Nisko ciśnieniowe turbo

Postprzez lw36 » 13 wrz 2009, 21:23

Witam,

Jestem nowy na forum, a to mój pierwszy post tutaj więc chciał bym sie ze wszystkimi przywitać :)

Kupiłem niedawno bo miesiąc temu Mazdę 323f Ba 1.5L DOHC rocznik 1997.
Przejechane ma w rękach teraz 200km, więc wiele o stanie technicznym nie mogę powiedzieć. Jak na razie wszystko działa bez zastrzeżeń.

Silnik jest zdrowy. Chcę w niego wstawić turbo nisko ciśnieniowe do 0,5 bara z tego względu, że podobno – z tego co czytałem – przy tak małym turbo nie muszę ingerować w konstrukcje silnika.

Nie znalazłem żadnego zestawu dedykowanego, czy możecie mi coś polecić? Warto żeby nie była to tylko sama sprężarka, ale także intercooler i o rurowanie oraz inne potrzebne części do montażu tego sprzętu.

Czyli reasumując w punktach:
1. Jaki zestaw/może od konkretnego samochodu?
2. Jak to będzie się sprawować? Czy otrzymam dużo różnice przy nisko ciśnieniowym na tak niedużym silniku?
3. Czy nie skróci to "znacznie" żywotności silnika? (ma przejechane niby 135tys. km, ale w to nie wierzę, raczej jest jakieś 200-220, a chce żeby silnik potrzymał jakieś 3-5 lat.)

Czekam na jakieś informacje :)
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2009, 21:07
Posty: 18
Skąd: Łomża/Warszawa
Auto: Volvo S60 217KM/505Nm

Postprzez MariuS » 13 wrz 2009, 21:36

nieopłacalne...

wogóle Z5 ma spory problem z olejozernoscią.... niewyobrażam sobie montazu turbo w nim bez kompleksowego remontu silnika, tylko po co.... (patrząc na ekonomikę przedsięwzięcia)

chyba lepiej szukac silnika BPT z GTX`a albo B6t ...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Udesky » 13 wrz 2009, 22:24

Orurowanie można sobie samemu zrobić: rura balustradowa fi50 z leroy merlin 3m 66zł (świeci się jak psu jajca) + kolanka hamburskie DN40, do tego turbo, gdzieś widziałem zestaw turbo do Lanosa ( http://moto.allegro.pl/item736014491_tu ... ectra.html ) turbo od 1.8T + intercooler może być z Iveco lub jakiś chinol np: http://www.re5pect.pl/index.php?product ... rod_id=343
Do tego wszystkiego jeszcze należałoby dorzucić jakąś większą chodnice oleju + jakaś świnka aby to wystroić i masę innych pierdół o których nie mam pojęcia, albo zapomniałem
A no i najważniejsze, kogoś kto to poskłada i pojeździ dłużej niż tydzień.

A tak na serio, zupełnie nieopłacalna inwestycja, chyba, że chcesz mieć oryginalne Z5 i poniesione koszty w stosunku do osiągów cię nie interesują.
lw36 napisał(a):2. Jak to będzie się sprawować? Czy otrzymam dużo różnice przy nisko ciśnieniowym na tak niedużym silniku?
3. Czy nie skróci to "znacznie" żywotności silnika? (ma przejechane niby 135tys. km, ale w to nie wierzę, raczej jest jakieś 200-220, a chce żeby silnik potrzymał jakieś 3-5 lat.)

ad2) Przypuszczalnie nie da ci to więcej mocy jak 110 – 120KM (to optymistyczne założenie)
ad3) Uturbienie z natury wolnossącego silnika, zawsze pociąga za sobą jego zwiększone z użycie + oczywiście większe spalanie.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez jacobs » 13 wrz 2009, 22:41

Większość osób na tym forum powie ci żebyś sprzedał samochód i kupił taki sam z V6.

