Air Show Radom 2007 – tragiczny wypadek :(
Moja przygoda z pokazami lotniczymi zaczęła sie w Góraszce 2006. Z niecierpliowścią czekałem na Góraszkę 2007,a potem na AIRShow Radom 2007.
Żelaźni byli zawsze...i byli świetni.
Zawsze.
Mam nadzieję, że sie otrząsną, wyciągną wnioski z katastrofy i znowu ich zobaczymy na niebie.
Żelaźni byli zawsze...i byli świetni.
Zawsze.
Mam nadzieję, że sie otrząsną, wyciągną wnioski z katastrofy i znowu ich zobaczymy na niebie.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Wspolczuje rodzina tych pilotow 
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

I niestety, kolejny AIR SHOW w Radomiu i kolejny tragiczny wypadek.
Rozbił się białoruski SU27, zginęło 2 pilotów
[']
Rozbił się białoruski SU27, zginęło 2 pilotów
[']
A potem, że jednak im się to udało zaraz za lasem.
Zobaczyłem w TV i też myślałem, ze jednak będzie ok, ale niestety
Su 27 daje ogromne możliwości i zdarza się pilotom przeszarżować (vide. Ukraina).
PS. Polecam doskonały i bardzo realistyczny(choć już nieco wiekowy) symulator tego myśliwca: Flanker 2.0
Też byłem i też widziałem
Do momentu upadku – robili moim zdaniem najlepsze show ze wszystkich...
Zastanawiam się nad przyszłoscią takich imprez...
Do momentu upadku – robili moim zdaniem najlepsze show ze wszystkich...
Zastanawiam się nad przyszłoscią takich imprez...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Jak dla mnie piloci tego SU byli bardzo odważni, by nie powiedzieć – bohaterami.
Do ostatniej chwili próbowali wyciągnąć samolot w górę miast katapultować się i ratować życie. Niestety, zapłacili najwyższą cenę.
Chylę czoła.
Do ostatniej chwili próbowali wyciągnąć samolot w górę miast katapultować się i ratować życie. Niestety, zapłacili najwyższą cenę.
Chylę czoła.
borys – a ja zastanawiam się nad sensem (tu wpisz co lubisz).
Bo ja tego nie lubię więc to jest bez sensu
A tak serio odpowiadając: sens jest dla tych którzy chcą obejrzeć trochę maszyn latających bądź dla fanów podniebnych lotów. Rozumiem że nie lubisz, szanuję odmienny gust. Pytanie tylko co twój post wniósł do dyskusji?
Bo ja tego nie lubię więc to jest bez sensu
A tak serio odpowiadając: sens jest dla tych którzy chcą obejrzeć trochę maszyn latających bądź dla fanów podniebnych lotów. Rozumiem że nie lubisz, szanuję odmienny gust. Pytanie tylko co twój post wniósł do dyskusji?
Ja widzę sens sportowej rywalizacji czy oglądania show jakie robią grupy akrobatyczne. Nie widzę sensu narażania życia żołnierzy, którzy podczas swojej służby mają wystarczająco dużo ryzyka, więc nie trzeba kusić losu dodatkowo.
Dla mnie akrobacje lotnicze myśliwcem bojowym to troche jak czesanie się łyżką – i łyżka i myśliwiec nie do tego zostały stworzone.
Dla mnie akrobacje lotnicze myśliwcem bojowym to troche jak czesanie się łyżką – i łyżka i myśliwiec nie do tego zostały stworzone.
W moim odczuciu pokazywano raczej możliwości manewrowe bądź co bądź myśliwca, którego walka w powietrzu nie zawsze polega na odpaleniu rakiet z odległości 20 km. To także maszyna której zdolność manewrowa w powietrzu jest ważna ale może skończę już ten off-top w moim wykonaniu. Cheers!
Rowniez widzialem to pechowe SU w powietrzu a po chwili juz tylko czarny dym
Szkoda pilotow, ale szczescie w nieszczesciu ze nie spadl na domy, sam bylem w poblizu miejsca gdzie spadl i bylo naprawde blisko
['] [']
Szkoda pilotow, ale szczescie w nieszczesciu ze nie spadl na domy, sam bylem w poblizu miejsca gdzie spadl i bylo naprawde blisko
['] [']
BYŁO V6 A ZOSTAŁO 1.3:)
- Od: 11 cze 2007, 18:12
- Posty: 52
- Skąd: Radom
- Auto: CX-5 SkyPassion
2.0 SkyActiv-G 160KM 6AT, kolor Jet Black
Była
323 BJ 1.3
Mx-3 1.8 K8 V6
popatrzcie na chmure 1:45 http://www.tvn24.pl/-1,1617211,0,1,rosy ... omosc.html i posluchajcie czy komentarz ktory w tamtym momencie padl, byl prawdziwy, wg wielu znajomych ktorzy ogladali z przeciwnej strony faktycznie tak bylo. Mamy jakichs znajomych tez na lotnisku wiec jak dowiem sie czegos pewnego to napisze.
Wg mnie powinno sie wprowadzic jakis przepis ze na tego typu pokazach odleglosci od ziemi przy wykonywaniu ewolucji nie powinny byc az tak niskie, podobnie przelot blosko siebie krzyzujacych sie maszyn, tylko ze wszystko wskazuje ze nawet po wprowadzeniu tych zmian nie uniknelibysmy tej tragedii... ale Zelazni nadal zyliby.
Wg mnie powinno sie wprowadzic jakis przepis ze na tego typu pokazach odleglosci od ziemi przy wykonywaniu ewolucji nie powinny byc az tak niskie, podobnie przelot blosko siebie krzyzujacych sie maszyn, tylko ze wszystko wskazuje ze nawet po wprowadzeniu tych zmian nie uniknelibysmy tej tragedii... ale Zelazni nadal zyliby.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Rozumiem, że masz na myśli tą "twarz"...? Kilkanaście razy oglądałem, żeby wypatrzyć jakieś ptactwo, aż w końcu rzuciła mi się w oczy właśnie ta "twarz". Dziwnie zabrzmi, ale chyba ktoś z góry ich obserwował...
EDIT: komentarza niestety nie mogę zrozumieć.
EDIT: komentarza niestety nie mogę zrozumieć.
- Od: 28 maja 2009, 09:26
- Posty: 100
- Skąd: Jaworzno
- Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA
Orson Pada stwierdzenie ze leci bez silnikow, ze jest bardzo cichy, wiele osob potwierdza ten fakt. Wielu zaprzecza ale nie potrafia sprecyzowac w ktorym momencie dokladnie slyszeli ten HUK, byc moze dopalacze udalo sie odpalic ale zbyt pozno a przed odpaleniem faktycznie moze i byl bardzooo cichutki co objawilo sie wlasnie brakiem ciagu i jakby lotem slizgowym opadal za las. tutaj bardzo ladna jakosc w HD:
http://www.youtube.com/watch?v=ZOT4Q8wvat8
a tutaj cos dla ludzi o mocnych nerwach:
http://www.youtube.com/watch?v=g8gFBl-p ... re=related
"84 people were killed and over 100 injured. It was the world's worst airshow disaster to date." Widac ze lataja nad publicznoscia... latali, od tego incydentu juz zmieniono przepisy
http://www.youtube.com/watch?v=ZOT4Q8wvat8
a tutaj cos dla ludzi o mocnych nerwach:
http://www.youtube.com/watch?v=g8gFBl-p ... re=related
"84 people were killed and over 100 injured. It was the world's worst airshow disaster to date." Widac ze lataja nad publicznoscia... latali, od tego incydentu juz zmieniono przepisy
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):byc moze dopalacze udalo sie odpalic ale zbyt pozno
Znajomy stał 400 metrów od miejsca uderzenia w ziemię. Mówi, że dopalacze włączyły się można powiedzieć w chwili uderzenia silnikami o ziemię. Dlatego rozpadł się na tak dużej przestrzeni.
Jak dla mnie ptaki są mało prawdopodobne. Mało jest prawdopodobne, żeby zapchały dwa silniki, a jeden z dopalaczami powinien wystarczyć. A poza tym, moi zdaniem jak by były zapchane przez ptaki, to już raczej do samej ziemi by nie odpaliły.
jeden z dopalaczami powinien wystarczyć
No nie wiem. Do normalnego lotu wystarczy, ale on wyciągał z pętli. Był kiedyś przypadek na pokazach, że ptak wpadł do silnika MiGa podczas startu, a pilot zdążył tylko skierować maszyną z dala od ludzi i katapultował się, gdy maszyna była skierowana dziobem w dół-przeżył...
Może przy wychodzeniu z pętli by nie wystarczył, ale tam słychać i widać było, że żaden nie działał prawie do uderzenia. A pod koniec obydwa zadziałały. Jak by wpadł ptak to już przynajmniej po jednym by była kaplica.
Ale co jak co postąpili odważnie, ale szkoda że nie wyskoczyli
mogli choć w ostatniej chwili. Oni mieli zerową sterowność. bez nich samolot uderzył by w ziemię w tym samym miejscu. Widać to po filmach.
Ehhhh, szkoda pilotów, to najważniejsze. Obojętnie z jakiej przyczyny.
poczekamy na raport, nie ma co gdybać. jak wpadł ptak to jest to bardzo łatwe do sprawdzenia, znajdą jego szczątki w silniku.
Ale co jak co postąpili odważnie, ale szkoda że nie wyskoczyli
mogli choć w ostatniej chwili. Oni mieli zerową sterowność. bez nich samolot uderzył by w ziemię w tym samym miejscu. Widać to po filmach.
Ehhhh, szkoda pilotów, to najważniejsze. Obojętnie z jakiej przyczyny.
poczekamy na raport, nie ma co gdybać. jak wpadł ptak to jest to bardzo łatwe do sprawdzenia, znajdą jego szczątki w silniku.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości