Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez greggs1 » 24 sie 2009, 13:46

Nie zdecydowałem się na usunięcie ponieważ nikt nie wiedział co będzie z komputerem i nie chciałem ryzykować. Teraz czekam na wtrysk i mam nadzieję że wszystko zadziała. Jak pisałem wcześniej poprzedni właściciel usunął kontrolki DPF i silnika ale teraz wszystko świeci.
Początkujący
 
Od: 12 lip 2009, 22:20
Posty: 15
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 6 2.2 D Skyactive SE-L NAV 2013

Postprzez Myjk » 24 sie 2009, 13:52

greggs1 napisał(a):Jak pisałem wcześniej poprzedni właściciel usunął kontrolki DPF i silnika ale teraz wszystko świeci.

<wow> Dzięki greggs1, to wiele wyjaśnia. Powodzenia w naprawie.
Jeśli chodzi o czujniki, zgłoś się do Enduro na PW :P być może coś poradzi.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez greggs1 » 27 sie 2009, 18:25

Mam dalej problem z DPF. Wymieniłem filtr razem z czujnikami i jeden wtrysk bo był uszkodzony. I dalej jest problem. DPF zaczął migać i zaświeciła się kontrolka silnika. Co to może oznaczać?
Początkujący
 
Od: 12 lip 2009, 22:20
Posty: 15
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 6 2.2 D Skyactive SE-L NAV 2013

Postprzez Myjk » 27 sie 2009, 20:01

greggs1 napisał(a):Co to może oznaczać?

To może oznaczać, że masz jeszcze parę problemów do rozwiązania.
Np. sprawdzić stan całego układu dolotowego, a jeśli kontrolka silnika,
to może sonda lambda?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mcbeth » 27 sie 2009, 20:04

greggs1 napisał(a):Co to może oznaczać?

Że wymiana filtra była zbędna i jak zazwyczaj znaleźli <jelen> do wymiany najdrożsszych komponentów ? Ciekawe kiedy dojdą do tego, że jeszcze padła pompa i turbo :| .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Myjk » 27 sie 2009, 20:08

mcbeth napisał(a):Że wymiana filtra była zbędna i jak zazwyczaj znaleźli

To inna inszość, ale zakładam, że autor poszedł za moją radą i sprawdził diagnozę warsztatu...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez greggs1 » 28 sie 2009, 09:59

Okazało się że sonda lambda. Cena w serwisie ok. 2100 zł. Szukam używki.
Początkujący
 
Od: 12 lip 2009, 22:20
Posty: 15
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 6 2.2 D Skyactive SE-L NAV 2013

Postprzez greggs1 » 28 sie 2009, 14:20

Czy ma ktoś do sprzedania używaną sondę lambda? Jeżeli tak chętnie odkupię. Małopolska Śląsk Podkarpacie
Początkujący
 
Od: 12 lip 2009, 22:20
Posty: 15
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 6 2.2 D Skyactive SE-L NAV 2013

Postprzez gorylla » 28 sie 2009, 14:44

Witaj greggs1, widzę, że dopadł cię mój wczewśniejszy problem. Nie wiem czy ci się uda znaleźć, bo ja, podejrzewając przed wizytą w serwisie uszodzenie sondy, szukałem i nic nie znalazłem. Dlatego byłem zmuszony wpierniczyć te prawie 2200. Ale powodzenia, może coś znajdziesz.

Swoją drogą- co jest z tymi sondami lambda w tych mazdach? To już nie pierwszy opisywany na tym forum przypadek. W mojej bliższej i dalszej rodzinie była już masa aut i nikt nigdy nie wymianiał żadnej sondy! Chyba to jednak jakiś felerny układ w tej marce.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez mcbeth » 28 sie 2009, 18:26

greggs1 napisał(a):Okazało się że sonda lambda.

Tzn. ktoś wstawił sprawną i jest dobrze, czy znowu 'slepa próba' warsztatu ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez gorylla » 31 sie 2009, 13:16

Małe spostrzeżenie dot. filtra.

W sobotę byłem na zakupach w Białym. Wyjeżdżając sprawdziłem poziom oleju (bo pomalutku zbliżam się do x-a, więc nie chcę być kiedyś niemile zaskoczony). Był centymetr do x-a. Czyli jeszcze ok. Podczas jazdy tuż przed Białym zaobserwowałem początek wypalania. Jednak nie zdołałem wypalić filtra, bo wjechałem do miasta i zajechałem pod galerię. Po około 8 godzinach w galerii powrót (zakupy, film, kręgle), sprawdzenie oleju i co- poziom prawie na x- może tylko ze 2 milimetry mniej. (chyba po tylu godzinach poziom oleju był już wystarczającą ustabilizowany). Lekki stresik. Wyjazd za miasto, piątka, tempomat, 2500rpm i tak prawie cały czas do domu (100km). Z rana sprawdzenie- znowu prawie centymetr do x-a. Więc jednak jest możliwy spadek poziomu oleju.

Dodam, że taką sytuację zaobserwowałem już drugi raz.

Nasuwają mi się więc takie wnioski (pewnie nie będę zbyt odkrywczy).
Przy przerywaniu cyklu wypalania oleju sporo rośnie i zapewne jeśli ten stan trwa dość długo i filtr nie dostanie porządzego wyjarania, to można naprawdę szybko "złapać olej na bagnet". Jeśli podejmie się radykalne środki wypaleniowe olej niejako wraca do poprzedniego poziomu. Dlatego według mnie jak zaobserwuje się wypalanie warto się karnąć te kilkanaście kilometrów i wypalić filtr, bo można sobie niepotrzebnie przyspieszyć wizytę w ASO. Zapewne wszystkie te uwagi w większości będą dotyczyły użytkowników jeżdzących więcej w mieście, bo tam szczególnie są problemy z wypalaniem. Kto robi trasy raczej nie ma się czym przejmować.

Jeszcze raz dodam, że to moja subiektywne uwagi i nie należy traktować ich jako pewnik.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez Marcin5 » 31 sie 2009, 14:46

gorylla napisał(a):Jeśli podejmie się radykalne środki wypaleniowe


Hehe rozwaliłeś mnie tym stwierdzeniem :D

Też zauważyłem że niedokończone przepalanie powoduję zwiększenie poziomu oleju
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 15:48
Posty: 98
Skąd: Łochów
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r

Postprzez mr_t » 3 wrz 2009, 09:53

Dziś na głównej stronie allegro wyświetliło mi się coś takiego:

http://moto.allegro.pl/item731890786_dp ... mazdy.html

Jak kiedyś tam aukcja się skończy to przeklejam dane serwisu:

WIĘCEJ INFORMACJI TEL 606-353-838 602-318-411 071/390-25-30
ZAAWANSOWANA ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA
ŻERNIKI WROCŁAWSKIE k/WROCŁAWIA

Nie dzwoniłem tam, nie sprawdzałem w żaden sposób co i jak. Ot zauważyłem że można wymienić DPF za 3 tyś, dotyczy mazd 2006-2008.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Myjk » 3 wrz 2009, 10:03

mr_t napisał(a):Ot zauważyłem że można wymienić DPF za 3 tyś

Dopiszę, że wymieniają na używany, regenerowany. Czyli prawdopodobnie po płukance.

W kwestii informacyjnej napiszę, że przejechane mam 13 tkm po serwisie olejowym i poziom oleju oscyluje w granicach 1/3. To wszystko dzięki technice jazdy z wyższymi prędkościami obrotowymi silnika. Przypominam, że 90% jazdy w moim przypadku odbywa się po Warszawie.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez lopez21 » 3 wrz 2009, 19:31

To wszystko dzięki technice jazdy z wyższymi prędkościami obrotowymi silnika

A jak to się ma do tzw."eko jazdy"?-czyli jeżdżenie najak najwyższym biegu przy jak najmniejszej prędkości :|
Początkujący
 
Od: 18 mar 2009, 12:41
Posty: 17
Skąd: Pszów
Auto: Mazda 6 2.0 121KM Diesel '07r.

Postprzez chmooreck » 3 wrz 2009, 19:59

lopez21 napisał(a):
To wszystko dzięki technice jazdy z wyższymi prędkościami obrotowymi silnika

A jak to się ma do tzw."eko jazdy"?-czyli jeżdżenie najak najwyższym biegu przy jak najmniejszej prędkości :|

Chyba nie wiesz, co to eko-jazda, tzn nie bierzesz poprawki, że różne silniki "czują się dobrze" w różnych zakresach obrotów. Z moich obserwacji wynika, że optymalne obroty (również pod względem spalania) dla 2.0 MZR-CD to ok 2000, jeżdżę w tych okolicach "od zawsze" (najczęściej 3-ci bieg, miasto – o ile nie stoję w korku oczywiście) i nie miałem jeszcze problemu z poziomem oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Myjk » 3 wrz 2009, 20:12

lopez21 napisał(a):A jak to się ma do tzw."eko jazdy"?-czyli jeżdżenie najak najwyższym biegu przy jak najmniejszej prędkości

Sprawdź sobie, jak wygląda wykres mocy i momentu obrotowego. Po drugie umiejętna jazda w mieście i podwyższone obroty mogą przynieść same korzyści. Trzeba się tylko nauczyć jeździć –> hamowanie silnikiem.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez dalin3 » 13 wrz 2009, 10:28

Witam wszystkich,

Mam problem z filtrem DPF,(mazda6 2006) przeczytałem juz kilka postow ale licze na jakas pomoc z waszej strony.

Próbowałem przep alic filtr juz kilka razy ale po jakims czasie (5 – 15minut) zaczyna mi kontrolka dpf migac i wyłącza mi sie turbina. Probowalem jechac dalej ale zadnej zmiany.
Powtarzalem ta procedure moze 2-3 razy i nic nie moge go przepalic.

Teraz jestem juz na poziomie ze jak przekrece kluczyk to miga kontrolka i dodatkowo pojawila mi sie kontrolka od silnika.

Pytanie moje czy mam jeszcze jakies szanse samemu to naprawic czy tylko jeszcze do serwisu? Czy wogole powinienem ten samochod jeszcze uruchamiac czy grozi to powaznym uszkodzeniem?

Z gory dziekuje za pomocne rady.
dalin3
 

Postprzez gorylla » 14 wrz 2009, 15:00

Wygląda to biednie i według mnie nadaje się tylko do serwisu. Jak masz blisko to możnaby podjechać, jak daleko- na własne ryzyko. Bo filterek to nie jest tani gips.

Sprawdź olej, czy nie wsykoczył ci juz poza x-a, skoro miga na stałe.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez Myjk » 14 wrz 2009, 15:05

dalin3 napisał(a):przeczytałem juz kilka postow

Trzeba przeczytać większość. Trudno jest już napisać coś więcej w tym temacie.

gorylla napisał(a):Bo filterek to nie jest tani gips.

Samemu filtrowi nic się raczej nie stanie. Wcześniej komputer zdusi całkowicie silnik.
Co zresztą może się stać w drodze do serwisu na przykład.

gorylla napisał(a):Sprawdź olej, czy nie wsykoczył ci juz poza x-a

Dokładnie. To w tym momencie jest groźniejsze.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6