Ewentualnie swap na BP, BP-T, wszystko będzie bardziej opłacalne i mniej awaryjne niż z5 turbo.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez waldii » 13 wrz 2009, 23:13

Udesky napisał(a):należałoby dorzucić jakąś większą chodnice oleju

taaaa i zbiorniczek wyrownawczy oleju hahaha
waldii
 

Postprzez Borys » 14 wrz 2009, 00:15

waldii napisał(a):zbiorniczek wyrownawczy oleju

niegłupi patent :D
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez jacobs » 14 wrz 2009, 00:21

Nie przesadzajcie. Z5 też da się uturbić.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Bartg » 14 wrz 2009, 00:39

Oczywiscie, ludzie uturbiali nawet Polonezy czy Łady, pytanie tylko po co wywazac otwarte drzwi.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez jacobs » 14 wrz 2009, 00:49

Bartg napisał(a):pytanie tylko po co wywazac otwarte drzwi.

Żeby mieć jedyne w PL Z5 turbo? Powodów może być wiele.

Inna sprawa, że autor tematu i tak zrezygnuje.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Bartg » 14 wrz 2009, 01:13

Jedno juz bylo, zdrutowane przez bodajze Grabowskiego ?
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Fiveopac » 14 wrz 2009, 12:21

lw36 witamy na forum, poprawilem za ciebie temat, prosze o zapoznanie sie z regulaminem http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34301 oraz uzyciem wyszukiwarki – wiele slow juz padlo odnosnie uturbiania Z5.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez lw36 » 14 wrz 2009, 14:59

@Fiveopac: Oki, nie koniecznie używałem tym wypadku wyszukiwarki.

@Up all: Hmmm... ofc. w moim wypadku nie jest to takie proste, raczej nie chodzi mi o zrobienie z tego samochodu rakiety, albo wiejskiego tuningu, raczej chciał bym eksperymentować w tym sachodzie z jak to nazwać... pasją? Czymś co się czuje do samochodów.
Odchodząc od wątku, jak wygląda sprawa ze SWAP'em na 1.8L? +/– koszty, i oczywiście co po za silnikiem trzeba dokupić?

Kolejne pytanie, to czy lepiej zadbać o silnik, aby ładnie wyglądał i był efektowny na tyle jaki jest (stadnard moc) czy rzeczywiście grzebać się w tym co nie koniecznie może znaczyć z osiągnięciem odpowiednich efektów?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2009, 21:07
Posty: 18
Skąd: Łomża/Warszawa
Auto: Volvo S60 217KM/505Nm

Postprzez Fiveopac » 14 wrz 2009, 16:29

lw36 napisał(a):1. Jaki zestaw/może od konkretnego samochodu?

Nie ma takich zestawow do z5.
2. Jak to będzie się sprawować? Czy otrzymam dużo różnice przy nisko ciśnieniowym na tak niedużym silniku?

Przy 0,5 b powinno byc w okolicach 130 koni. Uklad tubro dobrze zalozony, bedzie sprawowac sie idealnie....
3. Czy nie skróci to "znacznie" żywotności silnika?

...ale za to silnik zakonczy zywot w kłębach spalonego oleju. Z5 ledwo radzi sobie z tą moca co sam z siebei generuje.
lw36 napisał(a):Kolejne pytanie, to czy lepiej zadbać o silnik, aby ładnie wyglądał i był efektowny na tyle jaki jest (stadnard moc) czy rzeczywiście grzebać się w tym co nie koniecznie może znaczyć z osiągnięciem odpowiednich efektów?

Lepiej zainwestuj w pożadne zawieszenie i ładną felge. Z5 to bardzo kiepska baza do wyciskania mocy.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez lw36 » 14 wrz 2009, 16:50

Lepiej zainwestuj w pożadne zawieszenie i ładną felge. Z5 to bardzo kiepska baza do wyciskania mocy.


Okej przyjąłem do wiadomości. Pytanie więc z innej beczki – czy te auto jest po prostu dobre? Czy wystarczy, żeby dostarczało odpowiedniej dynamiki, w sumie moc która jest podawana przez producenta nie przemawia za dynamiką samochodu. Czy raczej powinienem "nauczyć" się na tym jeździć (początkujący kierowca), a potem sprzedać ją i zainwestować w coś mocniejszego jeżeli myślę o takich zmianach?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2009, 21:07
Posty: 18
Skąd: Łomża/Warszawa
Auto: Volvo S60 217KM/505Nm

Postprzez Dawidoski » 14 wrz 2009, 17:32

lw36 napisał(a): Czy wystarczy, żeby dostarczało odpowiedniej dynamiki, w sumie moc która jest podawana przez producenta nie przemawia za dynamiką samochodu. Czy raczej powinienem "nauczyć" się na tym jeździć (początkujący kierowca), a potem sprzedać ją i zainwestować w coś mocniejszego jeżeli myślę o takich zmianach?


Taaa :D Na każdym biegu do odcinki :P
Wtedy możemy porozmawiać o dynamice w tym silniku :D
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 860 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez lw36 » 14 wrz 2009, 20:23

@up: odpowiedź jakaś taka mało konstruktywna :P Czekam na kolejne opinie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2009, 21:07
Posty: 18
Skąd: Łomża/Warszawa
Auto: Volvo S60 217KM/505Nm

Postprzez Pyton162 » 14 wrz 2009, 20:41

swapuj na 1.8 bo z z5 duzo nie wyciagniesz max 110km a i tak sie posypie bo one tak maja <lol>
Pyton162
 

Postprzez piwo » 14 wrz 2009, 20:54

odpowiedz jest prosta.wydasz grubo ponad 5 tysiecy zloty w opcji oszczednociowej a efekty beda mizerne.pomysl koszt uturbiania auta jest niezalezny od silnika,nie wazne czy 5 litrowy czy 1,5 koszt wyjdzie podobny.uturbiajac 2,5 kl ze masz auto ktore osiagnie 13 na cwiare.a tak uturbiajac 1,5 to objedzie cie wolnossace v6.a silnik padnie po 5 tys km.zacznie brac olej na potege,tzn pewnie grubo ponad litr na tysiac.mozliwe ze korby sie wygna i w tlokach wypala sie dziury.po co ci to.wyrzucone pieniadze w bloto.jesli chcesz wydac 10 tys uturbiajac auto lepiej sprzedaj obecne doloz 3 tys i kup sobie 2,0v6.bedziesz mial bezproblemowe mniej palace auto.a jak ci nadal bedzie malo wlozysz kolejne 5 i bedziesz mial kl ze z "prawie" 200 koni,i to bedzie jechalo.i to jest droga dla ciebie.a jak chcesz turbo to kup sobie silnik od gtxa za 3 tys.on ma 163 konie w standardzie i swap nie bedzie klopotliwy za bardzo.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez lw36 » 15 wrz 2009, 15:59

@ up: dziękuje za porządne wyjaśnienie. Mam wrażenie że źle zrobiłem kupując ten samochód w 1.5L.
Hmmm no ale nic trzeba być zadowolonym tego co się ma.
Teraz rozwiały się moje wszystkie wątpliwości. Ostatnia rzecz jaka mi potrzebna to jaka kolwiek aukcja z tym silnikiem gtx 163km. Chciał bym go z grubsza obejrzeć i pogadać ze swoim mechanikiem :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2009, 21:07
Posty: 18
Skąd: Łomża/Warszawa
Auto: Volvo S60 217KM/505Nm

Postprzez lw36 » 15 wrz 2009, 16:50

I dodatkowe pytanie, czy do tej mazdy przyjął by się VTEC, przykładowo D16V1?

Lub też h22a.
Ostatnio edytowano 15 wrz 2009, 17:02 przez lw36, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2009, 21:07
Posty: 18
Skąd: Łomża/Warszawa
Auto: Volvo S60 217KM/505Nm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje