Bierze olej (spalanie oleju) – diesel
zawsze komus sie przyda. Dzieki
- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
radekbialy – Pisałeś o dymieniu u odmy i dużym zużyciu oleju. Co było ich przyczyną. Pierścienie, podkładki pod wtryskami, uszczelniacze zaworów? A może coś innego?
Jako laik postawiłbym od razu na pierścienie.
Dlatego mam pytanie do znawców tematu:
Czy podkładki pod wtryskami, uszczelniacze zaworów nogą dawać takie objawy?
Czy w przypadku zużytych pierścieni zmiana oleju z 5w-30 na 10w-40 ma jakiś sens?
Chodzi mi o to – zmieniamy na 10w-40 i patrzymy co się dzieje.
Zużywa olej = szukamy dalej
Nie zużywa = sprawa załatwiona.
Jako laik postawiłbym od razu na pierścienie.
Dlatego mam pytanie do znawców tematu:
Czy podkładki pod wtryskami, uszczelniacze zaworów nogą dawać takie objawy?
Czy w przypadku zużytych pierścieni zmiana oleju z 5w-30 na 10w-40 ma jakiś sens?
Chodzi mi o to – zmieniamy na 10w-40 i patrzymy co się dzieje.
Zużywa olej = szukamy dalej
Nie zużywa = sprawa załatwiona.
- Od: 8 cze 2009, 12:34
- Posty: 16
- Auto: MPV 2.0 MZR-CD, 136KM 2002r
gun21 napisał(a):.....Czy podkładki pod wtryskami, uszczelniacze zaworów nogą dawać takie objawy?........
dymienie tak,
ale ubytki oleju nie!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
wymieniłem podkładki i dymienie ustało. jak pisał enduro troche sie tam nagaru zebrało wiec troche cieżko wychodziły, miałem pełno nagaru w oleju wiec odrazu wymiana oleju i czyszczenie smoka bo był zapchany juz dosc mocno
- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
radekbialy napisał(a):.....miałem pełno nagaru w oleju wiec odrazu wymiana oleju i czyszczenie smoka, bo był zapchany juz dosc mocno
no to mo żesz teraz spokojnie spać...
tzn. jeździć!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
I zalewać 5/30....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
wczesniej regeneracja turbiny a pozniej wymiana podkładek bo tak dmuchało ze olej mi przez obme az chlapał a po wymianie sucho i bez spalin
- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
opis mojego problemu:
Mazda MPV 2.0 MZR-CD, 136KM. Przebieg 160kkm.
Po zakupie wymieniłem olej na Dexelie Ultra 5w/30. Niestety od samego początku obserwuje duże zużycie oleju tj. ok 0,5-1 litra na 1000km. Silnik jest suchy, filtr powietrza suchy. Nie ma żadnego problemu z uruchamianiem. Nie kopci ani rano ani podczas jazdy. Tylko przy nagłym przyśpieszaniu daje bardzo małego czarnego dymka. Podczas jazdy pod górkę i wciśnięciu gazu w podłogę słychać (bardzo delikatnie) jakby coś uderzało w silniku.
Kupiłem w ciemno podkładki i pojechałem do mechanika.
Mechanik, po zdjęciu pokrywy zaworów stwierdził, że to nie podkładki. (Jak można to stwierdzić? Zapalić na chwilę ze zdjętą pokrywą zaworów?). Turbinę też wyklucza.
Nie podoba mu się też wygląd silnika w środku. Mówi, że jest czarny/brudny. Nie podoba mu się też olej, mimo, że to Dexelia. "Olej powinien być śliski a to jakaś woda".
Zalecił mi zalanie na jedną zmianę oleju półsyntetycznego 10w/40 i obserwować. Jeżeli to nie pomoże to:
-rozebranie głowicy czyli wymiana uszczelniaczy, planowanie itd
-wymiana pierścieni + honowanie
-wymiana panewek na wale korbowym (tak dla pewności skoro i tak mocno rozbieramy silnik)
Jeżeli dojdzie do wymiany pierścieni, uszczelniaczy i panewek, to czy szukać zamienników czy tylko oryginały? Jakie są koszty części?
Czy po takiej naprawie silnik ma duża szansę powrócić do pełnej sprawności?
Czy ktoś to przerabiał z silnikiem 2.0 MZR-CD i może podzielić się opinią?
Mazda MPV 2.0 MZR-CD, 136KM. Przebieg 160kkm.
Po zakupie wymieniłem olej na Dexelie Ultra 5w/30. Niestety od samego początku obserwuje duże zużycie oleju tj. ok 0,5-1 litra na 1000km. Silnik jest suchy, filtr powietrza suchy. Nie ma żadnego problemu z uruchamianiem. Nie kopci ani rano ani podczas jazdy. Tylko przy nagłym przyśpieszaniu daje bardzo małego czarnego dymka. Podczas jazdy pod górkę i wciśnięciu gazu w podłogę słychać (bardzo delikatnie) jakby coś uderzało w silniku.
Kupiłem w ciemno podkładki i pojechałem do mechanika.
Mechanik, po zdjęciu pokrywy zaworów stwierdził, że to nie podkładki. (Jak można to stwierdzić? Zapalić na chwilę ze zdjętą pokrywą zaworów?). Turbinę też wyklucza.
Nie podoba mu się też wygląd silnika w środku. Mówi, że jest czarny/brudny. Nie podoba mu się też olej, mimo, że to Dexelia. "Olej powinien być śliski a to jakaś woda".
Zalecił mi zalanie na jedną zmianę oleju półsyntetycznego 10w/40 i obserwować. Jeżeli to nie pomoże to:
-rozebranie głowicy czyli wymiana uszczelniaczy, planowanie itd
-wymiana pierścieni + honowanie
-wymiana panewek na wale korbowym (tak dla pewności skoro i tak mocno rozbieramy silnik)
Jeżeli dojdzie do wymiany pierścieni, uszczelniaczy i panewek, to czy szukać zamienników czy tylko oryginały? Jakie są koszty części?
Czy po takiej naprawie silnik ma duża szansę powrócić do pełnej sprawności?
Czy ktoś to przerabiał z silnikiem 2.0 MZR-CD i może podzielić się opinią?
- Od: 8 cze 2009, 12:34
- Posty: 16
- Auto: MPV 2.0 MZR-CD, 136KM 2002r
gun21 napisał(a):Mechanik........Mówi, że jest czarny/brudny. .
Jeżeli dojdzie do wymiany pierścieni, uszczelniaczy i panewek, to czy szukać zamienników czy tylko oryginały? Jakie są koszty częściß
Czy po takiej naprawie silnik ma duża szansę powrócić do pełnej sprawności?
to zabrudzenie sinika wynika z nieszczelnosci podkladek pod wtryskami
i opinia mechanika jest nietrafna!
co do napraw to polecam w originale,
choc wiedomo mi ze istnieja tez warte polecenie produkty innych firmy,
ale tu zalecam dobrej jakosci podzespoly!
po solidnej naprawie silnika silnik powinnien byc w stanie nominalnym/fabrycznym!
osobiscie polecam przed remontem lub rozbieraniem jednostki:
test kompresji lub najlepiej test jej utraty!
to wiele powie...
choc wydaj mi się, że to nadmierne spalanie oleju
może być spowodowane mizerną jakością tego oleju, co uprzednio wlałeś!
wymień go na dobry półsyntetyk, ale z pewnego zródła
koszt niewielki...
choć to pukanie wskazuje na jakieś problemy/luzy w silniku
(n.p.panweki)
powodzenia
E.
Ostatnio edytowano 6 wrz 2009, 13:01 przez Enduro, łącznie edytowano 2 razy
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
gun21 napisał(a):Mechanik, po zdjęciu pokrywy zaworów stwierdził, że to nie podkładki.
Ma rentgen w oczach? Na pracujacym silniku zdejmuje sie odme i sprawdza przedmuchy
gun21 napisał(a):Olej powinien być śliski a to jakaś woda
gun21 napisał(a):mi zalanie na jedną zmianę oleju półsyntetycznego 10w/40
Jak silnik lyka 1l oleju na 1000km to co da zmiana oleju? Pociagnie 0,9l?
I to powinna byc dla mechanika istotna informacja, zeby panewki wymieniac najpierw trzeba je sprawdzic w jakim sa stanie, a nie proforma bo silnik rozebrany, ale jesli cos w nim postukuje moze to byc panewka na korbowodzie i wtedy jeszcze trzeba doliczyc szlifowanie walu Jesli chcesz robic generalny remont silnika siadz sobie z olowkiem w reku i policz czy nie taniej wyszloby kupic uzywany silnikgun21 napisał(a):wciśnięciu gazu w podłogę słychać (bardzo delikatnie) jakby coś uderzało w silniku.
Jesli wszystko jest zrobione dobrze to dlaczego nie Przeciez mazda przewiduje remonty tych silnikowgun21 napisał(a):Czy po takiej naprawie silnik ma duża szansę powrócić do pełnej sprawności?
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
To co podpowiada ci mechanik to nic innego jak kapitalny remont silnika.
Na częściach oryginalnych to była by dla ciebie raczej katastrofa finansowa.Jak dobrze pamiętam same ori.pierścienie to chyba koszt koło 2 t zł.
Wykonujac remont i szlfy walu,panewki,obróbkę bloku, obrobkę głowicy,kpl.uszczelek, części zamienne olej filtry płyny nowy rozrzad może nowa p-pa wody na możliwych do otrzymania zamiennikach plus robocizna z gwarancja warsztatu to i tak wydasz co najmniej 5t zł ,a jak to bywa po rozbiorce a dwumas a sprzęgło,a wtryskia,turbosprezarka itd
pozdr.
Na częściach oryginalnych to była by dla ciebie raczej katastrofa finansowa.Jak dobrze pamiętam same ori.pierścienie to chyba koszt koło 2 t zł.
Wykonujac remont i szlfy walu,panewki,obróbkę bloku, obrobkę głowicy,kpl.uszczelek, części zamienne olej filtry płyny nowy rozrzad może nowa p-pa wody na możliwych do otrzymania zamiennikach plus robocizna z gwarancja warsztatu to i tak wydasz co najmniej 5t zł ,a jak to bywa po rozbiorce a dwumas a sprzęgło,a wtryskia,turbosprezarka itd
pozdr.
www.mazda-ford.pl
Bydgoszcz ul.Inowrocławska 1
POLECAMY RÓWNIEŻ PROFESIONALNĄ AUTO -MYJNIE
www.myj-car.pl
Bydgoszcz ul.Inowrocławska 1
POLECAMY RÓWNIEŻ PROFESIONALNĄ AUTO -MYJNIE
www.myj-car.pl
- Od: 27 sty 2009, 23:22
- Posty: 145
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: GH RF-TOP 08"
ER- EXPRESSION 09"
GS350AWD 08''
F RANGER 4WD 08"
Witam,
podczepie się nieco pod temat bo miałem podobny kłopot. Mianowicie ubytki oleju (w miescie nie zauwazalne w sumie, na trasie natomiast kolo 300 – 500ml na 1000 km jak mocniej depcze). Zauważyłem, że kopci spod korka oraz odpowietrzenia silnika i mocno tam "dmucha". Natychmiast wymieniłem wszystkie podkładki pod wtryskami i kocpenie zgodnie z opiniami na forum ustało. Natomiast ciągle z odpowietrzenia i spod korka dmucha. Również jak przytkne palec do odpowietrzenia silnika to po chwili mam na palcu troche oleju – stąd pewnie jego branie.
Zawory regulowałem koło 10k km temu, olej wymieniam co 10k na dexelie 5w30 (obecnie ma 4k), sprawdziłem ciśnienie w tłokach i wyszło 3,2 na dwóch i 3,1 bara na dwóch więc z tego co mi powiedziano bardzo dobre. Byłem w aso na kalibracji wtrysków i powiedzieli, że jest ok z nimi.
Co może być przyczyną dmuchania i tego, że olej idzie do odpowietrzenia?
Ciągle mam również problem z małym brakiem mocy i kopceniem na czarno/siwoczarno z rury wydechowej (o których pisałem już nigdyś). A dopowiem, że mam "nową regenerowaną" turbinę bo kiedyś myślałem, że to jej wina – i sie przeliczyłem bo ona nie pomogła :/ Nawet jest troche gorzej bo trochę świszczy przy wchodzeniu na obroty co wg firmy regenerującej nie jest negatywnym objawem (słuchali tego).
Jestem umółiony na pomiar ciśnienia oleju – jak będzie niehalo to pewnie zabiore się za smok... ale czy to coś da? :/
Bardzo proszę o opinię bo już mnie krew zalewa jak do portfela patrze...
pzdr,
Bartek
podczepie się nieco pod temat bo miałem podobny kłopot. Mianowicie ubytki oleju (w miescie nie zauwazalne w sumie, na trasie natomiast kolo 300 – 500ml na 1000 km jak mocniej depcze). Zauważyłem, że kopci spod korka oraz odpowietrzenia silnika i mocno tam "dmucha". Natychmiast wymieniłem wszystkie podkładki pod wtryskami i kocpenie zgodnie z opiniami na forum ustało. Natomiast ciągle z odpowietrzenia i spod korka dmucha. Również jak przytkne palec do odpowietrzenia silnika to po chwili mam na palcu troche oleju – stąd pewnie jego branie.
Zawory regulowałem koło 10k km temu, olej wymieniam co 10k na dexelie 5w30 (obecnie ma 4k), sprawdziłem ciśnienie w tłokach i wyszło 3,2 na dwóch i 3,1 bara na dwóch więc z tego co mi powiedziano bardzo dobre. Byłem w aso na kalibracji wtrysków i powiedzieli, że jest ok z nimi.
Co może być przyczyną dmuchania i tego, że olej idzie do odpowietrzenia?
Ciągle mam również problem z małym brakiem mocy i kopceniem na czarno/siwoczarno z rury wydechowej (o których pisałem już nigdyś). A dopowiem, że mam "nową regenerowaną" turbinę bo kiedyś myślałem, że to jej wina – i sie przeliczyłem bo ona nie pomogła :/ Nawet jest troche gorzej bo trochę świszczy przy wchodzeniu na obroty co wg firmy regenerującej nie jest negatywnym objawem (słuchali tego).
Jestem umółiony na pomiar ciśnienia oleju – jak będzie niehalo to pewnie zabiore się za smok... ale czy to coś da? :/
Bardzo proszę o opinię bo już mnie krew zalewa jak do portfela patrze...
pzdr,
Bartek
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
dodam jeszcze, że tak jak widze z innych wątków też mam objaw lekkiej zmiany dzwięku pracy (wtryskiwaczy?) przy obrotach 1200-1400. Jak jednak mówiłem spece ASO po kalibracji wtrysków powiedzieli, że są ok (mimo że praca silnika trochę się zmiękczyła to ten dzwiek w powyższym zakresie pozostal)
pzdr
pzdr
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
Panowie!
Czytajac wsza opinie postanowilem:
1. Wymienic podkladki pod wtryskami.
2. Wyczyscic smok olejowy
3. Zmienic olej i filtr na nowy
4. Obserwowac jakie beda rezultaty.
5. Opisac w najblizszym czasie wynik na forum
Czy srube mocujaca widelki, ktore trzymaja dwa wtryski, wymieni sie na nowa czy skreca wszystko na starej?
Czy lekkie stukanie podczas naglego dodawania gazu noze byc spowodowane luznym wtryskiem? Czy moze taki objaw bylby zawsze slyszalny niezaleznie od operowania gazem?
Czytajac wsza opinie postanowilem:
1. Wymienic podkladki pod wtryskami.
2. Wyczyscic smok olejowy
3. Zmienic olej i filtr na nowy
4. Obserwowac jakie beda rezultaty.
5. Opisac w najblizszym czasie wynik na forum
Czy srube mocujaca widelki, ktore trzymaja dwa wtryski, wymieni sie na nowa czy skreca wszystko na starej?
Czy lekkie stukanie podczas naglego dodawania gazu noze byc spowodowane luznym wtryskiem? Czy moze taki objaw bylby zawsze slyszalny niezaleznie od operowania gazem?
- Od: 8 cze 2009, 12:34
- Posty: 16
- Auto: MPV 2.0 MZR-CD, 136KM 2002r
gun21 napisał(a):Czy srube mocujaca widelki, ktore trzymaja dwa wtryski, wymieni sie na nowa czy skreca wszystko na starej?
zostają stare.
gun21 napisał(a):noze byc spowodowane luznym wtryskiem?
są różne przypadki... najpierw zrób to co napisałeś powyżej i obserwuj.
grubby napisał(a): sprawdziłem ciśnienie w tłokach i wyszło 3,2 na dwóch i 3,1 bara na dwóch więc z tego co mi powiedziano bardzo dobre.
tam jest ok.30- 35 bar

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
grubby napisał(a):olej wymieniam na dexelie 5w30
do nalej nastepnym razem 10w40
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6