio edytowano 20 wrz 2009, 22:02 przez KrystianR, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Jacek176 » 20 wrz 2009, 21:14

12.8 bara
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez ricardo881 » 10 gru 2009, 17:54

witam mam prosbe do was mianowice kupilem mazde mx3 z niemiec ktora stala rok nie uzywana gdy ja kupilem bylo wszystko ok ale po czasie cos zaczelo stukac przy koloektorze ssacym jak by zawory albo popychacze tyk tyk jak dodaje sie gazu taki metaliczny dzwiek nasila sie przy dodawaniu gazu i jeszcze uszczelka pod glowica bo w zbiorniku wyrownawczym mam olej i w chlodnicy i pojechalem z tym do mechanika a ze u mnie w kaliszu same globy nie znajacy sie mazdach v6 nie wiedzieli co to jeden koles niby dobry mechanik ktory robi w mercedesie stwierdzil ze za robocizne tego wezmie nie mniej niz 700 zl czyli uszczelki pod glowica i zrobienie tego a glowice trzeba wyslac do katowic czy wroclawia juz zapomnialem bo sie wkur... i oni zrobia to za 1000 zl bo niby trzeba cala glowice zregenerowac zplanowac i to niby nie popaychacze ani zawory tylko cos tam innego wiec nie wiem czy mu wierzyc bo wole kupic ta uzywana glowice jezeli jest ona wogole do regeneracji i porobic te uszczelki i bylo by ok jak mam do zaplacenia u niego za to 1700zl za calos to wole zrobic swapa wiec mam pytanie co robic wierzyc mu ze silnik kaput czy zrobic swapa na 2.5 v6 myslalem nad tym 165km albo KLZE ale ciezko dostac i jak z reszta czy pasuja podzespoly od mojej 1.8v6 K8 skrzynia itp popmy wspomagania itd i ile mnie wicej chodza te silniki co radzice swap czy on puszcza bujdy z ta naprawa za 1700zl bo nie chce mi sie wierzyc a jesli swap to jakie ceny i co trzeba porobic chcial bym bardzo 2.5 v6 bo jak patrze na jacola auto to az mi sie laza kreci w oku mam taki sam kolor hehe ale z 2 strony nie nacieszylem sie 1.8 v6 bo mialem 1.6 16v sohc i sprzedalem zeby kupic 1.8 a tu taka wtopa a tamten model 1.6 jak zloto chodzil tyle ze mocy malo poradzcie prosze
Ostatnio edytowano 10 gru 2009, 23:00 przez ricardo881, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 11:06
Posty: 124
Skąd: Kalisz
Auto: Mx3 Powered By KL-ZE

Postprzez Cingular » 10 gru 2009, 19:50

tam masz dwie uszcelki pod głowicą wiec cena jednej u smirnoffa to koło 115zł do tego palanowanie głowicy koło 50zł za jedną a klepać nie wiadomo co klepie może zawór sie wybił i trezba nowy dać i dotrzeć cena nowego zaworu koło 40zł rozebranie głowicy i złożenie koło 50zł wiec policz sam ile wyjdzie do tego robocizna a jest troche do rozbierania ale jak dla mnie to a cena jest astronomiczna co piszesz ze 1700zł całośc a cena klze koło 4 do 5 tys za zdrową sztuke klde nieco taniej koło 3tys a klze i klde podejdzie bez problemu pod mocowania k8 a kolektor moze sie nie zmieścic w tych 2,5 jak cos pisz na priwa robiłem remont w swoim k8 wiec troszeczke wiem co i jak :) służe pomoca ;)
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez Borys » 10 gru 2009, 21:24

ricardo881, uprzejmie proszę o zapoznanie sie z REGULAMINEM forum, a następnie poprawienie tytułu tematu na własciwy korzystając z przycisku Obrazek przy swoim pierwszym poście. W przypadku braku poprawy tematu w ciągu najbliższych 24h – trafi on do Kosza.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez tadeyro » 10 gru 2009, 21:54

Zdrowe KL-ZE w Krk 2,5-3k
Za 1,5k kupisz używane K8 w dobrym stanie.
Ja bym wolał dołożyć do ZE.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez ricardo881 » 10 gru 2009, 23:09

Temat poprawilem Borys. wiem ze fajnie by bylo miec 2.5 v6 ale z 2 strony ladowac tyle kasy w ten silnik 2.5 troche boli mnie portfel a nie chce mi sie wiezyc ze jesli tak jak on mowil regulator zaworow tak nawalaja to trzeba zregenerowac glowice 500 zl za sztuke z planowanie troche to dziwne mi sie wydaje bo powiedzial w ten sposob ze jak to zrobia to on sie podejmie naprawy tego zeby to bylo porzadnie zrobienie a jak bym wymienil glowice ta pod kolektorem to juz by tak nie pukalo??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 11:06
Posty: 124
Skąd: Kalisz
Auto: Mx3 Powered By KL-ZE

Postprzez gregorius 323 F » 10 gru 2009, 23:44

Kolego ricardo to że tak stuka to nie koniecznie uszkodzone zawory ani popychacze.

Jeżeli twoja madzia ma ponad 150tys km i nikt nie zaglądał do silnika to jestem na 99,9% PRZEKONANY ŻE MASZ WYTARTE PODKŁADKI SPRĘZYSTE REGULUJĄCE LUZ NA KOŁACH ZĘBATYCH WAŁKÓW ROZRZĄDU.

Było już o tym w innych tematach.
Jeżeli ten hałas jest taki mechaniczny i przypomina stukanie a przy gazowaniu podobne jest do nasilającego się wycia to najpewniej właśnie te regulatory są do wymiany.

Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez ricardo881 » 11 gru 2009, 12:57

a jezeli to wlasnie to co mowisz gregorius 323f drogie sa takie podkladki ?? mazda ma przejechane 140 tys z tym ze nie wiadomo czy to prawda bo w brifie jest udokumentowane do 95 000 do 2001 dalej nie ma serwisowania udokumentowanego wiec na 100 nie wiem czy to jest realny przebieg z tego co widac po fotelach kierownicy pedalch itd moze miec tyle przejechane ale ona stala rok a ja glupi katowalem ja troche zmienilem olej i wieczorem mi cos strzelilo do glowy zeby pojechac zobaczyc v-max fakt poszla 210km\h i bylo ok po tym a na drugi dzien odpalilem i zaczelo walic :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 11:06
Posty: 124
Skąd: Kalisz
Auto: Mx3 Powered By KL-ZE

Postprzez SponeR » 22 mar 2010, 18:12

witam :P
mam mały problemik i głowie się z nim już dosyć długo
mianowicie zrobiłem 700km i mój silniczek zeżarł mi ponad 0.9 oliwy :D
nie wiem czy sie pchać w kapitalkę czy może zeswapować silnik
jezeli chodzi o kapitalkę o wiem że wyniosła by mnie w granicach 2-3tys.
wpadłem na pomysł kupienia 323 1.8 gt i "przeswapować" silniki :D
nie wiem czy to jest wykonalne ale myśle że jeżeli 1.8 gt wchodzi plug & play to 1.6 dohc tez powinno podejść do BG :]
co o tym myślicie czy to warte świeczki, bo BG można za 3-4 tysiące kupic, koszta troche większe ale tez mocy troche przybędzie :]
=x
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2008, 15:22
Posty: 723 (0/1)
Skąd: Annaberg/Piaseczno
Auto: 89' turboMiateł
08' cx-9 3.7v6

Postprzez Lukano » 22 mar 2010, 20:39

Jest gdzieś na forum temat na temat swap- a 1,6 SOHC na 1,8 DOHC.
Tak prosto nie było, ale chyba udało się.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez ROMAN-R87 » 22 mar 2010, 21:32

lepiej poszukaj z pewnego zrodla 1,6 DOHC
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez czarny.marcin » 22 mar 2010, 21:36

Ja bym tam wolał remontować , zawsze wiesz czym jeździsz . A tak możesz wpakować się znowu na jakąś minę . I pytanie co Ty rozumiesz przez słowo kapitalka ? :)
Chodzenie do kościoła świadczy o Tobie , że jesteś katolikiem ? To tak jakby spanie w garażu robiło z Ciebie mechanika...

Masz japońca jeździsz do końca
Masz japońca kręcisz do końca
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
Wolność ma zapach benzyny
Na gaz to powinny być kuchenki i zapalniczki a nie samochody :/
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2009, 04:58
Posty: 27
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: mx-3 V6
Masz japońca jeździsz do końca
Masz japońca kręcisz do końca

Postprzez loockas » 22 mar 2010, 21:46

Lukano napisał(a):Jest gdzieś na forum temat na temat swap- a 1,6 SOHC na 1,8 DOHC.
Tak prosto nie było, ale chyba udało się.


Jak się dorwie kompletny silnik, wiązka, ecu, przepływka, łapki i jakąś sensowną skrzynie do tego to chyba nie będzie to takie trudne. Sam się zacząłem rozglądać za BP. Chyba bez sensu kupować całą BG za 3-4 tysiaki jak można wyrwać silnik kompletny za ~1200.

KrystianR bardzo dokładnie opisał swoją przygodę ze swapem w MX-3. Schody były, bo co chwilę czegoś brakowało. Przeczytaj jego temat, zbierz wszystko do kupy i może będzie to operacja plug&play :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez czarny.marcin » 22 mar 2010, 23:41

loockas napisał(a): można wyrwać silnik kompletny za ~1200.




tak i ciekawe ile koni w tym silniku już zdechło :D :P

lepiej w swój wyremontować i powrócić do serii :)
Chodzenie do kościoła świadczy o Tobie , że jesteś katolikiem ? To tak jakby spanie w garażu robiło z Ciebie mechanika...

Masz japońca jeździsz do końca
Masz japońca kręcisz do końca
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
Wolność ma zapach benzyny
Na gaz to powinny być kuchenki i zapalniczki a nie samochody :/
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2009, 04:58
Posty: 27
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: mx-3 V6
Masz japońca jeździsz do końca
Masz japońca kręcisz do końca

Postprzez SponeR » 22 mar 2010, 23:48

dzisiaj z kumplem przy piwku obgadałem doszedłem do wniosku
że można wrócić do serii za jakieś 2000-2500 a zmienić na 1.8 za 4-5tys minus sprzedaż 3232 z silnikeim b6 :D
ale w sumie zdecyduje sie na tą pierwszą opcję :] zawsze wiem co mam , może ne mocniejsze ale pewniejsze :D
a i mniej problemów z swapem sprzedażą i wogóle nie potrzeba funduszy na kupno 323 i kombinowanie czy to podejdzie a kto mi przelutuje wiązkę ....
=x
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2008, 15:22
Posty: 723 (0/1)
Skąd: Annaberg/Piaseczno
Auto: 89' turboMiateł
08' cx-9 3.7v6

Postprzez loockas » 23 mar 2010, 00:43

O jakim lutowaniu wiązki mówisz? Przekładasz wszystko razem z wiązką. A co do opłacalności... Można kupić BP i za 600zł, wyremontować za te 2000-2500 jak pisałeś i wtedy cieszysz się niedrogim podniesieniem osiągów. No chyba, że Ci wystarcza to co masz, wtedy sprawa jest chyba jasna. Ja ostatnio poczułem chęć na dłubanie. Dużej wiedzy nie mam, ale myślę, że dam jakoś radę.

Serio nie rozumiem po co ty kombinujesz z kupnem całego auta skoro potrzebujesz z niego tylko silnik? :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez SponeR » 23 mar 2010, 07:04

dobra tylko nikt nie ma silnika z wiązką :D
same silniki :P i to bez skrzyni .... a podobno skrzynie sie róznią :/
=x
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2008, 15:22
Posty: 723 (0/1)
Skąd: Annaberg/Piaseczno
Auto: 89' turboMiateł
08' cx-9 3.7v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323